/spanien/barcelona/forum/252.aspx/spanien/barcelona/forum/252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi #6
2017-08-20 19:06
@socccerfan1:

Betala 110M rakt av + 20M i variabler så är jag helt säker på att Liverpool accepterat budet, istället lägger man skam bud, 1,5 miljarder? Var fick du dessa siffror ifrån? Arda,Gomes och Paulinho har kostat oss sammanlagt 120M.. Jag är övertygad att Coutinho hade gjort ett klart bättre än samtliga tre. Eller föredrar du kvantitet före kvalitet?
Barcelona Pep - El Míster
2017-08-20 19:04
Semedo från start! Kvällens höjdpunkt förhoppningsvis! Annars är startelvan mest värdig ett Europaleague-lag! LOL!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2017-08-20 19:03
Ter Stegen; Semedo, Masche, Umtiti, Jordi Alba; Sergio, Rakitic, Sergi Roberto; Messi, Paco, Deulofeu. Detta är premiärelvan säsongen 2017/2018. May god help us all.
Barcelona Cule4life
2017-08-20 18:51
Laporta pekar nu finger mot Bartomeu.

"Om vi vill att Messi ska fortsätta vara lycklig här i Barcelona så måste vi göra oss av med Bartomeu omedelbart", skriver han på Twitter.

Joan Laporta Estruch @JoanLaportaFCB

Si volem que #Messi continuï a gust al Barça hem de fer fora Bartomeu immediatament.
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-08-20 18:48
[QUOTE=messileo]Paulinho är inte spelklar, så han är inte med ikväll =) [/QUOTE] Spännande o se hur bra han är. Man hoppas ju att han han visar hur fel vi har :)
Barcelona socccerfan1
2017-08-20 18:33
Grabbar:) hoppas vi skippar coutinho. Vill de ha 1,5 miljarder är det ett skämt. Pool kommer vinna 0. (NOLL) titlar iår. Med eller utan coutinho.. med eller utan över en miljard dessvärre.. Seri, Dembele är ett måste. Han är otrolig. Och en annan mittfältare hade jag röstat för.
Barcelona Dûssel
2017-08-20 18:32
@JakWah:

Även om messi skulle bli sämre med åren så skulle han fortfarande bättre än alla spelare ändå. när messi har en dålig dag, har mpånga spelare i världen sin bästa dag på planen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-08-20 18:30
ElRaval

Haha, you got me. Fel av mig att inkludera assist, skulle nog räckt med målskytte. Anyways, Eriksen gör många assist men poängen är att han skulle kunna spela längre ner i banan hos oss.
Barcelona Dûssel
2017-08-20 18:28
Vad tror Vad kan man tro om matchen ikväll? känns som antingen blir det slakt eller torsk, barca i rejäl brygga, inget spelsystem satt, tränaren har avårt just att agera och hävda sig, storm kring sportchefen osv.. tankar någon ?
Barcelona ElRaval
2017-08-20 18:25
@L.A.M Nr 10:

Vilka gör assist förutom Messi? :)
Barcelona FCB_Messi
2017-08-20 18:20
Tror jag nämnde Dembele i Tottenham redan för ett år sen . Någon får jätte gärna leta upp det gamla inlägget från mig där jag skrev att jag ville ha honom till Barca .
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-08-20 18:20
Eriksen är betydligt mer spelintelligent än Dembele. Belgaren är grym med bollen nära fötterna men jag tycker Eriksen i så fall har en mer komplett teknik. Han besitter både "close control" samt ett bättre tillslag.

i Tottenham spelar han ganska högt upp. Jag tror det skulle vara ett grymt drag att flytta ner honom ett steg i banan och låta han styra och ställa. Han har definitivt spelsinnet för det. I Barcelona behöver han inte göra lika många mål och assist, det har vi andra som ska stå för.
Barcelona Caz
2017-08-20 18:14
@ Xavi #6:

Tycker han hade varit att föredra över Eriksen faktiskt. Lär väl inte få medhåll men tror det hade blivit mycket Rakitic över Eriksen. Man får inte glömma att Rakitic såg kreativ ut i Sevilla och såg inga större fel med hans teknik men det är helt andra krav i Barcelona. Coutinho och Dembele är bättre och smidigare under press och kan lösa många trånga situationer på egen hand.
Barcelona messileo
2017-08-20 18:10
Paulinho är inte spelklar, så han är inte med ikväll =)
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-08-20 18:01
Nån som vet om Paulinho är med ikväll?
Barcelona Xavi #6
2017-08-20 17:59
En spelare som verkligen imponerar varje gång jag ser honom spela är Moussa Dembele. Komplett mittfältare och är omöjlig att ta bollen ifrån. En underskattad spelare som enligt mig är den bästa centrala mittfältareni PL.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-08-20 17:45
Jag fattar verkligen inte varför vi inte går för Eriksen. En helt fantastisk spelare. Rör sig över stora ytor i offensiven och skulle enligt mig passa perfekt på vårt mittfält. Kan sätta ett passningsstempo, slå underbara genomskärare, gå på skott utanflr straffområdet, slå inlägg och är duktig på alla typer av fasta situationer. Verkar dessutom vara en bra spelare att ha i ett hårt jobbande kollektiv då han sköter sitt defensiva arbete utmärkt under Pochettino.
Barcelona JakWah
2017-08-20 17:45
Haha på Citys forum skriver nån stolle att Messi är gammal och på nedgång samt att han hellre spelar Silva alla dagar i veckan. Messi kan spela flera år till innan hans karriär är slut och än så länge är han fortfarande världens överlägset bästa spelare. Vilken värld lever folk i? Nedgång? Det är Messi som bär hela Barcelona och hade bara övriga spelare i laget hållt hög klass så hade Messi kunnat briljera ännu mer. Att folk inte kan se detta är för mig helt otroligt!
Barcelona II Barça II
2017-08-20 17:29
"Vet inte om det är möjligt rent lottningsmässigt, men visst vore det lite bisarrt om Barça fick PSG, Liverpool och Dortmund i sin CL-grupp..." Det är tur att det inte är möjligt, så som vi spelar just nu och med dagens trupp hade vi förmodligen kommit sist i sådan grupp.
Barcelona Koeman!!
2017-08-20 17:21
Semedo behöver starta för att få in självförtroende direkt.
Barcelona Soko
2017-08-20 17:20
@the cameroonians:

Det är omöjligt då både PSG och Dormtind finns i samma pot 2 . Liverpool är det ännu inte klart . Vi kan inte heller möta Atletico , City , United och Porto.
Barcelona Barcaholic
2017-08-20 17:19
The cameroonians Det är omöjligt. Barca, Dortmund & PSG är alla i pot2. Vi kan dock lottas mot Liverpool.
Barcelona Gabriel
2017-08-20 17:19
Till något som inte har varken med ledningen eller värvningar o göra.

När ska Valverde inse att Vidal är för dålig för att vara startspelare i Barcelona och att vi köpte Semedo just för den saken? Jag skiter i att Semedo är ny och behöver en anpassningsperiod? Herregud, det är ingen 17 åring från Brasilien vi har köpt. Han har A-lagsfotboll från Benfica med Champions League spel i benen och var en av de bästa spelarna i den portugisiska ligan förra säsongen. Det är ingen kycklingunge som inte har någon erfarenhet alls. Mesigt tycker jag.

Tror ni vi hade "chillat" med att lägga in Coutinho i laget om han köptes för att han ska lära sig Barcelonas fotboll? Nä eller hur, jag köper det inte. Tycker det är ett stort minus i Valverdes bok att han ständigt förpassar Semedo till bänken i förmån till en medioker Vidal. Det lilla Semedo visat upp på hans få minuter är ljusår bättre än Vidal hitills.

Jag bryr mig inte om Vidal gör tre mål idag och 5 assist, han är för dålig för att vara startspelare hos oss, det har han visat gång på gång redan.

Tröttsamt om han startar ikväll igen.
Barcelona the cameroonians
2017-08-20 17:05
Vet inte om det är möjligt rent lottningsmässigt, men visst vore det lite bisarrt om Barça fick PSG, Liverpool och Dortmund i sin CL-grupp...
Barcelona oocbgb
2017-08-20 17:02
[QUOTE=Dreamteam09]Ta chansen mot Betis kan vilken någorlunda bra spelare som helst göra. [/QUOTE] Mata inte trollen är du schysst
Barcelona Dreamteam09
2017-08-20 16:55
[QUOTE=Soko]Ikväll är det nog sista chansen för vissa spelare att visa upp sig och bevisa att de har plats i årets Barcelona. Med Neymar borta , Suarez och Iniesta på skadelistan är det nu som Deulefou, Denis och Paco ska ta chansen.  Gäller samma för Roberto och Gomes.  Alltså de som får chansen ska nu ta den annars har de bara sig själva att skylla på. Nästa vecka är det sedan en match till innan fönster stänger samtidigt som det blir landslagsuppehåll.  [/QUOTE] Ta chansen mot Betis kan vilken någorlunda bra spelare som helst göra.
Barcelona Soko
2017-08-20 16:39
Ikväll är det nog sista chansen för vissa spelare att visa upp sig och bevisa att de har plats i årets Barcelona. Med Neymar borta , Suarez och Iniesta på skadelistan är det nu som Deulefou, Denis och Paco ska ta chansen.  Gäller samma för Roberto och Gomes.  Alltså de som får chansen ska nu ta den annars har de bara sig själva att skylla på. Nästa vecka är det sedan en match till innan fönster stänger samtidigt som det blir landslagsuppehåll. 

Barcelona Xavi #6
2017-08-20 16:12
Ursäkta, men är inte Coach Pep samma skribent som påstod att Barca är en islamistisk klubb på grund av sina kopplingar med Qatar i form av sponsoravtal?
Barcelona Deulofeu
2017-08-20 16:01
Boti Boti Boti

Håller med dig om Semedo tänk att vi kunde kanske fått Bellerin för 200 miljoner mer om ett par veckor istället fick vi en back som är bättre på precis allt förutom snabbheten.

Semedo är snabb men Bellerin är nog snabbast i världen på korta sträckor..

Semedo är en late bloomer som redan har haft en tuff skada och kommit tillbaka verkar vara en förnuftig pojke som inte har för bråttom.

Han inledde såklart karriären som yttermittfältare likt alla Portugiser förmodligen tack vare Figo och sedan Ronaldo.

Det var först när han klev ned som han började blomstra och jag tror verkligen han kommer att bli bra hos oss men jag tror vi får skynda långsamt med han.

Gillar verkligen hur han värderar när han ska sticka i djupled han har dessutom ett bra kombinationsspel.

dribblingar och genombrott är dock hans styrka och inläggen/inspelen håller också riktigt bra klass.

Bara en tidsfråga innan han är vår givna nya högerback.

Nu är det snart match tänk om vi startar med följande spelare

Ter Stegen
Umtiti
Semedo
S.Roberto
Deulofeu
Alcazer

Inte alls omöjligt faktiskt!

Match om fyra timmar dags att börja tagga en ny säsong är inte längre runt hörnet den är här nu!

Ganska ungt häftigt lag Sedan de givna såklart...
Barcelona Coach Pep-
2017-08-20 15:59
Kröjff

Tack. Jag kommer att svara på det vid ett senare tillfälle när jag har tid. Håll till godo. :P
Annons: