/spanien/barcelona/forum/257.aspx/spanien/barcelona/forum/257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2017-08-12 20:04
Samtidigt; Chelsea öppnar för Hazard till Barcelona. Detta enligt fräscha rapporter som förklarar att Antonio Conte vill lägga vantarna på Sergi Roberto och är villig att göra ett byte. Belgaren värderas av ledningen på Stamford Bridge till 120 miljoner euro men rapporten tillägger att man kan tänka sig gå ner i pris ifall Barcelona visar sig villiga att inkludera den spanske mittfältaren i affären. Diario goal
Postat via SvenskaFans-appen
2017-08-12 20:04
Samtidigt; Chelsea öppnar för Hazard till Barcelona. Detta enligt fräscha rapporter som förklarar att Antonio Conte vill lägga vantarna på Sergi Roberto och är villig att göra ett byte. Belgaren värderas av ledningen på Stamford Bridge till 120 miljoner euro men rapporten tillägger att man kan tänka sig gå ner i pris ifall Barcelona visar sig villiga att inkludera den spanske mittfältaren i affären. Diario goal
2017-08-12 20:02
Hör och häpna, anledningen till varför man återigen inlett jakten på Paulinho ska vara för att Sergi Roberto är förlorad då Chelsea ska ha aktiverar utköpsklausulen! Roberto har sin goda vän Cesar i Chelsea och även Pedro, dessutom ska han ha lovats startplats efter att man förlorade Matic...
Barcelona B-D
2017-08-12 19:56
@Blaugrana91:

Uppskattas.
Idag var inte timingen rätt för mig dock.

Ha en bra kväll!
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-12 19:47
En fråga till the cameroonians.

Med tanke på vår troliga katastrofala mercato, hur stor sannolikhet bedömer du att missförtroendeförklaringen mot Barto går igenom? Jag har svårt att se Barto och hans kompanjoner styra denna klubb i 4 år till.
Barcelona the cameroonians
2017-08-12 19:43
Rambla Angående Grup Godo och dess koppling till Barça får vi gå tillbaka till den tid då Núñez blev president. Innan han tog makten investerade han kraftigt i la Vanguardia som ägs av Grup Godo. Detta partnerskap var starkt och tidningen pratade om Núñez Barça. Grup Godo var heller aldrig så politiskat bundna och talade inte så mycket om Katalonien och Franco etc. Sen kom en viss Cruyff som var en helt annan personlighet och som bidrog till att Barça blev en stormakt. Plötsligt började folk i Katalonien prata om Cruyff istället för Núñez och mer om modell än företag/klubb. Senare köpte Grup Godo även Mundo Deportivo. När Laporta kom till makten och förändrade Núñez och Gasparts tankesätt sågs inte detta med blida ögon av Grup Godo, men som tur var hittade de en bundsförvant och trojan i en viss Sandro Rosell som till skillnad från Laporta ville ha ett mer företagstänk än modelltänk och som inte såg Laportas politiska som nåt bra för klubben. Så började Grup Godo sprida falska nyheter om Laporta och baktalade honom konstant i sina tidningar. 2011 anställde till och med Rosell Ketty Calatayud som klubbens språkrör, en journalist som arbetat på la Vanguardia i över 25 år. En slump? Så, de personer som inte står nära Laporta, Cruyff och Pep kommer alltid att få bättre omdömen än övriga. Därför skriver de inget dåligt om Bartomeu, och därför kommer nuñismo alltid att ha överhanden.
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-12 19:43
Hur kan man gå från Verratti till Paulinho?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-08-12 19:41
Dembele för en miljard känns sådär.men coutinho för drygt en miljard stöttar jag..Men Paulinho för 40milj euro är skandal..Hade inte ens velat ha han för 20milj euro.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-12 19:40
B-D Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag försökte muntra upp forumet.... Glömde att här ska enbart negativitet råda.. I'm out för idag...
Barcelona Blaugrana91
2017-08-12 19:37
Ni vill alltså strunta i värvningar av Coutinho och Dembele bara för att det kommer skada marknaden mer? Trams, vi är i behov av spelarna och bör betala vad dom krävs för det. Eller ska vi förlita oss på spelarna vi har? Då kan vi lika gärna ge upp redan nu.
Barcelona Caz
2017-08-12 19:35
@ElRaval:

Ja, Paulinho är ju självklart rätt man då. :P André Gomes har varit helt ok på Busquets position och hade varit ett bättre val isf. Sedan tycker jag kritiken mot Busquets blir för mycket ibland, ja han var under isen i första halvan av säsongen men var faktiskt för det mesta grym den andra halvan.
Barcelona B-D
2017-08-12 19:32
@Rambla~:

+1
Barcelona B-D
2017-08-12 19:30
@Blaugrana91:

Nej du har inte försvarat värvningen. Men du försöker sopa det under mattan för att skydda ledningen.

Men man får läsa inlägg som: "Nu verkar Coutinho och Dembele va på G, ryck upp er" osv...

Nej jag tänker inte rycka upp mig för det här är skandal och det ska uppmärksammas oavsett vad. Hela världen vet att denna värvning är fel och att det är något som inte stämmer inom klubben. Missnöje ska visas med all rätt oavsett vad som sker under resten av fönstret.

Jag tror inte heller att vi kommer ha råd med både Coutinho och Dembele efter det här (kanske om vi slänger med ett par spelare till Liverpool) vilket du gör. Vi får helt enkelt avvakta och se.

Men det här kan inte bara sopas under mattan.

Barcelona Blaugrana91
2017-08-12 19:30
Rambla Jag tror dem siffror jag skrev mycket väl kan bli verklighet ja och klubben är tvungen att göra den här satsningen så enkelt är det. Sen får väl du vifta bort det om du vill, men det är vad JAG tror och vad som ryktas bli verklighet.
Barcelona Rambla~
2017-08-12 19:29
Lenny Jag förstår heller verkligen inte varför detta fönster anses bra om de två nuvarande målen klaras av att värvas. Man måste ju se till helheten, till vilket pris de värvas för och vilka följdeffekter dessa värvningar ger på sikt. Det är för mycket pengar, way to much, för att det ska försvaras. Dessutom, sluta skylla på marknaden och annan skit. I slutändan har man faktiskt ett val, man måste inte till varje pris hoppa på detta skenande tåg och dessa överpriser. Man måste helt enkelt inte göra det valet.
Barcelona LennyRomario
2017-08-12 19:20
@Blaugrana91:
Det är faktiskt på sin plats att undra vad som gör det bra. Vad exakt är det som gör fönstret bra? Att vi köper världens näst dyraste och världens tredje dyraste spelare genom tiderna, för summor ingen i hela världen tycker de är värda. För summor ingen ens kunde drömma om för en månad sen. Vad exakt är bra med det? Vad krävs mer än att hosta upp mer pengar än någon tycker var rimligt och att de behövde bråka sig ur sina föreningar. Absolut ingenting. Mer än så krävs det faktiskt för att nåt ska kallas bra.
Barcelona ElRaval
2017-08-12 19:16
om vi ser Paulinho som en avlastare till Busquets så tycker jag det är lite småintressant faktiskt. busquets behöver veta att han måste steppa upp.
Barcelona Rambla~
2017-08-12 19:15
Blaugrana91 Nej dina siffror stämmer verkligen inte och det vet du nog också innerst inne men du ska i vanlig bara se det positiva i vad denna skitledning drar med sig. Så sluta slingra dig med rena gissningar och bortförklaringar. Dembele ryktas tex få en lön på €10m netto. Detta för en 20-åring som har bevisat vad? Jämför det med Iscos lön som sägs bli ungefär €6m, en spelare som vid det här laget bevisat vilken klass han håller under några säsonger redan. Ändå anser du att de ska höja buden upp till 140m eller vad du nu skrev tidigare. Du tycker det är bra business? Så lägger vi till 40m för Paulinho som grädde på moset, en spelare vi inte klarar oss utan och bara måste ha in. Jaha, så jag kan inte tänka logiskt och rationellt utan jag kommer bara med domedagsprofetior bara för att jag vill att juntan ska misslyckas? Ja herregud...seriöst alltså. Ok, vi säger väl så.
Barcelona II Barça II
2017-08-12 19:13
Det verkar som att Rossel och Co mer eller mindre sålde sin själ till den brasilianska maffian i och med köpet av Neymar. Det är därför de är tvungna att köpa spelare som Douglas och Paulinho. Det finns absolut ingen logik i att köpa en avdankad brasse från kinesiska ligan, det måste vara något bakomliggande som vi inte känner till.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-12 19:03
[QUOTE=B-D]Jag förstår din tanke och det kan mycket väl hända att båda värvas. Klubben har dock sagt att Neymar pengarna även ska gå till andra saker ån transfers. Men om man ska spränga banken så hade man ju hoppats på att det var på spelare som gör skillnad. Jag vet att du alltid backar denna styrelse och vill framhäva de positiva (Coutinho/Dembele) och förminska helt bortkastade pengar på Paulinho. Allt är inte svart eller vitt det är ok att svälja stoltheten och erkänna att det är ren jävla katastrof att värva Paulinho. Det betyder inte att du menar att styrelsen ska avgå för det. Även om Coutinho och Dembele värvas är det ändå inte ett bra agerande detta fönster när man kastar iväg pengar på en spelare som Paulinho. [/QUOTE] Se min kommentar till Rambla om Neymarpengarna.. Men snälla?? När har jag försvarat den ev. värvningen av Paulinho?? Jag har tydligt sagt att jag är helt emot den. Det jag har sagt är att den inte utesluter att Coutinho och Dembele värvas, vilket katalansk press bekräftat. Samt att får man in båda dessa så har vi trots Paulinho gjort ett bra transferföster...
Barcelona Soko
2017-08-12 19:02
@II Barça II:

Affären och priset är ännu inte bekräftat så vi kan hoppas att 40 mil inte stämmer.
Barcelona Caz
2017-08-12 18:59
@Soko:

Han spelar wingback och gör sin första riktiga match där nu... Sedan är det klart som fan att spelare kan omskolas men varför ska man omskola om Dybala när han trivs längre fram? Coutinho tror jag dock hade passat bra i en lägre utgångsposition.
Barcelona II Barça II
2017-08-12 18:57
Paulinho blir den femte dyraste värvning i klubbens historia. Gomes är på fjärde plats... Gud ge mig styrka!
Barcelona Rambla~
2017-08-12 18:56
Jarod Det tisslas bland folk på diverse medier som följer klubben att Bartomeu fortfarande styrs av Rosell trots att denne valde att avgå efter Neymar-gate. Huruvida detta stämmer eller inte låter jag vara osagt. En sak jag är väldigt nyfiken och skulle vilja förstå bättre är varför mediagruppen som bland annat äger Mundo Deportivo så benhårt stödjer och försvarar allt Rosell/Bartomeu företar sig. Vad är grejen liksom, har de två någon slags hållhake på dem? Ser de inte att Rosell/Barto inte är bra för klubben och de håller på driva den rätt ner i avgrunden? Kanske kan the cameroonians bringa lite klarhet i detta?
Barcelona Blaugrana91
2017-08-12 18:56
Rambla Sedan bara för att klubben säger officiellt att man inte kommer använda alla Neymarpengar till värvningar, varför skulle det innebära att det faktiskt är så? Kan vara en taktik i förhandlingar. Dessutom intressant att ni köper helt vad ledningen säger plötsligt, annars brukar dem ju alltid ljuga? Men det klart när det rapporteras något "negativt" är det kanske annorlunda... Slutligen så var dessa €222M INGET som klubben på något sätt hade budgeterat för, alltså är det inget som egentligen behövs för dem förnyade kontrakten du nämner eller för Espai Barca... Däremot kan det mycket väl vara så att klubben gärna hade velat använda dessa till annat, men om det innebär att vi inte kan värva Coutinho och Dembele så lär man nog ta beslutet att det är viktigare att lägga det på värvningar. Ledningen är medveten om att fixar man inte detta ser det inte bra ut för dem.
Barcelona FCB-1899
2017-08-12 18:55
[QUOTE=Cúles]Hoppas detta är ett skämt. Vi ska alltså värva en avdankad brasse som hyllade Madrid och skrev puta Barca och puta catalonia? [/QUOTE] Det är inte sant. Kolla alla kommentarer under som skrivit Fake/false
Barcelona BARCA-més que un club
2017-08-12 18:53
Denna ledningen kommer köra Barca i botten , paulinhio Hahahahaha Vilket skämt . Från Veratti coutinhio och nu paulinhio
Barcelona Jr_truce_fcb
2017-08-12 18:51
Verkar som Paulinho affären blir av enligt samma källa som bekräftade neymar affären en vecka innan. Får se när när detta blir officiellt. Har följt denna källa sen några månader tillbaka och han verkar vara rätt så träffsäker. "D spot" på Youtube.
Barcelona Cúles
2017-08-12 18:51
Hoppas detta är ett skämt.

Vi ska alltså värva en avdankad brasse som hyllade Madrid och skrev puta Barca och puta catalonia?
Barcelona Cúles
2017-08-12 18:48
Ranfinha följer nu Paulinho på insta. Slump?
Annons: