/spanien/barcelona/forum/26512.aspx/spanien/barcelona/forum/26512.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2005-11-26 14:07
la_pieda_sinistra //
Jag tror också att Barcelona-Arsenal eller Barcelona-Lyon kan bli bra matcher med tanke på att samtilga lag spelaren offensiv fotboll.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-26 14:00
Blaugrana_1899 ///
varje gång han cyklar med sin enhjuling så ramlar han haha :)
Spanien la_pieda_sinistra
2005-11-26 13:57
Chelsea, Juventus, Bayern München är nog sämst för barca i CL..
Anfallsinr. lag som Arsenal, Lyon passar bättre har jag en känsla av, eller vad tror ni?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-26 13:51
Hola les rambles! Inte skrivit här på ett tag,

några nya rykten? hur ser startelvan ut för imorn just nu? har vbgarn varit inne och cyklat på sin elhjuling något? :) chaaaaaaao
2005-11-26 13:09
La Rambla ///
haha okej trodde väl det. :)
Barcelona La Rambla
2005-11-26 13:01
(catalonia barca)//
Nej det menar jag inte, utan syftade på den roliga bild som Kharles länkade till och som kan översättas med ungefär "Casillas önskar sig Barça". Sen skojade vi till det lite.
2005-11-26 12:59
La Rambla ///
menar du att casillas kommer till oss.
jag tänker inte ens tanken.
Barcelona henke-best
2005-11-26 12:57
Viket lag vill ni inte helst möta i cl-16..
Och vilket vill helst möta..
Enlig mej så spelar det inte så stort roll vilka vi möter..men jag vill helst möta nån italiensk lag..
Eller vad tycker ni?
Barcelona La Rambla
2005-11-26 12:50
Hehe, Laporta kanske chockar världen med Casillas som crack inför presidentvalet. Betalt för gammal ost för Figo. Jisses, jag hade garvat alltså. :)
Spinbad
2005-11-26 12:47
Casillias som bosman vore en så sjuk prestigevärvning. Inte för att jag tror att det blir så då Perez inte har råd att förlora honom, han lär ju inte kunna vara kvar ens i staden Madrid i såfall. Dock så är ju Casillas Spaniens bästa målvakt utan tvekan, enligt mig, så visst vore det både en grymt bra och rolig värvning.
Barcelona La Rambla
2005-11-26 12:45
Det finns inte en chans att Casillas väljer Barça. Sen att han är strået vassare än Valdes är ju sant, men nog klarar vi oss bra med Valdes också. Knappast den positionen vi behöver förstärka. Känns mer som ett köp för köpandets skull, är sånt som Real sysslar med under Florentinos ledning.
Spinbad
2005-11-26 12:45
När i sommar är/brukar presidentvalet vara? Det intressanta är ju att Barca inte kan/kommer att värva några spelare innan valet eller har jag missuppfattat något? Så om Laporta vill göra en riktig crack-värvning så måste han göra den nu till vintern, för det brukar väl (som jag minns det) inte tillåtas att den sittande presidenten gör massor av värvningar precis innan valet? Någon som har koll på detta får gärna reda ut hur det ligger till för mig.
Barcelona Tompa
2005-11-26 12:42
Casillas kontrakt går tydligen ut till sommaren. AS är väl tillsammans med Marca mer eller mindre språkrör för marängerna?

Kanske är det så att även Casillas känner att Real med Perez vid rodret är ett sjunkande skepp och börjar leta efter andra alternativ. Och om han fundrar på att flytta och inte vill flytta utomlands tror jag (trots rivaliteten mellan klubbarna) att Barca är förstavalet för honom.

Nu vet jag inte hur mycket sanning som är i den artikeln men kunde vi ta hit Casillas gratis så gärna för mig. Inget ont om Valdés men Casillas är faktiskt bättre.
Barcelona La Rambla
2005-11-26 12:31
Haha! Vadå, driver AS med honom och Real? För knappast att han önskar sig en flytt till Barcelona? Även om det är världens bästa lag. ;)
Barcelona Kharles
2005-11-26 12:29
Haha kolla in AS framsida.
Barcelona La Rambla
2005-11-26 12:24
Ronaldo...//
Kanske det, men själv tycker jag att det skulle vara intressant att se hur vi klarar oss utan honom mot en relativt "lätt" motståndare som Racing Santander. Bara en tanke.
Barcelona Ronaldo de Assís Moreira
2005-11-26 12:21
La Rambla//
Ja,naturligtvis ifall han fortfarande känner sig sjuk de kommande dagarna så ska man ju självklart vila honom. Men det jag syftade på var att ifall han är frisk och kan spela så tycker jag han ska vara med från start på Söndag;)
Barcelona La Rambla
2005-11-26 12:16
Ronaldo de Assís Moreira//
Det stämmer att både Ronaldhino och Deco stod över matchen mot Betis och att vi vann med 4-1. Men tänk också på att de spelade nästan hela matchen med 10 man. Som sagt, är han inte helt kurant är det bättre att vila honom. Santi Ezquerro kommer att göra bra ifrån sig. Racing S lär ändå backa hem med hela laget.

henke-best//
Ser väl helt okej ut den startelvan. Kanske tom vi kan starta med tåget Belletti på högerbacken. ;)
Barcelona henke-best
2005-11-26 12:09
Eto e skadat..tror ni han blir frisk till söndagsmatchen..?
Jag läste också att ronnie e sjuk..eller?
Jag tykcer att det inte spelar så stort roll...vi möter ändå ett dåligt lag..

Start-11
Valdes
oleguer
puyol
marguez
silvinho

Edmilson/motta
Xavi
Deco

Messi
Henke
Ezzi

eller vad tycker ni?

Barcelona Tompa
La Rambla:
Är Dinho inte helt OK (vilket fallet verkar vara) så ska han naturligtvis vila. Men om Rijkaard startar med Messi tror jag ändå det blir en solklar seger. Ezquerro är givetvis inte i i närheten av Dinhos nivå men håller ändå hög klass.

OK 4-0 kanske är i överkant utan Ronaldinho och kanske även Etóo men en rejäl seger blir det.

Forca Barca!
Barcelona *
Varken quaresma (Porto) eller Rochenback (Middlesbrough) tillhör Barcelona.
Barcelona Ronaldo de Assís Moreira
2005-11-26 12:07
Ämne: Lite väl optimistisk....
Vadå "Skulle passa bra att vila Dinho en match nu också. Vill se hur vi klarar oss utan honom."
Vi har ju redan sett hur vi "klarar" oss utan han i Betis matchen. Jag tycker inte vi borde vila han nu när han är i sin vanliga form men att han kanske går ut efter 60-70min så där eller?
Barcelona Nemo
2005-11-26 12:01
Jag tycker inte vi ska värva något. Vi borde ta hem Rochenback, Quaresma och Saviola. En bred trupp skadar aldrig.
Barcelona La Rambla
2005-11-26 11:50
Lite väl optimistiskt kanske. Både Eto'o och Dinho kanske inte ens startar då de har varit lite krassliga. Skulle passa bra att vila Dinho en match nu också. Vill se hur vi klarar oss utan honom.

Ezquerro-Larsson-Messi kanske?
Barcelona Tompa
2005-11-26 11:46
Vad tror ni om morgondagens match? Jag tippar seger med 4-0.
Barcelona La Rambla
2005-11-26 11:43
Daniel Alves på högerbacken, Patrice Evra eller Taye Taïwo på vänsterbacken. Sen är jag mer än nöjd. ;)
Barcelona La Rambla
2005-11-26 11:32
Phfft...Aldrig i livet!
Barcelona Vi vill ha luxemburgo kvar!!!
2005-11-26 11:28
Schubert

Om vi ska ha en mittback så ska vi ha Jamie Carragher från liverpool.
Barcelona Schubert
2005-11-26 03:47
Gallas kan spela ytterback i ett sorgligt anti-fotbollslag som Chelsea. Ska han till Barca, vilket jag gärna skulle se, ska han givetvis spela mittback. Tror dock inte på det, Mourinho vill hålla på sina spelare. Kompany som diskuterats går väl inte in i förstaelvan nu och det är en sån mittback vi behöver.
Barcelona michoo
2005-11-26 01:45
Gallas är riktigt bra och jag tror att han är exakt vad Barca behöver,en av hans fördelar är att han kan bilda mittlås med Puyol och även flyttas ut på kanten
Annons: