/spanien/barcelona/forum/276.aspx/spanien/barcelona/forum/276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2017-08-16 16:35
@Gonzalez_Barca:

Sånt gillar vi! Hoppas det är en stor jävla skylt så att den uppmärksammas på TV!
Barcelona Gabriel
2017-08-16 16:34
Förstår inte hur man kan uttrycka sig som Vives nyss gjorde. Fansen runt om i världen betalar tusentals med pengar för att åka till Barcelona och gå på matcherna. Betalar för matchbiljetter, köper tröjor, souvenirer och allt annat och medverkar på så sätt till klubbens kassa. Det är skandalöst att man kan uttrycka sig sådär om fansen som inte bor i Barcelona, precis som att vi skulle betyda mindre och vara mindre värda. Det kan inte längre finnas någon som kan vara för den här ledninge, tom Blaugrana91 måste ju se det nu. Det är under all jävla form av kritik. För bara några dagar sen gick Segura ut och lade förlust skulden på Piqué, what in the living fuck. Kanske om ni hade lyckats sköta er bättre på transfermarknaden och ge oss ett lag att tävla med så hade vi haft en bättre chans mot Real Madrid, det är fan inte en enskild spelares fel pga av oturligt självmål. Bra att Busquets gick emot honom, det är tydligt att det inte finns någon form av relation mellan styrelsen och spelarna. Det här är en ohållbar situation och de måste väck! Glöm inte ikväll i halvtid. Jag uppmanar er alla fråm djupet av mitt hjärta, ni som har Twitter, ikväll i halvtid kommer vi köra igen med hashtagen #BartomeuDimiteYA och till er som inte har det. Skaffa er, det går snabbt och det är enkelt. Kan ni inte ens göra det, så snälla, klaga inte sedan om ni inte är villiga att göra det minsta ni kan för att få förändring! Tillsammans är vi starka culers.
Barcelona messiooooxavii
2017-08-16 16:30
@Blaugrana91:

Han har valet att leda klubben som man ska eller så kan han dra.
Vill han inte dra och dra ner klubben till helvetet då jävla får man ta till hot och tvinga bort han.
Barcelona Gonzalez_Barca
2017-08-16 16:28
Sitter i bilen på väg mot Madrid för att se matchen ikväll. Har med mig en skylt med BartomeuDimiteYa skriven.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-16 16:28
Gabriel Ja Bartomeu och hans familj ska ju ha mottagit hot och där tycker jag att gränsen är nådd med råge. Visst man kan vara oense om hans sätt att styra klubben och vilja kräva hans avgång, men om personer väljer att komma med massa hot börjar det bli fruktansvärt löjligt. Klubben gör helt rätt i att markera att det inte är okej...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas FCB
2017-08-16 16:25
@Gabriel:
Tyvärr är många katalaner inskränkta och vet inte ett skit vad som händer utanför deras bubbla. Ett exempel är när jag var på bortamatch i CL när vi mötte Manchester City. Träffade en del Barca fans och en liten grupp vid ett tillfälle förstod inte hur någon från Sverige kunde heja på Barca för jag var ju inte född i Katalonien... Förmodligen har jag varit på lika många matcher live som den killen, ja kanske inte om han hade säsongskort då.. men säkerligen lagt ut betydligt mer pengar på att följa Barca på bortaresor osv. Ett supporterskap bedöms inte på hur många matcher man varit på dock, eller var man är född vilket jag försökte förklara. Men katalanerna är överlag inskränkta och naiva, i alla fall en del och det är därför vi aldrig kommer se någon förändring. Det är för många hippies i Barcelona som aldrig skulle våga göra något..bara massa snack men inget händer oavsett hur mycket någon missköter sig i ledningen. Hade vår klubb varit grekisk eller turkisk hade typ Bartomeus huvud hängt på en påle i stans största rondell...
Barcelona Selo
2017-08-16 16:20

Posta #BartomeuDimiteYa i halvtid
Barcelona Gabriel
2017-08-16 16:18
Josep Vives gällande twitter kampanjen mot Bartomeu.

Han säger att majoriteten av de som medverkade i kampenjen inte är ifrån Katalonien utan mestadels ifrån Indien, USA, Suadi Arabien, Nigeria och Frankrike (hmm visste inte att Frankrike inte tillhörde Europa).

Snacka om att ta bort värdet från alla Barça fans som finns runt om i världen. Barcelona är en global klubb med miljontals fans runt om i världen som hjälper till med klubbens ekonomi i form av matchbiljetter, tröjköp och andra souvenirer som det köps och handlas för. Men vi betyder ingenting eftersom vi inte är katalaner.

Nice one.

Han säger också att den här kampanjen har påverkat Bartomeu personligt väldigt mycket men även hans familj.
Barcelona Lion24
2017-08-16 16:04
Extremt orolig inför kvällens match. Är rädd att spelarna inte har någon motivation alls efter dessa tragiska dagar. Är orolig inför en förnedring som slutar med typ 4 5-0. Samtidigt så kanske det kan vara värt att förlora så att det ryker lite mer i Bartomeus r*v. För sanningen är att trippeln 2015 var det värsta som hände oss på länge.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-16 15:57
Antar att förändringarna är Semedo,Roberto,D.Suarez startar.
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-16 15:54
vives kommentarer angående tweetsen speglar inte direkt deras "globala" syn när det gäller klubbens framtid....
Barcelona tikitaka
2017-08-16 15:53
assdas
Barcelona messimal19
2017-08-16 15:48
Varje dag så läser man Barcelona intensifierar jakten på coutinho och dembele.... Vad händer jo precis ingenting. Vi står där utan en högerkant och utan en vänsterkant då vänsterkanten är oanvändbar pga spelare som inte är full utvecklade... Ut med Bartomeu och Co, dem har verkligen förstört vår klubb... Fortsätt som ni gör på Twitter låt världen höra att Bartomeu är en inkompetent, hopplös idiot som inte har kan något alls om fotboll
Barcelona Barclasico
2017-08-16 15:48
Valverde is preparing a different setup for the 2nd leg game vs Madrid, Few changes. [@ESPORTSCOPE / @HelenaCondis] #FCBlive

Spännande och se vad som väntar.
Barcelona Barclasico
2017-08-16 15:45
Official statement: FC Barcelona fully denies reports that indicate that hiring Paulinho, was for a personal interest of Bartomeu.

Skitsnack!!! Alla vet att Paulinho köptes pga "ormens" företag ska få tillstånd att få bygga i Kina.
2017-08-16 15:36
Spelare från Napoli kommer inte gå billigt, deras president är känd för att vara svår att förhandla med.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-08-16 15:31
Jag skulle också föredra Seri före paulinho men med denna styrelsen så går det tyvärr inte. Då får vi vara nöjda och göra det bästa av situationen
Barcelona Cule4life
2017-08-16 15:31
@L.A.M Nr 10:

Denis utköps klausul är på 40. Grejen är den att jag tror inte att Napoli vill försvaga sig med att sälja Insigne. Speciellt nu när Milan och Inter stotsatsar. Vill Napoli betala 40 så är det en fin deal ändå om jag tycker Denis har mer fotboll i sig än Deufoleu/Rafinha
Barcelona The Reporter 2.0
2017-08-16 15:30
Säg vad ni vill om Paulinho men med honom får vi in någon med styrka i duellspelet samt i luften. Busquets Messi Coutinho Suarez och Dembele hade skött finliret och kreativiteten framåt. Busquets - Paulinho Dembele Messi Coutinho Suarez. Detta hade varit riktigt bra. Vi skulle kunna ligga 4-4-2 i jobbet utan boll. Coutinho och Dembele är spelare som skulle offra sig. Titta Real. Dem har Casemiro. Han kan inte trixa till 4 och slå en passning, men han e viktig för deras balans och i andra avgörande moment än spelet med boll.
Barcelona Coach Pep-
2017-08-16 15:22
L.A.M. Nr 10

Ja, grejen är att 4-3-3 är ett creme-de-la-creme-system där varje offensiv spelare har stort ansvar som kräver kompetens därefter. Visst, det är vårt signum och alltid ett mål som vi bör sträva efter idealtypiskt. Men vi måste också vara realister, dvs adoptera den metod som ger maximal utdelning för hela laget. Jag var egentligen inte arg på Lucho för att han spelade som han gjorde, utan snarare för att klubben i sin helhet frångått sin långsiktiga modell. 4-2-3-1 är helt enkelt ett sådant system som kan ge varje spelare en roll utan att sätta för stort individuellt ansvar på dem, där lagets stabilitet sätts i fokus. Så länge vi fortsätter spela attraktivt ser jag inte varför detta inte skulle kunna vara en temporär lösning. Återigen, vi MÅSTE stärka mittfältet och sluta förlita oss på att några få spelare ska göra allt, där vi sedan börjar peka på enskilda syndabockar när det går åt helvete.

Jag hoppas bara Valverde gör det som krävs och ackomoderar spelsystemet efter materialet. Hellre det än en tränare som dogmatiskt och pappersmässigt följer sin idé även om det innebär att offra spelare som annars kunde haft en viktig roll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-08-16 15:20
@Cule4life:

Insigne + €30M hade varit något.
Barcelona Koeman!!
2017-08-16 15:11
@Cule4life:

Känns inte som Denis Suarez tar det sista steget i Barca, jag hoppades verkligen på han. 35 miljoner tycker jag vi ska ta.

Barcelona S.Eto'o
2017-08-16 15:09
Har precis checkat in i hotellet och jag kan meddela er att Madridsborna har stor förhoppningar inför matchen. De pratar om att det är ombyta roller och att vi är Påväg mot Real Madrid var mellan 2009-2013. De tror också att den här matchen kommer att bryta Barcelonas psykiska dominans över Real Madrid. Själv har jag en ännu större tro på vår klubb (borstet från ledningen förstås. Älskar underskattning. Visca el Barcelona!!
Barcelona Cule4life
2017-08-16 15:07
Napoli redo att erbjuda 35 milj euro för Denis Suarez. Sälja lr behålla?
Barcelona Barca Barca
Gariel Bra intiativ, jag såg ditt twitter inlägg. o delade den. Kom igen Cules fortsätt mata på. Ut med Bartomeu Visca
Barcelona L.A.M Nr 10
Coach Pep

Där är jag helt med dig. 4-2-3-1 är ett extremt flexibelt system och vi har helt klart spelarna till att klara av det.

Cillessen

Jag tycker Messi försvarar bra som anfallare, dvs han sköter den första pressen samt att han då och då tar löpningar nedåt i banan för att hjälpa till. Spelar du däremot som uppsatt 10:a i ett 4-2-3-1 är du mer av en renodlad mittfältare och får därmed ett större ansvar utan boll. Därför tycker jag i så fall det är bättre att yttrarna tar ett hårdare jobb längs kanterna och att det som Katalano var inne på blir mer av en 4-4-2 när vi försvarar.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-08-16 15:00
Att klubben förnekar att det har någon bakom liggande anledning till Paulinho-köpet gör värvningen bara ännu konstigare....
2017-08-16 14:58
Hoppas Semedo får spela nu, behöver känna på rejält motstånd inför säsongen och bra läge att köra med honom nu när det bara är att gå all-in. Kan knappast göra det sämre än Vidal förra matchen som lämnade lika mycket tomrum som det är i Bartomeu's huvud.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-08-16 14:47
@Andresito:

Det handlar om några få timmar nu!
Barcelona Andresito
2017-08-16 14:46
Hur många timmar är det kvar tills vi värvar någon?
Annons: