/spanien/barcelona/forum/2617.aspx/spanien/barcelona/forum/2617.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ralle
2016-01-22 16:02
@koeman92:

Thiagos 24 € var bra med pengar på den tiden för en spelare som inte hade slagit igenom fullt ut. Plus att han ville gå. Då är det bara att släppa.
Barcelona enkos
2016-01-22 15:55
@Liunil Masse:

alla väntar den sista dagen för att försöka pressa priset
Barcelona enkos
2016-01-22 15:54
vem skulle Thiago petat idag?
Barcelona enkos
2016-01-22 15:54
vem skulle Thiago petat idag?
Barcelona koeman92
2016-01-22 15:52
@papillon:

Innan du väljer att dra ut dolken, ha i åtanke att det du säger inte riktigt stämmer. Thiago stack inte alls så fort han fick möjligheten. Killen väntade, och väntade på det där samtalet som aldrig kom från Zubi eller Tito. Allt som krävdes var ett samtal där man sa dessa ord: "Vi räknar med dig.". Tyvärr fick han kalla handen från såväl ledningen och tränarstaben, och tvekade så klart inte när Pep ringde. Till viss del kan han klandras över att inte ha haft mer is i magen, men i första hand var det ledningens fel då man hanterade detta horribelt. Att man dessutom han honom så lite speltid att vi i slutändan bara fick €24 miljoner för honom ger dem knappast heller några pluspoäng. Thiago-affären är och förblir ett av denna juntas största fiaskon. Man slarvade helt enkelt bort en av klubbens största talanger någonsin för kaffepengar, och det finns inget som någonsin kommer att kunna rättfärdiga detta.

Vad gäller Bartra så har det faktiskt funnits ett och annat tillfälle där hans agent gick ut och bad om att få lämna, men klubben har tvärvägrat att sälja honom. Inte för att din jämförelse är speciellt befogad då vi faktiskt har misslyckats med Bartra också med tanke på den föga speltid han har fått, vilket knappast har gynnat hans utveckling.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-22 15:34
På tal om inget. Varit dödstyst om Nolito nu i några dagar o det är den 22a Januari redan. Blir nog ingen Nolito eller någon detta fönster, tråkigt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-01-22 15:25
skulle Bayern sälja Lewandowski till Real i januari så hade det varit ett svek mot Pep och Bayern hade små chanser att vinna CL sista året med Pep som tränare..
Barcelona Bosketts
2016-01-22 15:21
Papillon,

Förstår vad du menar och håller med till viss del, men tvekar inte en sekund på att han stannat om han bara fått lite mer, välförtjänt, speltid.

Under Tito fick han spela YTTERST sparsamt, något som också resulterade i att hans klausul aktiverades. Annars hade vi kunnat få betydligt mer för honom.

Så att det har slarvats med hans talang är inget att sopa under mattan. Men inte heller att han kunde haft lite mer is i magen...
Barcelona Suarez9
2016-01-22 15:13
@Bosketts:

När presenteras Brasiliens Copa America och OS trupp? Är lite rädd att han följer med på båda som Neymar... Kan inte vara något kul för Barca. Sen herregud vilken sommar det blir Copa America, EM och OS!
Barcelona papillon
2016-01-22 15:06
Gabriel: Att Thiago blev såld är ingen annans fel än hans eget. Men skyll gärna på någon annan om det känns bättre. Ta Bartra som exempel, han har inte fått fullt förtroende från någon tränare men har tillräckligt mycket hjärta för att kämpa för varje minut. Thiago? Han stack så fort han fick möjligheten, ingen Barca hjärta hos den killen och därför kan han gärna stanna kvar i München eller följa Pep till City. Hans lillebror har dubbelt så mycket hjärta, blev utlånad och kämpade sig tillbaka. Fick lite speltid men trots utgående kontrakt så valde han att förnya och kämpa om en startplats. Vem ska få eloge för det?
Barcelona Bosketts
2016-01-22 15:06
Suarez9

Ja, nästan så att man glömmer honom ibland. På instagram lägger han upp videos när han springer rätt intensivt, hoppar studsmatta, trixar med boll etc., så det kan int vara allt för långt kvar nu.

Sen tar det ju tyvärr rätt lång tid innan han kommer upp i samma nivå som innan.
Barcelona Suarez9
2016-01-22 15:04
Förresten någon som vet hur det går för Rafinha? Honom har man saknat!
Barcelona Bosketts
2016-01-22 14:59
Instämmer med föregående talare.

Thiago är dessutom snart 25 år gammal, och inte längre än talang. Han kommer förmodligen bara gå mer och mer skadad i framtiden.

Med det sagt hade det såklart varit MUMMA att se Thiago och Rafinha tillsammans på mitten. Mmmm...
Barcelona DM1982
2016-01-22 14:58
[QUOTE=Katalano]Något jag tycker att du kan göra är att dela ut varningar. Kan inte minnas att du gjort det någon gång på rak arm men det kanske du gör redan, i så fall att göra detta lite oftare. På så sätt behöver inte regelövertrampet vara riktigt lika stort när någon förtjänar en spärr. [/QUOTE] Jag kan börja med att dela ut varningar, helt klart.
Barcelona Suarez9
2016-01-22 14:55
hur mycket än vi alla älskar Thiago så har han varit skadad för länge och för ofta... Även om jag jättegärna vill se honom spela i Barca igen för visst har han Barcas DNA men tyvärr tror jag att han kommer vara borta mer än vad han kommer spela..
Barcelona Bosketts
2016-01-22 14:53
@Barcelonistas:

Jag tror snarare att det är du som inte förstår hur ett forum fungerar. Det här är ett om fotbollsklubben FC Barcelona för FC Barcelonas fans. Inte ett forum där man gör allt man kan för att kasta skit på ett annat lags spelare, diskuterar andra forums skribenter eller vräka ur sig konspirationsteorier.

Lustigt också att du nämner att "Nej så länge man inte bryter mot reglerna så är de rätt onödigt inte upp sådana hör diskussioner." Har du läst reglerna? Du bryter konstant mot en eller annan regel i varenda inlägg.

Och, just det. Ska du citera mig får du se till att citera mig ordentligt. Annars är det inte lämpligt att skriva in det i cituationstecken...
Barcelona Junta Dimision
2016-01-22 14:49
Josep

Thiago förlängde nyligen med ett 4-årskontrakt, han stannar kvar i Bayern Munchen.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-22 14:24
@Liunil Masse:

håller med dig helt o hållet. och det som jag tycker är helt sjukt är att klubben, nu ryktas ihop med spelare som ramesey. istället för att plocka hem thiago. vi har guld läge nu när pep lämnar. thiago i dagens Barca hade varit WOW. snälla LE få upp ögonen för thiago. tänk er thiago o rafinha från start en match. snäll gud låt det ske
Barcelona Liunil Masse
2016-01-22 14:03
Thiago var en spelare som man såg sen hans debut att han kommer bli en stor mittfältare. Att vi slarva bort honom är helt oförklarligt. Han var en bättre mittfältare än Fabregas när vi kasta iväg honom (Tito såg tyvärr inte det).

Spelare med enorm talang som Thiago, Rafinha och Samper kommer det fortsätta satsas på då deras talang är tillräckligt bra när dom kommer upp för att vara back-up i A-laget. Någon som Lee kommer också få sin chanser i framtiden, gissar jag på.

Men en spelare som Dongou kommer aldrig få chansen i A-laget för att kraven är för höga sett till talangen han visat upp.

Angående Munir och Sandro så har de fått sina chanser pga transferbanen inget annat. Hade vi aldrig fått en transferban så hade de varit borta för längesen.
Barcelona Katalano
2016-01-22 13:52
@Barcelonistas:

Ett väntat inlägg av just dig med tanke på att du är en av dem just älskar att skriva inlägg om just sådant som många av oss andra inte tycker hör hemma här, dessutom på ett sätt som att dina åsikter är fakta. Det finns en gräns för hur mycket ett Barcelonaforum ska handla om Real och ditt hat mot real verkar ibland överskugga din kärlek till Barcelona.

Vad vi talar om är möjliga lösningar för att få en högre nivå här på forumet där ett exempel är striktare regler. Återigen, jag förstår att du inte vill ha striktare regler eftersom du allt som oftast ligger på gränsen till de nuvarande.
Barcelona Vampíro
2016-01-22 13:28
Liunil Håller inte riktigt med. Vi har haft Munir och Sandro som förstaval på bänken ett bra tag nu och de har fått enormt med speltid trots att de underpresterat. Det är inte direkt så att Barça värvat mängder med klasspelare för att sitta på bänken heller senaste åren. Min poäng var dock inte att man ska ge alla spelare A-lagskontrakt utan snarare att de ungdomar som varit lojala under flera år och valt att stanna kvar i klubben behandlas på ett väldigt osmakligt sätt. Det skickar heller inte några trevliga signaler till resten av kidsen i akademin
Barcelona Gabriel
2016-01-22 13:23
Liunel Masse Förlåt, men jag håller inte med. Jag vet inte hur länge du följt Barcelona men jag har följt laget sedan 1997 och kraven på att laget ska vinna varenda match man spelar har ALLTID funnits så länge som jag följt klubben. Även om vi förr i tiden inte surfade på samma framgångsvåg som vi blivit vana vid sedan 10 år tillbaka så var fortfarande kraven och förväntningarna desamma som nu. Jag köper inte att missbehandlingen av La Masia är en konsekvens av lagets senare framgångar, det handlar helt enkelt om hur Junta Rosell/Bartomeu valt att bygga om och om strukturera värderingarna och principerna som en gång i tiden var the foundations av hela våran klubb. Man har valt att satsa mindre på La Masia och istället fokuserat mer på att köpa in dyra stjärnor samt utfyllnadsspelare till B-laget. Nu menar jag inte att man ska slussa in varenda b-lagspelare i A-laget, men de finns de som förtjänat bättre öde. Thiago är väl egentligen det perfekta exemplet, det finns inte en endaste culé (inte för att jag vill påstå mig känna alla culés i hela världen men u get my point) som var unhappy med Thiago som spelare, snarare tvärtom så såg majoriteten av supportrarna honom som en viktig sten för våran framtid. Juntan resonerade annorlunda och man valde att sälja honom. Ja, man kan argumentera i att det till en viss del var Titos fel och det är han som bör bära en del av skulden, och det kan jag också även hålla med om men varför ringer ingen från klubben Thiago för att berätta för honom att man räknar med honom? Man hade helt enkelt beslutat sig för att göra sig av med honom, enkelt. Man behövde få in pengarna samt att man säkert ansåg det spm convinient att Thiagos nr 11 då skulle bli ledigt för Neymar att bära. Sen måste jag ändå säga att Luis Enrique ändå ska ha viss cred för hur han hanterar vissa av de här sakerna. Ja, vi alla vill att han ska ge fler chanser till Samper och vi ville också se honom ge chanser till Adama och Grimaldo, och sanningen är självklart den att Lucho inte är perfekt. Men hans hantering av Sergi Roberto är felfri, ingen av oss trodde på killen och nu är han en av de mest användbara spelarna i hela A-lagstruppen. Sen har alla söndersågat Munir och nu verkar han spela med ett ännu högre självförtroende än tidigare (även om det givetvis är för tidigt för att tokhylla honom efter ett par bra insatser). Min slutsats av det här är, I trust Lucho, I don't trust la junta.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-22 13:11
Katalano& Boskets - ni verkar inte riktigt förstå hur ett forum fungerar. folk har olika åsikter på ett forum. Om alla hade tänkt samma och haft samma åsikter vad hade vitsen då med ett forum varit? Nej så länge man inte bryter mot reglerna så är de rätt onödigt inte upp sådana hör diskussioner. Om du sen ej gillar diskussionerna scrolla bara ner svårare än så är det inte. " Zidane är överskattad" Hur fan är de och sänka nivån? Ert forums-polisbeetende sänker nivån på forumet. Ingen av er är mod här. Ni är här för att skapa diskussioner, ni e inte här för och säga vad man får diskutera och inte diskutera. Forumet håller en bra nivå!
Barcelona Liunil Masse
2016-01-22 13:09
@Vampíro:

I och med all framgång senaste åren så har kraven ökat enormt på vår klubb. Barca förväntas vinna varje match och därför finns det inte utrymme att ge talanger chansen. Det var ju andra tider när Xavi och Iniesta kom fram o fick sina chanser i A-laget som talanger.

Man ser samma sak i Bayern Munchen nu där det är helt andra krav där också. Deras fans vill se en ny Schweinsteiger eller Lahm men det är oerhört svårt då kraven har höjts. Arturo Vidal värvas in istället för att man satsar på Höjbjerg t ex.

Bartomeu ska ha kritik för hur han sköter B-laget, men att vi inte ger lika många talanger chansen är pga skyhöga krav på A-laget.
Barcelona Cule4life
2016-01-22 13:05
Det borde väl finnas tröjor utan Qatar?! Specialbeställda?
Barcelona Vampíro
2016-01-22 12:46
Måste vara jävligt surt för de ungdomarna som nekat engelska klubbar i alla dessa år i hopp om att få en chans. De belönas genom att åka med huvudet före istället. Mes que un club var det.
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-22 12:43
När kommer Samper flyttas upp till A- laget?
Barcelona neymar JR
2016-01-22 12:40
Official: Barcelona announce that the contract of Barcelona B forward Jean-Marie Dongou (20) has been rescinded #fcblive
Barcelona Katalano
2016-01-22 12:32
@DM1982:

Något jag tycker att du kan göra är att dela ut varningar. Kan inte minnas att du gjort det någon gång på rak arm men det kanske du gör redan, i så fall att göra detta lite oftare. På så sätt behöver inte regelövertrampet vara riktigt lika stort när någon förtjänar en spärr.
Barcelona Katalano
2016-01-22 12:29
@Gabriel:

Eller hur. Äntligen kan man verkligen se fram emot att göra tröjbeställningen. Instämmer gällande den lila tröjan också. Gillar den.
Annons: