/spanien/barcelona/forum/2674.aspx/spanien/barcelona/forum/2674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2016-01-01 22:58
Sitter och tänker på hela den här Ter stegen sagan, den gör mig orolig. Jag vill verkligen inte bli av med honom samtidigt som jag även förstår honom om han vill bort pga för lite speltid. Don't get me wrong, självklart var hans dröm och mål när han kom hit att lyckas med sin sejour men han räknade nog knappast med att klubben skulle införskaffa ytterligare en målvakt som senare också skulle komma att bli tränarens första val. Han satt med diskussioner med Barcelona och Zubi i över ett år och fick förmodligen rätt så klara indikationer om inte tom löften om att bli förstamålvakt och Valdes ersättare. När sen då Bravo kommer in mitt i allt under sommaren så gick det hela väldigt snabbt, Ter stegen skadade sig också väldigt olämpligt under försäsongen vilket gav Claudio en strålande chans att visa att det var han man skulle satsa på. En väldigt oskön situation för en ung målvakt som lämnat sitt hemland till ett nytt där man måste lära sig ett nytt språk dessutom. Första året var nog rent personligt en liten besvikelse för Ter stegen, trots trippeln. Det är åtminstone känslan jag fick när jag såg honom, även om han mot slutet av säsongen verkade släppa sina personliga intressen för att mer fokusera sig på laget. En händelse som sitter kvar i minnet är Mats reaktion när Bravo räddade straffen på Camp Nou mot Valencia, underbara bilder och sånt man bara älskar att se. Eller hans glädje i CL finalen. När Ter stegen därför fick chansen i inledningen av säsongen blev det kanske lite för mycket för honom. Istället för att agera säkert och stabilt fick man känslan av att han överarbetade flera situationer för att kunna imponera mer och "bevisa" att han var redo - det blev pannkaka av allt även om han självmant inte kan stå för alla insläppta mål under den perioden. Men just den perioden tror jag gjorde Luis Enrique väldigt väldigt säker på vem hans numera uno var, innan har man inte känt sig helt säker på det då Mats stod i CL och cupen medans Bravo fick lira i ligan, men beviset kom nu under klubblagsVM. Jag skrev ett inlägg om att jag kunde förstå Luchos val av Bravo i finalen då han är det säkrare och bättre valet mellan stolparna för närvarande, men jag håller inte med om det. Dels tror jag inte att Ter Stegens medverkande hade orsakat sånna konsekvenser att vi hade förlorat matchen, samtidigt som han faktiskt på rena Barça manér gjort sig "förtjänt" av att få spela då det var han som försvarade klubbens färger i CL förra säsongen. Nu är vi alltså här idag, dessa rykten må kanske bara vara rykten men det känns som mer. Ingen rök utan eld eller? Hur som helst så kunde man se att Mats kände sig uppgiven när resten av spelarna firade vinsten, han har nog tagit sig en rejäl funderare på hur han vill ha det. Han är ung och behöver speltid, för oavsett hur stor klubb Barcelona än må vara så är ingen klubb tillräckligt stor för att gå med på att ruttna bort på bänken. Thiago gick inte med på det, då föredrogs Fabregas istället - Ter stegen kommer inte heller att acceptera det i längden. Om det nu stämmer att han krävt att Barcelona ska lyssna på Liverpool så förstår jag honom och även om jag av hela mitt hjärta önskar att se honom fortsätta säsongen ut i Barcelona så gynnar det ingen att ha en missnöjd spelare i truppen. Därför anser jag att det bästa och smartaste hade varit att låna ut Ter stegen till Liverpool där han får agera förstamålvakt match in och match ut. Vi har bravo, en bravo som just nu är bättre och mer stabil. Ja, om han skadar sig så är vi fucked men samtidigt kan man inte både ha kakan och äta den. Låna ut Ter stegen till Liverpool, sälj han absolut inte. Ge honom tid att utvecklas och hämta sedan tillbaka honom i rätt tid "Chelsea style" - för oavsett hur mycket jag avskyr den klubben så skötte de hela Courtois grejen otroligt smart. Det måste absolut vara ett alternativ för oss, men jag är orolig att ledningen tar möjligheten för att få in pengarna istället och säljer honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonismo
2016-01-01 22:47
Under namnpresentationen inför matchen mellan Real Madrid och Real Sociedad, så buade så kallade "Madridistas" när Bentiez namn nämndes. Ett skamlöst beteende från hemmapubliken ärligt talat. Mina vänner, vi ska vara uppriktigt glada att något sådant skulle aldrig ske där vår egen tränare bli utbuad på Camp Nou :)
Barcelona Gabriel
2016-01-01 22:21
Om vi slarvar bort Ter stegen så vore det så jävla typiskt. Minns att det var min första oro när vi köpte Bravo. Nog för att Bravo faktiskt förtjänat att stå som förstamålvakt men Mats potential är mycket större än Claudios. Dessutom kan man inte heller klandra Ter stegen för att ha varit ojämn när han inte fått regelbunden speltid. Nej, det här känns inte alls bra. Luis Enrique kan mycket väl ha slarvat bort Europas största målvaktstalang.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-01 22:13
Reports out of Spain - Ter Stegen's representatives have requested Barcelona that he may be allowed to talk to #LFC. Unsettled. Cadena Cope. Aj aj aj...
Barcelona koeman92
2016-01-01 22:02
@Ali G:

Jag slutade att ta dig på allvar redan när du kallade Bayern München för "nazisterna" inför CL semin ifjol. När du nu dessutom skämmer ut dig på detta sätt bör jag nog råda dig att allvarligt fundera över din existens i detta forum.
Barcelona enkos
2016-01-01 22:01
Som om Perez inte nog har problem med sina spelare på plan så får han fler och fler utanför plan. Blir inte förvånad om Benitez och Perez trots allt kallar till presskonferens och utrycker sitt fulla stöd till James precis så som man gjorde med Benzema
Barcelona Davids3
2016-01-01 21:52
@petersays:

Dubbelmoral level over 9000.
Barcelona The black Messi
2016-01-01 21:37
@Barcelonismo:

Han kanske kan dela cell med Benzema så han inte helt vantrivs på anstalten...
Barcelona the cameroonians
2016-01-01 21:06
Lion24 Spot on. Tror också att skadorna gjort att Messi är mer försiktig, och samtidigt ser han också att det iom Neymar och Suarez succé finns utrymme för honom att inte nödvändigtvis behöva bära laget i alla lägen. Det som dock oroar mig emellanåt är att det då även finns risk att argentinaren tappar fokus med onödiga bolltapp och högre skaderisk som följd. Sen är det också uppenbart att fotbollen inte är lika mycket på liv och död längre, han har två barn (och en snygg flickvän) som gett honom perspektiv. But still - hans nivå när han lägger i sin femte och sjätte växel kommer ingen ännu i närheten av. D10S.
Barcelonismo
2016-01-01 20:49
Tydligen så har James Rodríguez hamnat i trubbel med rättvisan.

Colombianen ska ha kört i 200 kilometer i timmen på motorvägen när spanska civilpoliser upptäckte honom. Man uppmanade James att svänga åt höger och stanna, men han sket fullständigt i det och fortsatte att köra. James lyckades komma undan när denne svängde in på Valdebebas (namnet på Real Madrid träningsanläggning), där civilpoliserna blev stoppade av säkerhetsvakterna utanför Valdebebas. Efter ett tag, blev man dock insläppta och kunde således gripa James.

Colombianen lär med största sannolikhet att få ett hårt straff. Dels för fortkörningen, dels för att ha ignorerade ordern att stanna från civilpoliserna.

Vilken jävla idiot....
Barcelona Lion24
2016-01-01 20:36
Efter matchen mot Betis så läste jag flera skribenter som försvarade Messi och jag tänkte att det måste ha varit värsta kalabaliken här inne. Jag gick igenom forumet och såg en skribent som var missnöjd med Messi. Missnöjet låg till så att skribenten tyckte att Leo stoppar Neymars utveckling, alla åsikter måste respekteras. Ibland finns det också några som blir missnöjda på Messi efter en match, man tycker att han går för mycket, ser ointresserad ut och så vidare, ibland kan jag hålla med. Men Messi har förändrats radikalt. Tidigare kunde vi se en Messi som spelade livet av sig i princip varje match, det spelar inge roll om det var Levante eller Valencia på besök, det skulle bli mål, mål, mål och mål.

Nuförtiden så ser man att Messi ibland ser ointresserad ut när ett mindre lag kommer på besök. Barca och Real fans har en enorm rivalitet, men det finns också en annan rivalitet mellan dom två och det är Messi vs Ronaldo. Barca fans vill att Messi ska göra så mycket mål som möjligt för att vara före Ronaldo och Madrid fans vill detsamma för Ronaldo. Sen finns det några/många som inte bryr sig så mycket om vem som vinner skytteligan utan där titlar räknas. När Ronaldo går ''all-in'' mot Granada och Messi promenerar, så kan det bildas en viss besvikelse över att Ronaldo gjort 3-4 mål och ''kämpat'' mer, eller velat mer än Messi.

Men det uppstår problem. Messi känner att han inte kan/vill/orkar ta ut sig 50-60 matcher under en säsong. Med Pep och Tito var det helt annat. Vi vinner ändå dom flesta matcherna även om alla inte spelar riktigt bra. Fördelen med det här är att Messi är mer fit och fräsch mot bättre lag och det hjälper laget i helhet. Messi har varit riktigt riktigt bra mot varje storlag 2015. Han har varit avgörande mot alla stora klubbar och om han inte har varit direkt avgörande så har han gjort magiska insatser. Messi sparar sin egen energi. Det kan också vara så att Messi vill förlänga sin karriär och det är extremt svårt att spela länge när man ska ge 100% 50-60 matcher per säsong, det är omöjligt.

Neymar däremot är fortfarande ung, han har lekstugan i sig. Han vill spela och leka varje match. Men när Ney kommer till den ålder Messi är i så kommer han bli mycket smartare och välja ut sina matcher mycket bättre. Alla spelare som är unga vill alltid showa men det kommer aldrig räcka hela karriären. Så det blir som en ''krock'' mellan Ney och Leo. Ney vill leka mot alla lag, Leo vill ta ut sitt register när det gäller. Sen om det är för att han inte orkar/vill/kan eller vill förlänga karriären vet jag helt ärligt talat inte.

Cristiano däremot, är en spelare som kräver 100% av sina lagkamrater varje match. Alla har nog sett när Cristiano peppar sina lagkamrater i spelartunneln inför en match mot Levante. Det är beundransvärt att en spelare vill så mycket, har en sån mentalitet. Men det där tar extremt mycket på spelarna i Real Madrid. Cristiano måste ha sina lagkamrater fräscha för att han ska kunna göra mål. Det här gör att Real Madrid förlorar extremt mycket energi för att man tar ut sig för mycket mot mindre lagen. Folk underskattar energi, man tror spelarna är robotar men en tränare/spelare måste välja sina matcher där man ska pusha eller motivera sina spelare/lagkamrater.

Man kan inte pusha sina lagkamrater i en hemmamatch mot Levante på samma sätt som man skulle göra i en CL semifinal. Om Lucho ständigt kräver maximal prestation och där han skriker sig hes innan alla matcher så kommer den ''taktiken'' betyda och ge mindre när det sedan verkligen gäller. Ibland måste man vinna matcher där man spelar dåligt och inte känner 100% sug på den matchen, det viktiga är att den matchen blir vunnen. Kortfattat: Messi väljer ut sina matcher mer än tidigare. Jag behöver inte se en Messi som krigar för hattrick mot Betis. Det gynnar bara han och det gynnar laget. För som sagt, energin sparas och väljs ut vid bättre och lämpligare tillfällen. Ney är fortfarande ung och vill leka hela tiden, men om några år så måste Ney bli mycket klokare och välja vilka matcher eller vid vilken tidpunkt han vill toppa formen. Cristiano har alltid en toppform, är alltid fit och fräsch och vill alltid mer än någon annan. Men det kanske gynnar honom, men det kommer aldrig gynna laget i längden. När jag säger att Cristiano alltid är i toppform så menar jag att Cristiano är så professionell och han tar hand om sig själv så bra att han väldigt sällan skulle känna sig ringrostig. Hoppas jag gjorde mig förstådd.
Barcelona 1899
2016-01-01 20:13
Douglas är bättre än Montoya. Följ Douglas när han spelar igen. Han ligger alltid rätt i positionering såväl def. som off. Duktig på att bredda och teknisk.
Barcelona Vampíro
2016-01-01 19:39
Official: Douglas, who had a foot injury, has been give the medical green light and is available for tomorrow's game. Äntligen kan man andas ut.
Barcelona LegendenN10
2016-01-01 19:38
[QUOTE=enkos]Spansk journalist Pipi Estrada som sägs ha bra kännedom om Reals omklädningsrum hävdar att Perez vill sälja Penaldo, Benzema, Ramos, Kross, Isco, Arbeloa , Navas och ryssen för att göra om hela laget och "bryta Barcas dominans". Som ersättare finns på önskelistan bla Lewandovski, Hazard pch De Gea .. [/QUOTE] Skönt att vi tvingade penaldo o gänget in i en djup kris. Hoppas det håller sig ett bra tag till.
Barcelona LegendenN10
2016-01-01 19:32
A "4-0 win" was the most repeated result (5 times) by Barcelona in their Liga games in 2015 #fcblive [via @barca19stats]
Barcelona petersays
2016-01-01 19:26
@Ali G:

Fast det känns väl lite fel att klaga på att någon säger Penaldo medan du i samma mening säger La Puta om Puertan?
Barcelona FC Tiki-Taka
2016-01-01 18:29
@Ali G:

Chilla.....
Barcelona enkos
2016-01-01 18:22
Ali G

Pajas , Real är vår största rival och klart att vi ska skriva om dem då det handlar om deras försök att "bryta Barcas dominans "
Och ännu en gång Pajas. .Penaldo är det hela världen kallar honom så du Pajas sluta läsa mina kommentarer pajas
Barcelona Ali G
2016-01-01 17:50
@enkos:

Och vad har det här med Barca att göra? Stick till la putan då du skriver mer om Madrid än Barca!! Penaldo? Väx upp.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-01 17:22
fan asså hoppas inte vi går efter nolito. killen närmar sig 30 basst. kommer att kosta mycket. plus att han är prövad på topp nivå o floppade. hade han varit billigare ja. men för det priset kan vi få en mycket bättre spelare. vi borde gå efter yarmolenko. snabb, teknisk, ung, lång, sjuka skott. SNÄLLA LE vakna o kom ut ur din bubbla
Barcelona enkos
2016-01-01 16:50
Atletico gjorde en fin värvning på första dagen av transferfönstret, köpte argentinaren Augusto Fernández från Celta ..
Barcelona enkos
2016-01-01 16:43
Spansk journalist Pipi Estrada som sägs ha bra kännedom om Reals omklädningsrum hävdar att Perez vill sälja Penaldo, Benzema, Ramos, Kross, Isco, Arbeloa , Navas och ryssen för att göra om hela laget och "bryta Barcas dominans". Som ersättare finns på önskelistan bla Lewandovski, Hazard pch De Gea ..
Barcelona ElRaval
2016-01-01 14:54
det ska bli intressant att se vart på planen arda och vidal inleder. med tanke på att båda är så mångsidiga
Barcelona B-Guden
2016-01-01 13:55
@Erik Satie:

ligan
Barcelona Erik Satie
2016-01-01 13:49
Äre cupen eller ligan imorgon?
Barcelona 1899
2016-01-01 11:45
Visca Catalunya <3
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-01 11:37
Federer Nej, från 4:e
Barcelona Federer
2016-01-01 11:35
Kommer Arda och Vidal vara tillgängliga imorgon?
Barcelonismo
2016-01-01 05:54
Gott nytt år! :)
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-01 04:13
Tot el camp
és un clam
som la gent blaugrana
Tant se val d'on venim
si del sud o del nord
ara estem d'acord, ara estem d'acord,
una bandera ens agermana.
Blaugrana al vent
un crit valent
tenim un nom el sap tothom:
Barça, Barça, Baaarça!

Jugadors, seguidors,
tots units fem força.
Son molt anys plens d'afanys,
son molts gols que hem cridat
i s'ha demostrat, i s'ha demostrat,
que mai ningu no ens podrà torcer.
Blaugrana al vent
un crit valent
tenim un nom el sap tothom:
Barça, Barça, Baaarça!

Måste vara det bästa försa inlägget man börjar nytt år på haha.

VISCA BARCA MINA BRÖDER O SYSTRAR OCH GOTT NYTT BARCA!!!!
Annons: