/spanien/barcelona/forum/270.aspx/spanien/barcelona/forum/270.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2018-06-22 22:35
Hur fan kan folk här inne sitta och säga att Ronaldo är bättre än Messi? Baserat på 180 minuter fotboll? För ett neutralt fan hade det varit ett patetiskt konstaterande. För någon som påstår sig vara ett fan så saknar jag ord. Det är ju fan patetiskt.. Nån länkade tidigare idag en krönika skriven av någon på expressen. Läs den. Ronaldo spelar i et landslag som kan vinna EM utan honom. Messi spelar i ett dysfunktionellt landslag som inte kan slå en enda passning till varandra. Messi har ALLTID trivts bäst ju mer boll han har. Då växer han för varje minut i matchen. Ju mindre boll han har, desto mer försvinner han. Det är hans svaghet. Och när hans medspelare i Argentina är så usla att motståndaren kan punktmarkera Messi med tre spelare utan att en enda av hans medspelare i Argentina kan hota, ja då är det kört. Men kolla Kroatien matchen igen. De få gångerna Messi får bollen så är han livsfarlig, men han får bollen för sällan och är omringad av minst tre spelare. Man måste börja hota motståndaren UTAN Messi. Först då kan Messi få bollen och leverera.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2018-06-22 22:28
Härlig midsommar. Äta gott, käka godis o se på bra fotboll på sommarstugan på landet. Medan en del andra håller på att dansa runt en löjlig pinne...
Extra nöjd att se individuella prestationer av Musa och Shakiri.
Fotboll är inte bara Messi o Ronaldo.
Glad midsommar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona A good coach is everything!
2018-06-22 22:03
När Shaqiri och Xhaka damn man såg hur jävla viktigt det var för dessa två att just göra mål mot Serbien ! Två Kosovo Albaner som förmodligen hamna i Schweiz pågrund av förtrycket av Serbien. Trots att jag hatar politik och fotboll så njöt jag verkligen av detta!
Barcelona Andreas FCB
2018-06-22 21:59
@Davids3:

Detta vi pratar om är de 24 senaste matcherna. Matchen mot Argentina var typ 40 matcher tillbaka.
Barcelona Blaugrana91
2018-06-22 21:59
Haha Johanna Frändèn om Shaqiri: "Han ser lite ut som en dammsugare" :D
Barcelona Davids3
2018-06-22 21:57
@Andreas FCB:

Men man förlorade även åttondelen mot Arg 2014. Eller är detta endast tal om gruppspel? #förvirrad
Barcelona II Barça II
2018-06-22 21:56
Shaqiri har varit helt underbar i landslaget. Förstår inte hur han kan spela i Stoke.
Barcelona Z_Z
2018-06-22 21:56
@Andreas FCB:

På vilket sätt skulle de räcka med kryss? Högst sannolikt kommer Schweiz att vinna mot Costa Rica också och då Serbien bara vann med 1-0 så är det ganska troligt att Schweiz ändå skulle gå vidare om Serbien kryssar.

Men visst, chansen fanns vid kryss mot Brasilien.
Barcelona Andreas FCB
2018-06-22 21:55
@Davids3:
24 senaste har man två förluster, en mot Polen (straffar) och en mot Portugal.
Barcelona Davids3
2018-06-22 21:54
Hörde jag rätt?
Schweiz förlorat endast 1 landskamp på senaste 24, antagligen den mot Argentina? Damn!
Barcelona Andreas FCB
2018-06-22 21:48
Serbien. Vilka dårar. Nu måste man vinna mot Brasilien
Istället för att hålla 1-1 då det räcker med X mot Brasilien.

Hahaha!
Barcelona DizzLow
2018-06-22 21:48
Är det bara jag, eller har Shaqiri lite "low key" Barça DNA?
Barcelona Jarlma
2018-06-22 21:45
[QUOTE=JakWah]Man kommer in och läser att folk snackar om Ronaldo som nummer ett. Är ni fulla för att det är midsommar eller? Fotboll är en lagsport och Ronaldo vann EM utan att medverka i finalen. Han vann CL utan att prestera i semifinalerna och finalen. Individuellt är Messi brutalt mycket bättre än Ronaldo. Han vann guldskon OCH assistligan. Messi spelar med ett Barcelona som inte lagmässigt är lika bra son Real. Ändå såg han till att vi vann ligan redan i september. I landslaget spelar Messi med idioter. Så snälla... sluta basera era åsikter på två VM-matcher! Messi är bättre än Ronaldo och har alltis varit det... kommer alltid att vara det. [/QUOTE] Killen har dominerat skytteligan i CL. Han är på dekis nu, han var rätt så dålig i finalen och mot Bayern. Men låt oss jämföra statistiken i CL. Vi skiter i åttondelsfinalerna och kollar på mål gjorda i kvarten framåt. Kvartsfinaler: Messi: 10, Ronaldo: 23 Semifinaler: Messi: 4, Ronaldo: 13 Finaler: Messi: 2, Ronaldo: 4 Man ser ett tydligt mönster, detta när det som mest gäller. Vem bryr sig om La liga.
Barcelona Davids3
2018-06-22 21:38
"Vad det argentinska tv-programmet BTZ Fútbol gjorde efter 0-3 mot Kroatien?

De höll en tyst minut.

– Härmed dödförklarar vi det argentinska landslaget, sa programledaren Diego Díaz"

Och så undrar folk varför Messi är deprimerad i landslaget, och ni förväntar er han ska prestera?
Man skämmer inte ut sitt lag sådär, så enkelt är det. Spelarmaterialet är som det är, vad förväntade sig folk?
Barcelona JakWah
2018-06-22 21:04
Man kommer in och läser att folk snackar om Ronaldo som nummer ett. Är ni fulla för att det är midsommar eller? Fotboll är en lagsport och Ronaldo vann EM utan att medverka i finalen. Han vann CL utan att prestera i semifinalerna och finalen. Individuellt är Messi brutalt mycket bättre än Ronaldo. Han vann guldskon OCH assistligan. Messi spelar med ett Barcelona som inte lagmässigt är lika bra son Real. Ändå såg han till att vi vann ligan redan i september. I landslaget spelar Messi med idioter. Så snälla... sluta basera era åsikter på två VM-matcher! Messi är bättre än Ronaldo och har alltis varit det... kommer alltid att vara det.
Barcelona yeezus
2018-06-22 21:03
@LeoMessi:
Ja jag får också känslan av att han inte pallar mer. Det är alltså större problem än vad det verkar imo. Han verkar inte njuta av fotbollen överhuvudtaget och minns jag rätt har han sagt att han slutar spela den dagen han inte njuter av fotbollen längre. Det första han borde göra efter VM är att sluta i landslaget, det tär bara ut på honom mentalt, det funkar bara inte. Han borde inte ha återvänt. Jag blir inte förvånad om Messi lägger skorna på hyllan inom 3 år om jag ska vara ärlig. Ser bara inte samma glöd i honom längre även om han fortfarande cementerat sin status som GOAT. Och jag klandrar inte honom ens. Edit: och innan någon kommenterar huruvida CR7 klarar det trots sin ålder säger jag bara; CR, jävligt bra VM-start till trots, har aldrig haft förväntningar på sig att bära sitt lag till guld. Han har inte haft den pressen medan Messi haft den sedan han var 22 år gammal.
Barcelona LeoMessi
2018-06-22 20:36
Tycker faktiskt det känns som att Messi typ inte orkar spela mer. Han visar inte samma hunger och han är inte lika benägen att ta saken i egna händer när det går dåligt under en match. Känns som att han oftare vill bli serverad passningar numera och han gör inte det lätt för lagkamraterna när han står helt still.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-06-22 20:14
@II Barça II:

Det är.inte trams. Och tror du det så förstår du dig inte på problemet. Ingen förnekar Messis tekniska talang. Men det spelar ingen roll om han är svag och loj mentalt.det är den biten som skiljer agnarna från vetet. Torbjörn Nillson kanske hade betraktats som större än Zlatan idag om han haft ens i närheten av Zlatans mentala styrka

Ronaldo får ut maximalt av sin talang och kapacitet år efter år. Att säga att han ör dålig håller inte. Det går inte att prata bort att han vunnit 3 cl guld och Em på 4 år. Jag tror hann vunnit skytteligan i samtliga cl turneringar han vunnit också där majoriteten av målen kommit i slutspelet. Tror även han vann Europa kvalets skytteligan med. Och har inlett vm med 4 mål nu mot bra.mptstånd. vi alla har sett messis matcher. Båda individuella katastrofer. Han måste höja sig..finns inga ursäkter om.man ska göra.anspråk på titeln "tidernas främste"
Barcelona II Barça II
2018-06-22 20:04
@Rivaldo Trams, Messi vann guldskon i år samtidigt som Ronaldo var högst medioker. När det kommer till CL var Ronaldo sämst i Real när det gällde som mest. Han var sämst mot Juve (2:a matchen), Bayern och Liverpool i finalen. Ja, Messi gör ett dåligt VM, men fotbollsvärlden är överens om att det till stor del beror på att hans lag inte är så bra. Och vi får aldrig glömma att detta Argentina inte ens hade varit i Ryssland om det inte vore för Messi.
Barcelona II Barça II
2018-06-22 19:58
”Att han ska för evigt bli ihågkommen som 2:a bakom ronaldo tack vare landslaget och dessa tursamma cl-segrarna.” Den som kommer komma ihåg Messi 2:a bakom Ronaldo måste vara antingen senil eller efterbliven.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-06-22 19:57
@Xavi the IV:
Man är inte bättre än man visar. Finns inget tur i fotboll. Man vinner inte 3 raka champions League och Em på tur. Folk måste vakna.. Jag är en av dom som också levt i förnekelse. Men detta vm va som en Hammare i huvet som väckte en från sin Törnrosa sömn.. Messi har inte vart samma spelare på senare3/4 år. Han har inte den energin, glädjen och attityden längre. Messi för några år sen va som en vinthund på plan..han fick bollen osså exploderade han bara framåt dribbla tappa den jaga ikapp den igen. Rörde sig konstant med och utan boll. Den spelaren va förmodligen tidernas bästa spelare i den nivån han kunde komma upp i då. Dagens stillastående Messi som verkar trött oinspirerad och som alltid tappar på vårkanten. Gör väldigt sällan det extraordinära när det väl gäller. Ronaldo å sin sida har behållit sin hunger och nivå och är lika bra idag som han va för 8 år sen. Det är inte Messi. Att behålla hungern och nivån är också en talang som inte skall underskattas. Idag är Ronaldo en böttre och mer avgörande spelare för mig. Messi har fortfarande störst talang. Men det är om inget sålänge han inte visar den hunger och dedikation på plan som Ronaldo allt jämt gör. För så överlägsen är inte Messis talang så han kan gå omkring på plan medan Ronaldo sliter som ett djur. Motivation har slagit klass dom senaste åren och Ronaldo skall inte be om ursäkt för något han lyckats med i sin karriär. Det är Messi som.borde ta sig i kragen och visa vem han är nu. Är han tidernas bästa och denna generationens bästa spelare så måste han jobba minst lika hårt som Ronaldo framöver om han ska lyckas vända detta framöver . Just nu har Ronaldo gått om honom och kommer.vinna balon d or i vinter igen. Det är knappast tur. Ronaldo är en extremt talangfull spelare även han med en brinnande vilja som jag inte tror någon spelare i historien överträffar. Vi pratar om han är tidernas alltså tidernas!! Bästa spelare här. Det finns inga ursäkter eller tycka synd om. Han är inte likt brasse Ronaldo skadat sig och lämnat folk med tanken. "Tänk om". Han har vart frisk en hel karriär och har haft allt i egna händer.
Barcelona Cúles
2018-06-22 19:54
Xavi the IV

Det är inget nytt att Messi är en bättre spelare än Ronaldo.

I princip alla nuvarande och dåvarande spelare säger detsamma, det är ingen tillfällighet direkt.
Barcelona II Barça II
2018-06-22 19:31
Jag tror inte att Island vinner mot Kroatien. Därmed har Argentina fortfarande chansen att undvika ett fiasko genom att vinna över Nigeria. För att de ska vinna måste Argentina starta med bästa möjliga startelva och Messi måste vara på spelhumör. Det blir tufft, men hoppet lever i allra högsta grad.
Barcelona Andreas FCB
2018-06-22 19:24
@Z_Z:
Dålig koll på hur slutspelsträdet ser ut då jag inte suttit mig in i det men är det så att man kan mötas tidigast i final så är det annorlunda. Då ser man nog hellre Argentina vidare. Å andra sidan vill man inte möta ett Argentina i final (om de mot alla odds får ihop sitt lag och spel). Vi får se. Tror Kroatien ställer över några spelare i alla fall.. Om Argentina spelar samma taktik och startelva lär man ändå åka på stryk mot Nigeria. Speciellt om Messi vägrar spela.
Barcelona Barcelonistas
2018-06-22 19:23
Rivaldo Gud - alla kan snacka låt oss se vad verkligheten säger om 1 vecka.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-06-22 19:22
@Barcelonistas:
Jo det ser ju onekligen ut som att Argentina kommer slå Nigeria med ett par bollar i dagsläget..... Dom ska va glada om dom inte förlorar med 3/4 bollar om inte Messi dyker upp mentalt till nästa match så har dom inte en chans
Barcelona Z_Z
2018-06-22 19:19
@Andreas FCB:

De hamnar på olika sidor slutspelsträdet i vilket fall så tidigast de kan mötas är en final. Varför då inte låta övriga lag på andra sidan få ett svårare motstånd att möta så de får jobba mer för segrarna.
Barcelona Barcelonistas
2018-06-22 19:15
Om Argentina gör sitt livs match kam dom slå Nigeria med ett par bollar. Då spelar det ingen roll vad Island gör med Kroatien. Island har fördel med 1 mål.
Barcelona Andreas FCB
2018-06-22 19:06
@Barcelonistas:
Du har aldrig reflekterat över att Kroatien garanterat hellre ser Island vidare än Argentina? Vilka är det största hotet i ett eventuell slutspel? Jag är medveten om att Argentina underpresterat men skulle de få ihop något så har de tillräckligt bra spelare för att ro hem hela VM så Kroatien föredrar nog att Island går vidare..
Barcelona Barcelonistas
2018-06-22 19:04
Vrf skulle Island helt plötsligt krossa Kroatien? Även om dom ställer upp med ett sämre lag? Island är ett mediokert lag Kroatiens v lag ska vinna mot dom.
Annons: