/spanien/barcelona/forum/259.aspx/spanien/barcelona/forum/259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2018-04-28 01:34
Efter många om och men är slutsatsen att Firmino är Suarez ersättare som den nya nr 9 i Barcelona.

Har sett över 70-80 matcher i år Barcelona inräknat med Serie A och PL främst.

Jag ser ingen som passar just nu i rätt ålder 26år perfekt för Barca än just Firmino. Tror att han går loss för mindre än 100 milj beroende hur det går i CL och VM.

Han är en nr 10 tekniskt men en nr 9 i praktiken. Hans teknik assist och målfarlighet samt huvudspel är outstanding. Liverpool köpte honom 2015 för 29 milj pund efter ha slutat som nr 4 i skytteligan i Tyskland på 16 mål.

Att Liverpool skulle sälja ännu 3n dyrgrip till Barca känns i dagsläget svårt, mkt beror på Firmino själv. Menngpr Salah till Real så tror jag Firmino inte tackat nej till Barca och återförenas med Coutinho. Skulle Liverpool vara villiga att ta Suarez tillbaka i dealen samt att Suarez sj vill hade det hjälp mkt både pengarmässigt och bekvämlighet.

Firmino kan göra allt Griezmann kam göra fast med mer kraft och tyngd.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-04-28 01:26
@Soko:

Han borde haft någon balon d or måhända men Xavi va den bättre spelaren av dom och den som fått lida mesr av att messi dominerat i mitt tycke. För mig är Xavi barcas och spaniens bästa mittfältare genom alla tider och definera både våran och spaniens storhetstid. Iniesta va nummer 3 i peps barca
Barcelona Davids3
2018-04-28 01:24
Typiskt att det skulle vara anledningen just när jag själv bokade en tid för passförnyelse idag. För oss normala människor är närmsta tiden 2 månader fram, för att få förnya sina pass. Är det det dära rosa "akut" passet är det drop in som gäller samma dag. Tror ni verkligen det skulle vara anledningen för Messi? Nä tror inte det. Pga. nyhetstorka skrev media om att Zlatan hade fått p-böter när han var och förnyade sitt pass. Han var och förnyade sitt pass tidigare än deras ordinarie öppettider. Så det är nog mer troligt att polismyndigheterna hade åkt till Messi för att förnya hans pass än att Messi skulle missa Iniestas avsked för denna orsak.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-04-28 01:02
Jahopp han ska på semester, och sen när är det omöjligt att skjuta upp en förnyelse av pass med låt oss sig en dag? :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 09Triplete15
2018-04-28 00:54
Hur kan ni alltid påbörja sådana meninglösa diskussioner? Det är helt otroligt. Så svårt är det inte att titta upp vad den egentliga orsaken var. Messi kunde inte närvara för att han och hans familj skulle förnya sina pass, enligt MundoDeportivo.

"Lionel Messi has not gone to Andrés Iniesta's farewell press conference at the Ciutat Esportiva today because he had an unmissable event to renew his passport and that of his wife and children; the appointment couldn't be postponed." [md]
2018-04-28 00:32
Messi hade inga problem med att synas med barto när han fick sin sign on bonus och fantasi lön. Handlar det om att han inte vill synas med barto för att valverde inte får sparken så har vi ännu större problem. Att inte kunna stötta och närvara när hans vän/lagspelare och kapten säger adjö och resten av spelartruppen är där är fan inte okej. Är det familjeproblem så är det en grej och en giltig ursäkt.
Barcelona Xavi #6
2018-04-28 00:25
En av dom största genom tiderna lämnar oss och man finner inga ord. Fanns inget vackrare än att se Iniesta lira, sättet den bleke Iniesta flöt förbi motståndarna var en fröjd för ögat. Den tekniken, spelförståelsen, blicken passningspelet och dribblingarna som han besatt på gör honom till den absolut bästa mittfältaren genom tiderna tillsammans med Xavi. Vilken spelare, vilken människa, vilken artist!

Gracias Don Andres!
Barcelona Lion24
2018-04-28 00:10
Jag vet inte varför Leo inte dök upp, om det var för att dom hade andra saker inbokade eller om det var för Bartomeu. Men om det var för att Bartomeu var där och att Leo inte vill synas med honom så är det riktigt dåligt. För dagens farväl handla inte om Bartomeu, eller Leo utan det handla om en legendarisk spelare som varit lojal ända ut i fingerspetsarna. Allt är bara spekulationer men att Suarez inte heller kunde vara där gör det misstänksamt.
Barcelona Ribohn Fan
2018-04-27 23:49
Jag menar inte fysik av att man är stor och har muskler, det är just det vi har för många av Rakitic, Paulinho, Busquets, Gomes etz. Lirare kan ha fysik av typen explosivitet, snabbhet och löpstyrka. Den typen saknas ofta när det gäller spanska spelare.
Barcelona Soko
2018-04-27 23:22
Synd för Iniesta att han föddes bara 3 år innan Messi och spelade under Messis ära.. Annars skulle han ha fått minst 3 guldbollar..
Men samtidigt var det en ära att se honom spela med just Messi Xavi Puyol Piqué och co ...
Barcelona the cameroonians
2018-04-27 23:16
Ribohn fan Fast det är ju det som är grejen. De förändringarna kommer inte ske. Ledningen är nöjda med Valverde, hans sätt att matcha laget och kommer inte att göra drastiska ändringar efter en "fantastisk säsong". Därför drömmer jag och Iniesta.70 oss bort och fokuserar på B-laget där det verkligen finns en möjlighet till just 4-3-3. Angående avsaknaden rörande vissa egenskaper så är det alltid bra med en mix, men låter man bollen göra det mesta av jobbet räcker det med att komplettera truppen med ett par annorlunda spelartyper som klubben ofta gjort tidigare. Tyvärr börjar pendeln svänga åt andra hållet nu. Lirarna kompletterar de mer fysiska istället för tvärtom. Nä, nu får det räcka. Bona nit!
2018-04-27 23:03
FCB_MESSI Från klubbens sida handlade det om att Messi och Suárez redan hade andra saker inbokade. Från Messis entourage kom info att det handlade om en personlig anledning. Spekuleras i att Messi inte vill synas med Bartomeu, och Luis stöttar alltid sin vän. Samma sak när de båda kom försent till träningen efter Roma. Men skit samma, idag ska allt handla om don Andres! Väldigt tvetydiga känslor när man läser alla hyllningar. Det är verkligen an end of an era nu när Iniesta lämnar.
Barcelona Davids3
2018-04-27 22:48
Visste ni att Iniesta är enda spelaren i historien (och kommer förbli så för Messi spelar ej i Europa) som har blivit MOTM i en EM-final, VM-final och CL-final? Det jag hade önskat är att Messi hade fått de ballon dor han egentligen förtjänar (som den andra fick istället), så han välförtjänt skulle haft flest i världen. Och att Iniesta hade fått den 2010, "bara för att". Grande Iniestinho!
Barcelona FCB_Messi
2018-04-27 22:45
Kamerunen Jag kollade på iniestas presskonferens , men la inte märke till Messi. Har du nån aning om varför han inte var där ? Hela laget var där liksom ..
Barcelona Ribohn Fan
2018-04-27 22:41
Det är mycket La Masia och B-laget här inne just nu. Det viktigaste just nu och prio ett, det är att byta A-tränare och skapa en trupp med spelare som passar in i ett 4-3-3 spel, med en offensiv vänd triangel på mittfältet. Om den truppen innehåller stora delar från La Masia, det tycker självklart alla som håller på Barca är det bästa, men i det här läget är det inte viktigast. Det viktigaste är att spelmässigt hitta tillbaks till grunderna och då med rätt spelartyper. Jag måste också ge kritik till La Masia, som har väldigt svårt att forma spelarna, så att steget mellan pojk och senior inte blir så stort. La Masia och Spanien överhuvudtaget har svårt att fostra olika spelartyper. Oftast är spelarna stöpta i samma format bolltrygga och passningsorienterade spelare. Sällan explosiva, snabba, löpstarka spelare både med och utan boll. För mig är det två saker som är ett väldigt viktigt jobb för La Masia för att leverera färdiga spelare för senior spel i Barca.
Barcelona Iniesta.70
2018-04-27 22:09
Haha..vafan! Ett strålande inlägg av Mr cameroonians, ljuvligt! Håller med om det mesta, fast för min del så kan du skicka både Hongla och Nahuel tillbaks whatever they came from,... Inget fel i att drömma, själv är jag ju en vilt svingande naiv cule som dagdrömmer mest hela dagarna. Ja, själv har ju inte fått in en endaste "elva" hittills i år, varken med A eller B -laget...:) Men, hey! Jag svingar ju lika vilt för det, med eller utan en droppe fulwhiskey i kroppen....
2018-04-27 21:47
Personligen är jag inte helt främmande för idén att Pimienta "misslyckas" eftersom en degradering mest troligt skulle innebära att Bakero och Pep Segura slutar köpa in en massa "talanger" utifrån medan den nye tränaren får möjlighet att jobba lite ostört och bygga en ny grund. Fast risken är såklart att det köps in ett par felköp till A-laget istället och att någon Juvenil till försvinner. Skulle vara kul att se ett mittfält nästa år bestående av Oriol Busquets, Monchu och Riqui Puig och med Collado i en liknande roll som Sergio Gómez hade som "falsk ytter". Och såklart Ruiz på topp "på riktigt". Arnaiz till höger som pendlar mellan A- och B-laget och Carles Perez som roterande på alla anfallspositioner. Iñaki Peña, Jokin Exkieta Palencia, Mateu Morey Cucurella, Miranda Tarin, Cuenca, Chumi, Hongla (...) Oriol Busquets, Dani Morer Monchu, Ferran Puig, Carbonell Collado, C. Perez, Arnaiz, Nahuel (...) Abel Ruiz, Marqués Om Collado lämnar (som det ryktas om) tar jag gärna tillbaka Seung Woo Lee, och Palencia bör kunna alternera med Cucu på vänsterbacken om Miranda inte heller blir kvar. Jaja, drömma kan man alltid...
Barcelona Iniesta.70
2018-04-27 21:26
the cameroonians Ja, på tiden att Martinez fick kliva åt sidan...men, thank god! Lite märkligt att Puig inte ens är med i truppen...eller, FÖRBANNAT synd att grabben inte ens är med i truppen, kan jag tycka. Ska bli intressant att se hur "Pimienta reaktionen" blir...eller om vi har otur, uteblir... Ja, att Betis är ute efter Miranda kan jag förstå, vem vill inte ha den liraren i sin trupp? Men, nää, han ska ingenstans, jo, förutom till Barcas A-trupp inom en snar framtid, såklart. Trevlig helg på dig!
2018-04-27 21:23
Tråkigt att halva inlägget inte kom med som vanligt... Läste du förresten om Miranda och intresset från Betis? Han lämnade ju de grönvita som 14-åring för Barça och nu vill Setien ha tillbaka honom för en plats i A-truppen. Skulle inte förvåna om det blir lån med köpoption om sportledningen väljer att satsa på en ersättare till Digne utifrån. Annars förstår jag att du saknar Riqui Puig, men hans tid kommer - oroa dig inte! Han är förresten från samma trakt som Xavi - om man nu ska leta förförelser... I övrigt hoppas jag att Ortolà är tillbaka och vaktar målet i morgondagens ödesmatch... Trevlig helg!
2018-04-27 21:17
Iniesta.70 Ja du, inga större skrällar i truppen och annat var inte att vänta. Kul att Tarin är tillbaka på "bekostnad" av Martínez, och att Morer, Ferran och Monchu fortsätter gå före McGcuane. Tror på ett 4-3-3 med Aleña tillbaka på mittfältet och C. Perez, Cardona
Barcelona Iniesta.70
2018-04-27 19:58
Först o främst, jäkligt bra skrivet Ruben! Ja, imponerande, helt klart. Nu till nåt helt annat. the cameroonians, och såklart övriga cules med ett intresse av B-laget. Ordet är fritt! Lägg gärna era cule näsor i blöt å tyck till! Pimienta har ju tagit ut sin första trupp, vad tycks? Själv så tänker jag inte avslöja mina åsikter riktiigt än, utan är nyfiken på vad övriga skribenter tycker. Nån som vill lätta på sitt hjärta? the cameroonians, Xaviesta, Kröjjff eller den alltid lika kloka #5 sergiobusquests? Deulofeu? Du har ju stenkoll, är du nöjd med truppen? Kanske den rutinerade Rambla vill svinga till och sjunga ut? Mer än gärna. Ordet är som sagt fritt. Komigen nu cules, det är ju trots allt vår "framtid" vi talar om.
Barcelona FCB_Messi
2018-04-27 19:15
Iniesta . Iniesta. Vilken förebild , spelare , människa detta är. Finns inte ord som kan beskriva hans storhet. Jag har aldrig sett eller hört andra fans hylla en motståndare så mycke som man gör med iniesta. Tomrum tomrum tomrum ....
Barcelona Soda Popinski
2018-04-27 17:36
Iniesta, mannen som alltid blir hyllad av den spanska publiken till höger och vänster, vart han än far .. Det ska bli mäktigt men ack så vemodigt att se honom tackas av i de resterande matcherna. En stor spelare men en ännu större människa.
Barcelona Vampíro
2018-04-27 17:01
Min absoluta favoritspelare genom tiderna alla katogerier väljer att lämna klubben. Wow... Gracias Andrés!
Barcelona Barcelonistas
2018-04-27 15:21
Xavi och Iniesta är den bästa mittfälts duon genom tiderna ganska så överlägset. Sen om man kollar på spelarna individuellt så är båda en av historiens bästa.

Zidane som många hyllar var aldrig så här dominant som Xavi och Iniesta var under deras prime. Dom revolutionerade fotbollen med deras spel och dominans.
Barcelona Iniesta.70
2018-04-27 14:32
@Den vise mannen:
Nää, fy tusan. Ta en titt på random Twitter konto och dom flesta hånar Barto a la Jimmy Kimmel style. Själv förespråkar jag jag en helt annan filosofi än El Presidente himself. Skulle va intressant att se Barca med hans glasögon på. Eller inte... Men visst slår mannen rekord. Nää, inte bara imed skinande bucklor utan hur man missar talang efter talang och lyckas ge mediokra la liga luffare skyhöga löner och orimliga kontrakt. EN egen produkt i startelvan de senaste fem åren och det var ju inte ens med flit eller hårt arbete utan maxflax att Roberto var så pass anpassningsbar och tajmade liret perfekt, ja, annars hade grabben rykt. Sen har ju även Barto lyckats med konststycket att INTE ha en endaste egen produkt i startelvan sen 2002(?) mot Celta. Bara det är ju en bedrift i sig. Ja menar, hur kan man ens lyckas med det konststycket? Specielkt när han dravlar om identitet o andra flosklar som har med Mes Que Un Club att göra... Men, det jag alltid fnissar som mest till, tyvärr, vet ej om Barto är ironisk eller ej, men det är när han flosklar fram sina Made in La Masia ny-signing kontrakt/fotograferingar. Samtidigt som Barca fumlar bort talang efter talang...och ser till att ingen "ny" egen produkt lirar i ligan eller ens de mest harmlösa CL matcher.... Vafan! Har han ingen skam i kroppen??! Pimienta är ljuset i mörkret, förhoppningsvis. Vi ALLA hardcore cules som önskar oss lirare som får ihop hjärnan och fötter samtidigt får ju hoppas att Pimienta INTE rättar in sig i Bartos företagsled utan står på sig och står rak-ryggad med sin filosofi. Puig, Ruiz, Miranda, Morey, Lill-busken, Talin, Collado, Perez, Nils, Moreno, Monchu, Orellana Alena, bl a ÄR framtiden, INTE Honglas, Riveras, Dignes, Gomesar, Vidals och Nahuels mm Istället köper vi in talanger som Dembele för hutlösa summor och som rubbar lönepolicyn ända in i omklädningsrummet...ja, tro inte Umtiti sneglade på Suarez lön mör han gick bärsäkragång och höll klubben "gisslan". Nää, lör ju ha varit Dembeles lön som fick "i gång han" .., Men, det är ju tack vare Coutinhos å Dembeles värvningar och en dubbel inspelad a la Mourinho style som Barto fortfarande får stående ovationer av "vissa" cules round the world. Barto? I denna ytliga fotbolls era vi lever i så har han lyckats bli presidenternas svar på CR7. Båda är illusionister som kan trolla fram en presidentpost/ guldboll ur röven med hjälp av skinande pokaler och en cykelspark i rätt match....
2018-04-27 14:22
En jävla hyllning till iniesta under el classico!
Barcelona II Barça II
2018-04-27 14:20
Personligen tycker jag att Iniesta är bland de bästa mittfältarna vi någonsin har haft. Anser att Xavi är den bästa mittfältaren men Iniesta ligger på andra eller kanske tredjeplats i min lista.
Barcelona Lionel12
2018-04-27 14:16
Kan någon vara snäll och länka iniestas tal??
Barcelona Lionel12
2018-04-27 14:16
D
Annons: