/spanien/barcelona/forum/26191.aspx/spanien/barcelona/forum/26191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Huusmann
2006-01-16 15:06
Att ni sitter och försvarar en som spottar en annan person i ansiktet är tamefan lägre än glocalnet. Grattis till 3p förövrigt
Barcelona La Rambla
2006-01-16 14:54
Fine Young Csaual...

Ta ditt patetiska inlägg och dra här ifrån istället. Du sägrer ju för fan emot dig själv, när nu Deco inte fick någon frispark så hade ju Athletic bollen under kontroll och kunde fortsätta sin kvitteringsjakt. Vad fan ska då sopan Gurpegi ödsla tid på att rycka Deco i nacken för? Sen att Deco får spel är inget jag försvarar, men som det såg ut så tog han den utvisningen. Han vände på klacken och gick ut direkt utan protester. Omoget och oförsvarbart visst, men ibland så rinner sinnet över för vissa. Själv hade jag nog nitat Gurpegi på plats.

Etóo säger själv i intervjuer att han aldrig hade för avsikt att spotta på Exposito, och faktiskt så tror jag honom. Det är inte hans stil utan han uppför sig oftast exemplariskt och visar respekt för sina motspelare och har oftast ett glatt humör på plan. Jag har mer tilltro till vad han säger än vad några intelligensbefriade så kallade fotbollsupportrar på de här forumen, som tror sig veta allt med en sån jävla klar bestämdhet vad som sker under matcherna.
Barcelona Kim
2006-01-16 14:53
Ämne: Kim, två gånger tril....
Om han filmar eller ej är din egen tolkning. Varken domaren eller jag har gjort samma. Hade det varit filmning så hade domaren varnat honom. Han föll mycket lätt båda gångerna däremot, första gången efter en knuff i ryggen och andra efter ha fått en touch på foten.

Visst blir han inte alltid respekterad hos motståndarna, men samtidigt vill de flesta ha honom i sitt lag, om de hade fått chansen.
Barcelona Kim
2006-01-16 14:51
Ämne: Kim, ser du inte att....
Vad min krönika är kan bara jag svara på. Resten är din tolkning. Jag använder ord som ett mycket dumt tilltag om Eto'os loska. Jag citerar mig själv också när det gäller Decos röda kort: "Decos tilltag hör naturligtvis inte hemma på en fotbollsplan..."
Jag har som sagt aldrig försvarat deras agerande.
Barcelona depe
2006-01-16 14:50
Aningen off-topic, men jag är bara tvungen att nämna Gutis klack-pass igår. Även om han är Madrid så gjorde han en sjukt bra match igår - trots att resultatet i matchen var löjligt orättvist.

2 stolpar, straff, osv.
Barcelona depe
2006-01-16 14:48
Kim, två gånger trillar Deco i straffområdet, båda gångerna filmar han. Han är en typ av tönt, en sådan som inte får vidare mycket respekt hos motståndare och andra lags supportrar. Jämför med en del brittiska spelare så förstår du nog vad jag menar.
Barcelona Kim
2006-01-16 14:45
Ämne: Kim, ser du inte att....
Att falla lätt och att filma är inte samma sak. En spelare med hög fart har sämre balans än en stillastående spelare.
Barcelona depe
2006-01-16 14:43
Kim, ser du inte att Deco faller lätt matchen igenom? Objektivitet och subjektivitet kan vara svårt att proportionera - givetvis krävs en viss del av subjektivitet på SF - som motpol till annan media - men din krönika är rent försvar för Decos samt Etoos agerande. Olustigt och smålöjligt - kan man inte ha integritet och objektivitet i de texterna som publiceras officiellt så kommer nivån och standarden på de olika forumen bli så pass låg att SF kommer tappa i respekt och kredibilitet öht.
Barcelona Vbg:arn
2006-01-16 14:43
Clemente sa ju bara "Att spotta på någon trodde jag bara sna som klättrar ner från trädet gjorde", ungefär.

Med andra ord syftar han ju på att Eto'o INTE är en apa, för det är dom som brukar göra så, men att Eto'o beter sig som en apa när han börjar spotta.

För övrigt är Deco en filmare, ja. Men vilken brasse är inte det? Ronaldinho slänger sig rätt bra han med ibland.
Barcelona Kim
2006-01-16 14:40
Att matchrapporten är kraftigt vinklad är väl inte heller någon nyhet. Jag funderade redan innan jag skrev den på hur jag skulle disponera texten. Då detta är en sida för supportrar och av supportrar så är ett faktum att jag är part i målet och oerhört subjektiv, vilket jag vågar säga att så gott som samtliga skribenter på Svenska Fans är. Alla älskar sitt lag och det är därför vi lägger ner tid på detta.

Rapporten är subjektiv och speglar endast de känslor jag hade under det att jag tittade på matchen.
Barcelona depe
2006-01-16 14:38
Herregud. Deco försökte filma till sig två straffar, hans dykning som föranledda hans kvinnliga kampteknik är ännu ett bevis på hur pinsam han kan vara. Så satans trött på honom och hans fånidheter, stå på benen din fjant. Ett större sällskap satt och rågarvade åt hans misslyckade försök till filmningar, från minut ett. Hans hårdragning är bland det mest komiska som någonsin bevittnats. Ska han spela läcker får han åtminstone göra det ordentligt, dra någon i håret. Pajas.

Etoo, nolla. Att spotta på någon är så jävla förnedrande - tufft - manligt. Tur för dig att du piper ner till Afrika nu, annars hade nog Frankyboy varit jävligt förbannad.

Bäst på plan, Van B!
Barcelona S.W.A.T
2006-01-16 14:34
alla ni som kommer hit.. ni kan gå o brinna!! ni har bara vänta på att något negativt ska hända i barcelona så att ni kan komma hit o skriva massa shitttt!!! hade deco spelat i erat lag så hade han inte vart en filmare, men han spelare i VÄRLDENS BÄSTA LAG!!! DECO ETO O VI ÄLSKAR ER..... ALLA GÖR MISSTAG HÄR I LIVET
Barcelona Kim
2006-01-16 14:33
Ämne: Alla barcasupportrar....
Om du läser min rapport en gång till så ser du att jag inte motsäger mig det röda kortet helt och hållet. Jag anser dock att domaren, som står nära, ska markera mot Gurpegi att något sånt inte heller tillåts. Att det skulle vara en rak höger, som kommentatorerna fick det till, är löjligt att påstå. Han tar ett grepp i håret och knuffar sen till basken hårt i huvudet. Något hårdare slag är det verkligen inte frågan om. Att sen Bilbaospelaren håller på att falla ihop som Bambi på isen gör skådespelet än mer patetiskt.

Jag försvarar inte något beteende, varken Eto'os, Decos, Gurpegis eller Expósitos. Det faktum att Hedman även i eftersnacket till de båda matcherna sa att spanska domare är en katastrof, tycker jag talar ganska starkt för min åsikt i hela frågan.
Barcelona barcelona_10
2006-01-16 14:30
Basker och katalaner giller dom inte varandra eller?
Var inte Maradona med mot Bilboa en gång när det blev ett stort slagsmål? Är det en slump eller?
Barcelona stromstrom
2006-01-16 14:28
Alla barcasupportrar får ursäkta mig nu men jag måste hålla med många av de "utomstående" skribenterna i dagens forum.
Det Etoo gör är oförlåtligt, oavsett vad som sägs till honom innan.
Även Deco gör bort sig och får en välförtjänt utvisning. Kim H's krönika är löjligt vinklad när han tycker att Deco "bara" drar han lite i håret. Han drar honom i håret och när han inte får något bra grepp så slår han ju till honom.

Däremot kan jag hålla med om att det var en ganska tuff match och att det är ganska förståeligt att det var lite grinigt, men det är ingen ursäkt för att gå över gränsen.

Sen måste jag säga att alla barnsliga personangrepp och dumma tillmälen som skrivs här på forumet, dessutom är stavningen under all kritik, gör att många skribenters inlägg inte går att ta på allvar.
Deportivo danne.e
2006-01-16 14:21
här är fakta deco har alltid varit en filmare. inte bara i barca utan även i porto. den värsta av alla är dock ronaldinho. ronaldinho förtjänar nästan all beröm han får men man måste ju också kunna kritisera honom eller? hur många straffar han killen filmat sig till, skulle var kul om någon fördömde detta någon gång fast det är väl inte troligt
Real Madrid Ike
2006-01-16 14:20
Kan alla idoter, bara hålla käften om skiten. Att Deco ramlar många gånger är för att han får mer sparkar på sig än dom flesta.
Om ni verkligen känner så starkt för en spottloska som man såg att han inte ens siktade på snubben, då ere nå fel på er.
Han markerade bara BREDVID honom.
VEM FAN BRYR SIG.
Alla "hatar" Etoo nu, men alla vet också, att ingen av er skulle tveka en sekund att ha Etoo i ert lag. Då det inte finns en bättre spelare i La liga än honom, utanför Barca.

Fine Young Csaual... :
Ja vet inte va du är för jubel idiot, och vilka jubel idioter du spelar fotboll med, men NEJ det händer inte när jag spelar iaf, att vi springer och kallar svarta för apor.
Mindrevärdes komlpex? troligtvis inte då ha krossar La liga´s skytteliga, och spelar i världens bästa lag. Gå ut i pressen och gråta? Du måste vara totalt djävla störd.

Robey: Du kan ju ta din familj och klättra tillbaka i träden, är man så dum som sig, så hör man nog hemma där.
Spanien Fine Young Csaual...
2006-01-16 14:19
Mer patetisk matchkrönika än den om gårdagens match får man leta efter. Att först sitta och beskylla domaren för att inte ge Deco någonting osv? VAKNA!? Deco blev ju allt annat än hårt tagen igår, han föll flera gånger bara för att luften vibrerade sidan om honom! Mer överskattad spelare får man leta efter. Att Bilbao spelaren går fram och rycker i hans tröja är duktigt onödigt, men tro fan han tröttnar när dom jagar kvittering och Deco ska filma. Decos utspel är så jävla löjligt, så jävla lågt.
Sen till den andra idioten Eto'o, vad fan är hans problem? mindrevärdes komplex? okej att Bilbao spelaren säkert slängde ur sig både det ena och det andra men sånt händer på en fotbollsplan! ingen här som spelat fotboll? och OM det nu var något rasistiskt som sades, varför inte bara knipa käft och gå ut och gråta i pressen som vanligt? nej, en spottloska är ju i det läget mycket bättre?
och han vill bli världens bästa spelare, då får han fan mogna...
Barcelona Kim
2006-01-16 14:18
Ämne: Halderot.

Oavsett....
Som jag skrev i rapporten så anser jag att det är ytterst olämpligt att spotta mot någon motståndare. Men att det skulle vara det mest förnedrande man kan utsättas för håller jag inte alls med om. Ett rasistiskt påhopp, som mycket väl kan ha varit anledningen till loskan, är en i allra högsta grad förmildrande omständighet om det ska talas om avstängningar.

Att Clemente inte skulle ha syftat på Eto'os hudfärg är naivt att tro. Dom som klättrar ner från träden, är bara ett substitut för ordet apa.

Eto'o sa en gång att om publiken har betalat för att se en apa så ska dom också få se en. Om det nu är apor som spottar, som Clemente sa, gör det då spottloskan legitim?

För er som inte förstod att det sista var sarkasm, så talar jag nu om det för att slippa fler påhopp.
Ronaldo_Robinho_Real
2006-01-16 14:10
Vet ni om Etoo kommer få någon avstängning för det han gjorde ?? och när kommer det beslut om det??..
Barcelona Der Afro
2006-01-16 14:02
Skönt författad krönika av Kim H. Bra jobbat!
Barcelona RuudvantheMan
2006-01-16 14:02
varför inte sen då xavi är tebax
van bommel - xavi - edmildnson elelr va han heter. ?
Atlético Rueda
2006-01-16 14:01
Mitt uttalande om Eto'o var inte något försök att omvända er på något sätt vill inte ha er på min sida iaf. Eto'o och ni hjärndöda på detta forumet har fått mig att tycka illa om Barca. Att ni kan skydda en spelare som spottar mot folk på fotbollsplan är ju bara patetistk, det hör fan inte till fotboll. Alla 12åringar som "älskar" Barca för att det går så bra just nu kan lika gärna sluta kommentera eftersom ni går över till Real Madrid när dom nästa sesong tar över.. Tyvärr men tydligen så håller inte svenskafans anhängare så hög klass som jag trodde. Ni vet vilka jag snackar om och ni andra behöver inte ta åt er, ni är säkert grymt trevliga.
Barcelona RuudvantheMan
2006-01-16 14:00
deco är så överskattad ,filmare och så fult av han igår!! sötr mig sen han spela mot oss ()man united) filma till sig en frispark som det blev mål som gjorde så vi åkte ut!.
etoó oxå fan va onördigt igår asså. snacka om att han får avstängning sen .. så onödigt.
Han sa väl till deco " sluta filma upp med dej din döskalle, så fick han ryktet, hett temperament"
ps.: slå chelsea nu!
Lionel Messi
2006-01-16 13:55
Fan va jag hatar Deco, han har varit en flopp från första början till idag i Barcelona. Giuly har inte heller imponerat så värst mycket.
Fattar inte varför en sån skitspelare som Deco ska spela i just Barcelona, han förstör hela laget!
Dåligt av en sån klasspelare som Eto'o att gå ner på sån låg nivå att spotta på killen.
Real Madrid Max
2006-01-16 13:54
Halderot.

Oavsett vad Exposito sagt kan du döma Etoo. Man spottar inte på någon på en fotbollsplan eller någon annanstans. Om basken sagt något rasistiskt (han tilhör en rasistisk klubb så varför inte..?) skall han givetvis ha sitt straff han med. Men om det nu är så är det bara en förklaring till Etoos loska. Någon ursäkt finns inte.

Clemente kan dra åt helvete. Nu som alltid. Fast detta var nog mer obehagligt än på länge.
Barcelona #7 Larsson
2006-01-16 13:44
Spelar Barcelona i spanska cupen på onsdag?
I så fall är det nog därför som Sport-Expressen sänder... :)

Vi vet ju alla att Henke lär få chansen från start och hade det inte varit för det så tror jag knappast att Barca-fansen fått den här möjligheten, så det är ju bara att tacka och ta emot, eller hur? :)
Barcelona Der Afro
2006-01-16 13:42
Trist att Van Bommel blev utbytt när han var så strålande i andra. Rijkard blir jag aldrig klok på men han vet kanske vad han gör.

Synd att Deco fick rött (välförtjänt förstås) och att han faller så lätt. Annars kämpade han bra!
Barcelona AlexC
2006-01-16 13:30
Vbg:arn

Spottar gör bara de som klättrar ned från träden (översatt av Aftonbladet)

Det är ju väldigt svårt att inte det att inte få det till att syfta på en apa. Att kalla en mörkhyad spelare indirekt för apa ÄR rasistiskt.

Vidare sitter jag bara och väntar på att Red. skall stänga av mindre begåvade varelser såsom Rueda & Robey.
Barcelona Vbg:arn
2006-01-16 13:19
Man måste ha en väldigt god vilja om man ska få kommentaren om träden och spottloskor till att bli något rasistiskt.

Han menar väl bara att det var jäkligt omoget, det hade varit en annan sak om han sagt "Inte konstigt att Eto'o gör så, hans sort från träden brukar göra sånt".

Det har sagts värre saker än Bilbao-tränarens kommentarer, helt klart.
Annons: