/spanien/barcelona/forum/2663.aspx/spanien/barcelona/forum/2663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2016-01-12 22:32
Jaha då läser man att folk hellre vill att Barca går titellösa sålänge ledningen är kvar. Gråter om La Masia för att sedan klanka ner när på Munir och Roberto när de väl får chansen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2016-01-12 22:31
@messiooooxavii:

Med en medelmåttig tränare skulle de inte ha några problem att hålla sig kvar.
Barcelona Rambla~
2016-01-12 22:30
Det går faktiskt alldeles utmärkt att vara framgångsrik, vinna titlar och samtidigt ta hand om La Masia på ett mer humant sätt så länge det sitter kompetenta personer på rätt position. Det är bara och kolla på tiden med Laporta, Rijkaard och Pep. Barca gick knappast titellösa under den perioden. :P
Mascherano#14 el Jefecito
2016-01-12 22:29
@enkos:
Tack! Nu gjorde du det bara ännu mer klart för mig vad du är för en supporter. Eftersom fotbollen går i cykler så kommer vi förr eller senare gå in i en period likt den i början av 2000 där vi inte alls spelar så bra och vinner något på några år. Den perioden kommer du antagligen följa något annat lag och förpesta något annat forum här på SF med dina one liners. För mig och många andra är det otroligt viktigt hur klubben sköter sig och vilka värderingar som följs. Reklamfria tröjor, att legender som Cruijff ens vill sätta sin fot på arenan, att en sån som Pep vill stanna kvar och att våra spelare behandlas som VÅRA spelare och inte en påse hundskit, är något som är jävligt viktigt för många. Jag hade tex gärna bytt ut förra årets trippel mot en ledning som följer de fina värderingar som FC Barcelona en gång hade. En ledning som hade tagit hand om den store Abidal. En ledning som tar hand om våra yngre spelare. En ledning som inte pissar på våra värderingar, vänder på ränderna och säljer ut hela jävla klubbidentiteten till Qatar. Men visst, känn dig fri att sitta och runka åt våra titlar och hata alla som inte hade med Messi som 1a i Balon d'or-omröstningen. På ett sätt så tycker jag lite synd om dig som bara ser det som händer på planen 90 minuter ett par gånger i veckan och går miste om allt det andra som ett supporterskap handlar om. För det är precis som du säger i ditt inlägg som jag quotade: Du begriper inte.
Barcelona Rambla~
2016-01-12 22:24
Du menar lönnfeta Robert som kostade €7m och inte ens var fit nog och göra läkarundersökningen?
Barcelona Junta Dimision
2016-01-12 22:23
@messiooooxavii:
Samma Robert som kom till klubben överviktig och inte ens behövde göra en medical? Bra där.
Barcelona zigazaga
2016-01-12 22:22
Ifall Steve Harvey var programledaren igår:P
Barcelona messiooooxavii
2016-01-12 22:20
Fan klagar ni på att ledningen säger upp kontrakt med massa sopor som inte ens kan hålla laget över sträcket i tredje divisionen, ni vill att man ska fixa la masia men ni vill också behålla sopor ist för att rensa skiten och ta in riktiga talanger som Robert. Bra gjort ledningen forsätt så.
Barcelona wallmannen
2016-01-12 22:16
Ett litet kvälltips. Om ni har möjlighet, kolla på Newcastle mot Man U. Fantastiskt usel fotboll, men ändå mycket underhållande. Från straffområde till straffområde...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Rambla~
2016-01-12 22:16
Hm, Wijnaldum alltså...
Barcelona Liunil Masse
2016-01-12 22:03
enkos Vi är inte vidare än.
Barcelona enkos
2016-01-12 21:56
Barca kommer sannolikt att ställas mot någon av dessa i kvarten:
Atletico
Valencia
Sevilla
Bilbao eller Villareal
Mirandes
LAS palmas
Celta Vigo
Barcelona Xaviesta
2016-01-12 21:53
Glömde tillägga att jag tycker att det är klökande äckligt beteende av klubben som för tankarna till Abidals sorti i klubben, där målvakten råkar ut för en skada men istället dumpas av klubben när han behöver stödet som allra mest - speciellt med tanke på vilken talang han är. I Abidal fall var det same same but different där en av klubbens mest älskade spelare någonsin får klart för sig att man står bakom honom och att det finns en plats för honom när han kmpat mot cancern och tagit sig tillbaka, just to sack him later. Blir fruktansvärt upprörd av sådant här beteende vilket inte är värdigt en klubb av Barcas kaliber, en klubb i en region i Spanien som förespråkar SENY. Rosell och Bartomeu visar oss hur röd den här tråden verkligen är. Lika barn leka bäst..
Flavía
2016-01-12 21:52
Bagnack wasn't allowed to train with the group after he came back from Christmas holidays. He has been training on his own since then. [md]
Barcelona enkos
2016-01-12 21:50
Mirandas från Segunda kommer att vara bland 8 bästa i cupen då man slår ut Deportivo
Barcelona neymar JR
2016-01-12 21:45
Men herregud ingen bryr sig om ekonomin eller titlar inte första hand. Utan om klubbens välmående, moraliska värderingar. Utvecklingen av ungdomar och fotbollsspelare
Barcelona Xaviesta
2016-01-12 21:45
Junta Dimision Spara dina kloka ord för oss andra som har en hjärnkapacitet som sträcker sig längre än startelvan och prisskåpet i klubbens katakomber. Vi som kan relatera till det du skriver. Vissa härinne är inte värda utförliga förklaringar då dom inte har förmågan att se helhetsbilden, och det är inte deras fel. That's just how they are wired.
Barcelona enkos
2016-01-12 21:43
Barcelona investerar i guld om ni inte visste det. Vill man stärka ekonomi då kan man göra det över natten, sälja MSN och inkassera 4-5 miljarder kronor. Är det det ni vill ?
Barcelona enkos
2016-01-12 21:42
@Junta Dimision:

Och vad vill du att Barça ska vara en humanitär klubb och samla på sig skadade spelare samtidigt vara bäst i världen och vinna titlar. . Kom igen var lite realistisk..
Barcelona Liunil Masse
2016-01-12 21:40
Det är helt sjukt att Lucho ber ledningen att värva Nolito som kostar ynka 18M men man har inte ett öre att spendera för tillfället. Hur fan lyckas man med konstycket att göra världens bästa klubb till en bankruppt sådan samt förstöra La Masia? Jag försöker ignorera vår ledning och vad de gör med vår klubb men det går fan inte.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-12 21:38
@enkos:
För att det finns fans som faktiskt bryr sig om vad Barca stod för, inte den här billiga Real Madrid-kopian. Jag tror att många inklusive mig själv har svårare att tycka om klubben när de spottar på skadade spelare och kastar spelare som besegrat cancer. Det finns mer till fotboll och kärlek för en klubb än att vara bäst och ha världens bästa spelare.
Barcelona enkos
2016-01-12 21:28
Ekonomi kommer och går men titlar förblir för alltid..
Barcelona neymar JR
2016-01-12 21:25
Titlar och ekonomi*
Barcelona neymar JR
2016-01-12 21:24
Och vi är inte världens bästa klubb, allt räknas inte i siffror och ekonomi :) Psg verkar vara ett bra alternativ för dig
Barcelona enkos
2016-01-12 21:23
Jag skiter i vem som sitter i ledningen bara vi vinner titlar och folk är nöjda. . Begriper inte folk som gnället dag in dag ut på vad personer i ledningen heter. Vi har världens bästa lag, världens bästa spelare så det är bara att njuta ..
Barcelona neymar JR
2016-01-12 21:15
Frågan är om det var värt att vinna trippeln, visst unnar man laget framgång men man unnar klubben välmående Tyvärr så är en av dom stora anledningarna till att ledningen fick sitta kvar just trippeln samt laportas värdelösa kampanj Nej tyvärr så är jag för inga titlar så länge dem här idioterna sitter kvar
Barcelona enkos
2016-01-12 21:13
Hade varit kul om Messi kunde presentera sin guldboll imorgon mot Espanyol inför deras fans :)
Barcelona Junta Dimision
2016-01-12 21:10
@Flavía:

Grande Bartomeu, väljarna får som de vill med andra ord.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-12 21:10
Barça: Can't even buy a 28yo for 18M, desperate to get a deal with Qatar, and is destroying their B team. This is looking great. Världens bästa ledning.
Barcelona enkos
2016-01-12 21:02
Guldbollen ser häftigt ut. Undrar om vad den är byggt av? Guld skulle man tro men det hade varit många kilo guld och hade kostat massor
Annons: