/spanien/barcelona/forum/25903.aspx/spanien/barcelona/forum/25903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiago
2006-03-09 20:29
ladda ner denna filmen grabbar man blir så glad när man ser ronaldinho:D

se länk
Barcelona Xavilicious
2006-03-09 20:25
Har lite funderingar angående Messis skada.. Den lille argentinarens frånvaro öppnar ju förstås upp dörren för Larsson, men frågan är väl om Dinho-Eto'o-Larsson är den bästa anfallstrion.. Alla tre är i sig fantastiska fotbollspelare, men passar de verkligen ihop? Om Larsson tar Messís plats försviner mycket att snabbheten i anfallet, och ersätts av placeringsäkerhet och spelsinne.. Kanske vore det bättre att i dagsläget rucka lite på 4-3-3 formationen och anpassa sig efter spelarmaterialet. Istället för att ha Henke vandrande runt i ingenmansland ute på högerkanten tycker jag att Rijkaard ska flytta ner Dinho ett steg och låta Eto'o och Larsson bilda anfallspar. Vi skulle då få ett mittfält bestående av två offensiva krafter i Dinho och Deco, och två defensivt säkra i Edmílson och Motta. Genom att låta Ronaldinho och Deco operera fritt framför de två defensiva mittfältarna i någon slags 4-2-2-2 uppställning tror jag Barcelona skulle få mer tryck framåt och större möjlighet att spela sig fram till målchanser, än om vi håller fast vid våran 4-3-3 med Henke slickande sidlinjen..
zambrotta_david
2006-03-09 20:23
Läste artikeln om CL-lottningen. Juventus möter gärna Barca skulle jag tro =) Visst ni har bländande anfallsfotboll som är i särklass det bästa i världen. Men sen då? I backlinjen är det endast Puyol som håller värdsklass och blir han skadad vet jag inte vad som skulle hända..
Övriga är tjaa inte bättre än ett mittlags backlinje. Men men jag tror att ni skulle få stora problem med juve iaf. Visst Ronaldinho skulle säkert leka med Juves högerback oavsett om han heter Balzaretti, Zebina eller Blasi men Juves mittbackspar är det bästa i världen och jag är säker på att juventus skulle vinna det mötet om dom spelar som dom kan. Om inte Ronaldinho är så überbra som han kan vara ibland alltså...

Puyol skadad och CL-bucklan är långt, långt borta. =)

Letar ni förstärkningar på backsidan? Skulle behövas. Dani Alves i Sevillla tex men han skulle behöves i juve ochså =)
"Alves är en grym spelare. Synd bara att han är lite psyikskt störd" - nån kommentator på tv4+
bobani
2006-03-09 20:15
jag menade givetvis att jag är SUBJEKTIV..

men det är bara att inse..det finns inget "objektivt" fotbollsfan i hela världen... fotbollen är inget objektiv sport...visst..resultatet på resultattavlan är ju objektivt... men själva matchen är alltid en subjektiv bedömning då alla har olika känslomässiga relationer till alla lag...

den som sitter o påstår sig vara obejktiv inne på barcas, milans, inters, juves osv osv forum ska jag egenhändigt rotfylla analen på! sen ska jag ta puyols härliga barr o tråkla in i det lilla kloakhålet!

puss på er!
Barcelona -Frasse-
2006-03-09 19:56
Backstrom

Hoppar nog PM-förslaget.

Orkar inte med diskussionen längre. Dom som tycker Gattuso är guds gåva till sambafotbollen får väl göra det.
Barcelona Backstrom
2006-03-09 19:50
Nej jag tog inte jämförelsen med Linderoth som ett skämt, i sammanhanget verkade det väldigt seriöst. (Även om jag förstår att dem flesta antagligen inkl. dig ser Gattuso som den bättre spelaren av dem två)
Angående Milan som världens bästa lag - Det är dem definitivt inte, däremot behöver inte världens bästa lag ha världens bästa spelare. Just nu ser jag Barcelona som världens bästa klubblag och jag ser varken Marquez, Oleguer eller Sylvinho som världens bästa backar, skulle säga att våran svaga länk ligger just på högerbacken - Med detta inte sagt att vi inte kan vara världens bästa fotbollslag.

Hursomhelst, jag menade inte att vara otrevlig och denna diskussion leder nog inte till så mycket mer så vi kan nog droppa det hela. Kan väll "i värsta fall" köra vidare på PMs.
Barcelona -Frasse-
2006-03-09 19:45
Backstrom

Tror inte du är med i matchen riktigt.

Om nu Milan är världens bästa lag som någon sa, förutsätter väl det att dom har dom bästa spelarna. I varje fall några av dom.

Gattuso är inte en av världens bästa spelare, inte ens på sin position. Långt därifrån.

Jag tycker om Milan som lag för dom skiljer sig från resten av italien genom att i varje fall vilja föra en match. Jag tycker även Milan är ett bra lag. Men den svaga länken är Gattuso. Det finns mycket bättre spelare än han på den positionen. Spelare som kan tillföra något konstruktivt.

Sen att jag använde ett skämt och jämförde honom med Linderoth var tydligen olyckligt då du fortfarande inte fattar att det var ett skämt. Så idioten i samanghanget är nog du!
Barcelona Backstrom
2006-03-09 19:33
Att säga att Gattuso spelar destruktivt på så sätt att han förstör för moståndarna, ja - det är väll korrekt. Att påstå att någon -gillar- Gattuso bara för att dem säger att han spelar bra/är bättre än Linderoth .. Tja, det är väll vad man kallar trångsynt. Att säga att man ska "byta tröjja" (Till Milans) för att man erkänner Gattuso som en rätt bra defensiv mittfältare är väldigt idiotiskt.

Och @Boss - Det sista jag säger i denna "diskussion".
"De svåra på en fotbollsplan är att oftast kunna spela både vacker, kreativ fotboll och samtidigt kunna vara en aning destruktiv och duktig defensivt." - Detta är för mig ett ganska bra sätt att beskriva Deco på. Han tar på sig halvfula men ganska "nödvändiga" gula kort, han är en duktig tvåvägs spelare med rät bra passar, ofta rätt kreativa samt bra skott, han hänger med ner i defensiven ordentligt osv.
Barcelona Gabriel
2006-03-09 19:25
Boss

De svåra på en fotbollsplan är att oftast kunna spela både vacker, kreativ fotboll och samtidigt kunna vara en aning destruktiv och duktig defensivt.

Tyvärr för Barcas del så kan de nog bara spela det första alternativet. vilket är bra på ett sätt men dåligt på ett annat.

Ehm, såg du matchen i tisdags?
Barcelona !!BaRcA!!
2006-03-09 19:23
aa väldigt objektivt bobani
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-09 19:22
Ser inte ut som Mourinhos örfil var så allvarligt som vissa vill få det till.Dessutom gav han Puyol en klapp på axeln också efteråt.
Barcelona Barça82
2006-03-09 19:17
Mourinhos örfil
Barcelona La Rambla
2006-03-09 19:17
messsi//

Nej, men varit där flera gånger. Snart dags igen. :-)

Ja ignorera muppen Boss. Det är bara att gå in på Milans forum och kolla att han är ute efter att provocera och försöker få fler med sig där ifrån. Pinsamt!

Sheva_nr7//
Tack! Ni är inte så tokiga själva. Snacket om Gattuso var ett skämt, som också personen som skrev det förklarar i ett senare inlägg.
bobani
2006-03-09 19:16
väldigt låg diskussion här just nu... tycker vissa milanfans här inne är lite väl stöddiga...

både barca och milan är underbara lag och skulle dom ställas mot varandra så blir det jämna matcher.. dock tror jag självklart att milan skulle gå vidare..men jag är ju som sagt objektiv.. men det går inte att förneka att sheva/inzaghi/gilardino/kaka fullkomligt sprutar in mål... det tror ja skulle bli avgörande ifall vi möttes...

sen sa boss faktiskt en vettig sak! Alla här inne pratar om milans darriga försvar... och det var darrigt..i höstas... sedan serien vände har vi det tätaste försvaret i ligan... så man kan nog påstå att ni kan lägga ner snacket om milans darriga försvar... för det är inte så att vi släpper in så mkt mål längre...

jaja...den här diskussionen är värdelös... milan vinner CL, vilka dom spöar skiter ja faktsikt i!

=)
Barcelona Barcelonaaaa
2006-03-09 19:07
Ignorera Boss allihopa. Uppenbarligen har han stora problem med självförtroendet, därför behöver han uppmärksamhet, så att han kan hävda sig här. Sen att han/det anklagar andra för att knappt vara byxmyndiga är lite konstigt, eftersom han inte ens vet vad byxmyndig innebär.

Ett nöje att ha dig här Boss, du skämmer ut alla milanisti. Fortsätt så, Ghettuso.
Barcelona !!BaRcA!!
Att vi reagerar som vi gör kanske beror på att dina inlägg är provokativa och dina påståenden befänga.
Barcelona messsi
Rambla btw, har du bott i barca en längre tid ?
Sheva_nr7
2006-03-09 19:05
Enligt mig så är barca världens bässta och mest attraktivaste laget att se på just nu inget snack om saken! och med Ronaldinho i spetsen ,som enligt mig är världens bässta fotbollspelare med underbara passningar och dribblingar så kan barca gå långt i cl !! hoppas på en final med Milan-Barca som skulle bli årets höjdpunk. Att ens nämna linderoth med rino är pinsamt . men man får ju tycka vad man vill alla tycker inte lika!!
Barcelona La Rambla
2006-03-09 19:05
Herregud...man kan nästan tro att många av er knappt är byxmyndiga...

Lol! Priceless.

Du fattar nog inte piken lille vän. Vi behöver inte få höra från dig eller några andra lags supportrar om hur bra Barcelona är osv. Det är inte själv grejen.
Barcelona messsi
2006-03-09 19:04
Boss, lugna ner dig lite.
Vänta tills om vi ställs mot varandra :) då kommer ni ju göra 100 mål med tanke på vårat dåliga försvar enligt dig.
Alavés Boss
2006-03-09 19:00

Men varför börjar många av er gråta så fort det kommer lite åsikter som inte alltid höjer Barca till skyarna??

Herregud...man kan nästan tro att många av er knappt är byxmyndiga...
Barcelona La Rambla
2006-03-09 18:59
Det här inlägget talar väl för sig självt vad du är ute efter:

Namn: Boss » Svara på inlägg
Sänt: 2006-03-09 18:16:30

Men kom igen nu bröder...
Gå in i Barcas forum!!!
Nu!!

Pajas! :-)~
Barcelona La Rambla
2006-03-09 18:57
Snälla, ta din flosker någon annastans. Kan inte sluta skratta.
Alavés Boss
2006-03-09 18:56
Ämne: Det var värst vad Ga....

De svåra på en fotbollsplan är att oftast kunna spela både vacker, kreativ fotboll och samtidigt kunna vara en aning destruktiv och duktig defensivt.

Tyvärr för Barcas del så kan de nog bara spela det första alternativet. vilket är bra på ett sätt men dåligt på ett annat.
Barcelona messsi
2006-03-09 18:53
Hehe, vi har dock aldrig tappad en 3-0 ledning i en CL final som ett lag gjorde förra året.
Dock, kommer jag inte ihåg :)
Nej, nu skall vi inte vara sånna :)
Barca - Milan = final vem vet.
Barcelona -Frasse-
2006-03-09 18:52
Det var värst vad Gattuso verkar vara omtyckt. Visste inte att så många Barcafans tycker om destruktiv, okreativ fotboll. En fotboll som Barca aldrig spelat och aldrig kommer att spela, tack och lov.
Det svåra på en fotbollsplan är att skapa, vara kreativ. Förstöra och vara destruktiv kräver ingen större talang.
Ett tröjbyte kanske är på sin plats för vissa.

Och att Linderoth är bättre än Gattuso trodde jag alla förstod var ett skämt, men men..
Alavés Boss
2006-03-09 18:49

Milans och Barcas relation har annars alltid varit bra, sett till historien.
Kanske förutom den där matchen ྚ då Barca var världens bästa lag, och.....torskade mot nåt lag med 4-0 i nån final någonstans...

Men annars har det rått bra stämning mellan klubbarna i övrigt..
Barcelona Rambo~
2006-03-09 18:49
typiskt att efter milan kört över bayern så ska alla tycka att milan är delat etta med barca i fotbolls värdlen för en månad sedan sa alla att milan var ett uselt lag!(jag syftar på milan fansen) nu helt plötsligt älskar ni erat milan
Barcelona Tompa
2006-03-09 18:47
Boss:
Vi får se när vi möts.

En sak som jag inte riktigt förstår är hur Milan kan vara så långt efter Juve i ligan när Milan enligt mig har ett betydligt bättre lag än Juve? Satsar inte Milan lika mycket på ligan som Juve, eller?

Hoppas på ett möte i final i alla fall. Barcelona och Milan är f.t Europas/världens bästa klubblag.
Barcelona Rambo~
2006-03-09 18:47
Ämne: Ämne: boss så....
asså de finns ingen fotbollspelare i världen som har den kreativiteten som xavi har! han är bäst hans passnings % är alltid typ 94% varje matcher han ser sånt som gattuso aldrig skulle kunne se och även om han såg inte förstå sig på! samma sak med pirlo..
Annons: