/spanien/barcelona/forum/26533.aspx/spanien/barcelona/forum/26533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 21:54
Underbart Henrik Larsson, stort grattis!
Säger som Gabriel, sänk marängerna på lördag. ;)
Barcelona Vbg:arn
2005-11-14 21:52
Något som jag tycker är värre än spelare som lämnar en klubb för rivalerna är supportrar som bestämmer sig för att avsky dessa spelare just för detta och då helt plötsligt glömma vad dom gjort för klubben.

Ronaldinho kommer drabbas av skador han också, det hör till dagens toppfotboll. Man får bara hoppas att hans skador inte blir så allvarliga som Ronaldo.

För övrigt kommer Ronaldo bli historisk nästa år när han blir VM:s meste målgörare genom tiderna.
Barcelona Polero
Henke just utsedd till Sveriges bäste genom tiderna...kom ihåg det alla ni som tycker han ska lämna vår klubb.
Vilken fantastisk lojal och kämpande fotbollsspelare. Han förtjänar VERKLIGEN mer tid i Barcelona. Grattis till Henke & till alla Cules!
Barcelona Gabriel
Grattis Henrik Larsson !

Sveriges bästa guldbollenvinnare genom tiderna i Sverige. Fira detta med ett mål på Bernabeu gärna Henke, dvs om du får spela :)
Synd för hans del (med förstålse såklart) att han inte var på plats. Det skulle vara som ett previligeum att få mottaga det priset av en utav tidernas största och englands största fotbollsikon genom tiderna - sir bobby charlton. En sak jag alltid älskat med denna mannen är att han är en äkta gentleman.
Barcelona Chancho
2005-11-14 21:33
Vem pratar arabiska härinne?

Vedbargarn, Ronaldo var jävligt bra innan hans skelett började knasa och så vitt jag vet var det i åldern som Ronnie är i nu. Bara det inte händer något med ronaldinho då tappar jag fan lusten för fotbollen. Han är bara allt just nu, och såklart futsal med Falcao i spetsen!
Barcelona Barçaredaktionen
2005-11-14 21:25
Younies avstängd i en vecka.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-14 21:20
Truman ///
du har rätt ,det är det jag försöker att förklara etos karrär har börjat men ronaldos är på sitt slut.:)
Barcelona Gabriel
2005-11-14 21:16
Alla spelare som har spelat för Barcelona och sedan i efterhand gått till Real Madrid visar att dom inte känner färgerna, ingen lagkänsla alls det räcker för mig. Dessutom kommer alla burger kings resturanger bli beslagna av tjockisen i nörden, spara lite och folket snälla :D
Barcelona Truman
2005-11-14 21:16
Robinho7
"Däremot Ronaldo som spelar till medspelare när han tillochmed är ensam med målvakten. Hur många gånger har Eto'o gjort det?"

Såg du barcelonas andra mål mot getafe där Eto passade till giuly även om han själv kunde avsluta OCH Eto var ENSAM med målvakten. Etos karriär har precis börjat, Ronaldos e snart slut
2005-11-14 21:08
haha Younies du behöver inte vara så arg ,
o su borde inte för bög och hora men på arabiska.
men din tanke var inte det bästa.
så använd inte sånna ord som bög eller hora men på ett annat språk.
det är inte ett fel på bögar.
så du ska inte förolämpa sånna.

visca la barca.
Barcelona Señor Cúle
2005-11-14 21:06
Younies

Eto'o är i form, men jag tror inte att han är i sitt livs form, för han kommer att bli mycket bättre, och utvecklas fortfarande!
2005-11-14 21:04
Ronaldo får också oförtjänt mycket skit, att han skulle vara fet och slö osv. Han är inte lika blixtrande snabb som tidigare, men det finns ju fortfarande inte många försvarare som hänger med honom när han sätter fart. Och kommer han in i straffområdet blir det ju mål i 9 fall av 10.

Ronaldo, Ronaldinho och Zidane är spelare som är aktiva idag och som man redan nu kan säga kommer vara med i en diskussion om tidernas bästa fotbollsspelare genom tiderna.

Och eftersom Ronaldinho bara är 25 så kommer han kanske till och med kunna bli den störste genom tiderna.
Barcelona Chancho
2005-11-14 20:45
Alltså tro inte för en sekund att Eto eller Ronaldo passar då dom kommer till ett avslutläge. 98 av 100 avslutar de själva. Kharles du fattar nog vad jag menar. Svenska två offer fan:D
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 20:26
Det verkar inte vara så bra att Svara på någons inlägg via länken, när den samme har använt kursiv text. Förstör resten av forumet. :P
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 20:24
Lika många gånger som Ronaldo om inte mer. Ronaldo som allt som oftast avslutar själv, har bara för det där passet till Raul i inledningen av ligan, blivit något av Reals bästa framspelare.

Nästan lite komiskt. ;)
Real Madrid Robinho#7
2005-11-14 20:17
Ämne: Angående Ronaldo ....
Bättre för laget? Knappast. Jag tror inte att det är lika många i Barca som tycker om honom lika mycket som när han kom efter att ha tagit bollen från medspelare bara för att få göra mål.

Däremot Ronaldo som spelar till medspelare när han tillochmed är ensam med målvakten. Hur många gånger har Eto'o gjort det?
Barcelona Kharles
2005-11-14 20:10
Angående Ronaldo vs Eto disskutionen finns det nog ingen tvekan om vem som är den bättre avslutaren (RONALDO) eller rörligare och bättre för laget i längden(ETO).

Huvudet på spiken!
Barcelona Chancho
2005-11-14 20:07
Först vill jag bara säga at den Ronaldo kommer eto har svårt att bli. EN fotbollsspelare i ROnaldinho klass om inte bättre, men detta under sin tid i PSV och Barca och Inter.
Angående Ronaldo vs Eto disskutionen finns det nog ingen tvekan om vem som är den bättre avslutaren (RONALDO) eller rörligare och bättre för laget i längden(ETO). Det är en svår disskution som jag ofta har med vänner och bekanta om fotbolls anfallare ska mätas med måttet hur många mål man gör.

Enligt mig finns det två sorters anfallsspelare(förutom de som har båda egenskaperna):

1. Snabb anfallare som är snäppet sämre på avslut och står mer för rörelse än kyla i avsluten. Exempel på sånna spelare är Martins, Eto och Vasell.

2. Kalla avslut anfallaren, mindre rörlig men producerar för sitt lag då det gäller mål. Ex på spelare Ronaldo, Trezeguet och Toni.

Det finns ett få antal spelare som har turen att ha båda dessa egenskaper: Ex på spelare Henry och Shevchenko.

Hoppas det kan starta lite disskution som håller högre nivå i argumentationen än "du är dum i huvudet osv" även fast det kan vara befogat ibland. Trevlig kväll. Ska se fotbollsgalan. Får inte Zlatan guldbollen (som han skulle fått redan förra året) så ska jag skriva ett brev till juryn! Trevlig kväll gott folk!
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 19:53
(catalonia barca)//
Hehe, du behöver inte be mig om ursäkt. Jag bara påpekade för dig att det kanske inte ser så bra ut, och att kanske Red inte gillar sånt där.

Angående Eto'o vs. Ronaldo. Eto'o alla dagar i veckan säger jag. ;)
2005-11-14 19:50
Kharles där hade du rätt ,
vem har läst denna månadens goal magasin om fredrik ljungberg.
jag köpte den så när jag läste igenom den så var det en bild på ronaldo där han åt skräp mat som innhåller mycket fett.
så stog det där nere ´du ska inte äta sånt ronaldo´.
haha :)
2005-11-14 19:47
La_Rambla ///
alltså du jag påstog inte att han e du i huvudet utan är du det.
så om du kan läsa så kan du väl skilja mellan påstående och fråga ,
men endå så ska det inte vara någar fula ord här så vi ska inte ta det på fiendlig set mellan mig o dgi o du har rätt förlåt men jag var helt förvirad på Younies :)
Barcelona Kharles
2005-11-14 19:46
Ronaldo kan fortsätta äta hamburgare i madrid, medan Eto'o fortsätter att löpa för sina lagkamrater, begära bollen på mittplan, hjälpa till i uppbyggnaden, på kanten, i försvaret, pressa motståndarnas backlinje och uppmuntra sina lagkamrater. Dessutom har han framtiden för sig och är Real Madrids värsta mardröm.

Gracias Eto'o, du kommer bli en legend.
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 19:40
(catalonia barca)//
Du ska nog inte kalla någon för dum i huvudet, låt folk ha vilka åsikter de vill oavsett om de inte överenstämmer med dina, annars kan du nog se fram emot en spärr från red. ;)
2005-11-14 19:35
Younies ///
haha du får mig att skratta,
alltså om du tänker att det blir bättre med att bytta ronaldo med eto.
e du dum i huvudet eller.
eto är i sitt lvs form och ronaldo ska snart avsluta sin karriär o lägga sina skor på hyllan.
så vem kommer att göra mest nytta för barca i ett par år, jo eto'O.
och desutom är eto nu bättre än ronaldo.
snabbhet styrka o målfarligaste i europa.
så snälla håll truten o snacka inte sån skit här inne.
o vem skulle butta balack med deco.
om balack kommer till barca så kommer han att tro att hahn har hela ansvaret o att det inte finns nån som kan leverera bollar till anfallet som han nu e i bayen,
i barca finns det många som kan ta ansvaret.
och ett exempel i är xavi som har hand om mittfältet med deco och belleti eller marquez.
skäms att säga sånt här !!!
2005-11-14 19:30
Kharles: Historiskt sett kanske, men i dagsläget så har Milan väldigt mycket makt. Man tycker ju att människor med mycket makt inom fotbollen bör vara neutrala.
2005-11-14 19:29
Younies ///
du har helt fel,
giuly passar i barca i 100 % men i den sista tiden så har han kanske inte presterat så som han gjorde förra säsongen.
det går inte att döma en spelare om han e bra eller inte på en eller två matcher där han inte spelade som ha brukar spela.

visca la barca !!!
Barcelona Younies
2005-11-14 19:17
Och vafan gör Giuly i Barca. Han platsar högst i allsvenskan. Är så jävla trött på rijkaard. Låt Maxi och Larsson få chansen. inte messi. han är ung och kommer få chansen så småningom
Barcelona Younies
2005-11-14 19:16
Kan vi inte byta Etoo mot Ronaldo ?
Han skulle nog göra 35 mål i Barca med de spelarna han kommer ha bakom sig. Ronaldo spelar med spelare som spelar 50 % under deras förmåga för ca 5 år sen, ändå lyckas han göra väldigt mkt mål. Eto spelar med spelare som alla är i sina bästa stunder. Tänk er Ronaldinho och Xavi bakom Ronaldo som slår eleganta djupledsbollar.
Oj Oj Oj. Är absolut ingen Madrid fan, hatar Madrid. Men gillar bara inte Etoo . slut

Det finns 2 spelare i Barca jag inte gillar. Etoo och Deco punkt slut. Deco byts ut mot Ballack och Etoo mot Ronaldo så är jag nöjd !
Barcelona Messi
2005-11-14 19:16
Om inte Rijkaard vill spela Messi från start p.g.a 'orutin' så är det väl självklart att han spelar med Larsson. Larsson har varit bra mycket bättre än Ludo och är den mest rutinerade spelaren vi har i Barça.
Barcelona Kharles
2005-11-14 19:00
kubala

Artikeln i Sport nämner också att om de skulle få avslag en tredje gång så skulle de gå till CSD där Jaime Lissavetzky är ordförande (känd madridista med säsongskort) och då vet man aldrig, speciellt eftersom de är desperata då det ser ut som om de inte får en titel iår heller trots att ha spenderat gigantiska summor i somras. Hehe, Lacayos de Florentino Perez.

Flaco

Messi ska starta, han är kapabel och framför allt en naturlig vinnare.
Annons: