/spanien/barcelona/forum/26367.aspx/spanien/barcelona/forum/26367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexC
2005-12-21 19:42
Bopi

Jag gillar fotboll som är offensiv och vinnande. När FC Barcelona kombinerar dessa båda njuter jag.
Barcelona Rambo~
2005-12-21 19:36
Grabbar de kommer att ta lång tid tills vi ser barca spela igen va?
Barcelona Bopi
2005-12-21 19:32
hammabarça: man kan vet ju inte om de va DEco som saknades, eller om de va Motta,Xavi,Van Bommel,Marqes, eller Deco , vist de kanske va Deco!.. ingen som vet!
Barcelona hammabarça
2005-12-21 19:28
Deco är den viktigaste i mitten efter Xavi. Ett exempel, Barça - Sevilla. Hur bra var mittfältet då? Lampard eller Deco i Barça? Då väljer jag Deco alla dar i veckan. Sist men inte minst, varför värva Henry? Var ska han spela..? De som säger att vi ska ändra formation vill man bara skratta åt.
Barcelona Bopi
2005-12-21 19:22
AlexC: en fråga bara. vad gillar du för typ av Fotboll??...
Barcelona AlexC
2005-12-21 19:07
Vad synd då, jag har inget emot att du hade skrivigt mer här..

Jag tror och hoppas att du får vänta åtminstone tills efter 2010 när Decos kontrakt går ut. Hittills har portugisen bevisat motsatsen och jag förstår hur ont det måste göra dig.

Sedan är det ju "löjligt" av Gabriel att nämna det som Deco gått ut och sagt i pressen. Även jag har någonstans i bakhuvudet ett svagt minne av detta uttalande som Gabriel nämnde. Inte för att det kanske styrkar det så jättemycket men jag är beredd på att skriva under på att han inte hittar på.
Barcelona Bopi
2005-12-21 18:52
AlexC : Hade ja haft tid, hade ja skrivigt mycket mer!...

ja väntar på den dagen då Deco har bevisat att han inte håller för barca!. ja väntar på dagen, vi får se då!. vem som hade rätt!..

Gabriel : aa Deco siktar på försvarare!
löjligt!
Barcelona La Rambla
2005-12-21 18:38
Kolla Eurosport, CL-historia. Såg Barca - Man U nyss. 4-0 på Camp Nou. :D
Barcelona Gabriel
2005-12-21 18:31
Marcos

Deco är en otroligt viktig spelare för oss och för mig så har vi den bästa möjliga i honom på hans position. Att köpa Lampard vore idiotiskt, för det första så skulle han kosta för mycket pengar och för det andra så skulle Lampard inte göra det lika bra som Deco i Barcelona.

Men nog finns det spelare med bättre spelsinne än Deco, jag håller Riquelme högre och det var bara ett exempel.
Barcelona Marcos
2005-12-21 18:25
Sluta snacka skit om Deco. Han är vår viktigaste spelare efter Puyol, Eto´o och Ronaldo. Hans spelsinne hör till en annan galax. Finns nog ingen i hela världen som har ett bättre spelsinne än Deco. Det har visat sig att vårt spel tappar mycket när Deco inte är med.

Deco är kung...
Barcelona Gabriel
2005-12-21 18:22
Decos mål är inte tur även om bollen tar på en försvarare och ställer målvakten. Han har gått ut i pressen och erkänt att han siktar på försvararna för att han vet om att bollbanan kommer att ställa målvakten. Det är snarare ren skicklighet, lite tur eftersom det går som han vill att det ska gå - men det är väl genomtänkt när Deco skjuter så mycket som han gör utanför straffområdet.
Barcelona AlexC
2005-12-21 18:10
Varför inte svälja stoltheten och erkänna att du hade fel istället för att skriva "varför vara så jobbig".

Jag vill inte bråka men när du först kritiserar Deco och sedan använder som motargument att "Decos mål e bara tur" så hugger jag självklart direkt.

Men jaja, nu är det ur världen. Peace.
Barcelona Bopi
2005-12-21 18:05
AlexC : varför vara så jobbig...
ja skrev innan mål som mål,
alla mål e mål!
men men ,
Älska inte bråka! pusss på er Bröder å Systrar
Barcelona AlexC
2005-12-21 18:01
Bopi

Jag svarade bara på "Decos mål e bara tur", och du har fortfarande fel med det.

Det stämmer ungefär det du säger med 7/10, men har jag någon gång sagt att Decos mål inte är tur.

Jag reagerar på din mindre genomtänkta generalisering, som fortfarande lyder; "Decos mål e bara tur".

För oavsett om bollen tar på en motståndare in eller inte så avgjorde Deco fortfarande en handfull matcher förra säsongen.
Barcelona AlexC
2005-12-21 17:57
Jonntteee

Jag lägger inte märke till sambandet mellan Ronaldinho val av skor och prestationer.
Barcelona Bopi
2005-12-21 17:57
förlåt, menar andra målet..där va de Inista som gjorde assist!.

menar du att Deco inte har tur på sina mål han har gjort i barca! ...han har gjort 10 mål i barca?.. typ 7 av målen har han träffat en motståndare å bollen har gått in! Å DÅ KALLAR JA DE

"Decos mål e bara tur"
Barcelona AlexC
2005-12-21 17:53
"Decos mål e bara tur" - klockrent citat.

Ronaldinho gjorde första assisten (antar att du menar det med "assen") igår, inte Iniesta.

FYI så håller jag katalaner högre än nyförvärv.
Barcelona Koeman!!
2005-12-21 17:52
Finns inga svagheter i Barcas anfall. Dock skulle dem behöva 1 mittfältare och 1 vänsterback + 1 högerback.
Barcelona Bopi
2005-12-21 17:47
AlexC:

Decos mål e bara tur, men men mål e mål!...

sen att du kalar hans långskott giftiga! hehe..
Iniesta gjorde första assen igår!..
så ja tycket att iniesta ska vara me där , bland Ronnie å Etoó .
Hade vi värvat Inista till detta året, tror ja alla i detta forum hade ser iniesta på ett annat set!..
Barcelona AlexC
2005-12-21 17:43
Bopi

Jag tycker att Deco snarare än Iniesta kan vända en match. Om du såg Barcelonas matcher förra säsongen avgjorde Deco en handfull matcher med sitt giftiga långskott. Avgörandet igår skall man tacka Ronnie & Eto'o för, inte Iniesta även om katalanen gjorde en bra match.
Barcelona Jontteee
2005-12-21 17:41
AlexC

aha ok =)
Men tycker du inte att jag har rätt ??
Barcelona AlexC
2005-12-21 17:39
Jonntteee

Jag syftade inte på ditt inlägg med guldskorna.
Barcelona Bopi
2005-12-21 17:39
AlexC: förlåt ,men ja ser inte mågra rätt i Deco!... :-(
men en sak e ja säker på , han har vatr bra de senaste matcherna!... iniesta kan vända på en match, tycker INTE att Deco han de, han bara flytter me strömmen!...men men , tur att inte inte e vi som e tränare! =)
Barcelona Jontteee
2005-12-21 17:36
AlexC
Du behöver inte överdriva. HAHA
Jag säger bara sanningen när han spelade med sina Guld skor var han hur bra som helst men när han bytte så har han inte spelat strålande det e bara att inse..
Men Dinho e alltid Dinho =)
Barcelona Bopi
2005-12-21 17:36
Nesta79:

Henry...

det e de ja e rädd för!.. kommer att påverka vår spel för mycket..
därför e ja rädd att man värvar henry!..
Barcelona AlexC
2005-12-21 17:33
Bopi

Även om Iniesta var bra igår och är en talang som blommat ut en hel del räcker han fortfarande inte till för att ersätta Deco. Jag skulle inte påstå att Iniesta är bättre offensivt och defensivt skiljer det ljusår mellan de båda.

Deco är vår startman bredvid Xavi, före Iniesta, Van Bommel, Lampard eller vem du vill.
Barcelona Nesta79
2005-12-21 17:33
Henry låter väldigt häftigt.
MEN vad betyder detta för Barcas spel ?
ska de skicka ut Etoó på ena kanten? ska henry spela till höger? Kommer hans övergång kosta Barca Messi som kanske är den nästa stora spelaren ?

Tycker Barca kan behålla sitt anfall eller ge Messi till AC Milan
Barcelona Bopi
2005-12-21 17:28
Señor Cúle :

asså de va bara en 11:a ja tyckte va kul!..

men ärlig talat! Deco vill ja inte ha på Plan!
Iniesta e en kille man MÅSTE ha på plan!
å Motta!.. asså vilken bänk vi har!
Barcelona Señor Cúle
2005-12-21 17:24
Bopi

Att bänka Deco är inte så jätte bra enligt mig, och att hans ersättare ska vara messi tycker jag inte. Då kommer vi ha Deco,Iniesta,van Bommel och Motta på bänken som är mittfälltare. Skit i Lampard, och sen låter du messi spela ute till höger, helt enkelt R.E.M i anfallet. Ingen jävla Henry ska få peta messi, även om Henry är hur grym som helst.
Barcelona AlexC
2005-12-21 17:21
Jontteee

Det är nog annorlunda från person till person men jag anser att Ronaldinho fortfarande inte nått den nivån som El Gordo var på när han peakade i Barça.

Idag är han bara en skugga av sitt forna jag. Den enda egenskapan som fortfarande håller idag är han kliniska avslut, fortfarande läskigt bra.
Annons: