/spanien/barcelona/forum/25591.aspx/spanien/barcelona/forum/25591.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-07-11 10:36
Snackas mkt om massa folk till Real nu: Kaka, Robben, Fabregas, bla bla bla. Dom lär inte få en fjärdedel av alla dom där. Den jag helst av allt inte vill att dom ska få är Cannavaro. Han lär för det första gå till ett underpris, och för det andra är han jädrigt bra, troligen världens bäste back, det såg vi i VM. Ramos-Cannavaro skulle inte bli ett roligt mittbackspar att handskas med.

Dom andra snackisarna tycker jag inte är så mycket att hänga upp sig på: vi har bättre mittfältare än Kaka, Fabregas och Robben iaf, även om dom mot förmodan skulle komma. Men Cannavaro får gärna stanna i Turin.
Barcelona La Rambla
2006-07-11 10:28
Zambrotta: Jag har ett anbud från Barcelona.

Han ska snart ta ett beslut men vill inte göra det innan det blir klart vad som händer med Juventus. Han säger att han inte vill ta ett förhastat beslut och fly innan skeppet har sjunkit helt, som vissa andra gjort (som en viss tränare som drog till Spanien tidigt). Eftersom han varit i Juventus i sju säsonger så har han ju ett stort juvehjärta. Han har även abud från italienska klubbar, särkert från Milan. Om några dagar tar han ett beslut. Vi kan ju bara hoppas att han väljer Barcelona.
Barcelona Tompa
2006-07-11 10:02
Inte för att det har något med Barca att göra men Materazzi är verkligen ett svin och har visat det många gånger innan söndagens incident. Förvånar mig inte det minsta om han sa något riktigt rasistiskt till Zidane. Det går inte att svara på det sättet men om Materazzi sa vad som påstas om Zizous mamma mm fördömmer jag det minst lika mycket som skallningen.

Jag vill aldrig någonsin se en spelare (antispelare) som Materazzi i Barca, kan bara inte med honom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona AzulGrana.
2006-07-11 09:32
Tjena alla Cules :)
Var i monaco nu i veckan och tro det eller ej, så sprang jag på Carlos Tevez. Killen var förövrigt jätte social och började prata med mig och min far.

Slutligen frågade min far, "Barca next year ? "
Carlitos svarade då : " No, sorry. Not next year, but Barca is an club I really want to play for, but I really enjoying life in BRA" :)

Siempre Barca!
Barcelona Klint
2006-07-11 08:59
Ämne: ´Hej!!! mina alla ba....
Om jag inte minns helt fel så spelar Barcelona den 28:e juli kl 20.00 i Danmark.
Barcelona Klint
2006-07-11 08:34
Va händer här på redaktionen egentligen?
Tycket att det är lite tråkigt att det bara läggs upp nya artiklar var fjärde-femte dag.
Barcelona Kamelen
2006-07-11 01:47
Ämne: La Rambla//

Rikti....
Nej du, det blev lite fel =)
Här har du den rätta länken.
Barcelona Schubert
2006-07-11 01:13
Ämne: Schubert //

Vill ....
För det första, som sagt tkr jag det ser ut som han nyper honom i bröstet oxå.

För det andra berömde italienarna sig själva för att "vi visar världen att vi spelar en moralisk fotboll, yada yada", efter semin. Säger man sånt ska man inte ha en kille som Materazzi i laget. Sen kan jag hålla med om att Portugal filmat mer i VM.

Sen var de definitivt inte bäst spelmässigt, men det är en annan femma. De hade rena Eriksgatan till finalen, och i finalen hade dom tur. Henry o co körde över dom och hade dom på fallrepet när utvisningen kom.

Själv är jag mest besviken på att Argentina klantade sig mot tyskarna. Dom hade ett bra lag och hade haft stora chanser mot Italien oxå. Att man inte låter en som Messi spela - ja, jag vet inte vad jag ska säga.

Klatschigt nick, förresten.:)
Sevilla Riquelme!
2006-07-11 00:59
La Rambla//

Riktiga La Masia.

Kamelen//

Säker på att det var rätt länk?
Real Madrid (*)Zidane(*)
2006-07-11 00:40
Synd att Zidane fick avsluta sin sista match så här.men här har ni iaf lite av hans ljusa tider i detta VM.OBS!Cannavaro borde faktist vunnit.

Förresten lyssna till musiken som passar oerhört bra med klippet.
Spanien Vámanos cañoneros
2006-07-11 00:40
Schubert //

Vill inte lägga några ord i munnen på dig eller nåt men det låter som ditt agg mot Italiens landslag baserar sig på tidigare erfarenheter snarare än den här upplagan av gli azzurri. De spelade bra fotboll, uppträdde juste (på det hela taget) och var allmänt trevliga mot journalister och fans, i allafall om man ska tro på svenska utsända.
Materazzi är en galning men han delade inte ut några dobbar eller armbågar i finalen och vad han än sa till Zidane... tjaa.. inte fan vet jag om psykningar ska accepteras men det har blivit vardagsmat och man måste tåla. Materazzi gjorde ett kanon-VM... spelmässigt... och han gjorde väl inte mer än en (1) korkad tackling?

Jag (och tydligen många andra) tycker att Portugal numer är större grisar och de har axlat Italiens mantel med den äran. Mourinho har väl satt sin prägel på portugisisk fotboll:-) De har tagit filmningen till en ny nivå och filmar knappt ens för att vinna fördelar positionsmässigt på plan utan för att förstöra matchens rytm. Scolari försöker sätta press på domarna och hela bänken viftar som dårar och halva laget samlas runt domarna vid minsta tillfälle och efteråt skyller de skamligt på domarna.

Italien är värdiga vinnare. Bäst målvakt, bästa mittfältaren, bästa backen och bästa taktikern. De gjorde ett beundransvärt VM. Speciellt med tanke på att Nesta och nåja, Totti saknades.

Jag är mest besviken på att England gick så långt som de gjorde (förlita sig på Lampard!!??) och att Spanien och Holland och (nåja 2) Sverige åkte ut för tidigt. Om Reyes och Fabregas fått mer speltid....
;-)

/DJ GoodNews
Barcelona Schubert
2006-07-10 23:29
Ämne: Schubert

Nu får d....
Lägg inte ord i min mun, du vet inte ett smack vad jag tkr.

Tyckte det såg ut som att han nöp Zidane i bröstvårtan precis innan oxå. Materazzi är en ärkegris, det har han bevisat gång på gång. Typiskt italienarna att vinna genom att få motståndarna ur balans. Dom snackade om att "vi visar att vi kan vinna snyggt" men när dom började möta på riktigt motstånd tog dom till dom vanliga maffiatricksen igen. Dom lär sig aldrig.

Hade dom verkligen velat visa världen att dom var ett juste lag, efter skandalerna, hade dom aldrig tagit ut Materazzi i truppen ens. Men i Italien kommer segern alltid före alla andra hänsyn, som t ex heder och fair play.
Barcelona La Rambla
2006-07-10 23:04
Haha, Gattuso och Materazzi har rakat skallarna. :)
Barcelona La Rambla
2006-07-10 22:57
Kollar just på Rai när italienarna blir firade av fansen på Circo Maximo. De åker in med buss som är avtäckt. Fy fan vad folk, vilket drag. :)
Barcelona Kamelen
2006-07-10 22:52
Ämne: Vad är egentligen La....
Du kan läsa om La Masía på länken.
Barcelona La Rambla
2006-07-10 22:43
Menar du forumet eller riktiga La Masia?
Sevilla Riquelme!
2006-07-10 22:39
Vad är egentligen La Masia för något?
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-07-10 22:30
´Hej!!! mina alla barca bröder o sysstrar.. jag har några frågor ang. barcelonas resa till Danmark. Jag och en barca-kompis ska dra till Danmark och se på barca-matcherna men problemet är att vi inte vet vart matcherna ska spelas och när. Är det någon av er som vet detta? Jag vore väldigt tacksam om vi fick ett svar så fort som möjligt så att vi kan börja planera inför den stora resan. Visca el barca!!!!!!!!!!
Barcelona Kamelen
2006-07-10 22:26
Ämne: Vad säger att Cappel....
Inte misslyckades Capello i Juve?
Barcelona Andredinho
2006-07-10 22:17
Nåra Barca nyheter Tack!
Barcelona Andredinho
2006-07-10 22:16
Vad säger att Cappelo kommer att lyckas i real när han inte lyckades i Juve?
Barcelona La Rambla
2006-07-10 22:05
Oj, glömde länk med bilden.
Barcelona La Rambla
2006-07-10 22:04
Ännu en cantera-spelare och talang från Juvenil som kommer att spela i Barça B nästa säsong.

Jeffren Suárez, a talent in the wing that comes from the islands

Born in Venezuela, he had to immigrate to Tenerife when he was 2 years old. Now he lives in La Masia and dreams with success.

He feels half Venezolan -where he was born- and half Spanish -he arrived to the Canary Islands when he was 2 years old-, but overall, he is a promising of La Masia that dreams with triumphing in the Camp Nou. Jeffren Suárez has played in Juvenil A and Barcelona C this year and, in both teams, he proved to be an unstoppable player in both wings, with a great talent and tecnical skills.

Even though he lives in the city since few time ago, his adaption has been perfect thanks to the treatment of his teammates with him. At the begining, he was living in an apartment, but this year he moved to La Masia, where the kids always breath football. His best friend is the Juvenil player José Rueda.

Jeffren is in constant progression, although he must keep improving everyday. This season, he was even called to play in Barcelona B, although he was benched and didn't play any minute, although this is something that he will do next year, since he'll be a full member of the team of Quique Costas, which will be marked by the youth. Jeffren knows that the responsability is higher, although he's convinced that he can do it well and promote.

When it comes to point his virtues, he highlights the speed, the jumping, the tecnical abilities and the dominance with both feet. He also knows that he has weak points, with time he has learned to be less individualistic, which makes him a better player. Jeffren has changed his style since he came to Barcelona, he scored 20 goals per season in the Canary Islands, and now he scored 5 goals in 2 seasons, but he's more complete nowadays and he just won the Copa with the Juvenil team.

Guillermo Hoyos, Barça coach: "I discovered him in a tournament of regions in Zaragoza, when he played for Canarias. He was the best player of the tournament and, few time later, we signed him, despite many clubs wanted him. The next season, he was one of my players and he didn't fail to me. Jeffren is very powerful, he has talent with both feet and he's polivalent, he can play in different positions. He improves day by day, if he keeps this progression, we are in front of a great player, which could make it in the first team. He's in the way to success"

Jeffren admires Messi, which is only 6 months older than him, and he hopes to follow his steps.
Barcelona La Rambla
2006-07-10 22:03
Nej det skulle jag inte tro. Det är en alldeles för dyr värvning på en position där man anser sig ha täckning. Sen är ju Dos Santos och en spelare som snart tros komma upp till a-truppen.
Real Madrid There´s only one Ronaldo
2006-07-10 22:00
Ronaldo = ung och dum värvning

Juaquin = smart värvning, spanska, ung, bra men fortfarande kan han bara bli bättre.

Är barca intresserade av Juaquin
Barcelona La Rambla
2006-07-10 21:56
Det var de jag syftade på ja. Men annars har du rätt, när det gäller galactico-eran så var det ju tvärt om.
2006-07-10 21:55
La Rambla

Nej det med ung var inte realtypiskt. Gammal offensiv stjärna var raeals melodi.
När värvade real sist en ung offensiv stjärna, förutom baptista, robinho och Ramos. Om de nu var stjärnor innan de värvades.
Barcelona La Rambla
2006-07-10 21:51
Skulle inte förvåna mig om han till slut hamnade i marängland. Det är en typisk real-värvning. Offensiv stjärna, ung och teknisk. Vi har sett det förut. :)
2006-07-10 21:50
Goda nyheter för alla då :)
Barcelona La Rambla
2006-07-10 21:47
Ämne: La Rambla

Finns ....
Han är ute och försöker sälja sig själv för att han nog är lite orolig för att återvända till England och Man U. Laporta vill knappast ha honom. Tack och lov för det, han skulle bara förstöra stämning i truppen. Läste också idag att han knappast tillhör Mijatovic prioriteringar just nu.
Annons: