/spanien/barcelona/forum/25262.aspx/spanien/barcelona/forum/25262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona (SAMI)
2006-09-30 13:32
Rijkaard Set To Start Without A Striker. Dåligt!!!!
Barcelona EsCúle
2006-09-30 13:26
La Rambla

Hur mycket kostade den på Bokia? Funderar på att ta mig en sväng ner till stan.
Barcelona La Rambla
2006-09-30 13:23
tarrak//

Det stämmer, köpte den på Bokia. Finns säkert hos andra välsorterade bokhandlare.

Redaktionen//

Vill inte verka petig, men om ni uppdaterade Misters födelsedatum så blev det fel månad igen. :-)
Barcelona Barca#1
2006-09-30 13:21
Feliz compleaños, Frank Rijkaard!

tre poäng på din födelse dag..
Barcelona tarrak
2006-09-30 13:21
LR/Sa du inte att du sett den i någon bokhandel? Om det var så vilken? Funderar på att dra ner på stan och köpa den då jag planerar att ha en soft hemmahelg.

Äh glöm det. Jag kollade upp det själv, någon motta på latheten får det vara.
Barcelona La Rambla
2006-09-30 13:18
Jag måste åter igen passa på att rekomendera en ny bok, på svenska, om Barça. Inhandlade den själv igår. Låt er inte luras av den översatta svenska titeln "Henkes Barça". Den är helt missvisande. Originaltiteln är "El nou Barça", "Det nya Barça". Här är några utdrag av de kapitel som finns:

* Från den Blå Elefanten till valet 2003
* Sandro Rosell och den sportsliga omvandligen
* Frank Rijkaard, en för det mesta ganska lugn man
* Ronaldinho, leendet och ursinnet
* Samule Eto'o det rakade lejonet
* Deco den diskrete spelfördelaren
* Carles Puyol den katalanske furiern
* Xavi den lugna maskinen
* Alla Barças supporterklubbar och alla sektioner
* De spanska ligaklubbarnas arenor
* STATISTIK
- Maratontabellen "Top 12"
- Spanska cupfinaler "Copa del Rey"
- Nordbor i spanska ligan (Primera División)

..och mycket mera. Den kostade 249kr och den känns som riktigt bra investering. :-)
Barcelona EsCúle
2006-09-30 13:15
Feliz compleaños, Frank.

Hoppas på en bra födelsedag för el mister, med vinst och 3 härliga poäng hem till Catalonien.

Visca Rijkaard!
Barcelona tarrak
2006-09-30 13:10
Då får vi hoppas att spelarna ordnar en fin present till Mister. 3 poäng och en spottkopp, kanske.
Barcelona La Rambla
2006-09-30 13:04
Ämne: Okej, då antar jag a....
Heh, hade glömt bort att han hade Edmundo som mellannamn. Lite brasilianskt över det ju. ;-)
Barcelona Tomasz
2006-09-30 13:04
Vi fixar slarvfelet om ett ögonblick. ;)
Barcelona Ghazza
2006-09-30 13:03
Okej, då antar jag att ett grattis vore på sin plats.

Feliz compleaños, El Mister!
Barcelona La Rambla
2006-09-30 13:02
Gazza:

Nej, då står det fel i Plantilla.

Franklin ("Frank") Edmundo Rijkaard (born September 30, 1962 in Amsterdam)
Barcelona La Rambla
2006-09-30 12:58
Presidenten har stöttat Sammy under dennes svåra stund. Laporta har varit vid hans sida sedan han blev skadad och följde tom med Eto'o till sjukhuset innan operationen.

Samuel Eto'o, who suffered his second injury to the right knee following his injury in the Santiago Bernabeu, was accompanied by club president Joan Laporta, at all times. Laporta gave him his full support and even accompanied him to the hospital in Sant Cugat in the early hours of the morning.

Fint av Laporta. Gissar att spelarna bär "Krya på dig Samuel-tröjor" när de springer in på San Mames i kväll.
Barcelona Ghazza
2006-09-30 12:55

Edit: I plantilla står det att Frank föddes 1962-11-30. Alltså i November. Du kanske såg fel Rambla :)
Barcelona La Rambla
2006-09-30 12:52
Santi är fortfarande skadad.

Jag vet inte om alla har koll på detta, men idag är det misters födelsedag.

Feliz compleaños, Frank Rijkaard!
Barcelona tarrak
2006-09-30 12:52
Jag hoppas verkligen att Sports startelva är felaktig. Messi, Dinho och Guily känns dåligt balanserat.
Barcelona Hertz
2006-09-30 12:48
Zlobban//

Håller med. Dags att låta Ronaldinho och Deco vara med i rotationssystemet också, fast Ronaldinho behövs nog den här matchen eftersom det är första utan Eto'o.
Synd för Santi att inte få åka med till San Mamés...
Barcelona La Rambla
2006-09-30 12:43
Barca#1:

Varför oroa sig? Det får vi veta tids nog. Rijkaard kanske överraskar helt och sätter in Saviola? Eller så kanske han låter Ronaldinho gå in i mitten? Min och de andras gissningar är lika oviss som din egen. Någon timme innan match lär vi få reda på det. Tills dess kan vi bara diskutera olika möjligheter och försöka analysera vad som vi själva tror blir bäst. Eller?
Barcelona Zlobban
2006-09-30 12:42
Jag tror att det vore bra om Rijkaard i denna matchen valde att lira med Saviola, Messi & Gudjohnsen på topp...Bänka Ronaldinho idag, han är inte i toppslag!!

Forza Saviola!!
Real Madrid Volim Te BiH
2006-09-30 12:39
Shit ta de lungt....
Barcelona Barca#1
2006-09-30 12:39
vem är det som ska spela man blir lite förvirrad?guily elr guddy alla svenska sidor uppger att guddy spela mendans spanska upgifter säger att det blir guily.nån som vet vem det blir?
Barcelona La Rambla
2006-09-30 12:38
Ämne: Kan ni säga till era....
Men fattar du dåligt? Ingen här har väl någon kontroll över en snubbe som väljer att ta på sig Barças tröja och gå in på ert forum och provocera. Han har blivit spärrad här, mer kan inte forumets redaktion göra. Det är upp till er redaktion. Sluta klaga på oss över något vi inte har någon kontroll över.
Real Madrid Volim Te BiH
2006-09-30 12:35
Förstod du inte första gången? Vi är inte deras föräldrar. Lägg ner diskussionen nu. /Red
Barcelona Ghazza
2006-09-30 12:25
Volim Te BiH,

Det är knappast ett Barcafan som skriver till er. Annars lär det alltid finnas rötägg, bara att försöka ignorera tills en admin loggar in.
Barcelona Tompa
2006-09-30 12:24
Visst börjar Thuram bli till åren men faktum kvarstår - han är en klippa i backlinjen. Och även om han är 34 år skulle ha säkert orka spela mer än han gör.
Barcelona La Rambla
2006-09-30 12:24
Ämne: Har märkt att ni har....
Det är inga fans, dessutom så har ni haft störiga fans en längre tid. Alltså, inget nytt under solen.
Real Madrid Volim Te BiH
2006-09-30 12:21
Lägg ner diskussionen. Vi har spärrat busungen, mer kan vi inte göra från vårt håll. /Redaktionen
Barcelona EsCúle
2006-09-30 12:20
Tompa

Håller med dig där.Han har inte gjort ett ända misstag då han har spelat.Kan dock vara lite seg i löpdueller om man ska klaga på något, sen så får vi ju ha överséende om att han är rätt så gammal och kroppen inte orkar med allt.Men han är helt klart en otroligt stabil mittback jag gärna ser från start oftare.
Barcelona La Rambla
2006-09-30 12:19
Viva la Barcelona:

Du registrerade dig på SF för 2 dagar sen, du har gjort 8 inlägg sen dess och 4 av dem på Reals forum, och de inläggen har enbart handlat om att provocera där inne. Kul snubbe...eller inte!

Var snäll och håll dig här ifrån, och byt gärna tröja också.
Barcelona Tompa
2006-09-30 12:17
Begriper inte varför Thuram inte får mer speltid. Han är ju klockren varje gång han är med. Med risk för att låta tjatig - Thuram ska vara ordinarie jämte Puyol och Marquez och Edmilson kun turas om att spela pivote.
Annons: