/spanien/barcelona/forum/25943.aspx/spanien/barcelona/forum/25943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-07 18:08
Det ska faktiskt bli kul med Glenn som kommentarer.Sättet han kommenterar på är ironi på hög nivå.Alltså för oss som inte håller på engelska lag.
Barcelona La Rambla
2006-03-07 18:06
Tack för alla gratulationer alla besökare. Nu är det nära och min mage har fått kramper av nervositet. :-)

Blau-grana al vent
un crit valent
tenim un nom
el sap tothom
Barça, Barça, Baaarça!!!

VISCA EL BARCA!!!
Real Madrid Robson De Soúza
2006-03-07 17:59
Lycka till ikväll Barca!Spöa skiten ur dom nu!Visa att spanska ligan är bäst=).Jag måste erkänna att jag drömde att Chelsea vann med 7-0 lite konstigt men jag hejar på er ikväll!

LYCKA TILL!!!
Barcelona Qno
2006-03-07 17:59
Är det Hysen och Strömblad (heter han så?) som kommenterar ikväll?
Brummbrumm
2006-03-07 17:56
Så var det dags. Pirret i magen, kylen full med öl, polarna på väg över och tentaböckerna ligger i fin liten undanglömd hög någonstans i rummet - och för att vara ärlig, jag bryr mig inte om vart dem är. Ikväll är det fotboll på absolut högsta nivå som kan utlovas - och vem fan bryr sig om sociologi då!?..

50 spänn är satta på 4-0. "Den som skrattar sist är också fullast"... kriget i korridoren är i full gång. Jag har förgäves försökt att pantsätta min mage idag - kommer inte att palla dess humörsväningar a'la en flickvän under PMS.

Fy fan vad vi vinner! Lycka till nu.. och må ölen vandra den väg bollen rullar. Vandra o vandra - vingla...
Spanien Vámanos cañoneros
2006-03-07 17:54
Lycka till i kväll.
En seger för Barcelona är en seger för fotbollen. Vore dessutom riktigt skönt om ni kunde täppa till truten på den självgoda José och ryss-Roman.

Barcelona AlexC
2006-03-07 17:51
Spinbad

Jag känner igen det med Barças inverkan på pluggandet. Jag sitter bara och tänker laguppställningar och offensiva kombinationer mellan varje stycke i den härliga kurslektyren.

Årets hittills viktigaste match ikväll!
Barcelona Qno
2006-03-07 17:51
Vet inte om nån av er varit inne på Sportbladet och kollat undersökningen dom gjort där om vilka som spelar roligast fotboll av Barcelona & Chelsea.

90 % Barcelona
10 % Chelsea

Ganska klar seger för Barca där i alla fall.

Själv tippar jag 3-1 till Barca ikväll, Dinho sätter första, följs upp av Messi och sen avslutar allas våran egen Henke med att hänga dit 3an i slutet.
iLsket.Bi
2006-03-07 17:44
Medgångsuppotrarnas match ikväll då, ska bli kul!
Jag sticker ut hakan och säger att det kan bli en jämn match.
Barcelona La Rambla
2006-03-07 17:39
Spinbad// Olé!

Fansen vill att Henke ska stanna kvar i Barcelona. :-)
Spinbad
2006-03-07 17:36
Jag brukar inte bli nervös eller okoncentrerad innan en fotbllsmatch men nu är jag rejält uppspelt. Plugga är ju fan omöjligt. Annars känner jag bara: "TRADUCTOR TRADUCTOR TRADUCTOR!!!"
Barcelona Barçaredaktionen
2006-03-07 17:34
El Flaco är avstängd i en vecka. Välj dina ord bättre nästa gång.
Barcelona La Rambla
2006-03-07 17:14
Chelz//
"La Rambla // Vi ser ju vilka som hörs mest ikväll.. :)"

Ledsen, men jag har nog tappat tråden? Det beror nog på att nervositeten har fått grepp om mig nu.

Ni andra (ingen nämnd, ingen glömd :-)~), snälla kan ni inte uppföra er lite bättre mot besökare? Det är en sak att ironisera och skriva sarkastiskt om Chelsea osv., men direkta elakheter och spydigheter mot andra forumiter är bara för låg nivå. Pinsamt. Ridå! :(
Barcelona Marcos
2006-03-07 17:10
Zipp, och Robinho fick årets rookie, kvällen avrundades med hedersoscarn till Rivaldo :D?
Chelz
Marcos //

Okej, då kan jag redan nu säga att min översättning via lexikon lät helt annorlunda.. :)

Vad det gäller min närvaro på forumet så har jag skrivit 23 (24) inlägg på detta forum varav 4 idag. Att jämföra det med 1784 på The Shed och 7 idag är inte vad jag kallar mer aktiv här än på vårat forum.
Det finns vettiga Barcelonasupportrar som man kan diskutera och ge en del gliringar till här, och det är dom/den jag försökta prata med till stor del i mina 20 inlägg. Inget konstigt där va?

Sen besvarade du inte min fråga vad som menades med ditt inlägg, men det får ju vem som helst och fundera på vad du menar? Sen behöver du inte svara nu, du vill säkert inte. Jag ska dra mig tillbaka till mitt eget forum - det vill jag.
BarcáRobban
Barcelona - Chelsea ?-?

Matchen kan sluta exakt hur som helst. En klar matchbild är dock att Barcá kommer att äga bollen och spela runt den mellan världens bästa anfallstrio. Chelsea har helt klart kapacitet att vända på tillställningen och slå ut de rödblåa. Men om Barcelona inte är för offensiva (vilket brukar vara problemet) så tror jag att man klarar av detta. Dock vill jag hellre att Barcá anfaller än att lägga sig på försvar, vilket jag vet till 100% att dom kommer att göra. Barcelona spelar aldrig på resultatet och förhoppningsvis kan de slå in ett par bollar bakom en av världens bästa målvakter (Cech)! Men som jag skrev längre upp så får man avvakta lite och kanske inte satsa för fullt hela tiden. Antag att Henke kommer att få spelatid, speciellt om vi skulle ligga under med 0-2, för är dte något Larsson är bra på så är det att kom in och vända matcherna:) Dessutom är jag bland de som tycker att Henke borde få spela mera ändå. Varken Motta, Iniesta eller Van Bommel har gjort några större matcher i år... bäst är Motta. Iniesta platsar inte alls, tycker att han är lite för klen! Varför inte spela så här?

---------------Valdés------------------

Belleti----Puyol----Márquez----Sylvinho

-----Messi----Edmílson----Deco

Eto'o---------Larsson--------Ronaldinho

Den uppställningen skulle vara kul att se... dock kanske lite för offensivt i en sån här match!

Förresten vad är oddset på att det blir en utvisning i matchen?
Inte så högt antar jag;) Tycker att domaren i förra matchen var bra, dock gjorde han några småmissar... b.la. rött kort direkt och inte två gula. Sen skulle båda lagen kanske haft lite straffar osv. Hoppas Merk håller sig i bakgrunden där han ska vara. För allas skull så hoppas jag på en underhållande match där man efter (oavsett vilka som gått vidare) kan säga att det var en bra match och att ingen kan klaga på domslut mm:)

Mitt tips: Barcelona - Chelsea 2-2
Real Madrid zipp
2006-03-07 17:06
jag tror barca vinner med 3-1..synd att robben anlände en dag senare då han var i Los angeles i söndags där han drog storslam med 3st oscar för bla för bästa film,, bästa framträdande(inom film)och bästa manliga filmare=),MEssi var oxå nominerad för bästa nykomling..men den oscarn gick till Reyes
Real Madrid R9 Ronaldo
2006-03-07 16:58
StREeT_STYLE

Hysén kan ingenting om fotboll. Puyol är 10 gånger bättre än Terry.
Barcelona Marcos
2006-03-07 16:57
//Chelz
Nej lilla gosse. Jag skrev diplomatiskt " Mannen, var inte löjlig. Ditt lag har ett eget forum där du kan skriva ditt skräp i"

Jag trodde ryska var något obligatoriskt för alla Chelseafans då bossen är Ryss, sorry jag hade fel. Och en annan rolig sak är att du skriver och hänger mer tid här än i ditt eget forum. Varför då? är min fråga...
Chelz
2006-03-07 16:51
Marcos // Tyvärr kan jag inte ryska, men av det lilla jag kunde översätta så.. kan inte skriva mer för då blir det ett personligt påhopp.
Chelz
2006-03-07 16:43
Ordem e Progresso // Gör så, jag har inget för Usa.

"Chelseaspelarna kommer bli vampyrens näring"

Skrämmande ideér. Jag ska genast tipsa Chrisoffer Bjäreborn på Aftonbladet. Det här kommer ni inte undan med :)
Barcelona Marcos
2006-03-07 16:42
//Chelz

Человек, не смешон. Ваша команда имеет свой собственный форум где вы можете написать вашу гречиху.(på chelsiska, menar ryska)
Barcelona StREeT_STYLE
2006-03-07 16:38
Jag ser framemot Glen (jag-älskar-grisfotboll från-england-och-hatar-att-göra-välutvecklade analyser,-plus-så-är-jag-en-alkis) Hysens kommentarer.

Kommer fortfarande ihåg hans mycket goda utvärdering (GOROVASTE IRONIN) av varför ( I hans tycke) Pyuol är en sämmre spelare än Terry.

FÖR ATT HAN HAR LÄNGRE HÅR ÄN TERRY, OCH INTE KAN SE RUNT OMKRING SIG PÅGRUND AV DET.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-03-07 16:37
Chelz

Japp, han ska mörda en klubb. Jag ska dra och mörda Frihetsgudinnan snart :)
Chelz
2006-03-07 16:29
Marcos // Andra gången du skriver

"Chelsea FC, Rest In Peace . . . "

Hur ska man tolka detta? Mordhot?
Barcelona Marcos
2006-03-07 16:23
Fyfan vad äckliga Chelseafansen är. De snackar skit om världens bästa spelare. Har de inget bättre att göra? Jag hoppas vi kör hårt mot hårt. Rör de messi skickar vi Marquez på lilla Robben som placerar in några välriktade dobbar in i hans ben. Vi ska visa att vi också kan spela fysiskt och inte vika ned oss. Tjuvknep är också tillåtna speciellt i fasta situationer mot oss. Och snälla grabbar, rulla bollen så mycket som nöjligt så att Chelseaspelarna blir frustrerade och sedan hugger vi.

Oj vad skönt det kommer kännas om vi vinner, ett års längtan efter hämnd kommer infrias. Ingen kommer tveka om vilket som är det bästa laget i världen. Och Chelseaspelarna kommer bli vampyrens näring en lång tid fram över.

Chelsea FC, Rest In Peace . . .
Chelz
2006-03-07 16:09
La Rambla // Vi ser ju vilka som hörs mest ikväll.. :)
Barcelona Fredecó
2006-03-07 16:04
Messi får nog en bytydligt tuffare afton ikväll än senast, men det öppnar ju ytor åt andra lirare. Gallas kommer nog göra det tufft för Messi, men Messi är kvick nog för att göra bort Långbenta Gallas :) Hoppas iallafall på en bra och underhållande match, där det går vägen för Barca. Men mina farhågor just för denna match är som sagt det deffensiva spelet, Chelsea kommer nog förmodligen att starta med en oerhörd fart, gäller bara att hålla tätt i början så tror jag det ordnar sig. Försvaret måste visa upp ett oerhört stabilt spel, får inte vara som senast mot Deportivo. El capitan måste verkligen kliva fram :) Visca El Barça
Barcelona Ronaaldinhooo
2006-03-07 15:52
FC Barcelona-Chelsea FC Live på www.bosnia.se
Brummbrumm
2006-03-07 15:25
Förlåt. Lite cynisism från min sida - men titta in länktipset, helt underbart!
Annons: