/spanien/barcelona/forum/26098.aspx/spanien/barcelona/forum/26098.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-02-19 04:31
Har du sett eto finta 2-3 spelar och sen göra mål

Missade du matchen på Camp Nou mot Santander?
Barcelona Gabriel
2006-02-19 04:23
robenho

Nog för att Zidane efter sin karriär kommer att räknas som en av de bästa pga sin otroliga teknik bla men du överdriver - Ronaldinho är Ronaldinho helt enkelt, Zidane kan inte göra sånt som Ronaldinho kan göra med en boll, dessutom så gör han det i fart något som aldrig varit Zidanes starkaste sida.

Zidanes teknik är strålande, han behöver inte vara världens snabbaste för att få ut sin teknikskapacitet. Han kompenserar det genom att alltid placera sig passningstillgänglig.

Du visar flera brister i ditt fotbollskunnande när du pratar om teknik. Du får det att låta som att man enbart är teknisk när man kan finta bort sin motståndare för att sedan passera förbi honom. En lögn isånnafall, att vara teknisk innebär också att kunna slå precisa krossbollar som Guardiola på sin gamla goda tid gjorde, att kunna klistra fast bollen vid fötterna vid en nedtagning, att kunna skjuta volleymål, att kunna slå ett precist inlägg - allt detta klassas som teknik, var inte så enögd att du enbart tror att finter ala Ronaldinho är det som klassas som "teknik".
Barcelona giovani
2006-02-19 03:04
Att Belleti är sämre defensivt än Oleguer kan jag inte hålla med om som vissa påstår här inne, Belleti är inte bra defensivt det vat jag man annledningen är att han är så offensiv och inte täcker tillbaka, men vad är Oleguers ursäkt ? Enda annledning till varför Oluguer är bättre defensivt är att han inte anfaller och det är ingen bra annleding för en back! Belleti är bra defensivt när han är där. Tycker folk överdriver

Oleguer därimot är där och ändå spelas han bort tappar markering eller är allämnt värdelös en mot en, jag har alldrig sett en sämra 1-1 spelare i barcelonas backlinje han går ju på vart enda fint som finns o boken, bäst är det dom gånger han blir fintad så många gånger att han ramlar ner till sist han hänt väldigt många gånger under dom 2 senaste säsongerna. Någon grym huvudspelare är han inte hället.

Slutsats Belleti har vissa bra egenskaper och vissa sämmre men vad har Oluguer som är värt att uppmärksamma det är defenetivt inte hans defensiva spel.
Barcelona tarrak
2006-02-19 02:58
Bara för att du nu kan räkna upp tre spelare som har en bättre (?) teknik så innebär det väl inte att Eto'o är oteknisk. Madridlogik?
Barcelona Barca Barca
2006-02-19 02:48
Ämne: tarrak
Ronaldinho h....
Stämmer, fast jag tror inte det spelar någon roll. Bägge är anfallare, vem gör mer mål? Det som räknas...

Min tippning gick nästan in, nära nära:P
robenho
2006-02-19 02:36
tarrak
Ronaldinho har två övermän när de gäller teknik. Maradona och Zidane!

Ok vi säger så här. Vem är mest tekniskt mellan Zlatan och eto. Zlatan 10 ggn mer tekniskt ellerhur?
Barcelona tarrak
2006-02-19 02:30
Om jag jämför med Ronaldinho så är ingen spelare teknisk, men den jämförelsen känns inte rättvis. Det finns gott om tekniska spelare även om de inte når upp till Dinhos klass, däribland Eto'o.
robenho
2006-02-19 02:26
tarrak
De beror på vem du jämför med. ja menar om du jämför hans teknin med Ronaldinho eller messis teknik så kan du inte säga han är tekniskt. Eller kan du säga mig om eto nång har dribllat förbi flera spelare med finter inte bara springa förbi? jag ser Ronaldinho och messi göra det varje match medan han får serverat passningar från dom och behöver bara göra mål. Har du sett eto finta 2-3 spelar och sen göra mål?

Jag har inte sagt att ni ska backa hem och skjuta bort bollen utan jag menar att ni ska inte högt press som föra året då dom käka upp er.
Barcelona tarrak
2006-02-19 02:20
Robenho/ Är det något Barcelona inte ska göra, så är det att ligga på försvar och kontra. Det funkar inte med det spelarmaterial vi har. Därmed inte sagt att vi ska anfalla helt hejdlöst.

Jag ställer mig även frågande till varför du inte anser Eto'o att är teknisk. Förklara gärna!
robenho
2006-02-19 02:12
Ride_The_big_one
aa de sant. Jag skrev Robenho för att norskorna säger så. Jag har en kusin som sa hans namn sådär och jag garvade hella tiden.

Men jag tycker att när ni möter Chelsea och när dom har bollen så ska ni backa hem till halva plan för då får dom smaka på sin egen medecin och dom skulle bli förvånade. Tänk om ni skulle brýta deras passningar vid halva plan och kontringar med R-e-m som alla är snabba och tekninska(inte eto). Ronaldinho och messi skulle kunna utnyttja sin teknik bättre sådär en helt samlad Chelsea försvar som är mycket bra. Men jag vet att ni vill spela roligt och alltid anfalla hella tiden så ja tror många är negativa till den här tanken. Men jag säger såhär spela på säkerhet på borta och när ni har hemma kan spela som vanligt då ni har störe plan och kan rulla som ni vill. Tror inte att Chelsea skulle årka försvara sig bra i 90 min i camp nou. Men ni ska akta er för deras yttrar för dom är riktig bra. Cole och Robben kan gör hur dom vill med era ytterbackar om de inte spelar på topp och dom ska ta det lungt med attt gå upp ofta för det kan smälla i baken då. Eller va säger ni om den tanken.
Barcelona tarrak
2006-02-19 02:08
Såg precis matchen på video, efter att ha varit ute en sväng.

Skönt med en vinst, men försvarsspelet oroar. Kul att Valdes storspelar så att alla forumtroll som snackade om petning och försäljning kan hålla sig tysta.

Annars är jag mest irriterad att jag låter mig bli provocerad av alla dessa idioter i vita tröjor som härjar omkring på detta forumet (läs RonaldoZone, Zizou_Manou m fl). Vad är deras syfte, förutom att skämma ut sig själva och sin klubb?

Kul att det var så bra tryck på läktarna mera sånt!

Älska Pyuol!
Barcelona Haffe
2006-02-19 01:50
Såhär tycker jag Barca borde lira mot Chelsea på onsdag:

---------------------Valdés-----------------------
-----------------Marquez--Puyol----------------
----Belletti--------------------------Sylvinho---
------------------Edmilson----------------------
--------------Deco----Bommel-----------------
------Henke/Etoo----------Ronaldinho------
------------------Henke/Etoo--------------------

Som sagt, deras 4-3-3 system är givet. Sen tror jag mer på Henke än Messi mot chelsea(var väl inte oväntat men läs varför) det beror mycket på att Messi e för vek men även orutinerad, Henke är van med hårt spel från då skotska ligan. Även så roterar Henke och Etoo i den centrala rollen, som det såg ut idag(mot betis) Så hade dom en bra rörlighet och skapade oreda hos försvaret, och öppnade upp för andra i laget men även för dom själva. Sedan så är Henke mycket bättre defensivt än Messi och det lär behövas. Blir det stopp i offensiven så kan en talangfull Leo Messi alltid hoppa in. Han kommer behövas.

Visca Barca!
Barcelona Ride_The_big_one
2006-02-19 01:41
robenho

Jag svarade på min fråga och din fråga, du fick 2 bonus svar vad mer kan man begära:D

Förresten Robenho stavas väl Robinho? aja stava madrid spelare hur du än vill gör mig inget.

När vi säger att det behövs fysik så menar vi på pivote rollen och det skadar inte att ha edmilson och motta bredvid varann som kan vinna bollarna Deco lär väl få mycket stryk men så han kan få lite frihet att göra nåt konstruktivt framåt.
Tappar man bollen allt för ofta mot Chelsea så går det undan då de ställer om blixt snabbt och när det stämmer för dem dödligt effektiva.

Det finns tillräckligt med offensiva spelare som kan spela bollen på marken,därimot ska inte bollen spelas på marken alltför mycket på vår planhalva men annars är det väl ett recept alla spanska lag ska spela mot eng lag eller vad säger du?
Barcelona Lion0
2006-02-19 01:18
Härlig seger idag grabbar ! Synd att Eto'o inte fick göra mål. EDMILSON blir bara BÄTTRE och BÄTTRE. Tvivlade på han innan säsongen började.

Betyg enligt MEJ, 1-5 :
Hb: Belletti, 2.5
Mb: Puyol, 4
Mb: Oleguer, 2
Vb: Sylvinho, 3
Mf: Iniesta, 2.5
Pivoté: Edmilson, 3
Mf: Deco, 3
Hf: Larsson, 3
Cf: Eto'o, 3
Vf: DINHO, 4

Gärna att ni säger vad ni tycker ir inte.

Visca el Barca
robenho
2006-02-19 01:17
vadå ni behöver mycket fysik..det spelar ingen roll om motta o marquez spelar, Chelsea har ändå mer styrka. Det ni behöver göra är att spela som vanligt alltså spela efter marken och försöka spela fint men lite effetktivare mot Chelsea..alltså ha lite snabbare passningspel iställe för att hålla i bollen. Ni komemr inte ha nån chans om ni försöker vinna med fysik ni ska iställe satsa på teknink. Som Robinho sa Teknik vinner alltid över fysik!
robenho
2006-02-19 01:11
Hörru Messi(as)!
Det va Maradona som komm på den där finten.Sen gjorde ronaldo den redan 97 mot lazio. Det är ronaldinho som härmar han inte Ronaldo! Såg säg inte Ronaldo försöker sig på en Ronaldinho.
robenho
2006-02-19 01:08
Ride_The_big_one
vadå ja på på bägge frågorna? det var ju bara en fråga.
Barcelona La Rambla
2006-02-19 01:02
He he he...
2006-02-19 01:00
Madridinho

Var det carlos som totalt glömde bort markeringen på Eto´o i Nou camp förra året?

SVar : på bägge frågorna är Ja
Barcelona -Frasse-
2006-02-19 00:59
Högerbacksplatsen är ett mycket stort problem. Vi har liksom bara antingen eller där. Långsamma, defensiva, säkerhetsspelande Oleguer. Eller tokskallen Beletti, som man aldrig vet vad han ska göra.
Tillsammans kanske dom skulle göra ett ypperligt jobb:)
Madridinho
2006-02-19 00:58
la rambla// klart att man har en negativ känsla mot barca, det tillhör ju jobbet när man är real fan.
jag gillar dock att se dinho lira och att xavi blir frisk så att han kan hjälpa spanien att lyckas i vm.
Barcelona La Rambla
2006-02-19 00:57
Inlägg från Duff från kanten som tog på Belletti och in i mål. Knappast hans fel.
2006-02-19 00:56
Ska vi få med ett bra resultat mot Chelsea på borta plan så blir nyckeln spela som ett lag som ett kollektiv som man kunde se lite grann idag när alla spela för varann och hjälptes åt, jag saknade pressen idag men det spara de säkert mot Chelsea?

:D

starstylers - Keep on movin är en svängig dans låt rekomenderar att ni som inte har den tankar ner den snacka om hype låt :D

Länktips: l
Madridinho
2006-02-19 00:55
var det belleti som gjorde självmålet förra året på camp nou?
Barcelona La Rambla
2006-02-19 00:55
Madridinho

Av vad jag har läst så är det inte så. Att du alltid har någon negativ känsla när det gäller Barcelona är vi vid det här laget såååå vana vid. Inget förvånar oss längre när det gäller dig. :-)
Barcelona Messi(as)
2006-02-19 00:54
Ronaldo försöker sig på en Ronaldinho
(gammal jag vet, men lika kul varje gång)
Barcelona La Rambla
2006-02-19 00:54
-Frasse-

Håller med dig om Belletti. Han är för opolerad.

Nemo

Tyvärr tror jag att Gio får starta istället för Sylvinho. Det gillas inte.

Ride_The_big_one

Kunde inte skrivit det bättre själv. De vinner en match, istället för att glädjas åt det så ska de in här och visa sitt missnöje när vi vinner. Humor på hög nivå. :-)
Madridinho
2006-02-19 00:53
la rambla// av vad jag har läst så verkar det så men innerst inne tror jag att dom har hämnd känslor.
Barcelona Messi(as)
2006-02-19 00:52
Tror faktiskt på Larsson från start mot Chelsea han passar perfekt på bortaplan. Tror att Messi kommer komma in så som han gjorde idag med pigga ben. Kommer bli en lite defensivare uppställning tror jag. Tror faktiskt att det är så det kommer att se ut i anfallet med ronaldinho och Etoo.

På mittfältet hoppas jag att Motta spelar ihop med Deco och Edmilson. Motta eftersom han är stor och stark tror han skulle passa in bra mot chelseas mittfält. Skulle inte bli förvånad om Iniesta började matchen istället för Motta.

I backlinjen hoppas jag på Sylvinho, Marquez, Puyol o Oleguer. Oleguer eftersom han är bättre deffensivt och sylvinho eftersom han är snabbare och mer explosiv än Gio. Tycker att gio kan se lite seg ut ibland. Dessutom har Sylvinho och Ronaldinho ett otroligt samarbete.

Grym match idag, underbart att se Ronaldinho när han är spelsugen. Synd att eto'o inte nätade, tror vi är för bortskämda med att han jämt gör mål..Puyol oj oj oj! grymt bra idag. Verkade inte ha någon vidare kommunikation med Oleguer fast jag tror det hade nåt med Edmilson att göra alla bollar kom genom ganska enkelt. Edmilson är annars min nya favo ;) han är ju stencoooool Måste ha en edmilson tröja när jagåker ner till barca. Om någon har en till salu så säg till! :)
Barcelona Schubert
2006-02-19 00:52
Ämne: Ämne: La Ramb....
Edmilson tar pivoterollen. Motta tar Iniestas plats. Vi behöver mycket fysik mot Chelsea.
Annons: