/spanien/barcelona/forum/26475.aspx/spanien/barcelona/forum/26475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2005-11-20 04:11
Marquez passningsspel är underbart att se. Inte många mittbackar i världen som kan leverera såna passningar.

Messias./ Såg inte att Deco passade så mycket fel, brukar tycka att han gör det, dock. Håller i stort sett med om betygen.

Gällande Carlosincidenten: Det finns två typer av domartabbar: när domarn inte ser, och när domarn ser men struntar i att döma. I det förra fallet har jag svårt att se hur man kan bli så upprörd, t ex vid en felaktig offsideavvinkning. Om domarn försökt och misslyckats är det inget att gnälla över.

Det andra fallet är mycket värre. Om domarn ser en nersparkning och bara skiter i den har man verkligen anledning att bli sur. Och jag är nästan helt säker på att linjedomarn (dock inte domarn) såg Carlos fällning, men lät bli att vinka. Det är riktigt dåligt. Tyvärr är domarstandarden i Spanien väsentligt lägre än i Italien och England.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-20 03:31
Kung Benítez // tack för det mannen!

Så underbart man ska sova nu, visst världens bästa va kung idag.. vi vet vad han kan och nu visar han upp det, men det va Barça som vann och allt som det innebär.. jag är stolt, vi krossade de vita som inte bjöd upp till någon dans alls..

va har man o säga om denna kväll?

Det fanns bara ett lag på planen, Futbol Club Barcelona!.

God Natt
Barcelona Patrick_Kluivert
2005-11-20 03:29
Champions League e våran :) Akta er Juvve, Milan, Chelsea, Real Kungar kommer!

måset jag springa runt på stan och göra ronaldinhos målchest den e så skön... älskar den :) glömde säga att varje gång den blev mål skrek jag sååååå jävla mycket att grannarna kom in och klaga varje gång hehehe :) kan inte ro för de eller? Segern e vååååår segern e våååår vi tar dubbeln segern e vår=) sjung med mig!!! heh
Mallorca Kung Benítez (CHAMPIONS)
2005-11-20 03:26
STORT GRATTIS TILL SEGERN I EL CLASICO!!!
Barcelona Patrick_Kluivert
2005-11-20 03:21
UUUUUUUUUUUUUNDERBART!!!! säger bara 1 namn Ronaldinho gaucho vad han gjorde med reals försvarare köpte korv.. haha :) underbar är han. och barcelona lekte med real kunde lika gärna slutat 0-5. fan vilken otur jag hade 1-3 aja skitsamma. vad jag gjorde med mina kompisar.... tänk er att en av mina kompisar (real fans) lipade och sa faaaaaaaaaan hur hur kan vi förlora med 3-0 sen frågar han mig kom henke in när han var som fullast? hahahahahaha jag gjorde bara ronaldinho målchest han ville döda mig... BLEV SÅÅÅÅN FEST IDAG!!! BARCAAAAAAAAA BARCAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Kommer aldrig sluta älska de laget hjärtat brinner för dem!
Barcelona Xavi Hernandez
2005-11-20 03:18
Uuuuuuunderbart !!!!

Ar precis hemkommen fran matchen pa Santiago....

Har sallan heft en roligare bussresa an den ikvall :)

VISCA BARCA !!!!
Barcelona Messi(as)
2005-11-20 03:16
Hoppas verkligen Roberto Carlos blir avstängd för det han gjorde mot Eto'o. Jag höll på att slå sönder teven när jag såg reprisen, förstår fortfarande inte hur domaren kunde missa det. Att linje-domaren missade det måste vara ett skämt.

*Kul att Eto'o fick göra mål. Visar kämpartakter och laganda passade fram Messi, väggade med Dinho och Xavi ett antal gånger. (3,5/5)
*Ronaldinho... (5/5 eller?)
*Messi, lite nervös tror jag men mycket duktig. Vi vet alla att han kommer igång på allvar snart.(3/5)

*Deco, några slarviga passningar men bra. Han kan så mycket bättre tycker jag. (3/5)
*Xavi, inte många felpass idag heller. Han gör det han ska, synd att hans skott inte går i MÅL. Guti hade säkert gjort mål, han är ju minst lika bra som honom om inte bättre.. (3,5/5)
*Edmilson, gör en mycket bra match. Vid ett tillfälle passade han fel men Puyol tog klivet upp och bröt. Lång och väldigt nick stark och vid ett tillfälle gjorde han en av hans kända glidtacklingar.. ahh underbart! Han är på gång nu helt klart,slåss med Motta om Pivote(3,5)

*Gio, helt klart godkänd. Fast jag är lite kär i Sylvinho nu efter hans senaste matcher.(3/5)
*Puyol, oj oj oj mycket bra. Gick väl bort sig engång då robinho slog inlägg. Kan man annat än ÄLSKA Puyol? (4/5)
*Marquez, Mycket bra. Gör sitt jobb. Tycker vi har hittat den stabila mittbacken vi har letat efter helt klart. Gjorde några fina brytningar av Reals kontringar då DEco o Edmilson passat fel.Tycker att Marquez, Edmilson puyol oroar otroligt vid fasta situationer på offensivplan. Snart måste de näta också :D (3,5/5)
*Oleguer, Tycker han ska ha beröm. Spelar som han ska och dessutom är han ju bättre än Belletti defensivt. Dessutom bra huvudspelare. När MEssi oroar på höger kanten känns det inte som att man saknar "tåget" lika mycket. Här skulle vi lätt kunna ha en "världsback" som följer med upp då och då. Medans vi har en mer offensiv back på andra kanten :)
*Valdes sattes aldrig på prov men eftersom han höll nollan så får han godkänt. (3/5)

Kom gärna med synpunkter.
Godnatt mina vänner.
Visça el barça
Barcelona Viktor Munoz
2005-11-20 02:43
Däremot tycker jag inte Deco var bra idag. Självklart godländ plus men han var den spelare som hade mest felpass i oprovocerade lägen och tog mest felbeslut, där en del av dem ledde till farliga kontringschanser för Real.
Barcelona Viktor Munoz
2005-11-20 02:40
Sluta gnäll på van Bronkhorst
Hans positionsspel var utmärkt matchen igenom. Försvarsspelet i övrigt likaså. Han hade ett mycket bra passningspel och deltog flitigt i offensiven. Kort sagt en klar 4:a på en 1-5 skala. (Det förtjänar nog de flesta Barcaspelare ikväll)
Barcelona giovani
2005-11-20 02:27
La Rambla .. det är en fin kväll men jag är fotfarande irreterad som fan på dommaren vissa real spelare och kommentatorerna :) real spelarna spelar bara allmänt fult dommaren och dom där så kallade experterna var bara pinsamma.
Real Madrid miike_163 [J.Baptista]
2005-11-20 02:26
GRATTIIIS GRABBAR! NI FÖRKÄNADE SEGERN VILLE BARA GRATTA ER ...
Spanien Romano Africano
2005-11-20 02:25
Blev ni inte irreterad på hur kommentatorerna bara snackade om hur dålig real spelade som om de förlorade på egen hand och inte barcelona kört över de. Tex skyllde de Ronaldinhos mål på dålig försvar. Som om nån back i världen har chans mot Ronaldinho i fart.

De sa knappt att barca var bra utan Real förlorade bara för de gav ytor till barca,alla andra lag backar hem mot barca men de torskar också vad gör real bättre försvarmässigt...
Barcelona La Rambla
2005-11-20 02:25
giovani//
Jag tar det inte för något negativt, utan gav min syn på situationen. Varför taggarna utåt en sån här kväll?
Ja du har rätt, det är sent nu.

Bon nit!
Barcelona giovani
2005-11-20 02:23
La Rambla ... ? nummer 1, jag orkar inte diskutera en sån liten grej nu mitt på natten, nummer 2 jag skrev att han var bra det räcker gått och väl för mig tar du vad jag skrev som något negativt så får du göra det
Barcelona La Rambla
2005-11-20 02:21
Schubert//
Skulle tex tippa att den gode Hristo knappast fått några applåder där va? Skulle väl vara om han gjort självmål då. :)
Barcelona Schubert
2005-11-20 02:20
Starkt av Madridpubliken att appåldera Dinho. Men det visar också vilken mästare han är, och vilken personlighet han är. Inte många spelare får applåder i Barcatröjan på den arenan. Det var ett magiskt ögonblick.
Barcelona La Rambla
2005-11-20 02:15
Haha, Eto'o snodde bollen av Messi? Snälla kom igen nu, börja inte med det där igen. Alla kan väl hur tydligt som helst se att Messi kommer in med en otrolig fart rakt in i gröten av försvarare där även Eto'o var. Tanken var väl att Messi hade tänkt söka väggspel med Eto'o. Den som uppfattar situationen bäst och snabbast är just Eto'o, det är därför det sägs att han har en kobras instinkt. Se situationer för vad de är istället. Hela matchen spelade Eto'o för laget, försökte sätta upp Messi flera gånger i 2:a halvlek, löpte på allt, väggspelade med Xavi, Ronaldhino för att nämna några. Tycker att han i den här matchen visade med råge vilken lagspelare han är. Basta!
Real Madrid Nazario
2005-11-20 02:11
grattis grabbar ni förtjänade den
Barcelona giovani
2005-11-20 02:10
Polero .. Har för mig att han spel högerback ett par gånger förra året är nästan helt säker på det. Jag behåller det inställning jag haft till han som högerback möter han spelare som är riktigt snabba som just petrov så kommer han få problem men så länge det inte är det så klarar han sig bra. Han är inte tillräckligt snabb helt enkelt.
Barcelona Polero
2005-11-20 02:01
noterbart med Atleticomatchen är ju att Oleguer knappt hade spelat högerback i början av säsongen.Grön. Men visst: ytterbackar är ett ständigt problem...Akilleshäl som Rit-Ola skulle sagt.
Barcelona Schubert
2005-11-20 01:57
Oleguer är bra defensivt. Den ende jag kan komma ihåg att han hade ordentliga problem med var väl egentligen Martin Petrov i Atletico, men det är en riktigt bra och snabb spelare. Däremot är han och van Bronckhorsts bollkontroll för dålig, som många är inne på har Barca kanske störst behov av nya ytterbackar.

Jag har klagat mycket på Deco men fortsätter han spela så här finns det ingen anledning till det.
Barcelona Thiago
nu är det inte många marränger som skriver..
Barcelona Polero
Gaucho
kan du spanska kan du gå in på marca.com
Barcelona Gaucho´10
2005-11-20 01:54
La Rambla

Har du hört några intervjuer från spelare efter matchen från barca??
Barcelona giovani
2005-11-20 01:54
Finns inte så mycket att säga om matchen eller Ronaldinho alla såg väll samma sak som jag, alla spelade grymt bra Puyol var kung för mig. Deco blev jag besviken på men en sån här dag är det väll inget att klaga på. Tycker inte att man ska börja tala om cl final bara på grund av den här matchen mesta dels för att jag tycker det finns så många lag som är så mycket bättre än real.

Lite roligt var 1-0 målet, alla vet vid det här laget vad jag tycker om Etoo så när han snodde bollen från messi och jag satt och skrek halsen ur mig och svärde för att seden skrika av glädje några sekunder senare var lite sjukt, men han var bra idag.

det som störde mig mest idag var just dommaren att Salgado inte gick på bollen en enda gång var otrolig irreterande än värre fick han kort för nått annat än just spelet, salgado och guti är dom jag tål minst i real. Var det nån som såg salgado ta bollen idag ? All ära av Barca spelarna att inte slänga sig idag för dom kunde ha gjort det vid ett par tillfällen och fått lätt straff för det, dommaren var ett skämt för mig i vilket fall som hällst.
Barcelona Polero
2005-11-20 01:53
La Rambla:

japp, man vill inte lägga sej en kväll som denna. hela tiden en sak till att diskutera;)
Barcelona Gaucho´10
2005-11-20 01:52
Glöm inte bort deco som har fått mycket skiit..;)
han var duktig som hela mittfältet
Barcelona La Rambla
Polero//
Svårt och slita sig eller? ;)

Nästa är Werder Bremen i CL på tisdag, vi har dem hemma. Några nya spelare in är väl att räkna med va? Tror Motta, Sylvinho och Guily startar nu.
Barcelona Polero
La Rambla
Tv4+-kommentatorerna sa i början av kvällens match att Real skulle utnyttja Barcas h.backposition (oleguer) för" han har inte varit övertygande där" ...skitsnack enligt mej, tycker han har varit helt ok+att han har defensiva vanor som Belletti kan tyckas sakna ibland. Gillar Oleguer mer och mer (förra säsongen var jag skeptisk).
Barcelona Gaucho´10
2005-11-20 01:51
Dagens match var en under dag från barca ögon..
Hoppas nu att vi fortsätter så i CL på tisdag..

men mycket åter står av ligan.:P

Ronaldiiiiiiihno out standing !!!!
Annons: