/spanien/barcelona/forum/25144.aspx/spanien/barcelona/forum/25144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol_
2006-10-31 13:45
Barca-Puyol// Den eftersänds på viasat1 klockan 23 så det är bara att vara härifrån och inte kolla på text-tv ;)
Barcelona asfaltsbarn
2006-10-31 13:44

Nån som kan tipsa om ett bra p2p program?

Barcelona Barca-Puyol
2006-10-31 13:41
Ämne: Barca-Puyol/Jag förs....
AA du har helt rätt, jag var nog inte klar i huvudet när jag tänkte det. Nej jag visste att bremen bara skulle möta chelsea en gång, men jag tänkte fel, haha.
Fifaaan jag har inte viasat sport 2, fattar inte vad jag ska gööööraaa!!! Missa matchen ska jag ialla fall inte.
BARCAAAA!!!
Chelz
2006-10-31 13:41
Jag vill så gärna lägg mig i någon av alla dessa diskussioner som pågår. Men vet om att det aldrig leder någon vart.

Men det är ju helt klart så att vi är alla färgade och vi skriver alla färgade inlägg. Det ena låter dummare än det andra, osv.

Och det är väl tur det, vi ska väl inte vara överens inför en så stor match som ikväll, det låter ju inte roligt. Det måste vara lite prestige på alla plan.

Jag ser bara framemot matchen och hoppas på ett oavgjort resultat.

Väl mött!
Barcelona Suñol_
2006-10-31 13:38
Sandar man inte gräsmattan för att den ska bli bättre? Jag har för mig att det är en vanlig sak att göra.
Och Chelsea kommer aldrig att lägga sig Werder det är bara skitsnack. Som Rambla sa förut han har "corazon" för våran klubb ;)
Barcelona La Rambla
2006-10-31 13:33
Fredde™:

Personligen tycker jag ingen av inför-rapporterna är något att hänga upp sig på. Det har skrivits mycket i media om sandad gräsmatta, filmningar, teater osv. Rapporterna återger bara detta faktum, så jag förstår inte varför någon från båda lägren behöver bli upprörd?

Ja, väl mött!
Barcelona tarrak
2006-10-31 13:24
Barca-Puyol/Jag förstår inte hur du (och många andra) räknar. Om vi förlorar och Bremen vinner idag så har de 7 poäng och vi 4. Om Barça då vinner sina två nästa mot Levski och just Bremen, medans Bremen vinner mot Chelsea och förlorar mot oss. Då har både vi och Bremen 10 poäng och jag tror att man räknar inbördes möten först, därmed är vi vidare. Alltså kan Chelsea göra vad de vill, vi har ändå avgörandet i egna händer.

Edit; såg nu att du trodde att Bremen ska möta Chelsea i två ytterligare matcher, det stämmer alltså inte.
Barcelona Barca-Puyol
2006-10-31 13:15
Jag tror och hoppas på vinst. Jag hoppas verkligen att chelseaspelarna spelar som människor så att mourinho inte gnäller på att de bara var 10 pers och att vi inte kan slå dem 11 mot 11 blablablabla, mes..

Men vi MÅÅÅÅÅSTE vinna om vi ska vidare från gruppspelet, jag vet inte om ni har tänkt på detta; Visst är det möjligt att vi går vidare om vi förlorar ikväll, genom att vi kommer att vinna över bremen på camp nou och att chelsea matar bremen båda matcherna. Men jag tror, vet att det är lågt (men man vet aldrig hur lågt mourinho kan sjunka), att om chelsea vinner ikväll, säger mourinho till spelarna att kryssa mot bremen. Så att vi inte går vidare.

Jag vet att det är riktigt töntigt och mesigt att tänka så, men man vet ju aldrig. Men vi ska inte behöva tänka på det för ikväll ska vi viiiinnnnnaaaaaa!!!!!!!!! =)
Barcelona La Rambla
2006-10-31 13:01
Lite notiser:

** Enligt EMD (se länktips) så försökte tydligen Chelsea genom sin chefscout Frank Arnesen värva vår canterano Bojan Krkic. I somras innan Bojan fyllt 16 försökte Arnesen sno honom och gav hans far (som är anställd av Barcelona) ett erbjudande om jobb i Chelseas organistaion istället, så att fadern skulle ta med sonen till England och därmed slå två flugor i en smäll. Eftersom både Bojan och fader är riktiga culés så nobbade de erbjudandet. Txiki och Laporta tog genast tag i saker och skrev ett gynnsamt kontrakt med Bojan så fort han fyllde 16 år.

** Dunga har tagit ut Edmilson och Ronaldinho till Brasiliens landskamp 15 november mot Schweiz. Ytterligare fyra 'spanska' brassar är uttagna. Dani Alves och Adriano från Sevilla, Robinho från Real och Sobis från Betis.

** Enligt den italienska websiten tuttomercatoweb.com så är Milans Ancelotti väldigt förtjust i vår Xavi. Man har länge saknat ytterligare en mittfältare med Pirlos egenskaper. Tidigare har man provat mittältare som Dhorasoo och Vogel, men ingen av dem har varit lyckade på San Siro. Xavi påminner mer om Pirlo i sitt spel och Ancelotti ser i honom en klassisk regista. Ett annat alternativ vore Iniesta som även han tilltalar den gode Ancelotti.
El Conejo
2006-10-31 12:56
Alla CL matcher ikväll och imorgon.(Stream)
Fredde™
2006-10-31 12:50
Tänkte titta in och dela med mig av mina förhoppningar om en spännande och underhållande batalj ikväll.

Angående införrapporterna så är det väl inte svårare än att vi kan konstatera att Chelsearedaktionen vinklar sin rapport åt ett håll och att Barcaredaktionen vinklar sin åt andra hållet. Vad är konstigt med det? Så som vi har drabbat samman de senaste tre åren så är det väl ändå självklart att det finns en stark rivalitet mellan klubbarna. Dessutom passar media på att lägga ord i bägge managers munnar som passar för stunden och för att piska upp "hatmötet" till ännu en nivå. Det vi snabbt kan konstatera gällande dessa krokar som media lägger ut är att Mourinho sällan väljer den politiskt korrekta vägen, utan hugger som ett nykläckt fiskyngel på det mesta som slängs hans väg. Riijkard å andra sidan lyckas med sin mjuka framtoning ducka och slingra sig förbi dessa beten likt en slug gammal gädda.

Nåväl, nog med liknelser. Väl mött ikväll.

Carefree!
Barcelona tarrak
2006-10-31 12:45
Finns det några gälligare supportrar än Chelseas? Samma killar som å ena sidan alltid ska vara så macho och hårda gnäller hela tiden som små flickor om allt och alla. Jag försöker respektera alla människor och inte generalisera, men jag orkar orkar f*n inte med de längre!

Inför el clasico är det alltid en massa tjafs, men där diskuterar man i första hand fotboll och man både ger och tar gliringar. När man möter Chelsea så diskuteras uteslutande filmningar och domare och man måste lyssna på idioter som hyllar Franco.
Barcelona Zamboza
2006-10-31 12:27
Ämne: Zamboza// Lite infor....
Då har vi något gemensamt. Om det inte passar dig behöver du inte läsa. Länken jag la upp var främst för dem som vill läsa om Barca och det tror jag dem flesta här på forumet vill.
Barcelona Kim
2006-10-31 12:24
Detta eviga tjat om filmningar... Fantastiskt att supportrar till ett lag, som har Robben i sin startelva många gånger, gråter när andra lag filmar.
Barcelona La Rambla
2006-10-31 12:15
Mourinho1:

Alla är vi subjektiva i våra åsiker. Duger Chelseas officiella hemsida som källa när det gäller sandad plan? Har visserligen inte orkat gå in och leta upp rätt notis, men den finns där. De flesta har nog redan läst den. Hur som haver, alla hemmalag har själv rätt att preparera sin gräsmatta som de finner lämpligast. Vill inte på något vis antyda att det skulle vara orsaken till förlusten i förra mötet. Chelsea var bättre i den matchen, end of story.

När det gäller diskussionerna om filmningar kan man ju bla konstatera följande. I förra mötet på Camp Nou så tillkom Barças mål tack vare att Ronaldinho stod upp när han blev tacklad av flera Chelsea-spelare (se bild). Medans Chelseas mål tillkom efter att Terry väldigt lättvindigt synat gräsmattan med en straff som följd. Dessutom så stod fyra spelare i offsideläge. För att inte tala om det avgörande målet på Stamford Bridge för två år sen av Terry när Valdés blir hindrad av Carvalho. Hur var det där nu med att gynnas av domarna? Man ser tydligen bara det man vill se antar jag. :-)
Barcelona Barca#1
2006-10-31 12:11
startelvan till matchen nån?
Barcelona Kim
2006-10-31 12:11
Ämne: Kim// Var det ingen....
Självklart kan jag det. Jag var själv där och plockade upp 10 små gruskorn efter matchen. Denna sand har jag sen analyserat tillsammans med statens kriminaltekniska laboratorium.

Vad tror du egentligen?!? Allt som rapporteras i media är inte lögn, även om en hel del är det. Jag förstår ärligt talat inte varför du hakar upp dig på detta, när det inte ens har presenterats som en bortförklaring.
Barcelona Abbe_
2006-10-31 12:09
Ämne: Zamboza// Lite infor....Vart vill du komma? ^
Real Madrid Mourinho1
2006-10-31 12:07
Zamboza// Lite information.Henry Winter är en känd Chelsea-hater.Men det kanske passar dig....
Barcelona Zamboza
2006-10-31 11:58
En bra och läsvärd artikel av Henri Winter om Barca som klubb.
Real Madrid Mourinho1
2006-10-31 11:55
Kim// Var det ingen lögn? Nej men en halvlögn.Kan du presentera ngra som helst bevis för detta påstående eller tar du tabloiderna på allvar?
Barcelona Kim
2006-10-31 11:53
Ämne: "Dock vill det ....
Jag har aldrig krävt, att spelare ska sätta 100% av de lägen som uppstår, men när det rör sig om såna situationer, som Gudjohnsen faktiskt hade, så måste bollen helt enkelt in i mål.
Barcelona Kim
2006-10-31 11:51
Om du läser hela meningen, så hittar du nog även uttalandet om att Chelsea vann förra matchen rättvist, och att Barcelona inte hade något att säga till om. Den sandade planen var ingen lögn, men väl en av många anledningar till att Barcelona inte lyckades. Alltså inte en bortförklaring. Vi är beroende av vårt snabba passningsspel om vi ska vinna.
Barcelona Holländaren
2006-10-31 11:50
"Dock vill det till att skärpan i avsluten är betydligt bättre än mot Real Madrid på Santiago Bernabéu, där han borde ha gjort åtminstone två mål."

Grov överdrift. Att förvänta sig att en spelare sätter 100% av alla lägen är lite väl...
Real Madrid Mourinho1
2006-10-31 11:45
Kim// Nej exakt och bortföklaringarna med sandad plan var inte ihopsnickrad halvlögn då eller?
Barcelona Abbe_
2006-10-31 11:43
Ämne: Zamboza// nej vi sä....
Vad var det för fel på den nu då?
Real Madrid Mourinho1
2006-10-31 11:43
Zamboza// Fokusera på domaren? Av alla dom meningarna så hittar du en mening med det och säger att vi fokuserar på domaren.Fan jag tror jag ska skriva en hel bok om fördelarna barca får av domarna.....Det är att fokusera på domaren.Inte en sketen mening av hela rapporten.
Barcelona Kim
2006-10-31 11:42
Ämne: Zamboza// Nog för at....
Jag förstår nog ärligt talat inte vad du menar. Den inför-rapport jag skrev, behandlar egentligen endast lagen, deras förutsättningar, Mourinhos ständiga uppträdande, samt Chelsea-redaktionens försök till att lägga skuld på domaren redan innan match.
Real Madrid Mourinho1
2006-10-31 11:41
Zamboza// nej vi säger väl så...Inte för att ni skyller på sandade planer och skriver att Mourinho snackar skit.Låter seriöst...
Barcelona Zamboza
2006-10-31 11:39
Ämne: Zamboza// Nog för at....
Jag har läst den och det är inget fel på den, men däremot borde ni fokusera på matchen ist för att fokusera på domaren och att Barca filmar och får ständigt fördelar hemma.
Annons: