/spanien/barcelona/forum/262.aspx/spanien/barcelona/forum/262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2018-08-12 08:49
Siupercupen och säsongen är igång.

Finns en del saker som jag undrar över, nyfiket, hur de nya värvningarna och några (enstaka) unga talanger kommer prestera om ens de får bra chans mm.
Men en sak snurrar i mitt huvud strakast, jag är mest nyfiken inför säsongen på hur Messis säsong kommer se ut. Äldsta hemma undrade om jag tvekar, jag svarade att jag behöver nya bevis för att känna mig iugn.

En sak till. Börja spela Demb som toppforward istället för Suarez i vissa matcher.
Dags att skeppa bort Suarez steg för steg, precis som alla klubbar gör med duktiga spelare som kommit längre bort från sin topp. Man hamnar mer o mer på bänken tills man fattar att det är dags för nya äventyr.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-08-12 01:35
@FBKröjjf:
Bara mina öron hör namnet Pogba så brukar jag höra tjut, pipljud, brus och ett jävla surrande. Påminner nästan om tinnitus symtom tänkte jag först. Men när öronen mina spyr bara att bokstavera hans namn. Denna får forskarna lösa. Min tidigare inlägg om hudfärg och dessa effekter handlade om att detta viktiga ämne skulle hamna på topplistan när tiden var inne. På tal om Neymar. Försvarade honom mycket första säsongerna men ville ha bara få bort med honom sista säsongen är kejsaren var naken så o säga. Ville få bort honom, hans pappa's och deras företag.Och jag har inte ångrat sen dess. När vi är ändå inne på Neymar och Dembele och prislista. Minns du/ni någon av er samma häxjakt mot Neymar's första säsong? Han var juh den mest lovande spelaren någonsin och Barca's ledning skrattade åt dem hela R.Madrid. Men var det samma hysteri och bombastiska rubriker med alla hans fira syrans födelsedagar? Jag minns inte det. Jag minns inte det. Kanske kan jag ha fel. La masia aspekten är ännu en annan sak som har fått mig tappa intresset för att se på fotboll överhuvudtaget så tjejen börjar kolla på mina sms i mob. Så långt har det gått. Från att prioritera bort allting och henne p.g.a Barca till att hon bokar bord och jag avbokar det. Försöker få henne att förstå det. Den bataljen kommer ta några år tills livet börjar för oss två. Men ändå hänger jag här inne och läser och så kommer ack, på ack om bara. Läste precis Ramla's inlägg där han påminde mig om median och lednings relation. Fast jag har ändå har haft ögonen på detta många år. men man glömmer det snabbt med tanke på hur snabbt världen snurrar i dessa tider.
Barcelona ElRaval
2018-08-12 01:25
[QUOTE=VizzlA-"Tots Units Fem Força"]När folk drömmer om spelare och inte ens kan stava deras namn.. Facepalm.. De ligt* inte De light. Malcom och inte malcolm.. En annan sak jag märkt är att typ hälften här använder sett och sätt på helt fel sätt. Jag har sett flera olika sätt att skriva sett och sätt och typ bara jag använder det rätt. [/QUOTE] Andre Gomez, Raketic, Victor Valdez, Sergio Roberto, Cillisen, Bosquets, Alex Vidal är andra härliga varianter som dykt upp under åren.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona oocbgb
2018-08-12 01:13
[QUOTE=Katalano]Var det inte samma sak med Rafinha och Inter. Att om Inter kvalificerade sig för CL så var de tvungna att köpa Rafinha? Är osäker men minns det så iaf. Där blev vi dragna vid näsan minst sagt. [/QUOTE] Exakt så. Om någon sitter på mer info gällande officiella uttalanden efter låneperiodens slut vore det trevligt att läsa mer. Såvitt jag vet är den officiella skrivelsen att det endast är en köpoption, medan samtliga medier av någon anledning rapporterade annat. Rätta mig gärna om jag har fel, det hoppas jag verkligen jag har..
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-08-12 01:08
Angående non eu så får vi fast ställa upp med 11 st i supercupen.. Reglerna gäller ej i där då det räknas som en inofficiell match. Edit: Länktips
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-08-12 01:05
När folk drömmer om spelare och inte ens kan stava deras namn.. Facepalm..

De ligt* inte De light.

Malcom och inte malcolm..

En annan sak jag märkt är att typ hälften här använder sett och sätt på helt fel sätt.

Jag har sett flera olika sätt att skriva sett och sätt och typ bara jag använder det rätt.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-12 00:41
Sevilla har tydligen gjort en ”anmälan” angående att Barca fick sin EU-grej fixad så pass fort innan matchen. Hoppas bara inte matchen skjuts upp eller något nu.....
Barcelona FCB_Messi
2018-08-12 00:37
Ronaldo- Det är en jättebra klubb. Ända sedan jag var liten har jag tittat på Juventus och sagt: ”Hoppas jag spelar där en dag” och nu kommer jag att få spela i denna fantastiska klubb, en av de största i världen. Killen gör verkligen allt för att skaffa sig ”anhängare”. PRonaldo
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-08-12 00:37
@Rambla~:
Tack Ranmla. Har misstänkt detta samma och så klart det handlar om att balansera kontot hos dessa hyenor. Tro fan att jag inte missade när ledningen sparkade tränaren som jobbade med Messi under Pep's tid. Vad hete han igen? Jag pratar om den tränaren som följde som en skugga från vänskapsmatcher till träningarna. Snälla hjälp någon. Se, Det är bara affären o politik av det hela. Önskar, o hoppas att Dembele lyckas i Barca om inte så finns det andra klubbar som är intresserad. Men när det blir en sommarplåga här inne så tappar man bort var källan är egentligen. Ledningen och median där i Barca är så synkroniserade. Kollade här om dan Tottenham med en vän som hejar på dem och berättade om Rossel Juntan och hur lättpåverkade medlemmarna är som rösta fram dem. Uppskattar ditt inlägg ovan här då jag slutat följa fotboll nästan intill ingenting. Kan lova dig att jag kanske såg 7 matcher av hela VM p.g.a föra säsongens taktik, värvningar, icke värvningar, spel nej listan är lång. Har tappat intresse för fotboll så att man börja gå tillbaka till gamla vanor d.v.s UFC.
Barcelona Katalano
2018-08-12 00:33
@oocbgb:

Var det inte samma sak med Rafinha och Inter. Att om Inter kvalificerade sig för CL så var de tvungna att köpa Rafinha? Är osäker men minns det så iaf. Där blev vi dragna vid näsan minst sagt.
Barcelona FBKröjjf
2018-08-12 00:31
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Vad jag tycker? Tja, först som sist vill jag understryka att Pogba från skillnad till Dembélé, fungerar som ett rött skynke för mig och det beror verkligen inte på hans hudfärg. Pogbas fjantiga beteende efter vinsten i VM - finalen gav mig ytterligare vatten på den kvarn, som alstrar negativ energi så fort jag ser kroppsspråket; som passar bättre på en catwalk i Paris än Camp Nou. Med Pogba i FCB och Puyol som kapten, hade den senare haft fullt upp med att läxa upp primadonnan och hans manér. Dembélé däremot väcker inte den sortens antipati hos mig som Pogba. Men med det sagt så har jag personligen inte alls sett ens tillstymmelse till den potential, som fick FC Bartemeu att punga ut med så otroligt mycket pengar, för hans egenhändiga namnunderskrift på ett storstilat kontrakt; som kanhända väckte krav som kvävt kreativiteten på samma sätt som våra La Masia - ynglingar dukar under för trycket av att få EN chans; på fel plats i ett för dem ofördelaktigt spelsystem där fysiken allt oftare sätts i främsta rummet. Fråga fransosen vad han anser. Vågar han svara för sig? Förvisso har skador satt käppar i lyckohjulet för Dembélé, liksom Valverdes val av spelsätt den gångna säsongen. Men i mina ögon har han fortfarande en hel del att bevisa även i sitt eget beslutsfattande på planen, för att jag ska kunna ta honom på fullaste fotbollsallvar. Och jag lär ju inte vara allena om den uppfattningen. Eller hur, Iniesta.70? Vad förväntas av vår Alena, efter hans långtida skadefrånvaro månntro? Visar han inte per omgående mer "potential" än Dembélé, vilken kostade FCB en summa som skvallrade om en fix färdig storstjärna med framtiden för sig, så talar väl det mesta för att La Masia får stå tillbaka för att bekosta något nytt penningslukande propagandanummer så som Neymar; i det skumraskprojekt som påbörjades av "vår" Sandro Rosell och Bartomeu verkar vilja avsluta till hans "ära"; ska stå för vanära. Apropå Pogba, så verkar denne vara utrustad med så mycket självförtroende att han gott kunde ha delat med sig hälften av detsamma till Dembélé. Det hade förmodligen båda vunnit på i det långa loppet. Och när som jag nämnt även Neymar, förmodar jag att någon troligtvis lär komma hävda att denne diva betalade sig själv i och med övergången till PSG och det med mer än en rejäl ränta därtill; trots tröjrealisation. Må så vara, men att Dembélé inom en snar framtid skulle komma att göra skäl för det marknadsvärde vilket Bartomeu satte på honom, har jag alltjämt svårt att se. Varför "vi" riskerar en gigantisk förlust i fall han skulle gå till en annan klubb. Och då tänker jag inte på kvalitet i truppen, utan så klart i krassa ekonomiska termer. Säga vad man vill om Neymar JR, men hade fullt tillräckligt med Pogba i sig för att få PSG att nappa på PR-betet, som fängslade Sandro Rosell så till den grad att han fick skaka galler utan borgen på köpet. Nöjd? Nej, inte än inte. För lika lite som en svala gör en sommar, leder en "lyckad" Silly Season till sevärd fotboll och titlar i sin förlängning. Nu inne på stopptid vänder jag mig till Iniesta.70. Nå, vad tycker du då?
Barcelona oocbgb
2018-08-12 00:17
[QUOTE=Blaugrana91]Vad gäller Paulinho så är jag ganska säker på att klubben är garanterade dem €50M, annars hade Bartomeu och co. knappast sålt honom redan efter en säsong. Vi bör alltså ha råd att testa United med ett bud mellan €100M-€120M för Pogba. [/QUOTE] I klubbens officiella statement när det begav sig så stod det optional. Alla medier rapporterade dock att det var bindande köp. Jag tror inte det har blivit mer uträtt än så.. Gällande twitterlistan så lade jag upp den, den som är spekulant på listan vet säkert hur man söker efter inlägg jag skrivit, för jag hittar ingen sån funktion på luren iaf. Ha att gott
Barcelona Infinit8Don
2018-08-12 00:06
Kylian Mbappe: "Ousmane Dembele is the best young player in the world, for me." Man älskar ju ödmjukheten hos dessa 2.
Barcelona Blaugrana91
2018-08-11 23:55
Vad gäller Paulinho så är jag ganska säker på att klubben är garanterade dem €50M, annars hade Bartomeu och co. knappast sålt honom redan efter en säsong. Vi bör alltså ha råd att testa United med ett bud mellan €100M-€120M för Pogba.
Barcelona Blaugrana91
2018-08-11 23:49
[QUOTE=Barcaholic]Vi har väl ändå spenderat strax över 50€ miljoner i netto I ÅR. Paulinho pengarna kommer förrän möjligtvis nästa säsong, svårt avgöra där hur pass mycket man kan lita på våran ledning. Ärligt försök på Pogba med strax över €100M? Come on, Pogba har precis vunnit VM, är i bra ålder, spelar för United som är ekonomiskt oberoende, deras transfer är stängt. Finns ingen chans Pogba går för mindre än vad Coutinho gjorde, tror snarare du får gå upp till €200M för Pogba. Ut med Rakitic, Denis Suarez och Munir/Paco. Köp in Thiago, då är det för mig perfekt SS. [/QUOTE] Mitt första val är allafall Pogba och jag kommer hoppas på en värvning fram tills den 31. Men som sagt går det inte så är jag även för Thiago eller De Jong. Vad gäller försäljningar så vill jag behålla Rakitic och Paco, däremot kan vi sälja Munir och ev. även Denis.
Barcelona Barcaholic
2018-08-11 23:42
@Blaugrana91:
Vi har väl ändå spenderat strax över 50€ miljoner i netto I ÅR. Paulinho pengarna kommer inte förrän möjligtvis nästa säsong, svårt avgöra där hur pass mycket man kan lita på våran ledning. Ärligt försök på Pogba med strax över €100M? Come on, Pogba har precis vunnit VM, är i bra ålder, spelar för United som är ekonomiskt oberoende, deras transfer är stängt. Finns ingen chans Pogba går för mindre än vad Coutinho gjorde, tror snarare du får gå upp till €200M för Pogba. Ut med Rakitic, Denis Suarez och Munir/Paco. Köp in Thiago, då är det för mig perfekt SS.
Barcelona Blaugrana91
2018-08-11 23:36
[QUOTE=Barcaholic]Blaugrana 91 Och vem vill du man ska köpa in då? Kom inte med Pogba, för även DU vet om att det är omöjligt denna sommar. [/QUOTE] Man bör åtminstone göra ett ärligt försök med Pogba. Vi har netto i princip spenderat 0 euro i år. Man bör försöka med ett bud strax över €100M. Om det inte är möjligt så satsa på Thiago eller De Jong.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-08-11 23:22
Dembele kommer leverera tro mig, finns ingen tålamod i dagens fotboll viket är ett problem. Han åker på sin första riktiga skada i karriären och folk förväntar sig att han ska komma tillbaka i toppform och dominera.
Dembele får all den här skiten endast för summan han kostade och lönen han får, Bartomeu va desperat och det verkar Dembele betala priset för.
Hoppas verkligen att han tystar ner folk, speciellt median i katalonien.
Barcelona Barcaholic
2018-08-11 23:15
Blaugrana 91 Och vem vill du man ska köpa in då? Kom inte med Pogba, för även DU vet om att det är omöjligt denna sommar.
Barcelona Blaugrana91
2018-08-11 23:14
Det är nog klokt att försöka värva mer, vi behöver fortfarande få in en mittfältare av världsklass, visst har Arthur imponerat men jag är inte helt nöjd med truppen ännu.
Barcelona Blaugrana91
2018-08-11 23:09
Valverde: I'm happy with the current squad. But that does not mean our transfer summer is over.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-11 22:53
Börjar bli väldigt orolig för dembele nu då jag verkligen vill se han lyckas här. Hoppas han startar imon o visar fingret genom en fin insats.
Barcelona Rambla~
2018-08-11 22:30
sergio Många äldre socios är ju nuñistas i grund och botten. De var dessa som fick Barto omvald. De är nöjda med hur läget är nu i klubben.
Barcelona Rambla~
2018-08-11 22:28
Pep Segura förresten, som sagt att spelare som lämnat tidigare inte kommer värvas tillbaka (Thiago). Hallå, Cesc, Piqué och Alba då bara för att nämna några? Han själv lämnade ju och drog till Liverpool för att jobba med Benitez. Höll ju på och förstöra deras värningsfilosofi helt och hållet innan han tvingades lämna. Nu är han tillbaka i Barca. Vilken hycklare!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-08-11 22:25
Rambla Ja men det är ju det som är problemet fansen åker med på det tåget. Är det någons fel att Dembele var så dyr och i Barcelona så är det ledningens.
Barcelona Boti Boti Boti
2018-08-11 22:24
För några dagar sedan la någon här inne upp en lista på Twitter-konton man borde följa. Jag trodde att jag sparade ner listan i ett dokument men kan inte hitta den nu. Någon som har tid eller lust att lägga upp den igen? :)
Barcelona Rambla~
2018-08-11 22:17
Media har alltid varit sån nere i Barcelona. Redan på Cruijffs tid, han fick mycket skit. Du minns kanske att även Pep fick utstå en hatkampanj av MD? Ja de håller ju fortfarande på och klankar ner på honom. Media springer klubbens ärenden, speciellt MD och ägarna Group Godo. De är Nuñistas och kritiserar ju allt som har med Cruijff och göra. Klubben vill troligen balansera böckerna och en försäljning av Dembelé hade hjälp till med detta. MD lägger ut en liten trevare om intresse för Denbelé från PSG och vips är ryktena igång. Ungefär 50% av de värvningar som gjorts sedan Pep Segura kom in 2015 har redan försvunnit från klubben. Om inte det är ett misslyckande så vet jag inte vad som är. MD och Sport borde istället ägna lite tid och skriva om det kan jag tycka.
Barcelona Bentley King
2018-08-11 22:05
Det är nya tider nu och det sätter större krav på spelarens mentalitet på att klara av skiten runtomkring fotbollen. Nu för tiden kan inte spelare förlita sig på att fans eller media står bakom dem genom svåra perioder. Kolla på Messi bara, all den skit han fått stå ut med fram och tillbaka, samma gäller andra stora spelare. Men det som gör håller dem på toppnivån är deras starka psyke. Dembele får inte låta skiten komma in i hans skalle och endast fokusera på att lyckas i den klubben som kan ta honom till nivåer han drömt om. Talang kan ta dig en bra bit, men din inställning samt mentalitet tar dig hela vägen oavsett vad media försöker med.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-08-11 21:54
Vilken äcklig hets det är mot Dembele, grabben är 21 år gammal och fick säsongen förstört av skador direkt och fått knappt med speltid under årets gång. Sen när blev Barca fans och katalansk media sån här mot egna spelare?!?!?
Barcelona Mandel
2018-08-11 21:53
Gissar att Dembele bedöms hårdare mycket tack vare hans pris och att få anser att hans egenskaper är speciellt lämpade för Barca
Annons: