/spanien/barcelona/forum/25685.aspx/spanien/barcelona/forum/25685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
saminos
2006-05-21 13:42
Ajusteja, glömde helt skulderna..
Barcelona La Rambla
2006-05-21 13:40
saminos:

Du är ute och cyklar. Barcelona har skulder just pga av sådana där idiotsummor från tiden innan Laporta. När den nya ledningen tog över så var skulderna ca €150M, och de håller fortfarande på att saneras. De bjuder inte 700 miljoner för en spelare i dagsläget. Det är ren fakta!

Trevlig artikel i länktipset. Det var inte offside vid 1-1 enligt TV-repriser, och även om det är ett gränsfall som det står i artikeln så ska domaren hellre fria än fälla i sådana lägen.

Bäst är ändå slutorden. Klockrent!

Barcelona scored three legitimate goals and did not have anyone sent off. Moaning about decisions after the event is for losers. Or for winners like Chelsea. It's not very Arsenal.
saminos
2006-05-21 13:40
Hur det än egentligen står till får man hoppas att Barcelona inte tar till tröjförsäljarmetoden, för den dagen kommer det gå utför.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-21 13:25
Saminos/
det stämmer, efter den oerhört framgångsrika säsongen + övrig sanering av ekonomi så kan denne Dein ha rätt. Eller inte.

Skit samma, han stannar I Arsenal och gick inte till Real eller Barca. Jag kan förstå Henry och respekterar honom för detta. Sen sitter nog 1.8 miljoner /vecka fint även om "pengar är ointressanta".
saminos
2006-05-21 13:18
La Rambla,
Snart ett år kvar på kontraktet har han nu. Budet kan ha kommit i vintras (eller varför inte förra sommaren?). Blir lika förvånad som du om det nu skulle visa sig att barca skulle lägga ett sådant bud, men, God forbid, tänk om Dein inte ljuger?

Pengarna tror jag faktiskt ändå finns i klubbkassan om man tänker på att Barca inte har lagt ut några större summer på spelare under tre raka transferfönstren nu. Dessutom finns en hel del intäkter från bland annat säsongens CL.. Men som sagt, svårt att säga när det eventuella budet ska ha kommit.
Real Madrid Fillippo
2006-05-21 13:13
den som säger att ronaldinho har bättre teknik än denilson är helt ute o cyklar... för det första hur många matcher har ni sett med denilson, när han spelade i betis och i Sao Paulo... jämför det med hur många matcher ni har sett Ronaldinho... man ska inte uttala sig om saker som man inte vet... Om man ska jämför deras teknik så ska du har sett lika mycket av spelarna... och det jag har sett så var denilson än bättre dribbler och hade bättre än teknik än ronaldinho.. och då snackar jag inte nutid... Om det är någon här som såg hur bra denilson var under åren 96-99 så kan han uttala sig... Och det tror ja inte många har gjort här
Barcelona La Rambla
2006-05-21 12:54
Riquelme - el mago

Han syftar säkert på Barcelona och Real. Men vad är det som säger att Dein inte bara försöka romantisera sin egen klubb inför omvärlden? Henry hade ett år kvar på sitt kontrakt, han är över 28 år och har då rätt att själv köpa ut sig till en viss summa om han själv vill gå. Skulle Barcelona, som inte har den ekonomin, bjuda 720 miljoner kr när man hoppades få honom för ca 150-200 miljoner? Om du tycker att det låter trovärdigt, fine by me. :-)
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-21 12:47
La Rambla//

"You don't have to be a rocket scientist to work out who they were"

Jag tror det är ganska solklart att han menar Barcelona & Real Madrid.

Tror knappast han säger så och menar Espanyol och Cadiz.
Barcelona La Rambla
2006-05-21 12:43
Ämne: "We turned down....
Jaha? Så bara för David Dein (oerhörd trovärdig som han är dessutom) påstår att två monsterbud har emottagits från spanska klubbar så måste det vara så? Det innebär inte heller att Barcelona är en av klubbarna. Sen är det ju väldigt lämpligt att informera om det nu när Henry har skrivit på ett nytt kontrakt. Varför inte nämna det tidigare? Barcelona har inte råd att lägga sådana bud, den filosofin dog i och med att den nya ledningen med Laporta kom inför säsongen 2003. Dyraste värvningarna är Eto'o och Ronaldinho, och då var summorna inte ens hälften.

Om det imorgon står i spanska tidningar att Laporta tackat nej till bud på 30 miljoner euro för Belletti. Skulle omvärlden tro det då? Skulle inte tro det.
saminos
2006-05-21 12:23
"We turned down two world record deals from Spanish clubs. You don't have to be a rocket scientist to work out who they were," he told the Sunday Express.

Två bud från spanska klubbAR.

Barcelona La Rambla
2006-05-21 11:45
Ämne: Jag tror nog att Bar....
De har du nog rätt i att de var, men du kan samtidigt glömma att de har bjudit £50M för honom när han hade 1 år kvar på kontraktet. Det där låter mer som ett RM-bud. Du vet den där vita klubben från huvudstaden som gärna kallar sig Los Galacticos.

När vi ändå är inne på dem. Nu börjar karusellen i och med deras presidentval. Tydligen har en kandidat klart med både Deco och Messi om han blir vald. Hahah..
Johan D.
2006-05-21 11:45
Nemo: Nej, jag har inte sett att Eto'o någon gång har hängt ut lagkamrater i media eller vice versa. Det enda jag möjligen kan komma på är när han sa att han hade vunnit "Årets spelare"-priset om han hade varit brasse och hetat Etozinho. Det är väl inte så bussigt mot Ronaldinho.

Sen angående att Eto'o är en vinnare. Hur är man egentligen som person om man är en vinnare? Innebär det att man har vunnit många saker? Om jag vinner Monopol 50 gånger, är jag en vinnare då? Eller är det något genetiskt som skiljer Eto'o från typ... Christer Mattiasson? I vilket fall som helst är det inte okej att inför med-, motspelare och publik visa hur förbannat usel man tycker att en medspelare är.
saminos
2006-05-21 11:32
Jag tror nog att Barca var rätt heta på titi trots allt :O
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-21 11:25
1) Henry
2) Luca Toni
3) Sheva

Det är dom tre bästa i världen, förutsatt att man inte räknar Ronaldinho som en ren anfallare. Då tar han första platsen.
Real Madrid Co7
2006-05-21 11:17
Ämne: Någon som klagar på ....
Etoo är en bra anfallare en av de bästa i världen, men ta det lite lungt va? "om inte den bästa anfallaren" Tror knappast att han är världens bästa anfallare...
Puyol #5
2006-05-21 10:39
Har någon firandet efter CL(på camp nou)?
Barcelona Sonde
2006-05-21 10:38
Uefa lista över europas bästa lag. Vi klättrar...
Barcelona Nemo
2006-05-21 04:15
Johan D. Du kan skriva hur mångs ord du än vill om Eto'o. Hans kroppspråk kanske inte alltid ger ett gott intryck, men hade det varit ett problem så tror jag nog att Rijkaard skulle ta ett snack om honom och media hade skrivit mängder av rader om Eto'o. Kan du visa mig en länk där Eto'o går ut och hänger spelarna i press? Kan du visa mig en länk där spelarna hänger ut Eto'o?

Eto'o är en vinnare. Kanske en egenskap du saknar...
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-21 04:04
Vad tycker ni om dessa spelare? Chivu tycker jag skulle vara en bra värvning. Gallas är en bra fotbollsspelare men jag har fått intrycket av att han är hetsig och arrogant som person.
Barcelona Lucho
2006-05-21 01:38
MD har en omröstning idag om vem som ska värvas i sommar. Zlatan verkar ha gjort intryck på läsarna för han och Daniel Alves är dom två som är populärast. Någon som vet hur det ligger till, finns det intresse från ledningens sida att värva honom? Helt otroligt vore det ju inte med tanke på Juves situation och den eventuella spelarflykten som skulle bli följden av en nedflyttning till serie B.
Puyol #5
2006-05-21 01:05
SAMUEL ETOO! SKYTTEKUNGEN #9

26 mål!!!
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-21 01:02
Någon som klagar på Etoos moral? Vad är detta för skitsnack? Samu är en grovjobbare och samtidigt en av världens bästa - om inte den bästa anfallaren. En ledartyp och en härlig lagspelare. Hoppas han avslutar karriären i Blaugrana.

Visca Pitxitxi!
Johan D.
2006-05-20 23:37
La Rambla: Jag är inte mycket för att hålla diskussioner kortfattade, så jag kör på ett tag till. Visst, Eto'o beter sig inte exceptionellt dåligt, det finns många som är värre (typ Gattuso). Eto'o är som sagt en riktigt grym anfallare som ingen klubb i världen skulle tacka nej till, men jag stör mig ändå på den trista attityd som han stundtals visar upp. Jag har själv spelat med personer som gnällt något alldeles otroligt och det är inte kul alls. Det handlar ju inte direkt om konstruktiv kritik heller, utan ofta är det något i stil med "*Suck* Men för helvete...". Eto'os kroppsspråk är enligt mig lika destruktivt. Därmed inte sagt att han är en dålig spelare.
Barcelona La Rambla
2006-05-20 23:31
Du, jag kan räkna upp ett dussintal spelare på rak arm i världstoppen som beter sig mer illa än Eto'o. Är han en ful spelare, sparkar han ner motspelare, filmar han mycket, spelar han inte oftast med ett leende på läpparna? Ser du någonstans att andra spelare diskuteras på samma sätt som honom? Kan lova dig att det finns mer än en klubbdirektör och tränare ute i Europa som drömmer våta drömmar om att få honom i sin klubb. Sätter du emot? Eto'o har brister det vet alla, med lite skärpa och kyla kryddat med mer erfarenhet och mognad så är han god för 7-8 mål till per säsong. Gudarna ska veta att han har bränt en hel del chanser den här säsongen. Då har han ändå gjort 26 mål bara i ligan.

Jag tycker bara att kritiken är småaktig och alldeles överdriven. Vad du själv tycker är mer än uppenbart. Tycker vi lämnar det där, för vi lär inte komma längre i den här diskussionen.

Bona nit (för andra gången)
Johan D.
2006-05-20 23:24
La Rambla: Man behöver väl inte kolla med lupp för att se att Eto'o ibland beter sig rätt illa på planen. Han har ett kroppsspråk som jag skulle bli tokig på om jag var lagkamrat med honom. Du tycker förresten inte att det är lite ologiskt att du tycker att vi ska diskutera Barcelona på andra platser än Barcelonas forum? Vilka passar väl bättre för Barcelonadiskussioner än Barcelonas supportrar?
Barcelona La Rambla
2006-05-20 23:19
Johan D

En sak ska du ha klart för dig, jag försöker inte övertyga dig om ett j-a något. Det jag däremot börjar bli jävligt trött på är alla besserwissers som ska tolka varenda situation under lupp. Om du frågar mig, så är det småaktigt och fjantigt. Sen är jag inte så naiv att jag tror att det gynnar laget, eller att allt Eto'o tar sig för är positivt. Men det börjar bli otroligt enerverande att jämt och ständigt höra detta småaktiga gnällande. Ett tips, forsätt hur mycket du vill att gnälla på honom på ert eget forum. Jag lovar, tänker inte blanda mig i det.

End of..
Barcelona Señor Cúle
2006-05-20 23:17
Johan D.

Det är fortfarande vanligt med många andra stora spelare, det spelar inte så jätte stor roll heller, vi är barça och vi har en magnifik lagkänsla!
Johan D.
2006-05-20 23:10
Ni kan hur mycket ni än försöker inte övertyga mig om att Eto'os kroppspråk t.ex. vid situationen med Ezquerro gynnar Barcelona. Det finns ingenting bra med att med kroppen visa att "Fy helvete vilken usel prestation du gjorde nu".
Barcelona Tiago
2006-05-20 23:07
La Rambla

jag håller fullständigt med dig alla dessa andra gubbar som kommer från andra lag och klagar på eto´o påstår att han e si och så sluta lipa kom med nått vettigt istället för att klaga på våra spelare för dom har ju trosts allt vunnit 3 titlar på 2 år så det kan ju itne vara så kasst det dom gör ute på plan. och det att denilson e bättre tekniker och spelare än ronaldinho e bland det dummaste jag hört ärligt talat
Barcelona La Rambla
2006-05-20 23:00
Det var ett jävla gnäll på Eto'o i varje situation här inne. Gissa vad, Henry blir irriterad när han inte får bollen rätt. Del Piero blir också lack, så även David Villa osv. Ni som lipar, ni letar ju för fan saker i varenda sekvens av en match för att kunna hacka lite. Snacka om svensk j-a jantelag. Spyr på den!

Hoppas Ezquerro stannar kvar i Bilbao när han ändå är där nu, för ska sanningen fram så bidrar han inte med mycket.

God natt!
Annons: