/spanien/barcelona/forum/266.aspx/spanien/barcelona/forum/266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mido
2018-06-22 06:17
På vilka grunder kritiserar ni Messi? Argentinas plan är passa bollen till Messi, blunda och hoppas på det bästa. Problemet att Island och Kroatien har stängt alla vägar till honom, han är fast mellan backarna och mittfältet. Vill ni att han ska hämta bollen från målvakten och dribblar ända till mål?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vronskij
2018-06-22 05:42
There was a lion, in the jungle, laying on the ground close to death. All the animals of the land we’re crowded around, taunting and poking fun at him. A mouse scurried atop the lion, and while dancing on his nose said ‘He can’t do anything to us now!’. The animal crowd laughed and continued to make fun of the lion. With all the energy left in his body, the lion lifted his head and said ‘Mock me now, but, I was a lion once. -Aesop
Barcelona Davids3
2018-06-22 02:39
Maradona: “When I played and had a bad game... Valdano, Burruchaga showed up and had my back. Messi has no one. It’s all on his own.” Luka Modric makes a promise to Lionel Messi: "Messi is an incredible player but he can't do everything alone, I wish Argentina luck and we'll do everything to beat Iceland for them." Respekt!
Barcelona Davids3
2018-06-22 02:18
Sampaoli: "I am responsible for making the decisions. I did not read the game well. We have not found the best team to accompany Messi." "We tried to get the ball to Messi, but our opponents were doing everything they could to stop that, which is why the ball barely got to him." "I'm very sorry to all the Argentina fans who made a big effort just to come to Russia. I was excited as much as the fans were. I tried my best to form a team." "Cristiano Ronaldo is a great player and he's playing well with his team. He's having some great moments. However, you can't compare. Ronaldo has the team to help him. Lionel Messi doesn't. I take full responsibility for this." Hur bra är det egentligen att såga hela laget förutom Messi när det fortfarande är en match kvar och chansen faktiskt finns att de går vidare. Har han gett upp?
Barcelona Barcelonistas
2018-06-22 02:05
Haha svensk media är ett skämt man försöker medvetet dra ner Messi så mycket det bara går. Minns dom inte hur deras älskling total floppade i VM 2010 och 2014? Det ända jag minns av CR7 i VM 2014 är att han bytte frisyr oftare ön vad han lyckades göra mål.
Barcelona Xavi #6
2018-06-22 01:52
@Koeman!!:

Messi har såpass stort inflytande att han kan välja som ska spela och vilka som inte ska spela. Ni kan fortsätta försvara Messi men om han inte är villig att ens röra på sig så förtjänar han all kritik.
Barcelona Damon2022
2018-06-22 00:28
sista för idag... om island förlorar imorgon då har argentina chans för tror kroatien helst vill vinna sin sista match. Så då kan argentina gå vidare som 2a. Men dem kmr få möta frankrike, spanien o brasilien/belgien/england nån lag sen tyskland final kanske.
Barcelona Davids3
2018-06-22 00:06
Enligt Tuttosport vill juve ha 80M för Pjanic.
Tack men nej tack.
Barcelona Trio el Mágico
2018-06-21 23:50
Klart att tränaren säger så och det är klart att han är helt fel ute när det kommer till taktiken. Men jag har kollat på startelvan och kom med en idé om hur de bör spela enligt mig, om du kollar lite längre ner. Som du säger så är Messi alltid omringad. Problemet när det kommer till hans spel på planen är att han mest står still istället för att tvinga försvarna att flyta på sig genom att röra sig på plan och tvinga dom ut position...
Barcelona Trio el Mágico
2018-06-21 23:46
Ja, som jag sa. Fotboll är ett lagspel och allt kan inte hänga på Messi. Men lite mer måste man förvänta sig eller snarare kräva från en spelare av den kalibern...
Barcelona Beast Puyol
2018-06-21 23:44
Trio el Du har helt fel. Svampen sa idag själv alltså tränaren. Efter matchen. ”De är mitt fel att laget går dåligt. Jag försöker bygga ett lag runt Messi men jag har misslyckats helt”. Messi blir markerad hela tiden, folk vet om Messi får läge så är de mål men spelarna i Kroatien visste hur dem skulle stoppa Messi, ge messi ingen plats. Du ska nog kolla på startelvan först. Skyll inte på Messi. Messi må ha gjort 2 dåliga matcher men hans fel ligger i tränarens händer. Tränaren har dödat deras hopp.
Barcelona Barcelonistas
2018-06-21 23:43
Trio el Magic - andas mannen den största faktorn till fiaskot är att flintet inte har en tydlig idé hur han vill att laget ska spela. Dybala-Higuain-Di Maria sitter på bänken wtf? Asså vill han medvetet åka ut? Detta Argentina påminner mig om Maradonas Argentina ingen struktur och idé på hur laget ska spela alls utan allt ska gå via tillfälligheter och Messi.
Barcelona Trio el Mágico
2018-06-21 23:39
[QUOTE=Beast Puyol ]Messi får skulden för att han Heter Messi... [/QUOTE] Nej. Messi får ta skulden för att han verkligen, verkligen vill vinna något med sitt Argentina. Men när det väl kommer till kritan, så är han totalt frånvarande... Han är tidernas bästa spelare enligt de flesta, även enligt mig. Men när det kommer till landslaget, framförallt de senaste två matcherna så känns det mest som att han inte vågar ta för sig, eller vissa lite kämpaglöd för sitt landslag. Det verkar som att spelet är byggt kring honom men att han själv inte tar del i det. Sen har jag läst någonstans att "taktiken" på grund utav att han alltid är hårt bevakad ska vara som så att de ska försöka utnyttja ytorna som skapas för de andra när de hårdmarkerar Messi. Meeen de går ju inte så bra, när han mest står still och endast rör sig på en yta med en area på 10 meter... Han får ju röra på arslet isåfall och dra med sig motståndarna så att ytorna öppnas upp... Fotboll är ett lagspel. Men Messi har ett ansvar, inte att bära hela laget på sina axlar och göra allt själv. Men han måste åtminstone bidra med sin fotbollskunnighet och talang. Någon måste ju nästan sätta honom på plats i omklädningsrummet och få honom att fatta att han måste jobba lite han också...
Barcelona Barcelonistas
2018-06-21 23:33
Gör ont i hjärtat att se Messi så här fy fasen.
Barcelona Smogen
2018-06-21 23:28
[QUOTE=VizzlA-"Tots Units Fem Força"]Inte undra på att Messi ger upp, Meza, Acuna, Perez, Är inga spelare som ska peta någon av Dybala, lo celso, Banega, och även Higuain och Pavon. Att försvaret är skräp vet man ju sen innan men varför förstöra de andra lagdelarna där det faktiskt finns kvalité. Förövrigt var Otamendi och Mascherano usla (Messi var inte ens med i matchen) Trots det så hade jag ställt upp såhär om jag varit Sampaoli. ___Salvio___Otamendi___Mascherano___Rojo__ ________L.celso/Banega_______Biglia___________ ___Dybala__________Messi_________Pavon______ ___________________Aguero____________________ [/QUOTE] Exakta! Det är en så jävla given elva och med en vettig spelide hade den kunnat ta dom till vm final. Nu kommer dom inte ens ur gruppen.
Barcelona Beast Puyol
2018-06-21 23:12
Messi får skulden för att han Heter Messi...
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-06-21 23:10
Inte undra på att Messi ger upp, Meza, Acuna, Perez, Är inga spelare som ska peta någon av Dybala, lo celso, Banega, och även Higuain och Pavon.

Att försvaret är skräp vet man ju sen innan men varför förstöra de andra lagdelarna där det faktiskt finns kvalité.

Förövrigt var Otamendi och Mascherano usla (Messi var inte ens med i matchen)

Trots det så hade jag ställt upp såhär om jag varit Sampaoli.

___Salvio___Otamendi___Mascherano___Rojo__
________L.celso/Banega_______Biglia___________
___Dybala__________Messi_________Pavon______
___________________Aguero____________________

Barcelona Mido
2018-06-21 23:06
Hittills är Kroatien det bästa och mest stabila laget. Tror starkt att de kan nå finalen. Messi ja vad ska man säga.. Lutar åt game over för honom när det gäller Argentina.
Barcelona Iniestas vänsterfot
2018-06-21 23:05
Niva slår huvudet på spiken i sin krönika: Messi kan inte bära upp ett lag där hälften inte borde vara med, i kombination med en stollig tränare utan spelidé. Han ger upp i förtid. Dock hatten av för Kroatien. Välförtjänt.
Barcelona Jarlma
2018-06-21 23:02
Vilken match!!! Eloge till Kroatien, jag visste att de skulle vinna mot det här uddlösa Argentina. Men att dom skulle rulla ut dem samt krossa räknade jag inte med.

Jag blev kallad för troll angående min kritik mot Messi. Det har sett ut så här en längre tid nu, en ledare på planen är han absolut inte. Han är extremt loj och ser totalt ointresserad ut. När du kommer till åren så är den fysiska delen av träningenviktigare än någonsin, man ser klart och tydligt att han är LÅNGT ifrån fysisk toppform. Sampaoli kan dra åt fanders också, helt seriöst TOTALT misslyckad med Argentina hittills.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-06-21 22:57
Niva skrev allt jag tycker och känner.
Barcelona Trio el Mágico
2018-06-21 22:56
- - - - - -Agüero - Higuain - - - - - - - - - - - - - - - Messi - - - - - - - - - - Banega - Mascherano - Dybala Backlinjen borde vara 4, men vilka som ska bör starta vet jag ej. Otamendi och Rojo bör iallafall vara med. Ligga lågt och slå på med kontringar, för de kan varken styra spelet eller lukra upp försvar. De har såpass mycket kvalité i sina anfallare att de borde generera i några mål under matchen om dom får kontringar där 2-3st kommer rättvända med fart.
Barcelona Kubala.
2018-06-21 22:50
@II Barça II:

Tack. Du summerade mina tankar och åsikter på ett utmärkt sätt.
Barcelona Koeman!!
2018-06-21 22:49
Alla vi här som älskar Barca borde ju förstå hur viktigt det är med rätt lag på plan och rätt laguppställning samt en bra tränare som vet hur man ska coacha. Kolla bara på vår match mot Roma där vi spelar en 4-4-2 taktik med att försöka stänga bussen och gå på kontringsfotboll med yttrar som är innermittfältare.
Barcelona Andreas FCB
2018-06-21 22:49
Idag tränade "Barcelona-spelaren" för fullt.

TV4 om Neymar. Haha..
Barcelona Trio el Mágico
2018-06-21 22:45
Argentina har en värdelös defensiv. Men en utav den bästa offensiven om inte den bästa offensiven på papper... De saknar förmågan att lukra upp motståndarnas försvar, Messi fastnar mellan motståndarnas backlinje och mittfält och tar inga egna initiativ på att bidra med rörelse eller att ens försöka skaffa sig ytor... Med det sagt så tycker jag att de medvetet borde falla ner med laget och låta motståndarna rulla runt dem istället och på så sätt få ytor som de kan utnyttja med sina offensiva spelare i form utav explosiva kontringar...
Barcelona Andreas FCB
2018-06-21 22:42
@Koeman!!:
Nej, jag fattar inte heller grejen. Han väljer alltså att spela med spelare som håller Allsvenskan klass (nåväl, lite bättre men typ) från den inhemska ligan istället för att spela med stjärnspelare som Dybala, Lo Celso etc. Detta är så klappkast att man saknar ord. Portugal har ett helt okej lag men framför allt en tränare som inte är helt bakom flötet.
Barcelona MessiLionel
2018-06-21 22:41
Hatten av för Rakitic. Fyfan vilken match han gör. 10/10
Barcelona Koeman!!
2018-06-21 22:34
Tror inte folket här förstår hur dåliga spelare Sampaoli ställde upp med. Caballero, Acuna, Salvio, Mercado, Tagliafico, Meza, Perez mfl. Dessa är inte ens spelare som skulle platsa i mittenlag. Vem vinner ett VM med dessa spelare? Varken Messi eller Ronaldo. Kom för fan inte och säg att Portugal har lika dåligt lag, för det har dem inte.
Barcelona Koeman!!
2018-06-21 22:25
Försvarar inte Messis insats, Ronaldo hade aldrig gett upp oavsett. Där är det skillnad mellan dem. Ronaldos hunger kontra Messis talang
Annons: