/spanien/barcelona/forum/25948.aspx/spanien/barcelona/forum/25948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-03-04 17:10
Madridinho//

Jag har inte alls fel. Verkar vara du som har synsvårigheter. Drogba slår en kross, WBA-spelaren är inte ens i bild utan jobbar hemåt och springer förbi Drogba just när hans ben har pendlat färdigt efter passningen han slog. Ja han haltade? Så klart han gjorde det, han filmade ju hela situationen, klart han haltar när han går ut.

Nej inte avstängning. Men sånt kan ge böter från FA i PL.
Madridinho
2006-03-04 17:00
aragones; "det finns ingen rasism i spansk fotboll"
Madridinho
2006-03-04 16:58
la rambla// du har fel där, man såg tydligt att han blev kapad och haltade efteråt.

men bäst var ju när mourinho applåderade åt domarens beslut att utvisa robben. avstängning?!
Barcelona La Rambla
2006-03-04 16:52
Gabriel//

30 miljoner euro är sjukt mycket för en högerback, även om det är en brasse som är mycket lovande. Det denna brasse har är vad många andra av hans landsmän saknar, nämligen en riktigt bra defensiv. Sen att han är stenhård i kroppen gör ju inte saken sämre.

Dagens Oscar går till fjanten Drogba. Efter att ha slagit en krossboll råkar hans fot kollidera efter passningen med en hemspringande mostspelare. Drogba stupar som en klubbad oxe och rullar runt minst 5-6 gånger på planen i oerhörda "smärtor". Det var rent ut sagt skrattretande att skåda. Sen att han kommer in någon minut senare och ger allt i löpningar och närkamper gör det ju knappast mindre pinsamt. Skulle vara intressant att höra Mourinhos kommentar på den situationen. Tydligen är även London en riktigt kulturell stad med många teatrar. :-)~
Barcelona SaMii^
2006-03-04 16:35
Madridinho

Mourinho är bra pinsam han!
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-04 16:32
Jag tror och hoppas att Henke startar,för han och Etoo lär skifta position en hel del som dem gjorde mot Betis.Dessutom vet vi av erfarenhet att Giuly har svårt för att övertyga när han kommer tillbaka från skador.Låt han göra ett kort inhopp istället.

Daniel Alves är mitt drömförvärv men om Pool lägger ett bud på 30 mille så får dem gärna ta honom.Sevilla är vinnaren isåfall.Ingen högerback är värd så mycket,inte ens hälften så mycket.Men jag hoppas fortfarande på honom.
Madridinho
2006-03-04 16:31
ojojoj såg ni chelsea-wba idag?? mourinho var nära att slåss med motståndarlagets tränare och fjärdedomaren fick mota iväg honom. riktigt komiskt.

för övrigt blev robben utvisad.

Barcelona Peder
2006-03-04 16:04
Ämne: Vad tycker ni om rot....
tycker det har fungerat bra. att vinna även fast man roterar på laget visar vilken bredd man har!

Jag skulle däremot vilja att han försöker spela ihop en ordinarie backlinje iallafall. inte rotera så mycket på ytterbacksplatserna.
Barcelona EsCúle
2006-03-04 14:50
Ronaldo?

För det första:
Jag tror han vill från Spanien,
Hur bra form är han i?
Tror ni han skulle bli populär bland fansen genom att först har varit i Barça, sen gå till real och komma tillbaka?
Är hans tid över?

1,Dålig.
2,Nej, han skulle bli utbuad.
3,Ja,hans tid är över.
.AssyriaN!
2006-03-04 14:45
Ämne: Vad tycker ni om rot....
Jag tycker det ser väldigt bra ut.. Han klarar det mycket bra...

CL hemma mot Chelsea, nästa vecka!
VIIIIIIIIIIINST
.AssyriaN!
2006-03-04 14:44
Ämne: finns det någon mer ....
Han skulle kunna passa bra in i barca tröjan men tycker att det är en risk man inte ska ta :/
Barcelona Gabriel
2006-03-04 14:34
Kom vi inte överens om att ignorera alla madridistas här inne för ett tag sen?
Barcelona EsCúle
2006-03-04 14:31
Vad tycker ni om rotationen på laget i dagsläget?
Klarar Rijkaard det bra?

Jag tycker rotationen på laget har förbättrats mycket sen förra året då vi näst intill spelade med samma elva varje match, nån som tycker nått?
Barcelona Gabriel
2006-03-04 14:31
La Rambla

Äh, var lugn Gabriel. Liten risk att Dani väljer det kalla, trista England framför Camp Nou.

Ja, men så tänkte jag om Xabi Alonso också och dagen efter såg jag honom i Liverpooldressen!

Däremot tycker jag precis som dig att det vore mycket konstigt för vilket lag som helst (förutom Chelsea då, det finns inga gränser i den klubben) att punga ut så mycket pengar för en högerback.

AlexC

Gabriel, president in disguise? ;-)

Hehe bara om du listat ut ifall Laporta kan prata svenska ;)
Barcelona Nr 10
2006-03-04 14:30
finns det någon mer än mig som skulle vilja se Ronaldo i Barca tröjan??
Barcelona Ordem e Progresso
2006-03-04 14:26
Rambo~

Okej, då förstår jag din ilska ;)
Barcelona Rambo~
2006-03-04 14:25
Ämne: Rambo~

Tycker du ....
Ja jag vet..men jag syftade på de som kom in o skrev om Luxemburgo
2006-03-04 14:20
Madridinho

Japp, det blev 3-3. Ruskigt dåligt spelat av oss den matchen då vi släppte 1-3 till 3-3. Ska inte hända ikväll !
Barcelona Nr 10
2006-03-04 14:19
jag är ganska säker på att Henke kommer spela från start,,han förtjännar det så många mål som han har gjort så är han värd platsen mer än Guily.
Madridinho
2006-03-04 14:18
visst blev det 3-3 i förra mötet mot depor?
det var en riktig kul match, högt tempo och snygga mål
2006-03-04 14:16
Rambo~

Tycker du ska vara mer förstående till de Realfans som faktiskt diskuterar saker gällande Barcelona här inne. Dem gör ju faktiskt inget fel, så då får dem gärna diskutera här inne, så länge det gäller Barcelona :)
Barcelona Rambo~
2006-03-04 14:05
Hallå! jag har en fråga till er alla Real fans: Trivs ni inte i erat eget forum? måste ni komma in hit o smutsa ner vårat?
Real Madrid #10 Robinho
2006-03-04 14:03
Jag tror att Giuly kommer att starta nu när Messi inte kommer att vara med. Dem har ju mer liknande spel stil och det skulle passa bättre i er tremana anfall.

Kommer nog att bli en väldigt spännande och högfart match.
Barcelona La Rambla
2006-03-04 13:32
Jontteee//
Marques är en bra spelare, självklart skulle han klara av att spela högerback om det krävdes. Kan bara inte tro att Rijkaard har sådana planer för honom.

Crespo om Messi:

"We weren't annoyed with him when Del Horno was sent off. It is the stuff of football and often happens," Crespo told the Sun.

"What is undeniable is I saw Lionel's legs in Switzerland and the bruises were still there.

"Messi was never afraid despite his youth and small physique. That is worthy of respect. I thought he was very courageous.
Barcelona Jontteee
2006-03-04 13:05
La Rambla

Såg en match med Mexicos landslag förut o då spelade Marquez som högerback. Det gjorde han bra, då kanske han kan spela som högerback i Barcelona med =)
Barcelona La Rambla
2006-03-04 12:45
Nej, men däremot så har Antonio Lopez ryktats till Barça efter säsongen.
Barcelona Kamyar
2006-03-04 12:35
Är det någon som vet något mer om backarna från atletico som riijkaard tydligen visat intresse för? jag tror perea och pablo skulle bli pricken över i:et för oss. Det är där vi missar lite. Vi släpper in lite billiga mål men med en stadigare backlinje tror jag det lag vi har idag kan vinna allt som går.
Barcelona AlexC
2006-03-04 12:31
Jag räknar faktiskt med att han kommer då det finns i mina planer

Gabriel, president in disguise? ;-)
Barcelona La Rambla
2006-03-04 12:21
Äh, var lugn Gabriel. Liten risk att Dani väljer det kalla, trista England framför Camp Nou. Har svårt att se Liverpool slänger upp så mycket för en högerback. Speciellt när de redan har 2 alternativ där. De bytte ju till sig Kromkamp ifrån Villareal. Det finns bara ett scenario att de lägger så mycket pengar och det är om Gerrard försvinner till Juventus i sommar. Då har de kapital för det.
Barcelona Gabriel
2006-03-04 11:45
Hola tots

Precis som jag spekulerade i efter Zaragoza matchen så kommer Messi att vilas idag mot Deportivo antagligen för Henkes fördel, vilket jag tycker är mer än rätt av el mister. Messi har fått väldigt mycket uppmärksamhet på sistonde, självklart välförtjänt, och snart spelas returen emot Chelsea - hans ålder går inte att blinka för i detta fall. Det bästa är att ge honom vilotid idag åtminstonde till att börja med så han kan slappna av lite inför returen i Champions League och detta vet Rijkaard om. Samtidigt som jag anser att det är viktigt att bära av lite vikt ifrån Messis axlarså tycker jag även att Larsson välförtjänt ska få starta då han spelat väldigt bra och gjort mycket mål på sistonde - när han spelar dåligt är jag kritisk men jag måste ändå erkänna när han också spelar bra.

Rafael Benites försöker ta våran Dani Alves - fan jag blir arg. Dessutom är det ingen liten erbjudningssumma som vi pratar om heller. Liverpool ska enligt sport, som hänvisar till en anonym källa, ha erbjudit Sevilla 30 miljoner euro för att få honom nästa säsong. Det finns inte en chans att vi kan sätta emot detta - för en BACK. Det är på tok för mycket pengar och jag vet att ledningen resonerar på samma sätt då Barça sedan Laportas ankomst fört in en mycket bra värvningsfolisofi som går ut på att inte "volverse locos por un jugador" dvs - betala för mycket pengar för någon spelare, lite kortfattat dvs.

Alves är en spelare som jag, och många andra också för de delen, väldigt gärna vill se på Camp Nou nästa år. Jag räknar faktiskt med att han kommer då det finns i mina planer men ska Benites vara helt omöjlig så finns det inte mkt vi kan göra - dvs om inte Alves vägrar att acceptera kontrakt från Liverpool vilket jag har svårt att inbilla mig händer.

Hur som helst så är Sevilla tvugna att erbjuda oss Alves för samma transfersumma som kan komma att ske någon dag på honom (oavsett klubb) eftersom vi har den så mycket kända optionen på honom. Men vad spelar det för roll ifall Liverpool tänker punga ut 30 mille för en högerback?

Se länk!
Annons: