/spanien/barcelona/forum/265.aspx/spanien/barcelona/forum/265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas FCB
2017-08-17 17:32
Och nu även terror i Barcelona... :/

#detgårbranu.
Barcelona Barca4life98
2017-08-17 17:29
Hela inlägget kom inte med.... igen. Ska Busquets funka ska han spela med kvickare spelare runt omkring sig, han ska spela i ett lag som har minst 60 % boll varje match. Han kanske hade funkat i City. Som du var inne på Dizzlow så krävs det mer av än mittfältare idag. Ett 3-mannamittfält idag ska enligt mig bestå av; - Bollvinnare med bra spelförståelse och vara snabbare än Busquets (N'zonzi, Diawara i Napoli) - Box till box, med offensiv uppsida (Nainggolan eller Saul) - Playmaker/Spelupplägare som klarar av att agera båda rollerna. (Eriksen eller De Bruyne).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-17 17:22
Jag tycker egentligen inte att spelare ska försöka sig på att styra klubben.

Men jag håller helt med om att Messi och några till (Iniesta, Pique, Busquets) faktiskt ska öppna munnen nu. Puyol och Xavi får gärna ansluta sig också. Det här är fan på riktigt nu. Det kan inte finnas en enda culé i hela världen som tycker att ledningen gör ett bra jobb längre. UT med dom bara!
Barcelona Barca4life98
2017-08-17 17:21
Dizzlow Exakt! Busquets har samma problem som Pirlo hade om man kan göra den jämförelsen. När Pirlo spelade i Milan, i slutet, spelade han med mittfältare som inte var kvicka och var på dekis. När Pirlo drog till Juventus och fick spela med löpstarka och kvickare spelare som Pogba, Vidal
Barcelona Messi M10
2017-08-17 17:18
Julian Draxler has been told he has no future at PSG. He signed for the club for €40m in January. (Source: L'Equipe) https://t.co/5SJFn0huyo

Vill hellre ha Dembele och Coutinho men nuläget så verkar en deal långt borta. Varför inte ta chansen och värva Draxler och eventuellt Seri. Vi sparar både pengar och tid. Nästa sommar kan vi hämta Coutinho och en mittback som utmanar Pique om en plats i startelvan
Barcelona socccerfan1
2017-08-17 17:16
Jag tror inte på något längre. Inte ens vår egen hemsida. När det står officiellt på säljande klubbs hemsida att ngt är klart då tror jag på det. Är så trött på hopp om någon spelare överhuvudtaget.. men om någon timme så
Barcelona FCB_Messi
2017-08-17 17:14
Vad underbart att suarez är borta en månad så Paco kan visa upp sig en gång för alla . Han löper väldigt smart och förmodligen kommer Messi hitta fina instick, djupledspassningar, osv.
Barcelona DizzLow
2017-08-17 17:09
Barca4life98 Busquets har sin egen karaktär i spelet, och är extremt bra på vissa saker, men det krävs mkt mer från mittfältare ano 17. Du ska vara: -allround -snabb -löpstark -tvåvägs (def och off) -bollvinnare -speluppbyggare etc.. Tyvärr uppfyller Busquets endast några av dem kraven, och frågan om det räcker i en sån stor klubb som Barca?
Barcelona Fcb88
2017-08-17 17:09
Ni som skriver härinne att ni hoppas Messi lämnar.. seriöst, sluta gör bort er.. skulle han lämna så skulle alla ni sitta och skriva massa deprimerande inlägg om hur kört allt är osv.. lägg ner bara..
Barcelona Fuerza
2017-08-17 17:07
Jag skämtade i våras att vi skulle vänta till augusti med nyförvärv ÄNNU EN GÅNG.

Hur i HELVETE kan en klubb av vår storlek (på alla plan) inte ha nyförvärv redan klara INNAN försäsongen startar i början på juli!? Det är den femtioelfte gången detta sker. Laget blir mindre samspelt, det tar längre tid att komma in i gruppen, konkurrensen blir nästan obefintlig då man inte ens hunnit bli varm i kläderna (då man anländer när säsongen redan startat), tränaren vet inte vilket spelsystem/vilken startelva som ska tillämpas osv.

Det blir helt j*vla förvirrat och rörigt. Detta sprider sig som
en cancer sedan över hela säsongen. Vi talar om vuxna individer som har "kompetens" och är "kapabla" att ta viktiga beslut. De sitter på ett fantastiskt mandat med saftiga löner ovanpå det.

#BartomeuDimiteYa
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-17 17:07
City behöver inte betala hans klausul, hans kontrakt går ut nästa sommar. Så han kommer gå gratis ifall han inte skriver på.

Tänk er, världens bästa fotbollspelare kan värvas gratis, helt fantastiskt hanterat av klubben. Hade det hänt hade folk jagat Bartomeu ut från Spanien.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2017-08-17 17:06
Messi borde hålla ett tal. Ett väldigt kort tal. Och bara säga, Jag eller ledningen!

AVGÅ eller så sticker jag i sommar. City betalar hans klausul 100% säker på det.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-08-17 17:04
Bara hosta upp stålarna nu för helvete. Det kan väl inte vara SÅ svårt?
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-08-17 17:03
Hoppas att Messi lämnar nästa år. Enda personen som kan rädda oss. Om Messi lämnar oss kommer Bartomeu aldrig kunna bli kvar. Messi förtjänar att spela med de bästa och jag hoppas att han går till City. Verkar som om Barca fansen i Barcelona är helt tröga som inte ser vad som håller på och händer. Går på matcher o äter solrosfrön.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2017-08-17 17:03
Gaspart var/ är iaf en cule till skillnad från barto (perez bästis)
Barcelona Barcelonistas
2017-08-17 17:02
Jag undrar på allvar vart fan är våra värvningar? Ledningen måste ha kulor av stål om dom tror att dom kmr undan utan värvningar..
Barcelona Ton
2017-08-17 17:02
@ II Barça II

Nuvarande ledning är utan tvekan värre än Gaspart.
Skulle vilja lägga till ett par punkter till din lista:
-Att Pep lämnade berodde till stor del på den nya juntan
-Att Thiago, vår framtid på mittfältet fumlades bort
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-17 16:41
Om inte Beneditos missförtroendeförklaring går igenom, så är det tydligt för mig att socios inte är riktiga Barca fans. Den här sommaren har varit en av det mest förödmjukande somrar jag har upplevt som supporter. Ledningen ljuger, skadar klubbens rykte i Europa och tar märkliga sportbeslut. Detta måste få ett slut.
Barcelona Barca4life98
2017-08-17 16:40
Dream Team och Thierry Henry Ska vi spela med snigeln Busquets på mitten istället och statyn Ter Stegen i målet? Kanske sätter mer skräck i Gais och Levante eller vafan ni skrev? Om det ska bli en mellansäsong det här är det lika bra att ge kidsen chansen (Marlon, Aleña, Denis, Deulofeu). Men ni kanske vill att Busquets ska köra sina snurrfinter på mitten och sätta Iniesta bredvid honom? Inget ont mot Iniesta men han behöver kvickare spelare runt omkring sig. Hur hade ni två ställt upp? Hade velat se nån av er besvara mitt inlägg och förklara varför ni tycker som ni gör istället för att leka Allan Ballan.
Barcelona Mido
2017-08-17 16:39
Enligt rac så har barcelona börjat intensivt förhandla om Seri
Barcelona Meneysuarez91011
2017-08-17 16:32
Skiter i allt nu, slösa pengarna som sitter på banken. Skitledning. Coutinho, Dembele, Seri och Inigo Martinez. Nu.
Barcelona el Flaco
2017-08-17 16:31
Barcelona el Flaco
2017-08-17 16:31
@II Barça II:
Ja! Motivering överflödigt.
Barcelona II Barça II
2017-08-17 16:29
Många teorier just nu att nuvarande ledning egentligen jobbar för Perez, men det är bara trams? *Säljer Xavi utan att köpa in ersättare, Barcelonas viktigaste spelare och lagets hjärta ersätts inte. *Förolämpar Cruyff genom att ta bort en välförtjänt titel han hade fått från tidigare ledning. *Sviker en trotjänare och en legend, Abidal, en som precis vunnit över cancern. *Säljer vår själ till självaste Qatar och avbryter samarbete med Unicef. *Anställer Lucho, en tränare som misslyckas fatalt i Roma. *Säljer Bravo när han är kanske var världens bästa målvakt. *Säljer Pedro för kaffepengar. *Ersätter inte Pedro. *Låter Alves gå från klubben grattis, en av världens bästa högerbackar någonsin. *Ersätter inte Alves. *Skatte fifflar med klubbens pengar. *Krossar La Massia totalt *Värvar Neymar genom dra ner klubben i skiten. *Förlorar Neymar till PSG *Ersätter inte Neymar *Nobbar Kross, Modric, Asensio som senare hamnar i Real och vinner titel efter titel. *Låter Sandro lämna klubben grattis. *Värvar bokstavligt talat skräp som inte ens platsar i mittenlag i England. *Visar inte någon form av framtidsplanering. *Fifflar med medlemmarnas matchbiljetter. *Förolämpar icke katalanska fans (dvs MAJORITETEN AV FANSEN). *Sprider rykten om transfermarknaden på den officiella hemsidan. *Ljuger om klubbens viktigaste fotbollsspelares kontraktsförlängning. *Betalar galna löner för mediokra spelare och har samtidigt för låga utköpsklausuler för de absolut bästa. *Lovar stjärntränare, värvar Valverde. Har säkert glömt några punkter.. Är nuvarande ledning värre än Gaspart?
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-08-17 16:23
Både Piqué och Suarez alltså borta i helgen. Jag skulle ersätta Suarez med Paco, som nu verkligen får chansen att bevisa sina kvaliteer som spjutspets. Det är inte ofta Suarez är skadad och Paco har inte fått någon kontinuitet när det gäller att spela på rätt position. Upp till bevis med andra ord.

Det är även dags att spela in Semedo då jag tycker han såg rätt pigg ut igår. Enligt mig ska vi satsa på Roberto på mitten bredvid Busquets. Frågetecknet ligger då över den tredje platsen på mitten. Kanske att Paulinho kan få chansen på söndag om inte Iniesta är tillbaka.

När jag tänker igenom elvan känns den just nu ruggigt svag. Vi kommer, som vanligt men nu ännu mer än vanligt, få förlita oss på att Messi bär offensiven helt på egen hand den närmaste månaden när 2/3 av MSN alltså är borta.
Barcelona el Flaco
2017-08-17 16:22
Bartomeu: "Paulinho var en värvning som tränarstaben hade bett om". Översättning: "Skjut inte mig när Paulinho floppar! Skyll på Valverde..." Vilket skitsnack från Barto! Såg Valverdes presskonferens inför matchen på Bernabéu. Han fick kämpa för att hitta några positiva saker att säga om brassen. Det lät på honom som att han aldrig hade hört talas om honom.
Barcelona LennyRomario
2017-08-17 16:21
Det är helt absurt att vår president sagt att Messi skrev på i juni när han uppenbarligen inte gjort det! Eller är det folk som översätter dåligt. Kan nån som kan spanska tala om vad sägs i följande länkar?

https://youtu.be/ywNKy2uGO3k (2 min)

https://twitter.com/sandro_dimitit/status/896309736618029056?s=09
Barcelona Barclasico
2017-08-17 16:18
Så här ser det ut för en 40Mille värvning.
Barcelona Dreamteam09
2017-08-17 16:07
[QUOTE=Barca4life98]Jag är nöjd att Suarez är borta en månad. Han kan använda den månaden till att reflektera, banta och komma i form. Nu vill jag se Messi som falsk 9:a så vi kan spela ett vanligt 4-3-3 med 3 centrala på mitten och 2 kantspelare. Cillissen - Semedo, Marlon, Umtiti, Alba - Aleña, Roberto (Paulinho), Iniesta - Deulofeu, Messi, Denis Suarez [/QUOTE] Hahahaahahahahaha på riktigt?? Inte ens Gais skulle bli rädda för de där laget.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-17 16:06
@IlTriplete:

Barca va en klart större klubb fram till franco blanda sig i. Det är cäll först på 60/70 talet Real gick om. Men visst ör dom större på alla plan idag. det är fakta
Annons: