/spanien/barcelona/forum/25922.aspx/spanien/barcelona/forum/25922.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambo~
2006-03-09 18:49
typiskt att efter milan kört över bayern så ska alla tycka att milan är delat etta med barca i fotbolls värdlen för en månad sedan sa alla att milan var ett uselt lag!(jag syftar på milan fansen) nu helt plötsligt älskar ni erat milan
Barcelona Tompa
2006-03-09 18:47
Boss:
Vi får se när vi möts.

En sak som jag inte riktigt förstår är hur Milan kan vara så långt efter Juve i ligan när Milan enligt mig har ett betydligt bättre lag än Juve? Satsar inte Milan lika mycket på ligan som Juve, eller?

Hoppas på ett möte i final i alla fall. Barcelona och Milan är f.t Europas/världens bästa klubblag.
Barcelona Rambo~
2006-03-09 18:47
Ämne: Ämne: boss så....
asså de finns ingen fotbollspelare i världen som har den kreativiteten som xavi har! han är bäst hans passnings % är alltid typ 94% varje matcher han ser sånt som gattuso aldrig skulle kunne se och även om han såg inte förstå sig på! samma sak med pirlo..
Barcelona messsi
2006-03-09 18:46
att du inte tar dig in på milan forumet och skriver det :) trevligt att vet vad du tycker men som sagt testa att skriva det på milans forum
Alavés Boss
2006-03-09 18:43
Ämne: boss så du menar att....

Japp....de råder ingen tvekan om det...
Pirlo är den bäste spelaren som finns på sin position.
Xavi är aldrig någon lika bra regissör som Pirlo är. De har t o m döpt om rollen till Pirlo-rollen numera..
Alavés Boss
2006-03-09 18:41
@ Sonde

Helt rätt....Juventus har knappast den högsta högstanivån av alla lag i Europa. Juventus styrka är att de har den klart högsta lägstanivån av alla lag. Det är sällan att de förlorar mot nåt bottenlag, som både Barca och Milan ibland kan göra.

Annars tycker jag att det i Europa är Barca och Milan som har den högsta högstanivån. Dvs de är bäst i Europa för tillfället..
Barcelona Rambo~
2006-03-09 18:41
boss så du menar att pirlo är bättre än xavi?
Barcelona Backstrom
2006-03-09 18:39
Sonde

Bra skriven krönika, håller med om allt skrivet där istortsett. Jag vill inte se Barcelona möta Milan eller Lyon, det är ungefär vad jag hoppas på - Juventus har dessutom en 12'e spelare kallad Fru Fortuna, och jag ser gärna att Barca håller sig ifrån Fru Fortunas efterslängar.
Milan, usch - Det är laget som jag personligen ser som farligast - Rutinerade spelare och formtoppade anfallare, det är defensiven som läcker för dem men man vet aldrig när spelare plötsligt höjer sig till uppgiften. Kom ihåg Zidane förra året mot Juventus exempelvis, eller Lucic istortsett varje landslagsmatch kanske? ;-)

Boss

Seriöst, har du sett många matcher då Barcelona har spelat, förutom just Barcelona - Chelsea / Chelsea - Barcelona.

Angående Gattuso tycker jag att han är en skicklig defensiv mittfältare, det lilla jag sett av honom (Landskamper, strömatcher med Milan och Inter - Milan derbyn), att säga att Milan är sämre pga. att "en sådan som Gattuso" platsar i Milan är ganska oförtjänt nedlåtande.
Barcelona Sonde
2006-03-09 18:34
Boss: Du kollar bara på Milan matcher och Champions League matcher på ZTV va?
Barcelona Sonde
2006-03-09 18:33
!Barca!: Juve har ett stabilt och pålitligt lagbygge som gör vad de ska. De vinner konstant mot mittenlag och bottenlag, sällan det ens blir kryss. Men så fort motståndet håller hög klass visar man om och om igen att man inte håller mästarklass. Juventus har inte en chans att vinna Champions League, och där är det överskattning att kalla de för Europas bästa lag (vilket väldigt många lag gör). I mina ögon är Juve en drömlottning för just Barça. Kanske inte för Arsenal, Milan osv, men för Barça är dem det och det tänker jag stå för även om de skulle slå ut oss.
Alavés Boss

Bra gubbar...nu för ni en vettig diskussion här!!
Man behöver inte börja storlipa bara för att en t ex tycker att Deco är slö osv.

När det gäller Pirlo är det en helt unik fotbollspelare. Och det är så vitt jag vet bara Milan och till viss del Barca som spelar med en så kallad regista på plan. Pirlo är kanske den bäste pasnningsspelaren i världen, det är därför jag tror att han får regissera spelet i Milan..
Barcelona -Frasse-
ebj

Den rollen Gattuso har i laget finns det grymt många som gör bättre. Han har ju så dålig teknik att varje gång han vunnit en boll måste han passa den till Pirlo för att inte slå bort den. Han är en klassisk vattenbärare. Stort hjärta och stora lungar men total avsaknad av speluppfattning och teknik. Det finns väl ett skäl till att han slog igenom i Skottland.
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-09 18:32
ebj
Om du vet vilken situation jag syftar på så kan du väl inte påstå att våra spelare överdramatiserat situationer som Gattusso faktiskt gjorde mot Bayern.Den var lika överdriven som Robbens mot Pool.
Barcelona Gustaf
2006-03-09 18:31
Boss//
Att påstå att Seedorf är bättre än Deco är helt obegripligt och snudd på kriminellt. Seedorf lever på alla hans CL-titlar och de 2-3 långskott som han drar in per säsong. Deco är betydligt komplettare och överglänser han rejält när det gäller offensiven. Deco ägde hela mitten mot Chelsea och höll igång bolltempot på ett imponerande sett. Att hålla till i mitten på Chelseas planhalva är betydligt tuffare än på kanten som ofta Messi och Ronaldinho gör. Tycker inte ens att Seedorf kommer upp i vår nummer 20:s arbetskapacitet. Deco är duktigt underskattad och har varit en av de bättre den här säsongen.
Barcelona La Rambla
2006-03-09 18:31
Ja ja, vem orkar argumentera mot milanfansen. Milan kommer att springa ifrån Barcelona, rulla ut dem. De är ju så mycket offensivare, snabbare, bättre tekniskt.

I rest my case. :-)~
Ni andra culés, låt er inte luras in i diskussioner som är dömda att misslyckas. Vi slog ut Chelsea, gjorde det välförtjänt. Chelsea är ett ruskigt bra lag. Superklass med en enorm vinnarinstinkt där de aldrig ger upp. Låt oss glädjas åt det istället. Sen när lottningen är överstökad kan vi börja diskutera moståndet. :-)

Visca el Barça!
Alavés Boss
2006-03-09 18:30
Ämne: Deco slö? Nä, kom ig....

Underskattade????

Kom igen nu....du menar väl tvärtom??
Alla tror att Deco är en av världens bästa spelare, men om man kollar vad han har presterat iår så blir man inte så imponerad asså...

Det är snarare så att Deco är en av de mest överskattade spelarna...
Barcelona Tompa
2006-03-09 18:29
ebj:
Håller med dig helt och hållet angående jämförelsen Linderoth-Gattuso.
Barcelona Schubert
2006-03-09 18:28
Milans försvarsspel är dåligt pga att de inte får ordentlig uppbackning från mittfältet. Pirlo som defensiv mittfältare är vansinne om du frågar mig, han tar inte hemjobbet. Nesta har haft en svacka men är en av de skickligaste försvararna i världen om inte den allra främste.
ebj
2006-03-09 18:26
barca_dreamteam

Och Våra spelare står upp i ALLA lägen och söker aldrig en frispark/straff?!

Nyberg
Milans Försvar har inte varit sig likt i år mycket beroende på att både Maldini och Cafu vart borta. Men visst har dem mycket att förbättra där
Barcelona Tompa
2006-03-09 18:25
Deco slö? Nä, kom igen nu - någon måtta får det vara på nedvärderingen av Deco - kanske den mest underskattade spelare i Europeisk toppfotboll!

Deco är en av Barcas allra viktigaste spelare och jag vågar påstå att utan Deco blir Barcas mittfält en klass sämre.
2006-03-09 18:24
-Frasse-
För att inte nämna osportslig.Hans dykning i första matchen var riktigt pinsam när Ballack smekte honom.Vem minns inte Poulsen incidenten.Det var så pinsamt.
Sevilla Nyberg
2006-03-09 18:23
Boss//
" Milan spelar enligt mig den perfekta fotbollen. En vacker fotboll framåt samtidigt som man inte glömmer bort bakåt, som Barca emellanåt gör..."

Milans försvar lett av Nesta har ju verkligen varit jättebra i år!! Speciellt Nesta, han är verkligen i världsklass form för tillfället!
Milan glömmer ju ALDRIG bort försvaret som Barca gör, de håller tätt hela tiden.

Snälla du, håll dig lite uppdaterad. Milan har haft sämre försvar än Degerfors den här säsongen.
ebj
"Ett lag där Gattuso platsar kan man knappast kalla världens bästa. Han är ju som en sämre version av Linderoth. "

Haha den var bra. Rino är en väldigt bra spelare. och det kommer du inte ifrån, att ens jämnföra honom med Linderoth är ett skämt...
Sen visst gör han dåliga matcher (kansek oftare än andra) men att han är en sämre version av Linderoth är ju bara dumt att ens påstå
Barcelona SaMii^
Boss

tycker att du borde kunna lite mer om barca innan du gör försöker jämföra barca med nått annat lag.

Boss jag tycker du kan lämna vårat forum och bege dig vidare till alavs forum ! hehehe
Alavés Boss

Hur bra har Deco varit den här säsongen egentligen?

Jag har inte sett alla matcher så jag frågar er nu.
De matcher som jag har sett, och enlígt några Barca-polare så har han inte lyckats helt bra.

Och bara för att Glenn Hysén tyckte att han var dominant första mötet mot Chelsea betyder inte det att han var det. För det var han inte.....
Alls,.... Han var fan Barcas sämsta spelare...
Barcelona Acar
2006-03-09 18:22
-Frasse-

Jag skulle vilja se Gattuso i Barcelona, han är diggeridunder!
Barcelona La Rambla
2006-03-09 18:21
Ja, jag kallar det för min-pappa-är-större-än-din-diskussioner. Vad hade du tänkt göra åt det? :-)~

Ser det dagligen på forumen. Lika pinsamt varenda gång. Låt oss istället konstatera, ni tycker si, vi tycker så. Enklast så. :-)
Barcelona -Frasse-
2006-03-09 18:19
Boss

Ett lag där Gattuso platsar kan man knappast kalla världens bästa. Han är ju som en sämre version av Linderoth.
Barcelona La Rambla
2006-03-09 18:18
Ni Barca-fans verkar inte vara så uppdaterade tyvärr...

Lol igen!

För det första så spelar Barça med Xavi när de är ordinarie. Om du vill kalla honom för defensiv mittfältare får stå för dig, vi som kan något om Barcelona vet att de normalt spelar med 1 def mittfältare (pivote). Sen tar alla mittfältarna defensivt ansvar också, de är klasser bättre än Milans dito i defensiven. Deco slö? Nu får det fan vara nog. Är Pirlo e gazell då eller? :-)~
2006-03-09 18:17
Boss
Om du vill hävda Milans överlägsenhet så gör det på Milans forum.Ingen här är varken intresserade eller bryr sig om Milan.Det här är ett Barca forum.
Annons: