/spanien/barcelona/forum/271.aspx/spanien/barcelona/forum/271.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Passa_Bollen
2018-11-08 20:29
Hade man gjort rätt i från sig så hade man sålt Rakitic för en bra summa denna sommaren. Coutinho hade spelat mer på sina naturliga position och Vidal hade kunnat komma in i laget på ett mycket bättre sätt samt med Malcom. Allt grundar sig i ledningen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DizzLow
2018-11-08 19:59
Xavi #6

Jag håller fullt med dig!
Man bevakar Dembele ständigt i detta forum, och kommenterar varje litet misstag grabben gör.
Jag tror att det har att göra med..
- Prislappen
- Att Dembele var Neymars direkta ersättare
- Dembeles dåliga start i klubben

Jag kan absolut hålla med om viss kritik Dembele får, men samtidigt bör man tänka på hans ålder och de magiska mål och finter han lyckas göra då och då.
Barcelona Xavi #6
2018-11-08 19:38
@II Barça II:

Sjuka är ju att att en 21 årig Dembele får galet mycket kritik medans en Coutinho som är i sin prime spelar minst lika dåligt som Dembele men ändå blir han inte lika kritiserad.
Barcelona Arda-Turan
2018-11-08 18:00
Q: In 2010 Del Bosque said that if he had to look like an NT player it would be Busquets. Which player would you like to look like in this NT? Luis Enrique: “Jordi Alba. Although I am a little taller.” hahahahaa
Barcelona Cule4Life
2018-11-08 17:35
Malcoms akilleshäl just nu är att han är vänsterfotad. Med Messi tillbaka är det stopp. Till Dembeles fördel är att han ät tvåfotad till en viss del vilket ger honom tillträde till vänster i anfallet.

Om Malcom hade vart högerfotad hade VV antingen bänkat både Malcom Dembele för att Coutinho ska spela i anfallet eller varit tvungen att bänka Cou lr flytta ner han till Iniestas plats på mittfältet. Eftersom Cou inte är en anfallare och med både Malcom och Dembele spelar som bäst på Messis högerplats i anfallet lämnas vänsterkanten i anfallet lite dysfunktionell med ingen riktig utpräglad a la Neymar vänster anfallare med en högerfot som kan vika inåt i banan.

Där har klubben lite att tänka på. Samt att man inte verkar ha hittat en riktig högerback som kan leverera hela paketet en högerback ska ge i ett lag som Barcelona. Sergi och Semedo gör det okej men att gå från Alves till dessa är som att köra en Bugatti veyron till Ford Mondeo och V70.
Barcelona Koeman!!
2018-11-08 17:26
Det handlar nog mer om att Sakho och Remi är glädjespridare inom gruppen. Spelmässigt har dem inget mot Lenglet
Barcelona Davids3
2018-11-08 16:40
@Infinit8Don:
Men han tog ju ut laget som vann VM. Just nu satsar han kanske på spelare som har spelat in sig i laget och har relation med andra spelare mer än individuella insatser men har spelare som Lenglet i åtanke till framtiden, vad vet jag. Men som du säger är det vinst för oss med vila för honom. Blir dock intressant att se vad som händer när Umtiti är tillbaka.
Barcelona Infinit8Don
2018-11-08 16:21
Davids3 Har ju iofs inget med vm att göra. Lenglet prestationer går inte att blunda för. Iaf i mitt tycke. Men jag klagar inte, han får vila vilket är bra för oss.
Barcelona Davids3
2018-11-08 16:12
@Infinit8Don:

Magstarkt att kritisera någon som precis vann VM. Men jag hade heller inte velat byta Lenglet mot någon utav dessa två.
Barcelona II Barça II
2018-11-08 16:11
@Messi-Alba-Messiiiiii
"Utvecklas han inte något mer framtill sommaren är det bara acceptera förlust och sälja honom till bästa bud. Går inte att ha en spelare som tjänar så jävla mycket och inte lever upp till den lönen eller till prislappen för den delen."

Gäller detta även Coutinho? Han kostade mer, har högre lön och presterar sämre än fransmannen, detta trots att han varit given i startelvan.
Barcelona Andreas FCB
2018-11-08 15:50
@Milanista1899:
Nej, det är lugnt mot Espanyol. Det är mycket folk men nuförtiden aldrig utsålt. Senaste 3 matcherna på Camp Nou (Liga & CDR) Copa del Rey, Januari 2018 - 79.774 personer Ligan, September 2017 - 72.857 personer Ligan, December, 2016 - 79.370 personer Som du vet tar Camp Nou in betydligt fler så det är absolut lugnt att köpa på plats om du så önskar. Dock är det skönt att ha det gjort och bara glida ner till matchen med biljetten i handen, därav jag rekommenderar att köpa online. De enda gånger man måste planera lite är om man är ett större sällskap på 4+ personer och vill sitta bredvid varandra på vad som anses vara riktigt bra platser. Då får man sitta och använda lite F5 och så dagarna före match. Enklast är om man reser själv. Då är det aldrig några problem att få bra platser. Två platser är sällan problem heller.
Barcelona Kröjjffar´n
2018-11-08 15:34
Messi-Alba-Messiiiiii Jag må vara en mycket allvarlig man. Men ibland menar jag inte vad jag skriver. I fåfäng förhoppning att den ironiska andemeningen ändå skall nå ända fram. "My bad".
Barcelona Infinit8Don
2018-11-08 15:30
Rami och sakho väljs alltså före lenglet av dechamps. Skönt att han får vila. Men vilket skämt. Kollar förbundskaptener på fotboll? Verkar inte så.
Barcelona Messi-Alba-Messiiiiii
2018-11-08 15:26
Njaa Dembele har nog bränt sina broar när det gäller Dortmunds ledning samt fansen. Ser inte heller hur Barcelona ska skicka Dembele som kosta ca 120 miljoner euro och hämta tillbaka Paco som de släppte för 23(?) miljoner euro utan några transaktioner sinsemellan. Utvecklas han inte något mer framtill sommaren är det bara acceptera förlust och sälja honom till bästa bud. Går inte att ha en spelare som tjänar så jävla mycket och inte lever upp till den lönen eller till prislappen för den delen.
Barcelona Kröjjffar´n
2018-11-08 15:20
Om man nu utgår från att Dembélé är så värdelös som vissa hävdar, så kanske det vore en god idé att försöka få Borussia Dortmund att gå med på ett byte rakt av; så vi får tillbaka den plötsligt så hajpade Paco utan penningtransaktioner. Nu gjorde ju i och för sig även fransosen så bra ifrån sig i Tyskland, att han var mer än välkommen till FCB när det begav sig. Så vad säger att Paco skulle finna sin helt givna plats i de barcahjärtan som börjat bulta så hårt för det forna felköpet, vid en eventuell "come back"?
Milanista1899
2018-11-08 14:03
@Andreas FCB:

Tack för bra info!

Är inte så jättekräsen då det inte handlar om mitt kära Milan. Dock vill man självklart ha en bra upplevelse.

Det är inget supertryck på biljetter med tanke på att det är derby då? Eller det kanske inte klassas på samma sätt.
Barcelona Andreas FCB
2018-11-08 12:29
@Milanista1899:
I de allra flesta fall är det lugnt. Bara köpa på plats. Beror ju på hur kräsen man är dock gällande platser. Om man t.ex vill sitta på första raden på ett etage (där det inte är VIP på första raden), om man vill sitta väldigt centrerat m.m men grundregeln är väl att det är hur lugnt som helst att fixa biljetter bortsett från mötet med Real och riktigt stora hemmamatcher i Champions Leagues slutspel. Föreslår att du kollar Barcelonas hemsida och köper biljetter där, ca 1-3 dagar före match. Då brukar de flesta säsongskortsinnehavare släppa sina plåtar. Mer bekvämt att köpa biljetterna på internet än i luckan. Personligen tycker jag Barcelona har snuskigt dyra priser, vilket är lite tragiskt men så är det. Långsida centralt på första raderna är såklart bäst men kostar också därefter men en favorit hos mig är 3:e etage på första raden på kortsida. Där är det inte VIP på första raden så man sitter vid räcket. Best Bang for the buck tycker jag. Alternativt bakom mål, för att komma riktigt nära. Överblicksbilden klart försämrad dock men en schysst upplevelse och klart billigare.
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-11-08 12:15
Coutinho borta 2,3 veckor. Man kan hoppas att han är tillbaka till Atletico Madrid 24 november , kan bli tight. Säg vad ni vill om brassen men han har levererat poängmässigt med ett gäng viktigta mål och assister och jag tyckte han var väldigt bra mot Inter.

Bredden i truppen har visat sig viktig och kommer bli ännu viktigare framöver.

Hoppas på Malcom-Suarez-Messi i helgen , men är inte hundra på att Messi är redo. Hans närvaro i Milano var mest för han själv ville hänga med och stötta laget.
Barcelona Pep segura dimissio
2018-11-08 11:37
Alba uttagen till landslaget
Barcelona Maykii
2018-11-08 11:30
[QUOTE=Milanista1899]Hej fotbollsvänner. Ska åka ner till Barcelona i slutet av mars och såg i spelschemat att ni tar emot självaste Espanyol 31 mars. Perfekt tajming att få uppleva Derbi Barceloni för en fotbollsälskare som jag är. Att besöka Camp Nou är en självklarhet så jag tänkte be er om lite hjälp. Jag vet att spelschemat kan komma att ändras men jag åker en fredag och hemåt en måndag så matchen borde ju spelas helgen däremellan. Sen vet man ju aldrig. Min egentliga fråga är; Hur pass svårt/enkelt är det att köpa matchbiljetter till er hemmaborg? Kan man göra det på plats eller måste man göra det i förväg? Stort tack på förhand :) [/QUOTE] Du kan köpa dem enkelt på plats, på matchdagen eller bara dagen innan. Har själv gjort så båda gångerna jag har rest ner till Barca.
Barcelona Infinit8Don
2018-11-08 11:17
bra tajming på coutinhos skada. får vila rejält nu under landslagsuppehållet.

MALCOM TIME.
Barcelona Messi-Alba-Messiiiiii
2018-11-08 11:12
Official: Coutinho has a small tear in the femoral biceps of his left leg. He will be out for between two and three weeks. Tur att det är landslags uppehåll nu. Missar Betis och är förhoppningsvis tillbaka mot Atletico.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-11-08 11:09
Coutinho skadad?! Dembele suarez Malcom mot betis? Satan vad kul det hade varit.
Milanista1899
2018-11-08 10:39
Hej fotbollsvänner. Ska åka ner till Barcelona i slutet av mars och såg i spelschemat att ni tar emot självaste Espanyol 31 mars. Perfekt tajming att få uppleva Derbi Barceloni för en fotbollsälskare som jag är. Att besöka Camp Nou är en självklarhet så jag tänkte be er om lite hjälp. Jag vet att spelschemat kan komma att ändras men jag åker en fredag och hemåt en måndag så matchen borde ju spelas helgen däremellan. Sen vet man ju aldrig. Min egentliga fråga är; Hur pass svårt/enkelt är det att köpa matchbiljetter till er hemmaborg? Kan man göra det på plats eller måste man göra det i förväg? Stort tack på förhand :)
Barcelona Davids3
2018-11-08 10:32
@Katalano:

Kan vara tomma hot absolut.

1. Den konsekvensen kommer ju även drabba CL och den nya turneringen. Ingen av de kommer ha lika högt anseende som CL har idag. Så man vill nog agera desperat, förlora allt eller vinna allt.

2. Jo men dessa stora klubbar som Bayern och Barca består ju alla av stora världsstjärnor vars största dröm är att vinna VM. De kommer inte sitta tysta när deras klubb gör något som kommer få de att inte spela Vm.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-11-08 10:32
Ja än roligare blir det när det inte finns några pengar för dom att lägga i sina egna fickor. FIFA är bara skit!!
Barcelona Katalano
2018-11-08 10:28
@Davids3:

Känns mer som tomma hot än cojones.

1. Om spelarna från dessa lag inte spelar VM och EM skulle tittarsiffrorna på dessa turneringar sjunka avsevärt då alla världens bästa spelare inte skulle vara med. Det tar bort udden helt från turneringen.

2. Det är klubbarna och inte spelarna som beslutar om denna superliga. Att bestraffa spelarna och inte klubbarna är inte bara orättvist, det är bisarrt!
Barcelona Davids3
2018-11-08 09:56
Någon kan väl inte på allvar tro att Sterling med all kraft sparkar i gräset med flit och riskerar skada för att kanske få en straff i en match de ganska säkert skulle vinna?
Barcelona Smogen
2018-11-08 09:43
Ang. Sterlings feldömda straff. Det jag undrar, sparkar Sterling i gräset medvetet för att få straff eller agerar han så otroligt uselt i det läget att han sparkar i gräset av misstag? Jag menar, till domaren Kassais försvar, vem förväntar sig att en professionell fotbollsspelare i Champions League under ett friläge ska sparka i gräset och snubbbla på sig själv? :)
Barcelona Smogen
2018-11-08 09:36
@Erik Satie:

Sekvensen 1.20. så underbar....

Ps. Kan du inte lägga den där videon på en usb, koppla upp den mot en projektor, ta med dig hela skiten ner till Barcelona. Leta upp Valverde, surra fast honom i en stol, spänna upp ögonen på honom och tvinga honom kolla på den där videon tills ögonen blöder. Gå Clockwork Orange på honom. :)

Annons: