/spanien/barcelona/forum/2636.aspx/spanien/barcelona/forum/2636.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-01-08 15:53
[QUOTE=Mdawg]Dani Alves, Gerard Piqué, Andrés Iniesta, Neymar och Lionel Messi är uttagna i årets upplaga av 'UEFA.com users team of the year 2015'. Gick av oförklarliga (politiska?) skäl inte att rösta på varken Busquets eller Bravo/Ter Stegen. Jag tror de hade haft goda chanser att även ta sig in i denna elvan, framförallt den förstnämnde.. [/QUOTE] Jag förstår inte hur Ramos kommer med hela tiden. Han är inte ens en bra mittback. Han lever på sina offensiva kvalitéer. Hade inte han gjort målet mot Atletico i finalen hade han inte lirat i Real idag. Så jävla överskattad. En stor säkerhetsrisk är han. Thiago Silva borde varit där istället, mycket bättre back än Ramos.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-08 15:51
@Liunil Masse:

Gillar din tanke men det fortfarande inte bort att FC Barcelona som är en av världens största klubbar behandlas som en segunda lag i bottenstriden av spanska fotbollsförbundet, FIFA, UEFA, lilla skit Espanyol och den spanska median.

Barto och ledningen måste ta fram en strategi för att detta. De har haft på sig 50 år. Vet inte vad jag ska säga?
Barcelona Erik Satie
2016-01-08 15:51
Pep Guardiola blir Barcelonas död? Vem hade kunnat ana det? Zidane har ju tydligen lärt sig av Guardiola, och Guardiola har låtit sig lära Zidane. I München. Nu kanske Real blir ordentligt framgångsrika med Tiki-takan.

Hemska tanke :'(
2016-01-08 15:48
@Liunil Masse:

Han har haft tid att studera Pep alla dessa år. Vi kommer få många likadana uttalande i framtiden från Z
Barcelona Liunil Masse
2016-01-08 15:45
Exakt när man tänkte att Suarez behöver vila så fixar förbundet det till oss på ett lättare sätt. Gracias!
Barcelona Liunil Masse
2016-01-08 15:44
@English_AS: "When we don't have the ball, everyone has to defend," Zidane said of his formation ideas. "The best way to defend is to have the ball." Hahaha detta sa exakt Pep när han kom till oss. Va dig själv Zidane :P
Barcelona Liunil Masse
2016-01-08 15:32
Andresito Så Piqué kommer inte vara med i bästa elvan på galan? Vad fan är det för skit?
Barcelona Junta Dimision
2016-01-08 15:31
@Andresito:

Jaha wow, varken Pique, Suarez eller Busquets. Nåväl det förvånar mig inte med tanke på att David Luiz kom med i förra årets lag med 7-1 i baken.
Barcelona Andresito
2016-01-08 15:30
[QUOTE=Junta Dimision]FIFAs bästa elva får vi väl reda på under Ballon d'or ceremonin? [/QUOTE] Officiellt ja, men de som flyger till Zürich från Barcelona på måndag är Alves, Iniesta, Neymar och Messi.
Barcelona Mdawg
2016-01-08 15:28
Efterspelet av matchen i Spansk och internationell media har varit mycket av en smutskastnings-kampanj mot Barcelona, inte helt förvånande med andra ord. All nationella press i Spanien (tidningar, tv, radio) fungerar utan undantag som Real Madrids propaganda maskiner, precis som för 50 år sedan [@Barcastuff].

Dani Alves ska även han lagt upp en bild på instagram med budskapet: "Jag skäms mer för varje dag som går över att vara en del av fotbollen, på grund av hur pressen behandlar Barcelona ..."

Något måste göras, klubben samt media bör stå på sig, myndigheter och organisationer bör tvättas rena, önskar att korruptionen minskar markant. Fotboll, och framförallt spansk fotboll vill jag ska vara en ren sport utan en massa politiska och korrupta agendor, kan ju inte vara så mycket begärt eller? Titta på t ex Engelska ligan (jag vet det tar emot), men på den fronten så känns dem initialt som ett gott föredöme...
2016-01-08 15:26
note: all national press in spain (papers, tv, radio) are without exception acting as real madrid propaganda outlets, just like 50 years ago

Har inte de Barca hittat en motmedel mot detta fortfarande efter 50 år tänker jag?
De agerar ju som att Franco fortfarande styr Spanien. Eller gör han det i form av hans anda?
Barcelona Junta Dimision
2016-01-08 15:22
@Andresito:

FIFAs bästa elva får vi väl reda på under Ballon d'or ceremonin?
Barcelona Andresito
2016-01-08 15:21
Jag vet inte vad som är värst, avstängningarna och icke-avstängningarna från matchen mot Espanyol eller att Busquets varken är med i UEFAs eller FIFAs bästa elva. Skandal.
2016-01-08 15:20
Nu får den där råttan Barto och hans kompanjoner visa lite bollar.
--------------------------Eller-------------------------------

Någon?

Varför inte antsälla Mourinho för det jobbet.
Hur kan målvakten som brutalt attackerade Messi komma undan en händelse som hela världen såg om och om och om igen? Medan domaren ger sig på Suarez i tunneln.

Nu får Barca sluta ta den i röven båda från spanska fotbollsförbundet och median som motarbetat mot dem alla dessa år.

Eller tänker de det är bättre att vi väljer våra slag, krig.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-08 14:36
Dani Alves instagram-inlägg om den spanska pressen.

Shots fired :).
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-08 14:25
Alves says in Instagram message he's every day more ashamed to be part of football because of how press is treating Barcelona. [danid2ois]
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-08 14:24
Diop is suspended for 1 Copa game for calling Suarez' mother a whore. Pau is not suspended and can make another attempt to break Messi's leg
Barcelona Katalano
2016-01-08 14:24
Suarez alltså avstängd. När man tänker på att han blir avstängd för att ha sagt detta i spelartunneln, medan det inte verkar hända något allas med Espanyols målvakt efter hans stämpling på Messi som bevisligen är medveten så börjar man ju fundera på hur motarbetade vi kan vara ibland men framförallt att fokus läggs på fel saker. Jag tycker i alla fall att stämplingen är mycket värre än provokationer i en spelartunnel. Med detta sagt så kan Suarez avstämning fortfarande vara rätt, bara att målvakten självklart också ska få en avstängning.
Barcelona Gabriel
2016-01-08 14:23
Jävlar vad sent ute jag var, fick SPORT notisen nyss. Ni e snabba vissa av er.
Barcelona Gabriel
2016-01-08 14:23
Suarez avstängd i 2 matcher, Diop fick en match.
Barcelona Mdawg
2016-01-08 14:22
Suarez is suspended for 2 Copa games for provoking Espanyol players after Wednesday game SUPPOSEDLY telling someone he's a waste of space.

While Diop is suspended for 1 Copa game for calling Suarez' mother a whore. And Pau is not suspended and can make another attempt to break Messi's leg.

Seems about right.
Barcelona Mdawg
2016-01-08 14:20
Barcelona announce appeal against Suarez' two-match ban in the Copa. Club says it was another player who said "you're a waste of space".

note: according to several media, the referee lied in his official match report as mascherano would have said "waste of space", not suarez

[@Barcastuff]

Kan ni hejda er lite med att kasta skit på Suarez, ni vet hur både media och domarkår motarbetar oss, är inte precis första gången det händer. Som jag länkade även direkt efter matchen dementerade en väldigt trovärdig källa även detta på twitter, men detta förbisågs även i all hast av hejdlös smutskastning.
Barcelona Smogen
2016-01-08 14:15
onödigt, men Suarez behöver ändå vila. Dessutom kanske det ökar trycket på ledningen att ta in Nolito eller D.Suarez.
Barcelona Nemesis 10
2016-01-08 14:12
Så enligt barcastuff blir Suarez avstängd 2 matcher för det han sa i spelartunneln. Så jävla onödigt, varför kunde han inte bara strunta i det efter att matchen var slut? Hatar när spelare sätter laget i skiten för att dom inte kan hantera sina känslor, samma sak med Pique i höstas.
Barcelona Vampíro
2016-01-08 14:08
Suarez is suspended for 2 Copa games for provoking Espanyol players after Wednesday game supposedly telling someone he's a waste of space. Helvete vad onödigt om det stämmer. Fokusera på fotbollen istället för fan.
Barcelona A good coach is everything!
2016-01-08 13:54
Xaviesta // Fast det är inte Marcelo heller och det verkar vara en utav Perez favoriter! Bara bra att Makalele fick kicken, den jäveln var kloss i Real ..
Barcelona Mdawg
2016-01-08 13:37
Dani Alves, Gerard Piqué, Andrés Iniesta, Neymar och Lionel Messi är uttagna i årets upplaga av 'UEFA.com users team of the year 2015'.

Gick av oförklarliga (politiska?) skäl inte att rösta på varken Busquets eller Bravo/Ter Stegen. Jag tror de hade haft goda chanser att även ta sig in i denna elvan, framförallt den förstnämnde..
Barcelona Xaviesta
2016-01-08 12:38
Smogen Keiteeee var ju däremot inte direkt en caucasian och Pep älskade honom som en son :)
Tiki-Taka
2016-01-08 11:34
Barovero är River Plates målvakt!
Barcelona Smogen
2016-01-08 10:45
Barcelonisras [QUOTE=Barcelonistas]Haha att folk ens tar Ali G seriös. Killen är en Realsupporter som är här inne och trollar. Suarez rasist? Perez är rasist som inte gillar mörkhyade spelare. Robinho,Makelele, mahmoda diarra, alla spelare sålda slump? Knappast. [/QUOTE] Fast det argumentet går ju lätt att använda för Pep/Bartomeu/Rosell också. Hur gick det för Abidal/Song/Toure/AdamaEto'o etc ? Inte många mörkhyade hos oss just nu. Visst, det är säkert andra skäl än easistiska som dom lämnat och inga nya mörkhyade spelare köps in. Men så är det nog i Real med. Vad hände med satsningen Eto'o Foundation? Var ju många lovande spelare här. Visst, den finns fortfarande vad jag vet, men verkar ju inte satsas på särskilt mycket. Hur många chanser får tex La Masias mest lovande målvakt Ondoa? Minns du uttalandet Rosell hade för några år sedan? "Dom (afrikaner) ska inte gå komma hit och ta våra pojka rs platser (i la masia)". ett av jävligt få val löften den här junta faktiskt har hållit.
Annons: