/spanien/barcelona/forum/2705.aspx/spanien/barcelona/forum/2705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1899
2016-01-07 12:33
Grande Barca! Johan Arneng
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1899
2016-01-07 12:33
Grande Barca! Johan Arneng
Barcelona ArdaTuran7
2016-01-07 12:30
Highlights med Ray Hudson. Enjoy!
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-07 12:30
Bara jag som såg Aleix Vidals glädje när han bytes in
Barcelona LeoMessi
2016-01-07 12:03
Neymar JR Han missar inte så mycket. Kanske 30 minuter speltid totalt! Fan vad han måste älska valet av aston villa.
Barcelona neymar JR
2016-01-07 11:48
Aston Villa player Adama Traore is out for eight to ten weeks with a broken bone in his foot #fcblive #buybackwatch Skit kul för honom....
Flavía
2016-01-07 11:23
Tydligen så väntade Mascherano, Suárez och Piqué utanför Espanyols omklädningsrum och Busquets var på väg att ansluta sig till trion innan Lucho lade sig i och satte ned foten.
Barcelona Den vise mannen
2016-01-07 10:39
Vill inte ranka Iniesta utan bara framhålla sättet han spelar fotboll på. Som många har varit inne på allt går inte stapla upp i siffror på ett papper. Fotboll för mig är så mycket mer. Allt går inte att ta på. Det måste ses, kännas och upplevas. Det är därför att jag en gång fastnade för den vackraste klubben av de alla - FCB. Fotboll är för mig en konst och den graciösaste konstnären för mig heter Andres Iniesta.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-07 10:04
Den vise mannen - Iniesta är en av historiens bästa mittfältare. Att folk ens jämför Zidane med Don Andres är en stor skandal. En Iniesta i som prime ÄR bättre än Zizou. Det är det inget snack om att det ens finns folk som jämför. Zidane var en väldigt långsam spelare med bra teknik. Han kunde ta sig förbi sina spelare även om han stod stillastående. Iniesta är betydligt kvickare och mycket bättre 1 mot 1. Jag hoppas Iniesta kan vinna sin 5te Cl titel den här säsongen!
Barcelona Grande Barca!
2016-01-07 09:37
Någon som har koll på vem experten under sändningen var bredvid Robert Perlskog igår? Tycker han var klockren, bra analyser vid anfall och försvar för båda lagen, sylvassa uttalanden vid de situationer som uppstår och vågar exempelvis säga "det där är absolut inte ok, han skall bli avstängd" som vid stämplingen på Messi.

Annars var det riktigt skönt med seger och att Neymar gjorde 4-1 målet, med 2 man mer såpass länge så skall vi kunna göra ett till vilket var förlösande. Där punkterades matchserien.

Har även läst att Masken får mycket skällsord efter målet som Espanyol gör, visst han gör ett dåligt försvarsjobb men anser att det finns 3 st inblandande att det blir mål. Alves som slår en horribel passning när hela laget är högt uppe och han är 3:e sista man. Han brukar söka Messi med just de passningarna vilket han också skall göra, just denna såg man tom på TV monitorn att den skulle slås. Sedan tycker jag Pique är alldeles för passiv i sitt agerande, han borde se att hans utmanare är till en början helt själv och att han får understöd av Masken. Han borde kunna störe Espanyols spelare mer och tvinga anfalleren till att göra ett val, nu springer han längsmed en 10-15 meter vilket gör att han får fler alternativ. Sedan är Maskens insats inte bra men det verkar som att den diskuterats flitigt..

Grymt kul att se Arda och Aleix, äntligen. Ha en grym dag!
Barcelona Den vise mannen
2016-01-07 09:16
Iniesta.....ord räcker inte till. Kan fotboll bli vackrare när man ser honom spela fotboll som han gjorde igår. Allt ser så fullständigt naturligt och enkelt ut. Magiskt!! Vill inte tänka på den dagen han lägger skorna på hyllan. Fotbollen kommer tappa en av de största.
Barcelona enkos
2016-01-07 08:54
Förbundet vill straffa Suarez men inte ett ord om pajas idiot och äcklige målvakten..
Jag blir bara enormt imponerad av Messis psyke som trots övergreppet kunde hålla nerverna i styr för om det hade varit Zidane eller någon annan spelare hade man knockat den idioten en gång för alltid
Barcelona Mdawg
2016-01-07 08:12
@Barca4life98:

Gerard Romero says he didn't do it
https://twitter.com/gerardromero/status/684879974931783684
Also the same people from original post say it was Mascherano:
https://twitter.com/elchiringuitotv/status/684886095574777856

Kan någon översätta länktips?
Som jag förstår det så rapporterar dem alltså incidenten och Suarez riskerar därför avstängning?
Barcelona Rambla~
2016-01-07 07:55
@Barca4life98:
Jag är den första att erkänna att det är förbannat onödigt av Suarez att börja provocera och käfta i spelartunneln efter matchen. Ni vann matchen, nöj dig med det och gå vidare för fan. Precis alla bara väntar på minsta lilla snedsteg från honom och nu får de det serverat på silverfat av honom själv. Trodde han hade lärt sig av sina tidigare misstag. Fast det är så typiskt, ge sig på Suarez och få honom avstängd i efterhand medans Pau Lopez äckliga beteende på Messi lär gå obemärkt förbi. Spanien och dess förbund i ett nötskal.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-07 02:08
Fuerza

Tack missade detta. Men man måste ändå erkänna att det är helt sjukt att det var så många.

Vic111
Fan va omoget av Suarez. Någon (Iniensta, Masken eller Messi borde se till att lugna ner honom innan han gick till tunnel. Inte värt heller när man Barca vann matchen med 4-1. I slutändan är vi alla människor men man tänker ju att någon av Barca spelarna borde säga åt honom så här gör vi inte.

Om man känner La liga rätt så kommer inte hända nåt. De är ju inte lika hårda som Pl. Jag föredrar Pl när det gäller hur de sköter alla händelser som domarna missat med video analyser och vad det heter.

Hoppas att Suarez inte blir avstängd nu. Om Cr7 kommer undan med alla mike tyson boxar denna och föra säsongen borde inte Suarez straffas heller.
Barcelona vic111
2016-01-07 01:36
Han får skylla sig själv, han är inte 15 år längre .. Pinsamt oavsett hur många sparkar han fick mm.
Barcelona Barca4life98
2016-01-07 01:34
Var redo... Suarez kommer säkert att stängas av.
Fuerza
2016-01-07 01:30
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Jag postade en länk på detta igår. Lägger in den igen så att andra också kan se om de råkat missa den.

LÄNKINNEHÅLL: samtliga 77 spelare som registerades denna vecka i klubbens olika led.
Barcelona El Tridente
2016-01-07 01:00
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Vi lever i en värld där precis allt kan köpas för pengar. "Allt har sitt pris"
2016-01-07 01:00
@Canaletes:

Älskar kolla på dem trots att jag fattar noll. SÅ synd för att man vet att de skulle få mer subscribs om de hade engsub. Jag har tittat och de har inte det.
Barcelona B-Guden
2016-01-07 00:59
@enkos:

Riktigt fult av målvakten men spelarna har benskydd, gillar hur Messi reser sig och säger ifrån stället för som alla andra i fotbollsvärlden börjar hålla sig för benet och snurra 447 varv och låtsas ha jätte ont.
2016-01-07 00:57
Barça's ban is over! It wasn't just Turan & Vidal waiting for today - 77 players have joined the club at all levels

Helvete!!!
Jag visste inte att det var 77 spelare!!! Visst trodde ungefär att det var 20.30 spelare men 77? 77 spelare?

FIFA alltså! Varför är inte någon som straffar dem? På tal om FIFA. Har ni sett vilka poliserna har arresterat efter dessa så kallade avslöjande ? Det var bara afrikaner och asiater.

FIFA; FIFA. Alla vet att de är korrupta men hej, vem är inte det i dessa tider?
Barcelona Davids3
2016-01-07 00:55
@Maestro Xavi - Tito Etern:
Jag tror inte Arda är redo ännu att göra "trubbel" även om rätten skulle vara på hans sida. Han vill nog vara lugn och försiktig nu i början som respekt till Barca, då han vet att det är lite skillnad på Atl,Madrid och Barca. Det såg vi idag när målvakten spände sina kulor mot honom. Men monstret i honom kommer nog dyka upp såsmåningom ;)
Barcelona enkos
2016-01-07 00:46
Den idiot målvakten är ju från Barcelona, hoppas att nån Barca support träffar honom och ger idioten en örfil för den brutala övergreppet på Messi som kunde ha skadad allvarligt. . Mår fortfarande illa av det..
Barcelona Rambla~
2016-01-07 00:38
Så här såg los Pericos ut efter matchen. :P
Barcelona Canaletes
2016-01-07 00:38
Du har rätt. Men just på radiosidan så är det omöjligt att översätta allt som sägs.
Fast text på El Día Después-klippen borde man kunna fixa lätt.

Sen är spanjorer och engelskan inte direkt bästa kombinationen, fast man börjar bli liiite bättre på det.
2016-01-07 00:26
@Canaletes:
JOBBIGA MED LA LIGA är att supportergrupperna som inte kan spanska får ett stort stort FUCK YOU!!! Allting är fan på spanska. Har sett att de brukar riktiga fina analyser efter vare match. Allting från vad vattenpojkarna säger till den galna huliganen gör läktaren. Men hur jävla kul är det när de inte ens kan lägga upp men engsub på youtube i efterhand. Om jag kunde spanska skulle försöka göra deal med dessa clowner som tar hand om La liga i Spanien. Hur många miljoner skulle inte vilja/vill se dessa djupa analyser från La liga som dessutom visar alla möjliga vinklar av matcherna och alla dispyter. Mina favoriter är när de visar alla tjuvnyp och heta ordväxlingar mellan olika lagen. De har tillräckligt med material att göra en trilogi mellan Barca och Espanyol. Så jävla synd. De borde tänka på målgruppen som är inte spansktalande. Inte undra på att det går så bra för Pl. Alla förstår eng
Barcelona Lion24
2016-01-07 00:13
Espanyol... Bara jag kunde spela matchen ikväll. Jag frågade mig själv efter slutsignalen: skulle det vara värt och spela matchen, sitta av resten av sitt liv i fängelse eller leva i frihet? För hade jag spelat, då hade jag garanterat blivit dömd till fängelse, livstid. Bara jag kunde 'ta hand' om Espanyol spelarna och speciellt, SPECIELLT målvakten Pau Lopez.

Sett till matchen så var det en ok/bra match. Man såg att Espanyol spelarna hade fått klara instruktioner att på alla möjliga medel försöka få ner tempot på matchen. Dom ville inte ha ett intensivt Barca som tokpressar. Dom själva pressade riktigt intensivt i början av matchen men tröttnade ju mer tiden gick. Deras presspel och fula spel gjorde det lite jobbigt för oss, speciellt deras provokationer som var ett försök att få våra spelare ur balans.

Kul och se Arda och Vidal. Skötte sina uppgifter utmärkt och det är full förståeligt om dom ser lite ringrostiga ut, det blir bättre med tiden.
Barcelona Canaletes
2016-01-07 00:07
Tydligen var Suarez kokande efter matchen. Bra eftersnack som vanligt nu på Cope El Partido de las 12
Barcelona Liunil Masse
2016-01-07 00:03
Espanyol players entered into the dressing room screaming “We’re going to break you, sons of bitches!” [Cadena SER] Diskvalificering? Detta e apfasoner.
Annons: