/spanien/barcelona/forum/267.aspx/spanien/barcelona/forum/267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-08-10 13:37
Kanterna: Messi, busquets, pique och trumvirvel Roberto. @iniesta kommer fira med fulwhiskey nu :)
Postat via SvenskaFans-appen
2018-08-10 13:23
Koeman92 Lönekostnaderna har han skött exemplariskt och det får man verkligen ge honom. Vår ledning har delat ut pengar som om det vore julafton. Nu är det inte enbart nyförvärven utan även la masia spelarna. Nu senast umtiti historien, han hade 3 år+ på kontraktet ändå så förlängdes det och höjdes lönen. Messi får högre lön och sign on bonusar osv osv. Busquets & Alba går ut via sina agenter mitt under säsong och grinar illa.
Barcelona koeman92
2018-08-10 13:05
#5 sergiobusquets

Var inte så säker på det. Folk härinne sa samma sak när Real sålde Di Maria, och vi ser hur det gick. Med all respekt till Modric är det tydligt att han sjunger på sista versen. Vidare ska han ha ställt för höga lönekrav för att få fortsätta, och med tanke på Reals policy att inte bevilja löneförhöjningar till spelare som är 30+ är det förståeligt att man vill sälja honom. Däremot är det problematiskt för dem att han gör det dagar innan säsongstart, då hans bäst lämpade ersättare finns i PL, och jag tror knappast att en ojämn och skadebenägen Thiago kommer att kunna fylla hans skor.

Vidare måste jag berömma Florentino Perez som alltid ser efter klubbens bästa såväl sportsligt som ekonomiskt. Här har verkligen vår ledning något att lära sig, som betalade högre löner för Turan och Paulinho än Real betalade Marcelo och Isco. Enda anledningen till att vi har gjort ett bra transferfönster är tack vare Abidal, och jag är säker på att man anställde honom för att vinna valet om tre år.
Barcelona funB
2018-08-10 12:59
FCB_Messi

Du skrev "Vi har betydligt starka framtidsspelare än dom", det är vad jag kallar enögt...
Barcelona Blaugrana91
2018-08-10 12:59
MD dementerar att det finns någon som helst kontakt mellan Thiago och Real Madrid.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-10 12:50
Arthur kommer tveklöst bli bättre än thiago. Garanterat, det är jag rätt säker på. När han har sina moments är thiago magisk, dock för ojämn o skadedrabbad för att tillhöra den absoluta toppen.
Barcelona Dreamteam09
2018-08-10 12:43
Hoppas Thiago drar till Real så ni som suttit gråtit floder här på forumet att "återvändaren" ska komma tillbaka istället drar till konkurrenterna haha!
2018-08-10 12:35
Kan inte vara högt, hoppas atletico ger oss en match den här säsongen.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-10 12:35
#sergio 5 Håller med. Blir win för oss tillslut ändå. Säljer dem modric, världens bästa innemitt enligt mig. För att ersätta med en thiago som lär missa halva säsongen pga skada, hade inte varit nöjd som real supporter så att säga. Som du säger, blir kul detta.
Barcelona Cule4Life
2018-08-10 12:33
Vad är oddset på att Barcelona vinner ligan ?
2018-08-10 12:32
Då betyder det att modric lämnar, Jupp då blev Madrid ännu svagare. Thiago bra när det stämmer, men skadad 75% av säsongen och ojämn. Madrid utan zidanes svart magi Utan Ronaldo Utan modric Benzema gjuten i startelvan Bale och thiago i sjukstugan Detta blir kul :).
Barcelona Infinit8Don
2018-08-10 12:28
Real Madrid has reached an agreement with Thiago. They are now starting the negotiations with Bayern Munich. [onda cero] Stämmer detta är jag glad att vi aldrig tog tillbaka honom. Hade aldrig velat ha en la masia produkt som kan tänka sig att bära den vita smutsiga tröjan.
2018-08-10 12:20
Marlon har förlängt till 2022 Borde inte Vidal ha EU pass?
Barcelona Romelu Umtiti
2018-08-10 12:09
Leonardo Cornacin (Malcom's agent): “The truth is that we decided not to go to Roma because they behaved badly with us. I was working on a deal for Daniel Fuzato, who is another of my clients, but Roma closed it with another agent. It was revenge.” Kanske taget ur ett sammanhang, kanske är han väldigt enfaldig, men är det inte konstigt för hans klient att säga att anledningen till varför han skrev på för en klubb är för att hämnas på en annan? Hade varit 1000x bättre för Malcom i fråga om hans agent sa ”han kunde inte tacka nej till Barca, det är hans dröm att få spela för de”. Kanske bara jag som överanalyserar..
Barcelona Kubala.
2018-08-10 12:03
@ Xavi #6:

Instämmer delvis. Känns osäkert med Suarez, Munir och Paco. Mycket hänger på om Suarez kan göra minst 5-6 mål i CL.
Barcelona Boti Boti Boti
2018-08-10 11:44
Älskar vårt fönster hittills. Yngre spelare till bra priser blandat med en mer rutinerad Vidal som kommer att tillföra mycket i form av löpvilja, energi och hårt arbete.

Vi har alltid haft en löpstark tvåvägsspealre i truppen, något jag tror att många glömmer. Ett tag spelade vi med Motta från start i svåra bortamatcher (under Rijkaard). Under Pep hade vi Keita. Vi har även haft Van Bommel och Paulinho. Det är viktigt att det finns en sådan spelartyp med i truppen. Rakitic är väl en symbios mellan just en sådan spelartyp och lite mer offensiv - ett mellanläge som jag helst skulle vilja få bort egentligen även om jag gillar kroaten.

Lenglet, Malcom och Arthur kan bli hur bra som helst och det glädjer mig att Abidal tittar på potential och inte bara nuvarande stjärnstatus. Precis som vi gjorde med Abidal själv, Yaya, Marquez osv.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-10 11:37
Lägg till Puig o Miranda i den listan. Snart kan vi även lägga till frenkie de jong. Oriol b också kanske?
Barcelona FCB_Messi
2018-08-10 11:27
Funb Vart är jag enögd din mupp ? Kolla listan Criff gjorde och bedöm själv . Skulle säga att det är rätt jämnt , men hade föredragit våran alla dar i veckan.
2018-08-10 11:03
Hur kan ni glömma den största talangen? MIRANDA?
Barcelona Nelson Umtiti
2018-08-10 11:02
@Smogen:

Hoppas verkligen att vi får in De Jong också då blir det riktigt intressant vilket lag som kan utveckla sina talanger bäst. Många intressanta och lovande spelare på den listan!
Barcelona Smogen
2018-08-10 10:52
@Criff:

Vi får väl slänga in spelare som Puig där va?

Samtidigt så borde ju Real ha med en spelare som Rodrygo på den listan, en väntad superstjärna.
Barcelona Criff
2018-08-10 10:40
Barcelona Dembele (21) Arthur (21) Alena (20) Malcom (21) Munir (22) Lenglet (23) Marlon (22) Real Madrid Jesus Vallejo (21) Odriozola (21) Marcos Llorente (21) Dani Cabellos (22) Federico Valverde (20) Asensio (22) Vinicius (18) Mayoral (21) Skulle säga det är rätt hugget som stucket mellan talanger, däremot är våra talanger lite mer beprövade.
Barcelona funB
2018-08-10 09:51
@FCB_Messi:

Nu är du lite väl enögd, vi har absolut inte betydligt mycket bättre framtidsspelare än real även om du skulle föredra våra före reals (konsigt).
Vi har båda en starkt framtid att vänta som det ska vara, spännande att se vilka av lagen som lyckas bäst förvalta sig av den talangen som finns i klubben
Barcelona Felix-Forca Barca!
2018-08-10 09:47
Ingen superstor nyhet kanske, men gillade detta klippet
Tycker dessa killarna verkar vara så skönt avslappnade ! Både på och utanför plan. Höga förväntningar på dom och hela laget inför denna säsong :)
2018-08-10 08:02
Vi behöver inte någon spelare, vi har full trupp och en bra trupp. Vi behöver forfarande bli av med spelare som denis och marlon. Med vidals intåg så hade jag gjort mig av med Rakitic med och gått plus den här sommaren. Men det kommer aldrig hända.... Malcom snittade 13 mål och 8 assist förra säsongen i ett dåligt lag. Malcom och rafinha (om han blir kvar) kommer snitta en hel del poäng, Dembele skadefri kommer även han smälla till med några mål. Nu har vi en trupp där vi ska kunna rotera mer eller mindre varje vecka och knappt förlora något på det. Ytterbackar; Alba, Semedo, Miranda och Roberto. Mittbackar; pique, lenglet, umtiti och vermaelen Pivote: busquets, Rakitic och Roberto. Mittfältare; Arthur, Rakitic, Roberto, rafinha, coutinho, Vidal och Puig/Alena Yttrar: Dembele, Malcom, coutinho och rafinha/Roberto Anfallare; Messi, suarez och Paco (?). Messi, suarez, pique och Rakitic skall vilas så ofta som möjligt. Suarez, pique och Rakitic ska leva på prestationer och inte på sina namn
Barcelona Barca4life98
2018-08-10 02:39
[QUOTE=Xavi #6]Tycker snarare att vi behöver en striker mer än vi behöver en mittfältare. Går inte att vinna CL med en anfallere som gjorde noll mål förra säsongen i CL. Lägg därtill en oförmåga att ta emot en boll eller lägga en enkel sidledspass eller springa förbi sin försvarare. [/QUOTE] Vi behöver en striker-typ som kan utgå från en kant, som David Villa och Henry. Finns inte så många spelare som passar den profilen. Mbappe, Martial, Gabriel Jesus och Cavani är spelarna jag kommer på. Timo Werner kanske men har inte så bra koll på honom.
Barcelona Xavi #6
2018-08-10 02:24
Tycker snarare att vi behöver en striker mer än vi behöver en mittfältare. Går inte att vinna CL med en anfallere som gjorde noll mål förra säsongen i CL. Lägg därtill en oförmåga att ta emot en boll eller lägga en enkel sidledspass eller springa förbi sin försvarare.
Barcelona Blaugrana91
2018-08-10 01:50
Klubben har gjort ett riktigt bra transferfönster och att vi lyckats få in hela €124,5M för bänkspelsre som inte tillför något är fantastiskt. Räknar med Paulinhos €50M då jag är övertygad om att köpet kommer genomföras efter säsongen. Vi har samtidigt värvat för €125,9M vilket innebär att vi netto kommer att ha spenderat enbart €1M! Så pengar finns kvar att använda, klubben brukar väl ha drygt €100M i budget plus inkomster från ev. försäljningar, antar att man inte använt dem pengar som var reserverade för Greizmann. Så vill man få in en Thiago, Pogba, De Jong eller Pjanic så finns helt klart resurser. Personligen anser jag att vi behöver få in en av dessa för att transferfönstret ska räknas som en succé, just nu har vi gjort det väldigt bra dock! :)
Barcelona Infinit8Don
2018-08-10 01:16
Everton will pay the full of gomes wages. [FCB] Då slipper man hans lön. Otroligt skönt. Bra jobbat, applåder!
Barcelona Infinit8Don
2018-08-09 23:09
Although Valverde gave the players a rest day today, some still came to train on their own: - Arturo Vidal - Denis Suarez - Luis Suarez - Carles Aleña - Sergi Samper - Samuel Umtiti Fantastiskt med spelare som verkligen dedikerar sig o krigar. Och Btw, fyfan vad jag lider med samper. Den talangen, den potentialen, vad han hade kunnat bli alltså. Tragiskt när skador förstör en sådan lovande spelare.
Annons: