/spanien/barcelona/forum/274.aspx/spanien/barcelona/forum/274.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-17 00:02
inte ett enda byte?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2017-08-17 00:01
Andre Gomes är typ vår Fellani, han är bara lång, det är den enda "egenskapen" han har. Haha jag tror fan inte jag har sett en sämre mittfältare i Barca tidigare. Men men, imorgon presenteras Paulinho, då kanske Gomes kan bli näst sämsta mittfältaren.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-17 00:00
Titta på våra spelare... Hänger med huvuden och dem ser att detta är helt slut.
Barcelona Coach Pep-
Det ser ut som att Real Madrid går på anabola steroider jämfört med oss. Så stor klasskillnad är det. Är det någon som fattat vitsen med vår formation? Lol. Lagmoralen är helt åt h-lvete.
Barcelona B-D
Neymar gjorde oss en tjänst när han lämna.
Han och Messi såg till själva att vi höll en nivå som var hyfsad på ren individuell skicklighet. Nu får vi se verkligheten och det är nödvändigt!
Barcelona BARCA-més que un club
Hela världen skrattar åt oss fy fan ville skit lag vi har blivit helt sjukt :(
Barcelona Gio Style
Talangfabriken
Nu är du ändå jävligt snäll :) Pique är iskall, Busquets med, Ter stegen är en sopa, Suarez är fruktansvärt dålig samtidigt som han gnäller på alla andra på plan, GOMES, Rakitic...
Hur många platsar i Real just nu helt ärligt?
Barcelona grande jw
2017-08-16 23:58
Kan någon förklara för mig vad för Andre Gomes har för styrkor? Han är lång och känns som att han har en okej fysik men vinner han en enda duell? Han inte bra i luftrummet? Han är inte snabb? Han har INGEN teknik. Han har INGEN spelförståelse.

VAD är han bra på!? Jag fattar inte vad man såg i honom och vad i helvete han gör på vårat mittfält.
Barcelona Andreas FCB
2017-08-16 23:57
Hade rollerna varit omvända hade jag inte ens tyckt det var kul.. Man vill ju ha lite konkurrens i ligan, och roliga el clasicon. Nu är det tyvärr bara ett skämt. Går ju inte ens att tycka det är kul som Madridista. Kul just nu kanske men i det långa loppet dötrist.
Barcelona Capitán - El tiburón
Ja det är väl ganska uppenbart att energin och motivationen i laget är helt väck. Vi förlorar ju i princip varenda duell och är alltid steget efter.
Det värsta i det hela enligt mig är ju den totala avsaknaden av ledare på plan. Inte någon som tar kommando och försöker rycka upp laget! Varken Valverde eller våra "kaptener" visar någon ledarstil!

Barcelona messimal19
Fortsätt spränga Twitter!! Bort med Barto!!!!
Barcelona S.Eto'o
2017-08-16 23:56
Real spelar med självförtroende. Var en sekvens där 4 Real spelare klackade bollen till varandra och hela arenan applåderade. Man kan fan tro Real spelar mot Barcelona B.
Barcelona S.Eto'o
Real spelar med självförtroende. Var en sekvens där 4 Real spelare klackade bollen till varandra och hela arenan applåderade. Man kan fan tro Real spelar mot Barcelona B.
Barcelona Rambla~
Cillesen #1 Vad är det du inte fattar? Man kan nämna hans usla insats hur mycket man vill, jag har inga problem med det, men ord som din h#ra kanske man kan utelämna, eller?
Barcelona Andresito
Ser mycket bra ut. Luktar trippel.
Barcelona Xavisimons
2017-08-16 23:55
In och skriv på grabbar!!
Barcelona el Flaco
2017-08-16 23:54
Efter denna miserabla insatsen tvekar nog även Paulinho om han ska ansluta sig till Barça.
Barcelona S.Eto'o
2017-08-16 23:54
Kan ge er betyg från bernabeu första halvlek. Stegen 2. Ni alla som sagt han tar tid på sig och förstör varje Barca Anfall hade rätt. Killen är inte redo (blir han någonsin det?) Mascherano 2. Katastrof. Bortgjord av alla samtliga Real spelare och en stor säkerhetsrisk Pique 3. Skulle fått lägre om det inte vore för hur han driver laget och pushar alla spelare. Umtitti 2 min favorit spelare som inte är sig lik ikväll. Foular för mycket och passningarna sitter inte rätt. Alba. 3 ända positiva i backlinjen. Märks att han trivs utan Neymar (men gör laget det?). Busquets 1. Matchens största flopp. Tror han är Messi på plan. Spelar nonchalant och gör allt för svårt ikväll. Andre gomes 2. Springer och springer men ingen nytta..... förlorar alla dueller. Rakitic 2. Krigar inställning men får ingen respekt av sina lagkamrater. Roberto 3. Spelar på ovan position men lyckas helt bra speciellt anfalls spelen. Suarez 1. Hahah patetisk. Klagar, gnäller och får inget gjort. Enda plus är att han är rörlig på plan. Messi 3. Märks att han mår dåligt och inte ser fram emot den nya säsongen. Men oj när han sätter fart. Valverde 1. Har knappt pratat med spelarna utan står och gestikulerar utan att ens få något respons. Tyvärr är Real Madrid flera klasser bättre än oss. Deras ynglingar (mateo och asensio) har lekstuga med våra rutinerade. Får hoppas på en bättre halvlek. PS. Semedo och Deulofeu värmer upp just nu
Barcelona JakWah
2017-08-16 23:53
Det här mötet var förlorat redan innan matchen började. Ingen i laget har ens trott på att vända det här dubbelmötet och det syns tydligt på motivationen. Det bästa hade varit att lämna walk over.
Barcelona Coach Pep-
Vazques, Asensio, Kovacic.. Vilka jävla prospects. Såg ni Kovavic driv med boll? Real Madrid har bokstavligen säkrat varenda högpotent mittfältstalang medan vi gjort vadå?
Barcelona El Pistolero 9
Jag vill inte ha Messi i en sån djup roll han är inte ett hot i anfallet i denna match. Kreativitet är ett måste mål kan vi göra sålänge vi hittar chanserna vilket vi inte gör.. Bartomeu Dimite Ya!! Det finns tid att rädda Barca.
Barcelona B-D
2017-08-16 23:52
Folk som klagar på Busquets.

Här är resultatet när han har gubbar som vänder ryggar och hittar en lucka 40m upp i plan och parkerar där. Trofan att han tappar boll!

Jag älskar de och jag hoppas han fortsätter att hålla i boll tills någon av amatörerna han har runt sig på mitten och i backlinjen skapar en ordentlig rörelse och inga jävla halvdana alibi löpningar! Helvete va förbannad jag blir.

Busquets tjongar inte, det ligger inte i hans DNA och jag älskar han för det!
Han är den*
Barcelona Barclasico
Haha Twitter exploderar stort nu, fortsätt med tweeta #BartomeuDimiteYa
Barcelona Funeral Canticle
Inte mycket rätt idag heller men uppställningen gynnar inte oss alls, när vi väl har boll har vi 2 spelare mot ett helt försvar samt mittfältare, nej detta fungerar inte laget har inget självförtroende vilket gör att dem är fega när det gäller att erövra boll och när vi väl gör det så har vi knappt spelare på deras planhalva.

När man trodde att det inte kunde bli värre så blir det det x2, aja vi lär inte gå vidare men kan vi göra en grym halvlek så man får en gnutta hopp är det för mycket att begära?

Taktiken fungerar inte alls återgå till vår klassiska 4-3-3 vi måste ändra något kom igen nu visa lite hjärta!
Barcelona Andreas FCB
2017-08-16 23:51
Herregud, två gånger pengarna på Real Madrid att vinna ligan. 300.000kr sen kan man ta ledigt hela året.. haha Om man bara hade balls att faktiskt våga det. :/
rambla Åh fan hans insats ska man sopa under mattan och inte nämna? Vi har gomes, rakitic, Roberto, pique, mascherano, suarez och Alba på plan men ändå så är det busken som är sämst på plan. Nope kritik skickas dit det ska för han var även vår sämsta spelare förra säsongen. Men ja hans insatser beror på att tränaren, planen, medspelarna, temperaturen. Han har den spelare utav våra tongivande spelare som har presterat sämst sedan vi hade tata som tränare och det är fan fakta.
Barcelona FCB_Messi
Tycker alla ska dämpa sig med skitsnack . Vi alla vet att vi är skit nu, thats it. Hjälper inte att gnälla här inne .
Barcelona Davids3
Rafael Hernandez på twitter: "Tax Fraud, La Masia in ruins, a joke in the transfer market, Qatar sponsorship, dodgy signings, rejecting Cruyff’s ideals" #BartomeuDimiteYa
Barcelona M Shadows
Herregud vad dåliga vi är ikväll. Det är på tok för dålig kvalité på passningarna. Fruktansvärt mycket i sidled medan Real slår hårda och raka passningar som tar de fram flera meter framåt blixtsnabbt. När vi har bollen så tar det tamejfan äckligt lång tid innan vi är runt straffområdet.

Det är ingen som rör sig rätt. Messi må va från en annan planet men inte ens han kan rädda oss ikväll. Vart är farten? Vi har inga såna spelare just nu, som offrar sig och tar den extra löpningen även fast de inte alltid får bollen. Vi behöver verkligen en ung, snabb och teknisk vänsterytter och även på högerbacksplatsen behövs det nån kompetent. Fan, även mittfältet behöver förstärkas.

Samtidigt är det bara att gratulera Real till första halvlek, de spelar faktiskt väldigt bra. Hög press, bra passningsspel och kommer gärna till avslut. Vi är raka motsatsen.

Jag skulle också ge Cillessen chansen mellan stolparna i helgen, tänker inte försvara Ter Stegen nå mer. Känns oftast felplacerad, står med tyngden på fel fot och slänger sig därför inte, allmänt loj.
Annons: