/spanien/barcelona/forum/2653.aspx/spanien/barcelona/forum/2653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-01-16 10:59
Årets nyheter Barcelona full back Adriano (31) has agreed to join Roma. Italian club now looking into how to find a deal with Barcelona. [sky] Dm1982 Dom förhandlar om hur dom ska bryta kontraktet och andelen % spelaren ska få för att säga upp kontraktet Men bagnacks fall är dock mer intressant då han vägrar accepterar det. Cudos till grabben låt inte svinen komma undan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2016-01-16 10:47
the cameroonians Mycket som händer kring b-laget nu. Jag undrar bara hur Barcelona kan riva upp dessa kontrakt när de vill. Rimligtvis borde deras kontrakt stipulera något om kontraktstid, spelare borde kunna vägra en flytt. Vad har jag missat?
Barcelona the cameroonians
2016-01-16 10:11
Stream till Luchos presskonferens som börjar direkt efter träningen, ca 12.45
2016-01-16 10:10
Stream till A-lagets träning som börjar klockan 11.
2016-01-16 10:09
Föga förvånande har det riktats en hel del kritik (från supportrar) mot hur klubben hanterat B-lagets situation genom att riva upp flera spelares kontrakt, i vissa fall helt oannonserat (Aitor)och dessutom mot spelares vilja (Bagnack). Samma sak gällande den långtidsskadade målvakten Suárez som inte längre verkar vara önskvärd. Det senaste som hänt är att klubben värvat två 25-åriga anfallare, Albert Perea och Salva Chamorro och att nästa spelare på väg ut ur klubben är Dongou som väljer att gå till Zaragoza. På tur står sedan babunski, Enguene och Campins. Däremot verkar det som att Samper stannar säsongen ut. Senare idag, 17.30, kommer direktören för la Masia, Carles Folguera, att intervjuas i Barca-TV. Förhoppningsvis kan vi då få en bättre insikt i vad det är som händer. Den ansvarige för Barcas TV-kanal, Jaume Marcet, hävdade å sin sida igår att det inte är något speciellt med att klubben värvar in äldre spelare för att ge trygghet åt de yngre talangerna. Så gjordes även under Pep och Lucho vilket gav resultat. Det går ju såklart inte att argumentera emot, och jag har skrivit om just avsaknaden av rutinerade spelare tidigare där klubben i stället valt att spendera cash på 20-åringar som inte har en aning om vad Barcelonas filosofi och la Masias värderingar innebär. (och det "roliga" är att det fortsätter...) Detta kombinerat med hur man hanterat situationen ur ett mänskligt perspektiv visar återigen att just värderingar och humanitet inte är prioriterat för den sittande ledningen. I stället är det chock och armbågar som används. Frågan är om denna "utrensning" hade skett redan i somras om klubben inte varit förlagd med transfer-ban? För visst verkade det på den då nytillträdde tränaren Gerard att han var nöjd med truppen och dessutom, vilket är än mer intressant, att man fortsatt knöt till sig unga spelare, Exkieta och Romera. Varför inte någon mer rutinerad redan då? Jag hoppas att Folguera, eller någon annan ansvarig, vågar vädra munlädret och faktiskt vågar ta ansvar för situationen i stället för att skylla på spelarna. Utan förutsättningar är det svårt att prestera, såväl för tränare som spelare. Men hur Gerard Lopez kunnat undslippa kritik är för mig oförståeligt, men så vet vi ju också att MD och i vissa fall Sport sitter i knäna på ledningen, och själv har ju ansvariga sagt att de inte har någon annan syn på Gerard än den de hade när han tillträdde. Någon skrev om Aleix Vidals uttalande om att det förmodligen är spelarna som inte jobbat tillräckligt hårt och det är därför de får lämna. Såklart vågar han inte kritisera klubben och då är det lättare att följa i fotspåren och inte lägga skulden på klubb eller tränare. Mönstret går inte att ta miste på. Jag är fullständigt med på idén om att nytt blod behövs och att tappet av i sammanhanget duktiga spelare i somras satt B-laget i en prekär situation. Jag är dock lika övertygad om att detta hade kunnat undvikas om det funnits ett intresse i akademin (mer än ett ekonomiskt) från klubbledningen redan innan det blev en valfråga i somras. Nu är det bara att hoppas att omorganisationen, möjligheten att värva och de nya spelarna tillför mer än de skadar så att de spelare som lidit i varje fall gjort det för något som leder till något positivt. För i Juvenil A väntar det många spelare som har möjlighet att nå A-laget på sikt och det vore en skam om ännu en generation går förlorad. Och på tal om det, Lee gör ju som någon skrev tidigare come back idag.
Barcelona Kröjff
2016-01-16 09:19
Graham Hunter figurerar som bekant i dokumentären Barca Dreams. I slutet säger nämnde allt igenom insatte och seriöst undersökande fotbollskribent, fritt översatt följande om Pep Guardiola och dennes i mångt och mycket mytomspunna storhetstid som tränare i allas vårt FC Barcelona: "Det finns så mycket att lära av honom. Alla om försöker kopiera ett geni tolkar honom på sitt sätt. För det finns inga perfekta plagiat. Men dom värderingar som hans fotboll och tränargärning stod för, var kreativitet, mod, filosofi, intelligens, passion, seger. Vad mer vill vi få ut av fotboll? Det som gör mig så sorgsen är den hemska motreaktionen som idioterna, barbarerna kom med: Den fotboll som du var så stolt över och som var så förtjusande, fungerar inte längre. Den var bara en produkt av Pep, Xavi, Iniesta och Messi. Låt oss gå tillbaka till grunderna och spela fysisk snabb fotboll. För mig är detta ett förhistoriskt sätt att tänka". Med ovanstående citat kan sannolikt följa ännu en motreaktion, där Luis Enrique troligtvis återigen lovordas för sin trippel; så även överkörningen av Real Madrid borta i höstas. Och att idioterna och barbarerna istället är dom som hävdar att alla dessa framgångar först och allra främst beror på vår anfallstrios ypperliga spetskompetens i neoklassisk kontringsfotboll och inte någon ny genomtänkt spelidé från tränarsidan. Och i så fall är sådana invändningar ju förhållandevis välkomna eftersom dessa åtminstone från skillnad till en uppsjö fortlöpande diskussioner om Benzema, Zidane, Carlos m fl Real Madrid - ikoner, i all fall för tillbaka alla svenska culés fotbollsfokus till fadershuset på vår "mammas" gata. Och i vilket Pep Guardiola alltid borde ha företräde framför amsagor om gamla legendariska Galácticos, utan att man för den skull ständigt måste vara beredd på att bli beskylld för att vara en smått obotlig bakåtsträvare, i nedlåtande motinlägg och ordalag.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-16 01:34
Länk imorgon menar jag förstås.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-16 01:33
@vic111:

Så mycket jag har längtat efter honom. Säg till om du hittar länk!!!
Jag har nog tjatat om honom i 2 år nu.

Hoppas han har hållit igång och hans utvecklingskurva bara går uppåt.
Spelaren som alla ville ha när han var avstängd från klubben men som bestämde att lida och offra sig. Med den talangen ha besitter förtjänar han alla lycka i framtiden.
Barcelona vic111
2016-01-15 23:04
Lee gör sin debut imorgon med Juvenil A mot Cornella kl 12. Streams på youtube vi Barca tv för er som är intresserade.
Barcelona Yellow cake
2016-01-15 22:59
@oocbgb:

Jag har inte heller sett honom på många år nu, men minnet av honom var när han, vad jag har för mig, blev inbytt i två matcher och gjorde hattrick i ena och två mål i den andra..
Barcelona oocbgb
2016-01-15 22:56
[QUOTE=Yellow cake]Varför inte ta hem Tello, har alltid varit lite imponerad av honom. Han har ju spetskvalitet i sin snabbhet [/QUOTE] Men det var också det enda han visade då, peta bollen, springa jättesnabbt och inlägg snett bakåt. Var effektivt i en match sen hade stannat lag läst det. Dock har jag inte sett en minut sen han lämnade för Porto..
Barcelona oocbgb
2016-01-15 22:55
[QUOTE=Flavía]Aleix Vidal: "Barça B situation? If the club has made lay-offs then it's because they believe that it's the best for the team." [rac1] Aleix Vidal: "Maybe some Barça B players weren't working as hard as they should. Gerard López wouldn't dismiss them for no reason." [/QUOTE] Är det inte lite märkligt att uttala sig om la masia när en precis kommit till klubben? Förstår att journalister fiskar efter citat men ändå..
Barcelona LegendenN10
2016-01-15 22:53
Aleix Vidal: "Seeing Messi during training is enough to know he's the best." [rac1]
Flavía
2016-01-15 22:48
Aleix Vidal: "Barça B situation? If the club has made lay-offs then it's because they believe that it's the best for the team." [rac1]

Aleix Vidal: "Maybe some Barça B players weren't working as hard as they should. Gerard López wouldn't dismiss them for no reason."
Barcelona Yellow cake
2016-01-15 22:42
@Rambla~:
Varför inte ta hem Tello, har alltid varit lite imponerad av honom. Han har ju spetskvalitet i sin snabbhet. ALternativet är väl att få in dessa pengar och lägga dessa på Nolito då såklart..
Barcelona Rambla~
2016-01-15 22:18
Enligt Gazzettan förhandlar Barca och Fiorentina sedan några veckor om Tello. De vill ta över lånet från Porto för resten av säsongen med en köpoption. Barca vill helst sälja nu.
Barcelona Rambla~
2016-01-15 22:12
D Suarez för €3m i sommar eller 9m nu? Ja det är vad Villarreal kräver nu. För mig är valet självklart. Vänta till sommaren. Det vore vansinne att lägga 6m extra bara för att ha honom under vårsäsongen. Klubbar som Celta och Villarreal, vi släpper iväg spelare nästan gratis till dessa klubbar (ja i vissa fall tom gratis, Celta). Har vi igen något för det? Nej knappast, de ska alltid "play hardball". Sluta upp med välgörenheten till dessa klubbar säger jag.
Barcelona Smogen
2016-01-15 21:41
De enda personerna i hela Katalonien som verkar ha mindre koll på saker och ting än Sport är förmodligen vår ledning.
Barcelona Blaugrana91
2016-01-15 21:33
Sport skriver att klubben jobbar på att värva både Nolito och Denis Suarez, man hoppas få det klart det inom dem närmaste dagarna. Sport är igång igen med andra ord ... Hoppas givetvis att det stämmer, har ju varit en hel del rykten senaste veckan och ingen rök utan eld. Men kanske blir lite väl mycket med både Nolito och D. Suarez?
Barcelona oocbgb
2016-01-15 20:12
[QUOTE=Lionel "Rey" Messi]Det här är värdigt till champagne öppning. Det tog kanske lite för lång tid men det var välförtjänt. Han sänkte bara forumet. Låt oss hålla en god nivå från och med nu och framöver. Visca Barça! [/QUOTE] Lilla julafton alltså. De olika forumen här borde samköras för att lokalisera folk som är aktiva i flera forum, antitrolling
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-01-15 18:21
[QUOTE=Davids3]Någon som kan förklara detta domsbeslut? Anses spelaren som är på mållinjen vara som om han vore målvakt, därför är det offside ändå ? [/QUOTE]solklar offside. Spelaren på linjen räknas inte som målvakt utan som siste man. Offside linjen räknas med målvakten eftersom han är nästsista man.
Barcelona Davids3
2016-01-15 18:19
Tack för svar!
Jag det är lite skrämmande att kommentatorerna inte kan reglerna, han verkade vara väldigt säker på sig själv haha!
Barcelona LennyRomario
2016-01-15 18:12
@Davids3:
Ja, kommentatorerna borde fan vet att offsideregeln lyder att det är den NÄST sista motståndaren det handlar om.
Barcelona Farhad#4
2016-01-15 18:08
[QUOTE=Davids3]Någon som kan förklara detta domsbeslut? Anses spelaren som är på mållinjen vara som om han vore målvakt, därför är det offside ändå ? [/QUOTE] Precis, jag tror att enligt reglerna så räknas den sista spelaren som "målvakt". Det är därför det blev offside. Så domaren har rätt där.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-15 18:07
@Davids3:

Yes spelaren på mållinjen räknas som målvakt, hade det varit en till sydafrikansk spelare på mållinjen skulle det däremot inte vara offside.
Barcelona Davids3
2016-01-15 17:57
Någon som kan förklara detta domsbeslut?

Anses spelaren som är på mållinjen vara som om han vore målvakt, därför är det offside ändå ?
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-15 17:26
Tycker inte att vi är i desperat behov av att värva Nolita, då både Arda och Vidal får spela. Så jag förstår om ledningen inte köper nån nu.
Barcelona Me5sias
2016-01-15 17:08
Test
Barcelona Kröjff
2016-01-15 16:54
@Lionel "Rey" Messi:
Nu är det ju faktiskt så att många av Cristiano Ronaldos skottförsök sker i mer eller mindre omöjliga vinklar och från långt håll, eftersom hans "målkåthet" allt som oftast överträffar förnuftet. Enär Neymar och Suárez sparar på krutet tills det verkligen luktar mål på riktigt och annars väljer att passa en bättre placerad medspelare istället. Vilken som vi vet, inte så sällan råkar vara en viss Lionel Messi med välkänt resultat. Att Ronaldo är en "skarprättare" av världsklass vid så kallade givna lägen, bör vi därför inte ta ifrån honom bara för att han representerar vår ärkerival Real Madrid.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-01-15 16:44
[QUOTE=Ali G]Upprepande provokationer. Spärr! Ha det gott. /Mod [/QUOTE] Det här är värdigt till champagne öppning. Det tog kanske lite för lång tid men det var välförtjänt. Han sänkte bara forumet. Låt oss hålla en god nivå från och med nu och framöver. Visca Barça!
Annons: