/spanien/barcelona/forum/26080.aspx/spanien/barcelona/forum/26080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-02-21 23:55
La Rambla/

Jo, sant det där med avgörande passningar, han missar en del där. Men annars en rätt säker passningsspelare. Grymt snabb med boll också. Jobbar också någorlunda iaf. Kul att du gillar honom. Jag har följt honom sen tiden i Stuttgart. Han var egentligen bättre där än i PL, och kvällens match visar också att han trivs bättre i europeisk än i engelsk fotboll. Tror den tekniska spanska fotbollen skulle passa honom.

Det har varit snack om att han ska lämna Arsenal nu eftersom han inte fått så mycket speltid. Som sagt skulle jag inte tacka nej om Barca nöp honom.
Barcelona La Rambla
2006-02-21 23:52
Gabriel:

Det är lätt att klara av offensiven i ett lag som Real som äger bollen 75% mot lag i La liga som inte vågar gå frammåt mer än att pressa när Real går till anfall. Klart han blir bra offensivt då.
Barcelona giovani
2006-02-21 23:50
La Rambla, du är inte ensam, jag tror personligen att vi inte kan hålla nollan utan Xavi eftersom när vi spelar defensivt så brukar Barca göra det genom att rulla bollen runt och runt går inte lika bra utan han, men jag tror inte vi kommer förlora bara för det.

Vi får helt enkelt inte missa som vi gjorde förra året, och vi kan inte spela runt på mitten utan spelare bakåt som när Xavi tappa den förra året. Essien o Gallas är borta satsa på Messi så är jag säker på minst 2 mål så pass många chanser kommer vi ha vare sig Chelsea anfaller eller spelar på kontringar.
Barcelona Gabriel
2006-02-21 23:49
giovani

Haha du låter som min pappa ;)

La Rambla

Cesc till Real Madrid? Nejdu det tror jag aldrig på!

Angående Cicinho så var det otroligt många, självklart då framför allt madridistas som var väldigt snabba med att höja honom till skyarna som världens bästa högerback om några år(vilket iofs inte är en omöjlighet). Att han har varit bra offensivt i matcherna som han har medverkat i och varit en riktig posivit injektion för laget är självklart, men han hade fortfarande inte fått bevisa vilken standard han håller defensivt. Precis som jag spekulerade i så håller han inte världsklass defensivt(även om det inte är rättvist emot honom att dömma honom enbart efter dagens match) vilket världens bästa kommande högerback skall göra.

Som jag alltid sagt, Cicinho är än så länge väldigt överskattad, det blev han i Confederations Cup och det blev inte bättre när han kom till Real Madrid. När han bevisar att han håller defensivt så kan man börja snacka. Men än så länge så håller jag Daniel Alves som nästa kommande världsback till höger. Sedan kan man alltid argumentera i att han inte spelar i europa med Sevilla som Real Madrid gör och inte stöter på lika bra lag som Arsenal/Reyes vilket visserligen är sant. Men det innebär inte att han inte möter Barcelona, Valencia, Real Madrid gånger två varje år och då har han bevisat sig hålla en betydligt bättre defensiv klass än det som Cicinho visade idag. F.ö anser jag också att Cicinho förtjänade 2 gula kort idag och borde blivit utvisad, men det är defenitivt inget jag tänker hacka upp mig på.
Real Madrid Zidane_5
2006-02-21 23:49
Nu innan matchen mot chelsea undra ja om ja ba får ställa en fråga vikken spelare i chelsea e ni mest rädda för?
Barcelona La Rambla
2006-02-21 23:46
Schubert

Hleb är grym. Vilken teknik på små ytor. Vände bort reals mittfältare gång på gång så det stod härliga till och alltid med bollen under kontroll. Det han slarvar med är avgörande passningar som han sprider lite väl mycket. Men det kan han jobba på.
Barcelona J26
2006-02-21 23:44
Gabriel

1-2 är bra ;) men jag tror nog mer på 4-1...vet inte varför. R10 stänker dit 2 baljor varav den ena kommer vara ett mästerverk likt det han gjorde mot just chelsea förra året. Messi ökar sedan på till 3-0, vi släpper sedan in ett skitmål och Eto'o gör till sist 4-1. Men det är som sagt bara en känsla =)

1-4 menar jag självklart ;)
Barcelona Schubert
Fabregas imponerade på mig också. Han är ett alternativ, även om han inte lär vara billig. Ett plus att han är katalan.

Hleb är jag inte helt främmande för heller; har alltid varit förtjust i den spelaren. Han skulle nog vara billigare än Fabregas, eftersom han inte är helt ordinarie.

Real får svårt att vända det här. De skapade ju knappt en enda målchans i öppet spel. Ffa är deras mittfält alldeles för dåligt. Gravesen och Guti håller inte. Spelar de så här i ligan kan vi vara lugna. Hoppas att övriga Primera-tränare tar lärdom av Arsenals spel.
Barcelona La Rambla
Spinbad

Jag tycker mest att han påminner om en sektledare, och där sekten heter Ronaldo.
Spinbad
2006-02-21 23:43
Hmm, någon som är sugen på att ha en diskussion om Ronaldo är världens bästa anfallare eller inte? O fenonmeno är underbar rolig på real forumet för övrigt i sitt försvar av Ronaldo. Den killen verkar ärligt talat heja mer på Ronaldo som spelare än Real Madrid som lag.
Barcelona La Rambla
2006-02-21 23:42
Gabriel//
Ja du, min värsta mardröm är att Cesc går till marängerna. Det får bara inte ske. Tror iofs inte att han är så korkad.

För att inte tala om hur förnedrad Cicinho blev gång efter gång av Reyes. Ska vi slå vad hermano, att en del maränger kommer skriva köp, köp, köp efter den här matchen? :-)

Självklart får Henry komma, om han verkligen vill själv. Det är först då jag tror att han blir en riktig tillgång för oss.

Jag är försiktigare inför imorn. Är riktigt orolig för vår defensiv. Hoppas verkligen vi håller ihop det i början av matchen den här gången. Kan acceptera en uddamålsförslut bara vi gör ett mål.
Barcelona giovani
2006-02-21 23:40
Varför inte min dröm, vi vinner 0-5 och Muro blir utvisad ;)
Real Madrid Los Galacticos3
2006-02-21 23:38
Alltså i kvällens match såg det tungt ut.. PUH! tur att man hade en liten solstråle som lös i mörkret. Jag pratar om Ronaldo såklart:D Vilken glöd, vilken rörelse OCH VILKEN VINNARINSTINKT:D OTROLIGT ÄR MITT ENDA ORD:)
Barcelona Gabriel
2006-02-21 23:35
el Flaco

Föredrar min känsla - den säger 1-2 ;)
Barcelona el Flaco
2006-02-21 23:34
Grabbar, jag hade en dröm inatt...och där så vann vi med 1-0, målskytt Eto'o. Jag brukar har rätt med mina drömmar om Barcelona så ett råd är att spela på det resultatet ;)
Barcelona Gabriel
2006-02-21 23:33
Gustaf

Visst är det så, men det finns alltid yngre personer som inte kan hålla sig så om vi - vilket vi inte gör, vi vinner imorgon, förlorar så kommer det att krylla madridistas här mañana.

Det var längesen som jag blev så otroligt imponerad av en svensk spelare som jag idag blev av Freddie, han var otroligt bra idag och denna matchen lär väll tysta en del av hans kritiker om att han inte längre håller för startelvan. Cesc, ja vem var det som sa att vi inte behöver honom eftersom vårat mittfält är så fullpackat redan, efter denna matchen hade jag gärna sett honom i vårat lag - han imponerar mer på mig än vad Iniesta har gjort. Däremot försöker jag inte jämföra dessa emellan, till skillnad från Iniesta så tycker jag att Cesc har lite av en lite mer liknande utgångsposition som Xavi har, det enda jag säger är att han imponerade otroligt idag och skulle platsa på vårat mittfält för tillfället eftersom Xavi är borta.

Henry - welcome to catalunya!

La Rambla, ibland undrar jag ifall vi har samma hjärna eller om vi bara tänker otroligt lika. Jag blev otroligt imponerad av Eboue, han gjorde en strålande match - men vad ska man säga om Ronaldo? Inte så konstigt att Bernabeu reagerar som de gör när han är så tamfattig som han är. Visst skall han enbart göra mål, men detta var överdriver. Knappats någon Ronaldo/madridistafan som kommer in hit efter dagens match för att påstå att han är bättre än Eto'o, det vore skrattretande.

Slutligen, A por ellos!
Barcelona La Rambla
2006-02-21 23:30
Redaktionen//

Självklart håller vi oss här på Les Rambles och mår bra tillsammans istället. :-)
Barcelona Suñol_
2006-02-21 23:27
Fan va bra Henry är...man blir ju sugen och se vad han kan tillföra Barca...
Sevilla José
2006-02-21 23:26
Hahaha, Cesc fick stående ovationer på Bernabeu. Har det någonsin hänt tidigare, att en katalan har fått det?

Helt underbart att Arsenal vann förresten. Har en del fina spelare såsom Cesc, Reyes, Henry, Hleb, Ljungberg, Eboue osv..

Hoppas ni spöar arroganta mourinho och hans köplag imorgon!
Barcelona Redaktionen
2006-02-21 23:25
Uppmaning till culés: Visst det är kul att Real Madrid förlorade men gå INTE in på deras forum och berätta om era känslor och åsikter. Då kanske vi slipper vissa av deras mindre kreativa kommentarer om vi mot förmodan går på en mina. Tack på förhand.
Barcelona Rambo~
2006-02-21 23:23
Ämne: @ Rambo~

Man kan ....
Tackar ;)
Barcelona Valdés
2006-02-21 23:20
AlexC; Du skriver att Sylvinho är lika dålig i positionsspelet som Gio - ge ett par exempel på matcher där det har varit så. I de matcher som jag själv sett, vilket är samtliga, har Sylvinho imponerat (såväl offensivt som defensivt). Inte en enda gång har han tappat markering vilket lett till att motståndarna kunnat göra mål.
Real Madrid Zand
2006-02-21 23:19
för första gången i mitt liv kommer jag att heja på barcelona imorn. hatar Chealsea så mycket + att inte vill att det ska vara färre spanska lag i CL. skulle sänka våran Liga status

Heja barca bara för imorn.. annars aldrig
Tedi (CST)
2006-02-21 23:17
@ Rambo~

Man kan ju ifrågasätta Real Madrids backlinje. Skrattretande, IMO.

Lycka till imorgon!
Barcelona La Rambla
2006-02-21 23:10
Barça-fan//
Grattis till vinsten, kul att vinna pengar på en förlust för Real. :-)

Ja både Cesc och Ljungberg var riktigt bra. Är annars otroligt imponerad av unge Eboue, han tog ju bort Robinho fullständigt. För att inte nämna Lehman, vilken klassmålvakt. Inte ett fel på hela matchen. Kung i luftrummet.
Barcelona - FcB 20 -
2006-02-21 23:08
jag tror inte Real kommer vidare i chl .
Barcelona Rambo~
2006-02-21 23:01
Henry är ju så jävla iskall, riktigt skön att titta på.Vad han gjorde med reals backlinje haha speciellt vid målet ;)
Barcelona giovani
2006-02-21 22:59
Grymt jobbat av Fabregas och Ljugberg, brukar inte imponeras av svenska spelare :) så ofta, men han var grym idag, vissa av Fabregas djupledsbollar var fenomenala. Och Henry ja vad ska man säga han börja med en klack tunnel på Ramos efter 30sek efter det är historia.

Barcelona Barça-fan
2006-02-21 22:58
haha grabbar lyssna på den här. gick in på ica idag efter träningen för att lägga en högoddslapp eftersom jag bara hade 20 kr på mig. Lade en fyrling på samtliga CL-matcher idag och fick in lappen. 1500 kr på 20 kr i insats haha känns bra inför morgondagens möte. Vet iallafall att man själv är i form :) Hoppas vårt käraste barca också är det.
Barcelona Jontteee
2006-02-21 22:49
Gabriel

Nää förlåt ett STORRT misstag av mig =D
Blev Grym impad av Fabregas en värdig ersätter åt Xavi, om han nån dag beslutar sig för att återvända till Katalunien
Annons: