/spanien/barcelona/forum/26444.aspx/spanien/barcelona/forum/26444.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2005-11-29 14:37
Inte helt omöjligt att de går hela vägen. Men ska de göra bra ifrån sig i både CL och liga ska det mycket till, så bred trupp har ni inte?

Sen måste jag få fråga en sak, ska det var Villarreal eller Villareal? Har en längre tid undrat av ren nyfikenhet, då ert forum här skriver Villarreal på sidan. ;)
Villarreal Journalisten
2005-11-29 14:33
Även om det låter väldigt subjektivt och färgat så tror jag enormt mycket på Villareal i år. De spelar bra offensivt och är väldigt duktiga på kortpassningsspelet och på att hålla i bollen.

Jag tror ni får det svårt mot oss och hur det än slutar tror jag på många mål och riktigt underhållande fotboll.

Varje år tippar jag en outsider i finalen i Champions League, i år tippade jag Villareal. De slår från underläge och det är ingen som räknar med att de ska klara sig kvar så länge. Men om man tittar på tidigare år så är det nästan alltid en outsider i final så varför inte Villareal i år?!
Barcelona La Rambla
2005-11-29 14:28
Självklart spelar det mindre roll hur vissa väljer att skriva, jag menade inte att göra någon stor sak av det.

Du är medveten att Barça ska iväg till El Madrigal nu till helgen va? Förra säsongen gick det inget vidare för oss där nere, frågan är hur vi ska klara av Villarreal den här gången? ;)
Barcelona R-10
2005-11-29 14:28
Imorgon fyller Rijkaard år !
Villarreal Journalisten
2005-11-29 14:20
La Rambla

Det är lugnt, jag tog inte åt mig. Vad jag vet så gör jag sällan några sådana fel men jag är medveten om att andra gör det. Fast å andra sidan tycker jag inte det spelar någon roll så länge kommunikationen fungerar. Det är trots allt ett fotbollforum och inte ett om svenska språket =)

När det gäller Ronaldhino så är det ingen tvekan om att han lyft hela Barca på flera plan. Han ger självförtroende och glädje till andra spelare och sen rent spelmässigt öppnar han upp mängder av yttor åt medspelarne.

Sen när motståndarlaget låter bli att punktmarkera honom, ja då ser vi hur det går. Tänker då främst på Real Madrid.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 14:08
Backstrom//
Det ska vara "en av de saker" for the record. ;)
Jag menade inte att verka översittare och påpeka grammatiska fel, var väl mera en detalj som slog mig bara.
Barcelona Vi vill ha luxemburgo kvar!!!
2005-11-29 14:02
Ronaldinho
"Jag vill ha Henry i Barcelona"
Barcelona Backstrom
2005-11-29 14:02
En av dem saker jag aldrig lär mig är att använda "de" och "dem" rätt - Lite synd, men ser ganska dum ut när man gör simpla grammatiska fel. ;-)
Förresten, är startelvan publicerad inför kvällens match? Jag har kollat runt lite men inte hittat något.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 13:43
Journalisten//
Ursäkta, absolut inte riktat till dig utan de genier som raljerade här tidigare.
Villarreal Journalisten
2005-11-29 13:36
La Rambla

Var "de" och "dem" riktat mot mig? Hängde inte riktigt med där.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 13:36
Klockrent angående Ronaldhino. Se bara vilken glädje han infört i hela truppen. Det verkar ha smittat av sig hos alla spelare. Det är så att tom Rijkaard drar på smilbanden emellanåt, och han är knappast känd för att vara någon muntergök. ;)
Villarreal Journalisten
2005-11-29 13:33
Gabriel

När det gäller stolthet över sitt lag så ska Barca-fansen ha en hel del! Jag håller på Villareal men jag är också "stolt" över Barca. Kanske låter lite konstigt men jag ska förklara varför.

Barca spelar kanske världens mest underhållande fotboll, de älskar alla riktiga fotbollsälskare! Sen har de enormt stora personligheter bland sina spelare som skänker sporten så mycket utanför planen också. En spelare som Ronaldhino är ett fantastiskt föredöme för barn och ungdomar över hela världen och sen spelar han för det mest med en glädje som saknar motstycke hos någon annan spelare.

Om man tittar på andra lag och storspelare så tycker jag att många borde ta ett större ansvar som förebilder. Visserligen har spelarna inte valt att bli avgudade och förebilder men nu är det så att fotboll berör miljontals människor och då får man ta sitt ansvar som stjärna.

PS. Det finns bara ett lag till som är lika underhållande som Barca och det är Villareal =)
Barcelona La Rambla
2005-11-29 13:33
Journalisten//
Det var nog ingen som från början påstod att Barça skulle vara bättre än tex Juventus. Utan diskussionen skenade iväg. Sen att de (det heter faktiskt DE och inte DEM som mågna envisas med att skriva) efter att argumenten tryter måste gå till persnonliga påhopp och försöka förlöjliga andra skribenter är lite trist. Man kan diskutera på en sansad nivå tycker åtminstone jag.
Barcelona Gabriel
2005-11-29 13:25
Journalisten

Det kan jag absolut hålla med dig om.

Som jag skrev igår kväll. Fotboll är en lek, dock en mycket allvarlig sådan. Barcelona är ett föredömme för alla lag som borde sträva att efterlikna Barcelonas sätt att spela eftersom Barça lyckas med att kombinera bra, rolig och underhållande anfallsfotboll med att samtidigt vinna med stora siffror. I slutändan är det titlarna som räknas och inte underhållningsvärdet på spelet som ett lag har, sure.

Stolthet som ett juvefan gick in på tidigare. Ja det sättet som Barcelona spelar på är för mig stolthet bla med mycket mer.

På ett sätt är jag otroligt glad att vi är dom enda som lyckas med att spela på det otroliga sätt som vi gör med att blanda bra resultet. Det gör oss incredible och unika, till skillnad mot alla andra.
Villarreal Journalisten
2005-11-29 13:18
Gabriel / Angåend Juventus

Det råder väl inget tvekan om att Barcelona är ett mer underhållande lag än Juventus. Oavsett vad Juve-fansen säger.

Självklart är supportrar oftast väldigt subjektiva när det gäller deras lag och därmed också deras inlägg men alla vet att Barca är ett roligare och mer underhållande lag än Juve.

Därmed inte sagt att Barca är bättre än Juve. I slutändan är det titlar och vinster som räknas inom fotboll, inte skönlir och spektakulära mål, något som Barca har gott om och Juve mindre av.

Men just nu, och de senaste året så har Barca lyckas kombinera spektakulära mål, skönlir med vinster vilket också gör att de ser totalt överlägsna ut. Men om man ska se det objektivt så är inte Barcelona SÅ mycket bättre än Juve.
Barcelona Gabriel
2005-11-29 13:04
Har ni märkt ? När juvefansen känner sig träffade och inte har några motargument kvar, vilket dom alltid gör när man påstår att deras lag är tråkiga, använder de sig av försök till irritation genom intellektuellt språkkunnande, som egentligen inte säger så mycket mer än hur patetiska DOM är.

Det är så genomskinligt tom :

"Seriöst nu, hur många gånger tappade din pappa dig i golvet på BB? Jag har hört att det är relativt hårda golv där, stämmer det?"

"Sluta dricka och fimpa ciggen"

"Här sitter du, en patetisk människa som inte har någon som helst argumentationsfunktion"

Motargument som du söker, jaha där fann vi gott om dom. Du är inte bara underhållande utan smart är du också (NoT) ;)

Det roliga är ju ändå att när juvefansen ständigt försvarar sig genom att säga "det spelar ingen roll hur tråkigt vi spelar, fotboll går ut på att vinna" så läser man detta av "smarta" 28:

"Ja, dem Italienska klubblagen imponerade. Tycker du att Liverpool vann CL-rättvist? Nej, just ja. Det var spel mot ett mål i nästan 114 minuter. Milan lekte, skojade, ägde och förnedrade Liverpool men tappade dock en 3-0 ledning på 6 minuter."

Va? Jag trodde fotboll gick ut på att vinna ? Oavsett hur man gjorde det ? Nehe. Du säger ju emot er själva nu. Roligt faktiskt !

Historiskt kunnig är han också när han påstår att spanien aldrig lyckas i CL. Nej men du, gör det ett försök att söka upp en historiabok om cl titlarna så finner du att Real Madrid vunnit 9 gånger.

Ska vi ta av oss dom blådröda glasögonen ? Nej ni blir hypnotiserade av era färger på tröjan så ni kommer in i en helt annan värld när ni kollar på tråkventus. Ni spelar helt plötsligt underhållande och roligt. Lyssna mycket noga nu, jag ska räkna till 3 och sen knäppa med fingrarna. Sen kommer du att vakna upp till den befriande men kanske även lite smärtsamma verkligen som är den att Juventus är dödstråkiga (oavsett om ni spelar taktiskt).

Okej, beredd ? 1......2......3.......*knäpper med fingrarna*. Vaknat upp nu ?
Villarreal Journalisten
2005-11-29 13:02
Fan vad bra Barca är just nu!
Barcelona Sonde
2005-11-29 12:42
[28]: Jag vet inte vilken instängd värld du har levt i de senaste åren, men...

Haha, Messi lekte med världens bästa back Cannavaro? Av med dem rödblåa solglasögonerna. Juventus har världens bästa defensiv tillsammans med Chelsea och Milan.

Kanske dags att ta av dina vitsvarta glajor istället. Visst, Juventus har en fantastisk stark defensiv, konstigt vore det annars då i mer än halva startelvan består av defensiva spelare (och försök inte ens påstå att Vieira är ens till hälften så offensiv som exempelvis van Bommel eller Deco). Frågan är dock hur man ska se på Gamper Trophy, antingen är Juve's defensiv inte så bra som folk tror (vilket jag tror den är), eller så är helt enkelt Messí för bra för Cannavaro (ja, kanske det). Lekstuga hade han i vilket fall och det är bara naivt att påstå något annat. Eller du kanske inte har sett matchen?

Japp, patetiska spanjorer som aldrig lyckas ute i Europa. Hur många år har det gått nu senast Barca lirade en CL-final? Vart tog alla spanska klubblag vägen förra säsongen? Italien äger CL.

Bortsett från förra säsongen har Spanska lag varit dominerande i CL. Det är bara att se statistik på¨UEFA.com. Under tiden kan du ju passa på att förklara vad det är som gör spanjorer patetiska?

Treviso skulle slå Racing trots att dem inte har en fått tiden att få köpa Serie A-spelare. Juventus skojade inte bara med Treviso, vi lekte skiten ur dem. Vad gjorde Treviso? 10 man i eget straffområde varv kom upp 3 gånger över halvaplan och gjorde ett mål.

Treviso bättre än Santander? Juve lekte skiten ur Treviso? Du är på helt fel forum för att skryta om att ditt lag lekte fotboll. Treviso skulle för övrigt förmodligen inte ha en suck mot Santander.

Ni har för övrigt inte bevisat någonting hittills. 2-0 mot Inter är det bästa ni har mäktat med, förstås på hemmaplan. Torsk mot Milan och Bayern, är inte det lite halvdåligt om ni nu är världens bästa lag?
Barcelona Kharles
2005-11-29 12:34
Un rompe..
Barcelona Valdés
2005-11-29 12:28
[28]; Du uttrycker en intressant fråga kring fotboll och rättvisa samt huruvuda Liverpools seger var "rättvis".....hur ser Du själv på rättvisa, och vem skulle ha vunnit fjolårets CL om det skulle ha varit rättvist? Och hur "borde" våra senaste CL-matcher mot Er ha slutat med tanke på vår spelmässiga överlägsenhet och dominans.

Försök att bemöta Kharles argument istället för att själv argumentera som en BÄBIS med personliga påhopp.
Barcelona Tompa
2005-11-29 12:21
Kharles:
Jag håller i stort givetvis med i din argumentation vad gäller styrkan i försvaret hos Serie A-lagen. Vill bara tillägga en sak som är viktig i sammanhanget.

Matchtempot i Serie A är generellt betydligt lägre (undantag finns naturligtvis) än i La Liga och P.L. Det är klart det blir lättare att försvara sig då...

Jag undrar hur Juves försvar är ika tätt om de ställs mot ett anfalll med Dinho-Etoo och Messi. Det är garanterat betydligt lättare att försvara sig mot Udinese, Roma etc.
Barcelona Kharles
2005-11-29 12:21
Backstrom

Ingen fara, när argumenten tar slut hos dessa smuts så börjar de visa varför folk kallar dom för lågliv, hans namn om något berättar väl hur många gånger hans pappa har tappat honom på trappan, hur många lober som sitter i hans as, ty han låter som en lobotomerad stackare måste hävda sig på andra lags forum. Det fanns ingen dubbelmoral eller skygglappar i vad jag skrev, idioten har inga motargument så han tar till de mogna orden och vill låta intellektuell.

Nej, ta en titt på länktipset och rannsaka dig. Sen kan du dra till ditt egna tråkforum (lika tråkigt som din klubbs fotbollsfilosofi) och snacka med dina mafiosi (istället för tifosi), du kommer inte få medhåll här utan vi kommer avfärda dig som den fis i rymden du är lille människa(?).
Las Palmas [28]
2005-11-29 12:18
Backstrom//

Allvarligt,
Det var spel mot ett mål i nästan 114 minuter. Milan lekte, skojade, ägde och förnedrade Liverpool men tappade dock en 3-0 ledning på 6 minuter. Straffen Liverpool fick då? Opps..
Barcelona Backstrom
2005-11-29 12:15
Ja, jag tycker dem vann rästvist.
Dem spelade tråkigt - Ja.
Dem var inte laget jag ville se vinna.
Men Milan får skylla sigsjälva om dem går och släpper in 3 mål under en halvlek mot Liverpool, det är bevis nog att Milan -inte- var värdiga mästare.
Las Palmas [28]
2005-11-29 12:13
Backstrom//

Ja, dem Italienska klubblagen imponerade. Tycker du att Liverpool vann CL-rättvist? Nej, just ja.
Barcelona Backstrom
2005-11-29 12:11
"Vart tog alla spanska klubblag vägen förra säsongen? Italien äger CL" - Ja, för dem Italienska klubblagen övertygade ju verkligen? Milan gick turligt till final efter att ha piskat ett blekt Man Utd. och lyckades med en otrolig portion tur slå PSV. Barcelona mötte och åkte ut mot den antagligen svåraste motståndaren i turneringen, Chelsea. Oj! Vad förnedrande!

Edit:
[28] - Varför hoppa på Kharles och försöka förolämpa honom, istället för att argumentera emot honom? Det får ju bara dig att framstå som någon som blivit tappad på huvudet, när du istället för att svara på någons inlägg och argumentera emot istället börjar förolämpa dem.
Barcelona Tompa
Three Lions:
Alla har rätt till egen åsikt visst men utanför brittiska öarna håller nog inte så många med dig.
Las Palmas [28]
Kharles//

Seriöst nu, hur många gånger tappade din pappa dig i golvet på BB? Jag har hört att det är relativt hårda golv där, stämmer det?

Butter och tråkig? Vilken del av röven använder du för att tänka kära Kharles? Jag är övertygad om att en palsternacka har högre tankeverksamhet än dig. Rannsaka dig själv och dina oändligt onödiga inlägg och återkom den dagen du lever som du lär.

Dubbelmoralen lyser igenom. Skygglapparna! Ta av dig dem.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 12:01
Vi håller inte med...

...och tydligen inte heller merparten av världens fotbollsjournalister.
Real Madrid Three Lions
2005-11-29 12:00
Jag tycker Frank Lampard är bättre än Ronaldinho, Lampard gör mer nytta för sitt lag, gör fler mål, gör ett bättre defensivt arbete än Ronaldinho. Ronaldinho gör spektakulära saker på plan..
Annons: