/spanien/barcelona/forum/26525.aspx/spanien/barcelona/forum/26525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona HARE BRA "HENKE SKÖN"
2005-11-24 14:15
Cruzitoz:
kasta bort henke? driver du med mig?
Barcelona Vi vill ha luxemburgo kvar!!!
2005-11-24 14:14
Är det någon mer än bara jag som vill ha kvar Luxemburgo?
Barcelona henke-best
2005-11-24 13:31
Cruzitoz:
helt onödigt..varför skall man kasta bort Henke.bara för att han spelade bra mot bremen lr?
Barcelona CruzitoZ
2005-11-24 13:18
Hur många här tycker att man borde kasta bort henke:):)???
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-24 13:08
Kompany till Chelsea? Vi borde hugga in här. Byte mot Giuly kanske? Tror att Kompany kan utvecklas till en ersättare för Puyol.
Redan nu är han riktigt bra och om 4-5 år kan han lätt bli världens bästa back.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-24 13:03
henke-best

Man tjänar ingenting på att låna ut Giuly. Låt honom vara kvar i laget eller sälj honom så att man får in lite pengar. Han lär inte vara värd lika mycket som vi betalade för honom, men ändå.
Barcelona Polero
2005-11-24 12:53
ps. Xavi, Puyol och Ronaldinho kommer alla att stanna till 2010 (minst, då är de alla kring 30-strecket).
Ett tag dit...njut nu och några år framåt!
Barcelona Polero
2005-11-24 12:51
henke-best/
Belletti kom ju in 15 min förra matchen så kanske han får spela t höger.
Messi är inte riktigt med i "den vanliga" startelvan än så länge (tyvärr)...men snart så. Antagligen får han spela även om Rijkaard öser beröm över Giuly (se fcbarcelona.com) som vanligt...

henke-best: en del personer blir irriterade när man klagar på Barcaspelare men jag håller med dej till 100% om Giuly. Han är medioker tycker jag, bränner bl.a. en massa frilägen, och det tycker inte jag duger i Barcelona.
Barcelona henke-best
2005-11-24 11:57
hur tror ni barca spelar på söndag??
jag tror att de kommer och ställa up med den vankiga start-elvan..

valdes
oleguer
puyol
marquez
silviho

xavi
deco
edmilson

messi
ronnie
eto

och jag hoppas att lasrson får kliva in sen i mitten av andra halvleken....han tar chansen varjegång han får det.

giuly bör lånas ut...
Flames
2005-11-24 11:49
Barça-fan
Jo du har nog rätt i de 3 och det bästa av allt är ju att alla har Barca hjärta och speciellt Puyol och Xavi kommer aldrig frivilligt att lämna oss. Antagligen inte "GUD" heller =)
Barcelona Polero
2005-11-24 11:04
Barca-fan/

Självklart är dessa 3 Barcas viktigaste spelare, det tror jag de flesta anser. Mittfältsmotorn Xavi kanske inte är lika otroligt outstanding som Ronaldinho och backjätten Puyol, men hans Barcahjärta pulserar genom hela laget. Sen är han ju tveklöst en mycket bra tekniker och spelfördelare.

Hoppas Messí sällar sig till denna trio de närmsta åren.
Barcelona Ronaldinho_2010
2005-11-24 10:01
ej nån får säga en sida så man kan kolla på fotboll andreas om du e inne säg
Barcelona AlexC
2005-11-24 02:34
Det är nog ganska många som håller med dig för tillfället, jag inräknad.

Fast tveklöst är lite orättvst mot Eto'o som förra säsongen var viktigare än världens bäste fotbollsspelare 2004 & 2005.
Barcelona Barça-fan
2005-11-24 02:08
Satt och funderade lite över vilka som är barcas viktigaste spelare och kom tveklöst fram till dessa tre: Puyol, Xavi, Ronaldinho. Någon som är av en annan åsikt eller någon som håller med?
Spanien Hellberg_C
2005-11-24 00:11
Chancho

Jag missade helt att det var en debatt mellan Ronaldinho och Zidane. Mitt fel. Allt jag såg var att en kille sa att Zidane var riktigt bra och dominerade när han var som bäst, och du som sa att det inte riktigt var sant.

Men jag håller defenitivt med om Ronaldinhos storhet. Han är antagligen den spelare som jag har sett under min "fotbollstid", som har dominerat mest. Den enda som kommer i närheten är som någon tidigare sagt Ronaldo under sin tid i Barcelona. Men efter de två är det nog antagligen Zidane som har imponerat mest på mig.

Jag vill inte spekulera i hur högt de båda skulle komma i listan "världens genom tiderna bästa fotbollsspelare" eftersom det inte går att göra en rättvis bedömning, dels för att jag inte sett tillräckligt mycket av alla spelare och dels för att det är oerhört svårt att jämföra gammal fotboll med ny fotboll. Men ifall jag skulle göra en lista med de bästa fotbollsspelarna de senaste 10 åren, så skulle Ronaldinho vara etta och Zidane trea.
Barcelona Camparn på nou
2005-11-24 00:07
Chancho

Zidane är en av de bästa spelarna genom tiderna och jag tror att omvärlden kommer ranka honom som en av de 10 bästa genom tiderna.
När man ser tillbaka på hans karriär och de fotbollskunskaper han besitter!
Att han fick en att drömma när man såg honom?
JA! självklart han spel var på en helt annan nivå än alla andras, hans blick för spelet och fantasi samt den elegans som han visade upp på fotbollsplanen var överlägsen motspelarnas.
Han besitter också en fantastisk teknik något som man inte får se prov på lika ofta (han har blivit långsammare), minns hans snurrfinter som ibland lurade tre man och hans eleganta dragningar.
Det är för mig oförståligt och sorgligt om du nu som du skriver har följt fotboll i flera år att du inte har insett vilken fantastisk spelare han var.

Visst så är han idag lika bra men det är inte för den här säsongen och de två innan som man ska ranka honom. Han har varit de 8 senaste årens klart bästa spelare vilket hans utmärkelser till världens bästa spelare har visat.

Visst har Ronaldinho en bättre teknik och en mera spektakulär spelstil och jag tror att när Ronaldinho lägger skorna på hyllan så kommer han att vara rankad som en av de tre bästa spelarna genom tiderna. Frågan är om han inte redan nu är bättre än vad Zidane var när han var som bäst.

Men om man jämför deras karriärer så här långt så vinner Zidane med hästlängder med VM guld, EM guld, Cl vinst,Primera Division titel och Serie A titel samt en massa fler titlar sen som sagt utsedd till världens bästa spelare flera gånger. Han är ett geni och kommer alltid vara ett geni... (jag hoppas att det är ditt barca hjärta som har förlett din syn när det gäller Zidane)
Barcelona Polero
2005-11-24 00:06
jo, det var mot Luxemburgo de ropade "Fuego". Eller Fuera.
Barcelona Gabriel
2005-11-24 00:04
La Rambla

Roppade ju "fuera, fuera" Antar att det var till luxemburgo som dom vill avsätta sig nu. Haha hoppas dom gör det, kommer bara bli mer kaos i klubben då.
Barcelona Polero
2005-11-24 00:03
Ja, i 8-delen finns det inga svaga motståndare heller. Men inget bör stoppa Barcelona.
Barcelona Polero
2005-11-23 23:53
då blir det lotteri. små marginaler bland top8-klubbarna
Barcelona La Rambla
2005-11-23 23:53
Hehe, bra att du ändrade där. :P

Real ska faktiskt vara nöjda med oavgjort, Lyon tog över i 2:a halvlek. Det var inga glada åskådare på Bernabeau, det buades rejält.
Barcelona Gabriel
2005-11-23 23:50
La Rambla

Jag vet att vi börjar borta, jag tänkte främst på hur det blir om vi går vidare från 8-delsfinalen :) Hehe jag menar NÄR ! :D
Barcelona La Rambla
2005-11-23 23:47
Gabriel//
Det är klart att vi börjar borta, gruppsegrare gör det. ;)
Barcelona Polero
2005-11-23 23:46
Kort sagt: fler mål än motståndaren och göra bra ifrån sig borta. ;)
Barcelona Chancho
2005-11-23 23:45
Hellberg C,

Jag har följt Ronaldinho sedan tiden i Gremio och han har under hela sin karriär sakta men säkert utvecklas till den superstjärna han är idag. Jag påstår absolut inte att Zidane var dålig då han var som bäst, vilket var i Juventus och en säsong i Madrid. MEn Ronaldinho spelar på en helt annan nivå då han är på spelhumör. Zidane var bra och tillhörde världstoppen då han var som bäst med sköna passningar och härlig balans men han får inte en människa att drömma som Ronaldinho får hela världen att göra. Att drömma om vad?

Jo, en ny era av fotbollshelgon. Jag är övertygad om att han är topp 5 genom tiderna då han lägger skorna på hyllan (som förhoppningsvis är om en härrans massa år), enligt mig så platsar Zidane inte ens på topp 20 då han var som bäst, men han var bra.
Barcelona Gabriel
2005-11-23 23:43
Det viktigaste i utslagningsmatcher är att vi gör minst 1 mål på bortaplan. På Camp Nou framför allt kommer vi äga bollen otroligt mycket oavsett motstånd och då ges det inte tillfälle för motståndarna att göra mer än 1 mål. Det är väldigt osannolikt iaf, bortsett från att vi har en dålig dag. Gör vi 1 mål på bortaplan mot exempelvis Chelsea, Juve, Milan etc och samtidigt håller nollan på bortaplan eller bara släpper in 1 mål så kommer vi ha 70 % chans att gå vidare till nästa omgång.

Det beror dock också på att vi ska få börja spela på bortaplan. Gör vi inte det, så är det istället att hålla nollan på Camp Nou som gäller. Visst ska det göras mål. Men nollan är otroligt viktig att hålla på hemmaplan.
Barcelona Polero
2005-11-23 23:42
skönt att se er snacka musik, grabbar. Det måste betyda att det är ganska ok med Barca för tillfället? ;)
Om Betis blir så bleka utan sina 2 *-or därframme kan man väl diskutera om laget är så himla bra.
Ärligt talat ser alla spanska lag FÖRUTOM Barcelona ganska bleka ut i CL.
Barcelona Gabriel
2005-11-23 23:33
AlexC

Nej det har du inte, det jag reagerade på var att du sa att du tyckte att dom var bäst. Kan man jämföra dom med Michales musik. Michael är bäst inom sin gren (pop blandad med soul). Men skit i detta nu, jag startade detta måste få ett slut med :)
Barcelona La Rambla
2005-11-23 23:33
AlexC//
Så sant, men tycker nog att försvaret har skärpt till sig. Matchen igår var väl iofs lite si så där, men det är bara förklarligt efter urladdningen mot Real i helgen. Mittfältet har blivit bättre att täcka upp bakåt, det såg vi mot Real. Möter vi lag som Juve, Milan så har de hyfsad offensiv vilket bör öppna för mycket spelvändningar för oss, och då är vi giftiga.
Barcelona Gabriel
2005-11-23 23:31
La Rambla

Ja vi släpper kungen :)

Helt ärligt så bryr jag mig inte någonting vad Real Madrid gör, eller vad deras medier skriver. De är totalt ointressanta och tråkiga, låt dom köpa vilka dom vill det kommer inte förändra nått. Vi kommer fortfarande vara bäst i både Spanien och Europa för tillfället. Men nej dom spelarna kommer inte gå dit som du sa.
Annons: