/spanien/barcelona/forum/255.aspx/spanien/barcelona/forum/255.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Iniesta70 alias Kapten Roberto
2018-09-05 11:31
@ || #5 sergiobusquets:
La Masia lever och frodas..?? ja, egentligen, men, du o jag vet att Roberto får kliva ner som vänsterback vid behov. Valverde o La Masia.?? Ännu en gång. Du och jag vet att Valverde inte kommer att slussa in nån het ungdom varken i serien eller Champions. Valverde..? Ja, talk is cheap. Puig skulle ha dragit till Tottenham och Miranda skulle ha stuckit till Betis. Alena..?? Ja, for whom the Bells tools...han är död och begraven i Barca. Så mitt tips till alla youngsters är att run to the hills... För Barca anno 2018 är inget "hem" för billiga, spännande egenodlade produkter... Visst, mina kritiker kommer att skriva att :-Låt undgomarna frodas i en lugn harmonisk miljö. Stressa inte killarna.....Dom kommer att få chansen att utvecklas i sin egen takt. Sure. Alena utvecklas för i helskotta baklänges...precis som Miranda och Puig kommer att göra. Sanna mina ord. Barca är INTE mes que un club!! Vi är som vilket "oljelag" som helst..tyvärr. Handen på hjärtat alla cules. Vem skulle ni helst vilja se på planen i ett sent inhopp i Champions Leauge,, ja, låt oss säga, för enkelhetens skull att matchen redan är avgjord? Vidal eller Puig i 20 minuter? Precis! Tyvärr så skulle/kommer Valverde skicka in en Vidal...zzzzzzzz....
Barcelona Infinit8Don
2018-09-05 08:42
AS Roma sporting director Monchi is ready to step down from his role next season and Barcelona are observing his situation closely. [gds]

Segura ut och Monchi in till nästa säsong? Ja, jag drömmer nog lite.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-09-05 08:28
Samper är med i a listan i cl truppen, Cuenca och ezkieta med. Dock ingen Alena, Puig eller Miranda. Dom är med i b-listan. Så den här pantade tränaren tänker använda vermaelen/lenglet som back up till Alba????
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona La pulga 10
2018-09-05 08:07
Suarez berättar att han behöver tid och att han endast tränade i 4 dagar innan matchen mot sevilla... asså vem tränar i endast 4 dagar innan den första träningsmatchen??? Okej dem kom till kvartsfinal men seriöst. Du får miljoner för att spela fotboll och skiter i försäsongen..inte konstigt att än är UR FORM. Dags för ledningen att hitta en ny striker till nästa säsong
Barcelona Infinit8Don
2018-09-04 22:19
Coutinho bekräftade tidigare idag i en intervju att Messi frågade honom om han ville skjuta straffen, men cou tackade nej då han ville att Messi skulle få sitt hattrick. Messi gav dock slutligen straffen till suarez ändå. Underbart att våra spelare har sån fantastisk kemi. Speciellt superstjärnorna.
Barcelona Barcadinho.
2018-09-04 21:37
Visst det skulle kännas bra om Fifa eller andra supportrar skulle bekräfta våra egna tanka. Men vem bryr sig om det inte är så.
Jag bestämmer själv vem jag tycker är bäst o jag kommer försvara det ifall det behövs. Jag bryr mig inte om individuella priser. Jag bildar mina egna uppfattningar.
Kort sagt, skit i vad fifa tycker eller andra för den delen.

Jag träffade folk som såg ner på Maradona, kanske för hans missbruk tid, de får tycka vad de vill. Jag får gåshud tom när jag ser honom på en läktare med en cigar :-)
Det finns ingen annan f d spelare som kan ge mig såna vibbar än.
Jo, Ranaldinho.
Den dagen Messi slutar kommer bli deppig, deppigt i en lång period. Ingen i dagens fotboll kan erästta hans konster. Han är fortfarande utomjordisk när han har en bra dag.
Ronaldo, redan har jag tappat intresset för honom, kollar inte på Juve så särskilt.
Barcelona Culés
2018-09-04 21:17
Mycket fin krönika Dino Curovac. Det säger jag inte för att, även jag, är subjektiv. Det är väldigt märkligt att Messi inte ens är med bland top 3. Enligt mig bör inte vinnaren av priset utses med mål och assist som grund men det verkar onekligen som det blir mer och mer så. För mig är fotboll, precis som du skriver i krönikan, så mycket mer än poäng. Och jag tror att alla som har sett fler än 10 matcher med Barca från förra säsongen är rätt så rörande överens om att Messi bör vara med bland top 3, om inte vinna priset. Skall det nu vara så att priset ska grundas på poäng så är ju Messi även där en ganska klar kandidat... Men men, jag får väl nöja mig med att njuta av att se Messi spela fotboll vecka ut och in istället.
Barcelona Damon2022
2018-09-04 21:15
Suárez: "I really regret playing the match against Leganés at home last season. I played the entire match despite of having a huge lead in the league table when just three days later, we had to play against Roma." [rac1]

Som sagt messi, suarez måste lära sig vila. Samt i år finns inga bort förklaringar: I år har vi även malcol, coutinho, dembele kasta in samt vidal/arthur så de gäller för vv att rotera rätt nu. Allt hänger på han nu, antingen roterar han rätt så kan reserv spelarna åka till usa och köra över girona eller åka på torsk eller spela bästa elvan och trötta ut dem. Vi har nästan 2 elvor vi kan köra nu som bör räcka i ligan/cupen mot lättare lag
Barcelona Infinit8Don
2018-09-04 19:44
We must thank @fifa for not including #Messi in the prize #TheBest2018, because the best player in the world does not compete with Earth players. The Argentinian does not participate in this nonsense!

En av många som sätter FIFA på plats, (i detta fall en journalist). Fint o se.
Barcelona Passa_Bollen
2018-09-04 17:42
Xavi #6 Typ rätt förutom att Messi vilade aldrig förutom näst sista matchen som Barca torskade.
Barcelona Xavi #6
2018-09-04 17:24
@ || #5 sergiobusquets:

Rätta mig om jag har fel men Messi gjorde ett hattrick mot Leganes i en redan vunnen liga medans han var osynlig tre dagar efter i en viktig kvartsfinal i CL. Ronaldo har ju dom två senaste säsongerna vilat mot smålagen för att prestera maximalt i CL medans Messi gjort tvärtom. Där har ni anledningen till varför CR vinner dom individuella titlarna till alla som rabblade upp fakta/argument igår.
Barcelona Rambla~
2018-09-04 17:00
Inters fans snackar om att ta ”hem” Rafinha. Haha, han var där i 5 månader så hur kan det räknas som hem? Han har gått genom alla ungdomskategorier i La Masia och Barca så vad kalkas det då? Tror de på fullaste allvar att Barca släpper honom till Inter i januari när man är mitt upp i CL och där de ingår i gruppen? De hade sin chans men som vanligt backade de ur och höll inte överenskommelsen när det handlade om att betala för sig. Florentino Perez må vara den han är men han var inte helt fel ute när han kommenterade såpan med Modric med att Inter försökte värva honom utan att vilja betala för sig.
2018-09-04 16:58
Tråkigt drag, spelarna ska antingen tacka nej på obestämd tid från landslaget eller spela. Att fejka skador osv för att vara fräsch i klubblaget är ju så omoraliskt det bara kan bli. Karman får mer än gärna slå till mot spelare som fejkar :). Landslags tröjan ska vara den viktigaste tröjan man bär under karriären. Eller så kan man göra som dom danska spelarna och försöka mjölka ut så mycket pengar som möjligt......
Barcelona Infinit8Don
2018-09-04 15:07
Pep filing in fake injury reports (following in the footsteps of SAF) for his players is elite, winners mentality. Two week break and no/minimal injury risks taken.

Smart drag av Pep och City.
Barcelona Trio el Mágico
2018-09-04 14:14
Någon som har koll på Jovane Cabral? Vi ska tydligen vara intresserade utav honom.
Barcelona S.Eto'o
2018-09-04 12:55
Ousmane Dembélé has been involved in 12 goals in his last 15 starts for Barcelona in all competitions (seven goals and five assists). [opta] Är jätte förvånad att Valverde har startat med honom i alla matcher med tanke på hur det var förra säsongen. Men samtidigt är jag jätte glad inte bara för dembeles skull utan hela laget. Får han mycket regelbunden speltid speciellt med Messi tror jag att han kan utvecklas betydligt snabbare och i slutskedet av säsongen avgöra flera matcher till vår fördel.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-04 12:21
”Barça haven't lost at the Camp Nou in the past 38 Games.” Brutalt. Snacka om hemmaborg.
2018-09-04 11:22
Z_z Förhoppningsvis leder vi ligan med någon poäng och skickar bort b laget dit så får förbundet skrota USA planerna. Tycker att samtliga la liga klubbar borde samarbeta angående detta. Snart har vi superbowl football edition att se fram emot :)
Barcelona Z_Z
2018-09-04 11:16
@ || #5 sergiobusquets:

På sätt och vis tycker jag ändå det är bra att det är två lag från samma region som ska spela om det nu ska ske. Tänk exempelvis om Huesca-Barcelona lagts där. Första gången någonsin som deras fans kanske får möjlighet se världens genom tiderna bästa spelare live. Nu kan ju ändå rätt många gironafans ha fått gjort det tämligen enkelt.
2018-09-04 10:47
Ingen slump att det är 2 katalanska lag som ska iväg till USA när det är en jobbig period med mängder av matcher. Spanska fotbolls förbundet vet mycket väl vad dom gör.
Barcelona Barclasico
2018-09-04 10:27
Barcelona will play Girona in Miami this January in the first ever La Liga game played in the US. [L'Esportiu]

Helt sjukt vad mycket pengar talar
2018-09-04 09:25
Artero Henrique (PSG) informed Abidal and Segura that they had an interest in a Barça player. After Malcom signed for the club, Dembele and his agent confirmed PSG wanted to bring him to the club. [Mundo Deportivo - @MigRico] Det är bara att söka sig till klausulen :)
2018-09-04 07:43
Luis Suárez: "I really regret the league game last year against the Leganés at home, I played the whole game when we had many points in advantage from the second place and three days after we had the important away game against Rome." [rac1] Som sagt inte valverde som bestämmer :)!
Barcelona Vronskij
2018-09-04 05:55
Skönt för Messi att slippa åka på gala när han ändå inte kommer vinna. Alla galor är själadödande tråkiga, enda som väger upp är om man får vinna pris.
Barcelona Mess1
2018-09-04 00:24
@Infinit8Don:

Vi borde göra det samma!!
Barcelona Barca4life98
2018-09-03 23:56
Jag tycker man borde ha 2 olika priser som det finns i NHL. MVP-priset (spelare från det vinnande laget) och priset för den bästa spelaren utan att lagets framgångar är prio 1. Då hade Ronaldo eller Modric vunnit MVP-priset då dessa vann CL men Messi hade vunnit det andra priset sett till all den individuella statistiken. Sen kan man debattera om vad som är svårast att vinna. Men det har åtminstone för mig, under min livstid, alltid känts mer prestige att vinna CL jämfört med ligan. Det kanske har att göra med att vi har vunnit 9 ligatitlar de senaste 13-14 åren, då jag började kolla på fotboll. Logiskt sätt tycker man kanske att 38 matcher borde väga tyngre än 14 matcher där lottning etc. kan påverka. Det är klart att antalet topplag är fler i CL men det betyder inte att man per automatik möter fler topplag som är bättre än rivalerna i Spanien. På vägen till titeln kan man möta sämre motstånd än Real och Atletico jämfört med att vinna en ligatitel på 38 omgångar mot just Real, Atletico, Sevilla, Valencia etc.
2018-09-03 23:51
Så jävla härligt med en Messi i Barcelona när dom andra är på landslagsuppdrag. Han kommer ju knappt behöva vilas i Barcelona den här säsongen.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-09-03 23:10
@Infinit8Don:
Problemet är att Messi skulle typ vinna varje år och det är det folk är trötta på, som Iniesta70 säger så vill man se Messi vinna trippeln eller VM för att det ska uppmärksammas.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-03 23:06
Eller så gör dem det bara enkelt för sig. Ingen jävla röstning, blir bara popularitet av skiten. Langa upp en data som ska räkna ut ALL statistik per spelare under den gångna säsong inom ALLA tävlingar. Den med bäst snitt över säsongen får priset som den bäste. Inte svårare än så. Då räknar man ju med ALLT. Eller? Whoscored gjorde en sådan analys och svaret ser ni i länktips. Juli 2017-juli 2018. Ren fakta.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-09-03 23:03
Sen borde dom döpa om priset till Champions League MVP eller nåt för att ingen av "världens tre bästa spelare" kunde placera sitt lag bättre än en tredje plats i ligan.

Annons: