/spanien/barcelona/forum/2840.aspx/spanien/barcelona/forum/2840.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-12-06 14:29
Många skriver att vi har klarat av alla svåra bortamatcher. Har ni alla helt glömt bort Real Sociedad? Laget vi inte slagit på Anoeta sen 2007. Den är den svåraste bortamatchen för Barca i la liga (Real borträknat). Mestalla är svår men Anoeta är hell.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-06 14:22
@FCB_Messi:

Håller med om att han inte vågar skjuta lika hårt som innan. Det stämmer också att det kommer ta tid att förstärka hans lårmuskler så att han kan gå trycka av ordentligt när han får läge.

Det första spärren sitter i huvudet, den andra i lårmusklerna. Det kommer nog att släppa. Det viktigaste är att han inte stressar sig fram och blir för ivrig.

Om du frågar mig skulle jag vilja att Lucho bänkar honom i början av kommande match sen slänger in honom i andra halvleken så att han kan ge allt med att få upp flåset och arbetsmoralen.

Några påpekade här inte att varför klandrar vi inte Neymar som missade också fina läge. Ju, vi klandrar inte honom för att han var kreativ, jobbade hårt för laget och var farlig hela tiden som Iniesta.

Jag skrattade igår när Guti öppnade sin mun. Guti, snälla skäm inte ut dig!
2015-12-06 14:11
@Alltid en legend, Puyol .:

Vet du hur det ser ut med R.Madrid borta matcher i försäsongen?
Har de tuffare spelschema i Ligan?

Barcelona FCB_Messi
2015-12-06 14:06
Det suarez gjorde var medvetet inget snack om saken . Sånt händer , om abdennour grisar sig som han gjorde hela matchen så ska han bara hålla käften och ta emot stämplingen .
Barcelona Erik Satie
2015-12-06 13:39
Röstar man i Ballon D'or-spektaklet enda fram till 11 jan? Eller är röstningen avslutad?
Barcelonismo
2015-12-06 13:20
@Barcelonistas:

Inte ens medvetet?

I länktipset kan man se Suárez väntade tills domaren vände sin rygg om och tittade sedan på vart Abdennour befann sig och rörde sig mot den tunisiske spelaren. När uruguayanen kände att hans högra fot landade på Abdennour vänstra fot, så lade Suárez all sin vikt på Abdennour och tom. lyfte sin vänstra fot från marken för att underlätta det hela.

Om det var en olyckshändelse, så hade Suárez naturligtvis lyft sin fot omedelbart när han insåg att Abdennour blev trampad.

Jag är ganska säker att du inte hade försvarat om Cristiano Ronaldo gjorde likadant...
Barcelona FCB_Messi
2015-12-06 12:55
Messi är inte lika kvick. Hans avslut , speciellt igår , är för lama. Anledning ? Jo, för den skadan han ådrog sig förstör hela muskulaturen i bena. Och ni som har spelat/spelar fotboll vet att lårmuskeln speciellt är viktigaste muskeln . Har du försvagade lår så kan du inte rycka ifrån lika snabbt , och inte skjuta lika hårt . Det är det Messi lider av just nu. Träning träning träning är det som gäller för honom nu.
Barcelona FCB_Messi
2015-12-06 12:50
Messi var fruktansvärt loj igår . Han förstörde mycket utav tempot. Stilla stående och bara hängde med huvudet så fort han gjorde något fel . Funkar inte så Messi !! Han måste skärpa sig ! Men Messi är Messi , anledningen till att han hänger med huvudet är för att han vill såå mycket ! När det inte blir som han vill så blir det fel i hans huvud. Och med tanke på vilken envis vinnarskalle han har så klarar han inte av det . Som jag sa , Messi är Messi , alla som vet hur han fungerar vet att han kommer tillbaka starkare än någonsin . Efter januari så ska ni få se hur han exploderar !
Barcelona Barca4life98
2015-12-06 12:47
Barcelonistas Exakt, vi spelade bra igår men ibland har man såna dagar när bollen inte vill in. Valencia skapade knappt en målchans förutom målet. Vi dominerade från minut 1 till 85 typ. En positiv grej kanske blir att laget är revanschsuget inför Deportivo matchen som jag ska kolla på plats.
Mod.
2015-12-06 12:01
Trollet har lämnat oss.// Mod.
Barcelona neymar JR
2015-12-06 11:48
Okej nu ska vi inte tro på allt, för medvetet var det Men fortfarande fotboll och fula knep har funnits sen sporten grundandes. Helt ärligt så uppskattade jag matchen mellan dom 2 Riktigt jävla vilja och vinnarskallar Bitattacker? Hör inte hemma Stämplingar? Vad vore fotbollen utan dom :)
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 11:46
Suarez: "Stamp on Abdennour's foot? Wasn't voluntarily, I was turning. When I saw it, I apologized it. I also got kicked, that's football." Det var inte ens medvetet från Suarez.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 11:32
Vad som är skrämmande är att folk är oroliga efter gårdagens match. Den matchen som vi gjorde igår var en av våra bästa matcher den här säsongen. Skillnaden var bara de att vi inte satte våra chanser. Jag fick det till 3-4 solklara målchanser bara i första halvlek. Vad är ni oroliga över? Atletico ser bättre ut men jag tror knappast att dom kmr hålla hela vägen. Vingar Atletico på Camp Nou också. Real? Gjorde en bra match mot Getafe såg bättre ut än vad det gjort för som senaste matcherna men det är ändå Getafe hemma dom möter. Jag har svårt att se Benitez lag kunna göra något. Det finna inget som talar för Real. Benitez lag kmr tappa otroligt mycket poäng.
Barcelona Dûssel
2015-12-06 10:40
Klart man kan vara bortskämd med all finspel och sköna segrar. Men vissa mongolider "fotbollsexperter" verkar tro att alla andra lag bokatavligen är skit. Om folk skulle vara mer ödmjuka istället? Hur svårt kan det vara? Vissa "fans" kommer man aldrig kunna ta seriöst. Som att ni växte upp under pep eran och aldrig upplevt motgång? Well.. Grattis småglin man kan kryssa även mot valencia.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-12-06 08:52
Ett kryss borta mot Valencia räckte för många för att fullständigt balla ur haha. Från att vara världsbäst till att ha tre pajaser där framme, till att Mascherano inte har något i Barca att göra, till att Rakitic inte heller har det, till att "vi måste fan lära oss att sätta våra chanser!"

Ett kryss borta mot Valencia...
För helvete, take a chill pill :)

Jag var såklart sjukt besviken på de två tappade poängen igår. Dom drar iväg en jävla långboll och fick utdelning (precis som vi själva fick under vårmötet med Real förra säsongen), medan vi inte fick in bollen och var klena i avsluten. Sånna här matcher är såklart frustrerande men jag tycker det är så sjukt onödigt att börja bitcha så hårt som många här gör för det.

Visst, Messi var blek och kom inte upp till sin egen standard. Det kan bero på hans skada vad vet jag? Det kanske bara är så enkelt att han sov dåligt natten till igår? Eller så var han bara sämre än vanligt utan någon direkt anledning. Det enda som är säkert är att han kommer vara tillbaka och tysta folk snart igen.

Under en säsong som är lång så kommer det komma sånna här matcher ibland. Det spelar ingen roll om man är Barca, Bayern, Åtvidaberg eller Chicago Bulls på 90-talet, vissa matcher kommer man inte upp till sin nivå och andra matcher har man otur precis som igår. Vissa matcher gör enskilda individer misstag som resulterar i baklängesmål, andra matcher spelar dom som Mathieu gjorde i El Clasico. Detta kommer man aldrig undan.

Grabbar och tjejer, vi leder ligan. Vi har redan spelat de tuffaste bortamatcherna. Vi är vidare i CL. Vi är kvar i Spanska cupen (haha). Vi har två spelare som är top 3 Balon d'or, en till som borde vara där. Vi har Pique som är bäst i världen på sociala medier och vi Munir ;)
Det finns inte mycket att klaga på. Vi är Barca, bäst i världen!
Barcelona Gabriel
2015-12-06 08:39
Ingen tar väl ens Guti seriöst i fotbollsvärlden? Ett stort skämt var han som spelare, höjdpunkten av hans karriär är när hon försöker fånga ikapp en Roma spelare men ramlar, så kan man ungefär summera honom och hans karriär som spelare. Att ge en payback till Piqués tweet efter ett simpelt poängtapp borta på Mestalla, liksom, kom igen? Ska vi spela det spelet så kommer många Barça spelare eller ex lirare kunna göra det samma för det är knappast sista gången Real Madrid tappar poäng under detta mediokra lag som Benitez tränar. Men nog om det, till något annat. Matchen då, frustrerande minst sagt. Vad man hatar detta förbannade Valencia lag. Det spelar nästan ingen roll hur mycket de suger och hur många matcher de förlorat, när de väl spelar mot oss tar de allt som oftast poäng på Mestalla. Igår hade det väl knappast något med deras egna prestationer o göra, snarare våra spelares oförmåga att göra mål på de chanser man hade - vilka var en hel del! Nåväl, fortsatt ligaledning med ALLA svåra borta matcher avklarade. Snart kommer Arda och Vidal in i laget och Messi är inte ens 50 procent än. Det är fortfarande klar himmel vad gäller Barcelona, en liten regnpust ändrar inte det precis som en lite solstråle som tränger sig förbi de mörka molnet i 5 sekunder Sagan om Ringen sista filmen style inte ändrar faktumet att världen är och förblir mörk i Madrid för närvarande. Må gott!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-12-06 04:38
Denna höst har vi haft extremt tuff spelschema gällande fördel av hemma och bortaplan. Det är stor skillnad på lag som Valencia , Sevilla , Bilbao med flera när det kommer om vi möter de på Nou Camp eller borta.

Denna höst har vi alltså haft följande bortamatcher. Bilbao , Atl.Madrid ,Celta Vigo Sevilla , Real Madrid och nu Valencia.

Alla dessa bortamatcher finns det en stor risk att tappa poäng i varje säsong och oftast de matcherna som avgör ligan.

Vi har klarat av ett tufft schema i ligan denna höst , och har majoriteten stormatcher hemma efter årsskiftet. Tycker folk borde lugna ner sig lite , tycker vi spelade bra idag. Kunde lika gärna tagit med oss 3 poäng , men ibland är fotboll inte logisk.
Barcelonismo
2015-12-06 03:53
@Barcelonistas:
Finns ingen riktigt anledningen att jämföra ett kryss mot ett erkänt starkt hemmalag som Valencia med att bli diskad från Copa del Rey efter att man använde en spelare som var avstängd. Vi ligger dessutom 4 poäng före Real Madrid. Glömde jag förresten säga att Guti är den spelaren som har blivit bänkad flest gånger genom tiderna i La Liga? :) Spanjoren är inte direkt den skarpaste kniven i lådan om man får säga så...
Barcelona Lion24
2015-12-06 03:53
Gabriel skrev ett fantastiskt inlägg för nåra dar sen om hur bortskämda vi Barca fans är. Innan Valencia matchen så hade vi tappat poäng i två matcher, om någon här inne trodde att vi skulle vinna resterande 36 så råder jag den personen att följa Djokovic eller någon annan. Det är extremt svårt för en tränare att möta ett lag som precis har bytt tränare för man vet inte hur det nya laget kommer ställa upp. Om den tidigare tränaren använde presspel, kommer den nya tränaren ändra på det och försvara lågt istället? Det är såna här saker som är så svåra att lista ut, man vet inte hur motståndaren kommer spela.

Sen så spelar ''reserverna'' alltid upp sig när dom får chansen när de ordinarie spelarna är borta. Finns det något bättre tillfälle att få en chans och möta FC Barcelona på sin egen hemmaborg och den nya tränaren sitter uppe i läktaren och tittar? Det här är fotboll på högsta nivån, inga barnlekar. Vi kommer tappa poäng framöver också. Det viktiga när man tappar poäng är att se hur spelet såg ut. Enligt mig så såg spelet helt OK ut, inte samma klass som mot Madrid men ok/bra. Vi hade trots allt flera målchanser och Valencia hade i stort sett ingenting och komma med. Bad luck, det är så det fungerar ibland i fotboll. Våran bästa spelare är inte i matchform och jag lovar att det inte tar några enstaka matcher att komma i matchform. Jag vill se Messi i sin bästa matchform runt februari, inte när han precis kommit tillbaka från en allvarligt knäskada. Tålamod, ödmjukhet, tillit till våra spelare och våra tränare. Förbered er på poängtapp för dom kommer att komma.
Barcelonismo
2015-12-06 03:32
Barcelonistas

Att Messi har gjort en mindre bra match under gårdagen är väldigt svårt att argumentera emot, men det fanns spelare som minst lika dåliga eller var tom. sämre. Anledningen att jag säger att din kritik mot Messi är orättvist, grundar sig helt enkelt att du vill framställa argentinaren som syndabock och bära hundhuvudet för att vi tappade två poäng.

Neymar och Suárez, två spelare som enligt mig varrit fantastiska under hela hösten, lyckades själva missa flera målchanser. Är dom dåliga anser du?

Du säger att Messi inte pressade eller sprang, men är det verkligen värt att han riskerar slå upp sin skada ytterligare en gång tycker du?

Messi var en av få spelare som kan lämna matchen med huvudet högt, killen var godkänt i jämförelse med andra.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 02:49
Barcelonismo - jag orättvis mot Messi? Lugn nu du får det och låta som jag utfört ett mord elr nått. Detta är första gången jag är kritisk mot Messi jag har alltid försvarat han jag gjorde det även när vi hade Tata som tränare. Men just idag så gjorde han en helt urusel match. Onödiga bolltapp, dåliga skott ( som han alltid gör mål på när han är i form) sprang väldigt lite, pressade inget, var inte så delaktig i spelet som vi är Vana att se honom. Dock så är det förståligt då han inte är i form just nu. Angående Rakitic så håller jag med dig. Killen är fullkomligt värdelös han har inget att göra på ett Barca mittfält.
2015-12-06 02:31
Alltså vad är det med folk som trakasserar Rakitic hela tiden?

Han gjorde ju bra jobb genom hela matchen. Han jobba hårt som alla andra dessutom gjorde han Messi's jobb på hela högerkanten när det gällde pressa och det defensiva jobbet.

Sen förstår jag inte heller ni som skyller på Masken.
Valencia fick två chanser och de gjorde ett mål.
Det är snarare vår offensiv som svek . 250 chanser och ett mål.
Snälla, snälla sluta försöka hitta oskyldiga offerlamm hela tiden. Snart kommer ni skylla på Puyol, Xavi, Henry och Marques också.

Som sagt ta poängtappen som män och gå vidare

Kolla själva på highlightsen igen. Om inte det hjälper och ni har missat matchen

Här kolla på matchen igen http://www.fullmatchesandshows.com/

Barcelona LeoMessi
2015-12-06 02:22
Jag har en känsla av att Barcelona inte vill köpa en klassback som bänkar mascherano. För dom vet att han aldrig kommer att peta Busquets på mittfältet. Förra säsongen så spelade bartra hur bra som helst och han räddade oss flera gånger, speciellt mot PSG. Han gjorde definitivt inte bort sig, iaf inte mer än någon annan. I mina ögon så förtjänade han att starta före mascherano och Mathieu. Men problemet är att Masch är alldeles för etablerad och ett för stort namn för att sitta på bänken. Det är lättare att förklara bänkandet av bartra. Jag är en av dom som tycker att när bartra väl får regelbunden speltid så är han väldigt bra! Men många får för sig att han är "valpig" så fort han begår minsta misstag. I mina ögon så är Pique mer benägna att begå misstag. Men just nu måste hans självförtroende vara lågt. Det var väldigt ofta man hörde kommentatorerna säga att bartra presterade bäst i backlinjen när han väl fick spela och jag håller med dom.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-06 01:48
Barcelonistas Mathieu är en hundra gånger bättre mittback än vad Mascherano är. Hade Mathieu spelat istället för Mascherano så hade vi gått från Mestalla med tre nya poäng bärjade.
Barcelonismo
2015-12-06 01:47
@Barcelonistas:

Du är mycket orättvis mot Messi.

Messi låg nämligen bakom vårt enda mål mot Valencia. Visserligen nådde han inte upp till sin standard, men åtminstone skapade han väldigt många chanser åt oss och Barcelona hade säkert kunnat få med sig en övertygande vinst. Att argentinaren inte sprang intensivt beror väl på att han inte vill slå upp sin skada igen.

Det fanns andra spelare som var betydligt sämre än Messi, men frågan är inte om Ivan Rakitic tar priset som planens sämste spelare med råge?

Kroaten kunde inte göra något konstruktivt med bollen även om hans liv hängde på det, hans enda avtryck från gårdagen var att halvhjärtat avlossa några skott som inte var särskilt farliga...

Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 01:35
Benitez? Vad ska han göra? Some say att han fortfarande antecknar efter 0-4 förlusten haha.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 01:31
Real möter Villarreal bästa match och där kmr man tappa poäng. finns inget i benitez som är imponerande. Absolut inget. Atletico ligger bara 2 poäng efter men vi har dom på Camp Nou samt att vi har bättre inbördes.
2015-12-06 01:22
Jag kan ta alla dessa missade chanser.
Jag kan ta att vi kunde vinna med 3- eller 4-0 men att vi fick ta med oss en poäng.

Det jag inte kan släppa är att Messi gick, gick, gick, och gick hela matchen medan hans lagkompisar slet, slet, slet ch slet under varje sek i hela matchen.

Alla vi vet att han behöver hitta formen och det tar sin lilla tid att få upp konditionen och komma ifatt lagets tempo. Det jag förväntar mig av Messi är att om han känner i kroppen att han inte kan ge 90 min 100% i en svår borta match mot Valencia. Då borde Messi ge laget det han har i sig och bli utbytt när han inte orkar jobba lika hårt.

Det är inte så att vi möte Villanovense. Barca möte Valencia.

Nu kan inte ens njuta av att Chelsea förlorade idag.
Får byta ihop och ta smällen.

Det kommer inte bli sista poängtappen i den här säsongen.
Bara gilla läget...
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 01:20
Lord Marlboro är dålig 80% av matcherna som han spelar. Han hade en one hit wonder match mot Real. Lord Bendtner gjorde mål mot Peps Barcelona 2010 i kvartsfinalen. Gör det lord till en bra spelare då elr?
Fuerza
2015-12-06 01:10
@Barcelonistas:

Ett misstag säger du? Gjorde Mathieu några misstag på Bernabeu? Glöm ALDRIG att Mathieu inte ens är i närheten av den speltid Mascherano är. Glöm inte heller att Mascherano varit i den här klubben några år nu.
Man ska vara stabil i 90 minuter. Inte 80 minuter. Mascherano är inte berömd för att vara stabil i överlag. Jag vet inte vart du har fått det ifrån. Vi håller nog inte med varandra på den punkten. Mascherano är en svag länk i mina ögon. Mycket svagare än Mathieu.
Annons: