/spanien/barcelona/forum/26794.aspx/spanien/barcelona/forum/26794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid King_raul
2005-09-15 10:41
Vi förlorade och må spela ihop oss, men vi har i a f koll på hur en bortatröja ska se ut, vad tänkte dom med? Har alltid skrattat åt Borussia Dortmunds och så gör ni likadant?
Barcelona Qno
2005-09-15 10:23
ja fattar inte varför riijkard fortsätter att spela med Oleguer nu när Edmilson, Gabri, Motta som alla är defensiva spelare kommit tillbaka men ändå kör han med Oleguer som mittback... Ner med Marquez som mittback och in med Van Bommel på mitten som privote får dom slänga ner Xavi som mycket väl kan bli den nye Guardiola med sitt spelfördelar sinne skulle kunna briljera... å i dom matcher som det behövs en mer kampspelare in med Motta!!!!! plus ut med V.Bronckhorst och in med Sylvinho
Barcelona Havaldinho
2005-09-15 10:14
Känsn fantastist att vi går en utveckling som vi inte sett tidigare tillmötes.
Utvecklingen jag menar är vi fortsätter som förra året att plocka poäng eller segrar i matcher vi inte spelar bra i eller blir ibland utspelade i.
Detta är oerhört viktigt för att kunna gå långt i turneringar eller för att vinna ligor...
Går ej förvänta sig att vi ska spela "Dream Team" fotboll varje helg...
Blir lika stolt när vi arbetar fram oss till 3 poäng.

Valdez räddade oss ordenligt igår både våran och deras Valdez som jag jag varnade för innan matchen.
Killen var riktigt bra igår men kass framför mål...

Jag måste också säga nåt om tröjorna.
Jag tycker de blåa vi hade förra året är bland de snyggaste tröjorna som nånsin sett på marknaden, vilket också syndes med tanke på hur svårt de var att få tag i de för de såldes ut överallt...
Synd att vi inte fortsatte med de...
De gråa vi har kört med i några är är fan hemska alltså...
Allt från kragen till designen på den tröjan är underkänd....
Den gula vi har i år är ju annorlunda känns mer som en träningsströja...
Saknar den blåa tur att jag köpte den :)
Barcelona Viking
2005-09-15 10:13
Tänkte på en sak när jag såg ronaldinho igår. Asså misstörstå mig inte, han e forfrande världens bästa..
Men jag tycker han e för stillastående nuförtiden. Så fort han får tag i bollen så befinner han sig ofta på vår planhalva, sen slår han en 30 meterpass till en rusande Eto`o/Giuly.
Jag tycker att han utmanar för lite, han e oerhört viktig i passningsspelet inge snack om det. Han slår ofta avgörande passningar.
Men han borde uttnytja sin gudomliga teknik å dribbla lite mer tycker jag.
Som han gjorde säsongen han kom till oss..
Jag kanske har fel? Har allas vår magiker blivit tråkigare?

Valdes, Deco och Kaiser var bäst igår.

Visca el Barça visca el Catalunya

Flames
2005-09-15 09:33
barcelona-z
Om Eu passet löser sig så är det möjligt
Pelada
2005-09-15 09:33
Ämne: Det första som måste....Gabriel

Det är precis sådan inlägg jag vill läsa, som skapar en diskussion och är skrivet med "riktig" svenska, alltså inget slang eller chat-språk.

Förstår inte heller varför alla hackar på Oleguer, inledningen av denna säsongen har han varit riktigt bra, framför allt när han spelar mittback ska väl tilläggas.

Sen verkar Rijkaard vara lite mer öppen för förändringar än vad han var förra året, även om han fortsätter med samma startelva. Men han sätter som oftast in olika spelare, van Bommel, Henke, Iniesta. Lite variation hos "Mister" där.
Barcelona barcelona-z
2005-09-15 09:16
sj tycker ja att messi e betydliger bättre än giuly..ja sku villa se han spela från start mot atl.madrid
Länktips: messssiiiii
Barcelona barcelona-z
2005-09-15 09:08
Ämne: Tjenare grabbar!
....
ja tycker sj att han gjorde mera arbete än va giuly gjorde på hela matchen som han spelade tills han kom ut..messi tar giuly platts om några matcher mina bror..han e mycke bättre än giuly
Barcelona La_Rambla
2005-09-15 09:05
Flames//
När Henke blev skadad så blev han direkt erbjuden förlängning med 1 år på kontraktet han hade vilket han också accepterade. Så nu har han kontrakt över denna säsong och även nästa.
Barcelona barcelona-z
2005-09-15 09:04
fan va skönt att vinna tyskarna på bortaplan själv tycker jag att det var vårt svåraste bortaplan i gruppen tyskarna är alltid bra på hemma
Länktips: barca roools
Barcelona barcelona-z
2005-09-15 09:03
la_ramla hör på detta ja tycker precis som du reals fans får tycka va dom vill om matchen men fan som lag spelar vi otroligt.o tar vi int champions league så tar vi åtminstone la liga mina vänner
Länktips: ti la_ramla
Flames
2005-09-15 08:46
Har Henke kontrakt ill sommaren eller ytterligare ett år, nån som är insatt?
Pelada
2005-09-15 08:44
Perfekt start på årets Champions League, bortaseger mot den kanske svåraste motståndaren, lovar det annat än gott? Såg inte matchen, bara målen och vet inte mycket mer än Messi fick hoppa in och Henke satt kvar på bänken, så jag antar att jag får ta och läsa lite matchrapporter.

Visca
Barcelona La_Rambla
2005-09-15 08:09
Gabriel//
Instämmer i det mesta. Domaren var en katastrof, eller rättare sagt linjedomarna. Och det åt båda håll även om Barça råkade mest ut för det. Man tycker kanske att Eto'o och Guily borde fattat galoppen och varit mer noga i sina löpningar istället men icke! Du nämner att Deco inte var bra, håller inte med riktigt. Visst han slarvade några gånger offensivt. Men vilket hjärta i defensiven, killen sprang som vanligt hur mycket som helst. Även Eto'o stressade och tog mycket defensivt ansvar. Den jag är mest besviken på är faktiskt Dinho, som borde kunna prestera mer i såna här matcher. Men men, han gör ju alltid något bra som gör att vi i slutändan gläds åt hans instats. Den här gången en grymt säker straff, så han är förlåten. ;)

Sen kan vi tacka vår målvakt Valdés, han räddade oss flera gånger. Han var verkligen skärpt och koncentrerad i hela matchen.

Lite konstigt att bara vi fick spelare varnade:
Oleguer, Deco och Marquez.
Tycker nog att Bremen förtjänade ett eller två kort de med.

Udinese ja, de är jag inte lika orolig på hemmaplan som för Bremen på borta. De ska vi kunna rulla ut på Camp Nou. ;)
Real Madrid Filey
2005-09-15 07:45
Grattis till segern!

Vill också passa på att säga att ni hade jävligt snygga tröjor igår ;)
Barcelona BatiGoal
2005-09-15 03:20
Inget bra spel från Barcas sida men tillräckligt bra skulle jag nog säga, vi håller nolla vilket är ett styrkebesked.

Barcelona spelarna må vara korta men inte hindrar det från att spela som ett kollektiv en för alla alla för en =)

Fint initiativt av tränaren att ta in ,Edmilson/messi/bommel.
Skulle gärna ha sett henke lr maxi mot detta nickstarka lag aja
Barcelona Gabriel
2005-09-15 00:19
Det första som måste sägas är. I told u so ;)

Jag hade en självsäker känsla om att vi skulle vinna denna matchen även om det var väldigt svårt, framför allt i slutet på första halvleken.

Sen måste jag också säga FY FAN va dåliga linjedomarna var ! Det var alltså fiasko så många felblåsningar dom gjorde inte bara till vårat håll utan även till Werder Bremens nackdel. Det kunde lika gärna blivit 3-0 när Eto'o kom fri i slutet av matchen, linjedomarens förtjänst att han inte nätade idag (även om man inte vet ifall han hade gjort mål på chansen). Hur som hällst tycker jag dock att det är onödigt att diskutera sånna här saker efter matchen, men still jag var bara tvungen att nämna det.

Att Deco skulle varit matchens bästa spelare är enligt mig ett stort skämt då han tappade otroligt viktiga bollar genom att försöka briljera och göra massa onödiga finter mitt i mittplan, vilket sedan resulterade i livsfarliga kontringar. Tackar el dios att det inte hända nått i dessa situationer. Vill egentligen inte höja en enda spelare idag, dock en stor elogé till hela laget som helhet. Vilken harmoni det finns, alla älskar varandra det är så skönt att se det.

Och snälla, sluta hacka på Oleguer, har det blivit en hobby eller. Otroligt pinsamt att läsa efter varje match hur mycket han suger hela tiden. Idag var han inte ens dålig. Jag minns en sekvens där han blev bortfintad rejält men bremenspelaren gjorde det hela otroligt bra, finns inget mer att säga.

Plus till el mister Rijkaard också som valde att byta ut Belletti i paus och ändra om lite genom att sätta Oleguer på högerkanten och sätta in Edmilson som mittback. Det kändes mycket lugnare då och dessutom så tror jag att det hade varit en stor risk i att belletti skulle ställt till det för oss. Hans teperament hade lett till ett rött kort ikväll i form av sin frustration på en bremenspelare (dont remember his name).

Sammanfattnig: Vi ägde 3/4 av matchen dock utan att verkligen övertyga i form av målchanser som vi brukar göra. Vi var riktigt pressade den sista kvarten i första halvlek och hade rätt så mycket tur att nollan bestod. Som lag var vi bättre och det var också skönt att se Messi presentera sig, tack för straffen föresten.

Sedan vill jag även hylla Udine som starkt vann med 3-0, hmm Iaquinta var det ja. Kan inte sluta tänka på att han va nära Barcelona i förra vintern me Maxi köptes istället. Hattrick från hans sida.

För övrigt vill jag be alla om ursäkt för detta långa inlägg, blev lite längre än tänkt men det är bara för att jag inte planerar skriva här mera ikväll. Hoppas bara ni pallar läsa det.

Buenas noches amigos---Visca el Barça !!!
Real Madrid J.Woodgate
2005-09-14 23:36
Grattis till 3p, hur matchen såg ut spelar mindre roll i såna här matcher, bortaplan mot tyskar är inget roligt motstånd.

Grattis till premiärvinsten i CL.
Barcelona Polero
2005-09-14 23:35
Oleguer?
Belletti får skärpa sig.
Barcelona Patrik
2005-09-14 23:34
Matchen i sig var väl ingen höjdare och vi slarvade ovanligt mycket, men jag kan ändå inte påstå att jag var orolig någon gång. Men skärpning iaf.

DECO! Bäst på plan, visade verkligen hjärta! Så underbart att se. Messis inhopp var lovande, synd bara att Van Bommel inte fick mer tid på sig.

Visca!
Barcelona catalonia barca
2005-09-14 23:31
sluta tjatta om att den spelaren inte spela bra eller han inte gjorde mål.vi vann ju så vi behöver inte bry oss om sån skit, min om vi hade förlorat så hade vi tagit upp det för att förbättre dom felen som finns,men jag hållr med om några saker,oleguer måste skärpa sig lite gran tycker jag.
Barcelona Killa
2005-09-14 23:27
Alltså seriöst lägg ner skitsnaket om Oleguer, vi vann juhh.
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 23:26
Ja segern satt skönt men långt inne. Ser fram emot helgens match mot Atléti med skräckblandad förtjusning. Vi kan få det tufft på Calderon, de har lite att bevisa. Har inte startat övertygande och vill säkert revanschera sig nu. Att Barcelona kommer på besök gör knappast att de är mindre taggade. Alla minns vi senaste mötet på Camp Nou. :(

Dags att krypa till kojs nu. Kommer att somna med ett leende. :)
God natt alla culés.
Visca el Barça!
Barcelona Klint
2005-09-14 23:24
La_Rambla: Tackar så mycket!
Barcelona Killa
2005-09-14 23:23
Fan va härligt att vi vann, känns helt underbart. Var rädd för Bremen på borta plan. Men vi klarade av uppgiften och tog 3poäng.
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 23:23
emma//
App app, Men emma då, när vårt kära Barça vinner och allt. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 23:22
Klose dansade en sommar, VM i Japan/Sydkorea. Sen har han bara gått bakåt. Platsar väl knappast i landslaget längre?
Barcelona emma
2005-09-14 23:21
Rambla: Här bjuds ingenting :P
Real Madrid _Puya_Arsenal
2005-09-14 23:19
Klose med benen är gummi men killen gör säkert 2 - touch med huvet = )
hahahaha
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 23:12
//Klint
Han kom in just i Bremens värsta press. Guily sprang bara offside, ja enligt domarna iaf.
Messi var klart godkänd, kom in i banan efter sina bollmottagningar och växla tempo ett par gånger så tröga tyskar inte hängde med i svängarna. Det föranledde bla en straff som Ronaldinho satte hur säkert som helst. 2-0 till Barça och matchen var avgjord kändes det som. ;)
Annons: