/spanien/barcelona/forum/25498.aspx/spanien/barcelona/forum/25498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-08-09 15:18
Nicholas (red):

Om du säger det så. :)

Tja, det ser mörkt ut. Ledning och tränare vill med all säkerhet bli av med honom. Men han verkar ha gjort sig omöjlig när det gäller att signa kontrakt. Agenten och han själv verkar kräva fri transer och även signing bonus från inblandade klubbar. Alla tycker att 6€M är ett reapris men det finns en anna sida av myntet som allmänheten inte verkar känna till. För hans egens skull så känns det tråkigt om han skulle få ruttna bort på bänken en hel säsong.
Barcelona La Rambla
2006-08-09 15:15
Arnau Riera från Barça B kommer antagligen att skriva på för Sunderland, ett 3-års kontrakt.
Real Madrid Nicholas (red)
2006-08-09 15:12
La Rambla//

He, he; jag är din BÄTTRE hälft. Har levt och bevisat tillräckligt för att inte behöva gömma mig bakom machofloskler.

Är ni fast med den Lilla Kaninen till den stundande säsongen?
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-09 15:06
Suñol_

Tycker också det, vad har hänt med dem, tycker dem inte fortfarande att det är en kvinnosport?
eller att det bara är fjollor som spelar det?
Jag trodde att dem flesta som ville se Barca i USA var Latinos, men sedan ser man även blodiner skrikandes efter Ronaldinho :)
Barcelona Suñol_
2006-08-09 15:01
Tydligen så ville den Amerikanske astronauten John Williams(heter han så? Som den gamla filmmusikräven)prata med Barca spelarna, men va fan jänkare gillar ju inte fotboll ;)
2006-08-09 14:51
La Rambla/
Hehe, nej jag tittade bara i artikeln i länken jag skickade, där finns det en bild där de är i kontrollrummet och snackar, plus så finns det flera bilder på fcbarcelona.com den Katalanska sidan.

Har också för mig att jag läste om det Zammbrotta gjorde på fcbarcelona.com, han gjorde det tydligen under sommarlovet då han inte tränade, även Thuram ska ha ägnat tid åt olika projekt för hjälp.

Vilka trevliga värvningar vi gjort, riktigt nice folk vi hämtar till denna klubb, kan bara bidra till andan och meningen denna klubb står för, Mes que un club :)
Barcelona La Rambla
2006-08-09 14:46
Nicholas (red):

Ja, du beter dig som min äkta hälft ibland. Men det är stort av dig påvisa dina feminina sidor. :)
Barcelona La Rambla
2006-08-09 14:44
Fel av mig, det handlade om MS (multipel skleros).
Real Madrid Nicholas (red)
2006-08-09 14:41
La Rambla//

Jag har till och med börjat göra små gubbar, allt för att inte mina intentioner skall missuppfattas. Men du och jag är som ett gift äkta par; du säger bu, jag hör bä och viceversa.

Men vad fan, jag har haft sämre förhållanden än det genom åren, så… varför gnälla?
Barcelona La Rambla
2006-08-09 14:40
Captain:

Var såg du NASA-inslaget, på Canal 24 horas eller TVE?

Även för Zambrotta är sådant där känsligt. Läste någonstans att han lånar ut sitt namn i någon kampanj i Italien just för forskning. Har för mig det var inom barncancer men inte säker.
2006-08-09 14:24
Riktigt roligt att se, Ronaldinho, Xavi och Puyol pratade igår med ett internationellt rymdcenter från NASA:s kontrollrum. Denna turnee är verkligen ingen vanlig :)

Blev riktigt rörd då jag läste imorse vad som hände med Messi, vid sjukhuset för Cancer i Houston, han tog det hårt vår supertalang. Det måste verkligen ha varit en väldigt emotionell upplevelse för de.

Grabbar jag tvivlar inte på att rättigheterna till slut kommer att hamna i TV 4 famn, vilket i för sig är ganska dåligt, men man behöver då åtminståne inte stream alla matcher. Thank God for that :)
Barcelona hammabarça
2006-08-09 13:26
Ämne: Messi 10 ///
vad m....
Enligt Tv4 ligger de i slutskedet av att säkra rättigheterna.
Barcelona (catalonia barca)
2006-08-09 11:42
Messi 10 ///
vad menar du
sa tv4 att dem nt ska ta ut la liga
Barcelona Älskade Barça
2006-08-09 11:23
Ja, De skulle ju vara hemskt att få streama varje match istället för att kunna se den på tvn.
Barcelona Messi 10
2006-08-09 11:21
Hej Messi 10 !
Jag ringde upp tv 4 och de sade att det troligen var klart med rättigheterna med la liga under början av nästa veckan hoppas någon svenska kanal får till det kan knappt bärga mig ; )
Barcelona Messi 10
2006-08-09 11:14
Tack för svaret jag kollar med tv 4 + direkt...
Barcelona Nemo
2006-08-09 11:13
Messi 10

Vi får nog vänta tills slutet av augusti. Hoppas det inte blir som för 3 år sedan, då viasat sport inte var säkra på om dem skulle köpa rättigheterna och tv4+ köpte rättigheterna, då missade man en hel omgång.

Jag förstår inte varför inte La Liga är mer attraktivare i Sverige, efter Barcelona Champions Leaguevinst och spelarna i ligan då borde den vara hetare på marknaden.
Barcelona Messi 10
2006-08-09 11:10
Någon som vet om rättigheterna till la liga detta år ? Jag har sett frågan förut men inget svar vore tacksam om någon svarade. Skulle för övrigt vara superkul om Dos Santos får sitt pass snart han ser mycket intressant ut
Barcelona La Rambla
2006-08-09 11:09
Den där Calderón är en rolig prick. När han nu i efterhand försöker stoppa försläljningen av Jurado till Atlético.

Real Madrid president Ramon Calderón is preparing to prevent José Manuel Jurado from signing for local rivals Atlético because he did not find out about the move because his mobile phone broke.

"I went away for a few days vacation and my mobile phone was not working so I made it clear that I should only be contacted if the matter was vital to the club," he explained.

Heh, hans mobil gick sönder. Ganska komiskt att Real då har Siemens som tröjsponsor. De borde väl sponsra med lite fungerande mobiltelefoner.
R 10 M
2006-08-09 11:09
Men Detta året kommer Real vara ett mkt Bättre lag än förra. Hälfteen så mkt insläppta mål än förra (MKt bra defensiv). Mera mål osv...
Barcelona Nemo
2006-08-09 11:05
R 10 M

Barcelona och Sevilla fick ju hålla uppe Spaniens stolhet ;-)
Barcelona Nemo
2006-08-09 11:04
Någon här skrev att Gudjohnsen skulle få starta och Eto'o sitta på bänken.

Du får gärna ge argument för ditt påstående. Eto'o är nog den spelaren som gör, kanske inte mest jobb, ett väldigt viktigt jobb. Det är väldigt svårt att spela med 3 så offensiva, varav två är yttrar och den centrala ska göra målen. Eto'o måste löpa väldigt mycket och samtidigt alltid vara på plats när det luktar målchans. Och om han klarar den uppgiften säger väl hans 25 förra säsongen.

Gudjohnsen är en bra ersättare, men jag tror att han redan visste vad han gav sig in på innan han skrev på.
R 10 M
2006-08-09 11:03
Beautiful_ Barca

Du har alldeles rätt. Men det meed att vi är ett lag så menar jag att vi är i samma liga och vi borde kämpa ihop i CL och inte hoppas på att denne laget ska ur i gruppspelet eller sånt där skit. Det är det jag menar med att vi är ett lag.
Vi ska visa vad La Liga går för och att det är världens bästa Liga och inte Premier League!
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-09 11:03
La Rambla

Kom ihåg början av förra säsongen när Real låg före oss i tabellen med några poäng. Då var hela Reals fanclub här inne och snackade skit.
Barcelona La Rambla
2006-08-09 11:01
Ämne: R 10

HUH?

Ni ä....
Exakt. De är knappast några stamgäster här.
Barcelona La Rambla
2006-08-09 10:59
Ämne: Men snälla kom inte ....Sluta lipa! Bara för att några omogna småungar som råkar ha en barçatröja vid sitt namn kommer in och fjantar sig på er forum ska du inte tro att alla seriösa här inne gör det. Kolla in deras profil istället och kolla hur länge de varit medlemmar på SF. Oftast är de nyreggade och har som mål att bara provocera och bråka. Dessutom, var höll du till alla de gånger realfans var här inne och sänkte nivån med sina pinsamma inlägg?
R 10 M
2006-08-09 10:57
Men han kan väl få lite mer speltid än Henke?
2006-08-09 10:57
R 10

HUH?

Ni är ett lag "Real Mierda" och vi är mer än ett lag "FC Barcelona" ;)

Men seriöst, lägg av med att gå in i deras forum och smutskasta. Ni kan skriva det ni vill här inne. Förresten är det oftast så att de som skriver skit i Reals forum inte ens brukar skriva här inne.
2006-08-09 10:54
Självklart förtjänar Godjohnsen att vara mer än en bänknötare. Det är ju det som ska göra honom till vår super-sub.

Efter att ha sett träningsmatcherna tror jag att han kan bli mer användbar än vad Henke har varit. Och efter att ha sett den ödmjuka attityd han besitter är jag än mer säker på att det var klockren värvning av ledningen.

PS: En halvlek varje match lär han dock inte få. Räkna med lika mycket speltid som Larsson fick, vilket inte är så värst lite ändå.
R 10 M
2006-08-09 10:53
Men snälla kom inte till Real forumet o skriva skit. Ska ni besköka Real forumet så ska ni skriva något vettigt och inte en massa skit.
Jag har alltid tyckt om alla lagen i La Liga, enda tills ni kommer o förstör våra forum genom att skriva skit om Real. Kommigen vi är ett lag, La LIGA!!!
Annons: