/spanien/barcelona/forum/25132.aspx/spanien/barcelona/forum/25132.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Farhanio10
2006-10-18 23:49
Tjena alla cules!

Det är bara att gratulera Chelsea idag till en mycket fin insats. De låste oss något fruktansvärt och visade verkligen hur man ska spela mot världens bästa lag!

Tycker att Ashley Cole och Khaled Bouhlarouhz spelade helt fantastiskt på sina ytterbackspositioner. Makelele "dammsög" som sina vana trogen på mitten och Essiens offensiva kvaliteer var för mig (den här dagen) en otrevlig bekantskap.

Folk verkar klaga på Deco och Ronaldinho en anning för mycket ikväll. Det folk här inne inte verkar förstå är att det var alldeles för lite rörelse i laget den här kvällen. Vi saknade dessutom en riktig sputspets idag som skulle stå mellan mittbackarna och oroa konstant. Så våra två magiska playmakers hade knappt någon och sätta in bollen på när de väl hade lägen.

Jag tror aldrig Chelsea kan spela så här disciplinerat på Camp Nou och lyckas stänga alla våra ytor på vår väldiga hemma-arena. Där kommer det bli en helt annan match, VAR SÅ SÄKRA!

Visca BARCA!
Barcelona Sassinho
2006-10-18 23:49
messias_87 jag tror ronaldinho har den där rollen..som brukar kallas target player att han ska komma ner lite möta sedan göra något farligt av bollen han är som oftast kreatören i anfallen..deco styr mittfältet och dinho slår bollen till en målchans..det är hans roll han är inte den som ska springa i djupled..dessutom när han gör så som du säger spelar bollen bakåt när han har en back i ryggen lämnar backen en yta bakom sig som en annan spelare kan utnyttja som vänsterbacken brukar göra..för det mesta sylvinho när han spelar...ja kanske har fel vet ej
Barcelona Messias_87
2006-10-18 23:48
Ämne: Äh, det är bara att ....
Knappast att Ronaldhino kommer förbi Ramos om han ligger tätt intill.

Däremot om man kommer rättvänd mot Helguera så... ja ni vet....
Barcelona Messias_87
2006-10-18 23:43
Har ni närkt att Ronaldhino 99 av 100 ALLTID ska ta emot bollen. Varför löper han inte mer i djupled. Det brukar se ut så här

"Ronaldinho får en pass - en försvarspelare springer up och pressar honom - han passar bakåt - eller håller i bollen... och passar bakåt senare.
Barcelona Sassinho
2006-10-18 23:41
det är mkt bra inlägg av La Rambla och A Seleção man kan inte annat än hålla med men vi alla måste kunna få klaga på en viss spelare när denne inte är alls bra som vi vet vad den kan visst dessa är mänsliga oxå men vi måste få vara frustrerade eller?

och ja håller med La Rambla varför får Thuram så j*vla lite speltid? vart kom oleguer in i bilden ifrån? mitt framför näsan på Thuram ? och varför får inte saviola spela?! jag blir tokig..hoppas Mister får ut något av detta i slutet av säsongen MEN Thuram måste få spela
Barcelona Evička
2006-10-18 23:41
Jag missade hela spektaklet pga jobb, men det kanske var lika bra. Det här var visserligen trist, men det är knappast hela världen. Självklart tar vi dem om två veckor och innan dess ska vi väl mangla Real, va?
Barcelona Nauticus
2006-10-18 23:36
Sved hårt att vi inte kunde ta oss igenom Chelsea ikväll, dom var helt enkelt sketbra ikväll. :( Vi tar dom om två veckor!
Barcelona La Rambla
2006-10-18 23:34
A Seleção:

Väl talat. Förnuftig analys rakt över.

En annan sak, vi var på gång där i slutet av första halvlek. Hur hade matchen blivit om Zambrotta hade fått träff på den volleyn han missade efter det fina kombinationsspelet? Det hade blivit jaga för Chelsea istället, och då hade vi haft flera snabba omställningar som kunnat resulterat istället. De körde knappast över oss. Vi gick ner på 3 backar, en halvskadad Puyol får gå ut (varför inte in med Thuram var min första tanke?), och vi satsar framåt för att få en utjämning. Det är väl självklart att Chelsea skapar farliga kontringar då när de ställer om efter att vi tappar boll. Utspelade? Bah, knappast. Var de bättre? Ja självklart, mer taggade, mer aggresiva över helat laget. Trots det så blev det bara 1-0. Vi kommer igen, tvivla inte! :-)
Barcelona Barca Barca
2006-10-18 23:34
Synd att vi förlorade ida. Chelsea är värda segern. Sen måste jag säga att Eto'o kommer saknas oerhört den tiden han är borta. Det känns som om anfallet har tappat 30% av styrkan. Jag tror faktis våran lejon kommer tillbaka tidigare än 5 månader ja gissar på 4.

Kom ihåg grabbar, hällre förlora en match mot Chelsea än mot Real Madrid.
Barcelona Sassinho
2006-10-18 23:29
självklart gratulerar vi chelsea dom va mkt bättre än oss...

men dinho och deco måste VAKNA det e en bit in på säsongen nu och den e lång så det e ganska bra om vi hinner få lite försprång vi brukar ju tappa en bit in på våran och real flåsar oss lite lätt i nacken..dax att vakna grabbar klockan e mkt..!

el clasico...höstens höjdpunkt
Barcelona A Seleção
2006-10-18 23:25
Jag vill skriva att jag håller med La Rambla. Tycker det är tragiskt att se vissa klanka ner på de "egna" spelarna efter en förlust.

Fotboll är ett lagspel, idag fungerade inte lagspelet och därför inte heller individerna i Barcelona. Det gjorde det för Chelski. Det blir troligtvis en annan match på hemmaplan där Chelski brukar krampa och chansen är väl inte stor att de lyckas göra en sån bra laginsats som de gjorde idag.

Nästa match på Nou Camp är det Barcelonas tur att komma upp till normal standard taktiskt, och då blir det tufft för Chelski som har haft problem i de tidigare mötena.
Barcelona Kamelen
2006-10-18 23:23
Äh, det är bara att släppa denna förlusten. Hade varit värre om det var i slutskedet av Champions League. Nu ser vi fram emot matchen mot Real Madrid i helgen.

Som det ser ut nu så verkar det som om Helguera - Cannavaro bildar mittlås med Carlos och Ramos bredvid sig, bådar gott för våran del att Ramos verkar bli mannen som skall ta hand om Ronaldinho medans Helguera förmodligen får spela.
Real Madrid MrWho
2006-10-18 23:16
Chelsea spelade smart, dom markerade bort Ronadinho och Deco vilket gjorde att fick inte den kraft i offensiven som ni brukar annars ha. Reijkaard måste hitta nåt alternativ spelstil när det låser för er som det gjorde idag, ni hade få chanser men oturlig nog gick det inte hela vägen. SKA bli INtressant på söndag om vi lyckas med samma sak som Chelsea att får bort Dinho och Deco, så har vi mycket väl an stor chans att vinna mot er.
Barcelona Menos Mal
2006-10-18 23:16
Kom igen nu grabbar! Vi förlorade en match i steg ett av champions league, visst det är prestige i en match som denna, men det är bara att ta nya tag!

På söndag är det en match som betyder betydligt mer än vad denna gjorde! Så nu gäller det att tagga om!

Visca el barca!
Barcelona Q
2006-10-18 23:15
Barca spela kasst som vi alla vet så brukar dom inte spela i den här nivån! Tycker chelses mittfält framför allt Essien var över allt, deco och xavi var för långsama specielt edmilson han har inte samma form som föra året!

Idag får vi ser hur jobbigt det var att spela utan eto`o, guddy e för långsam han är mer en target player, vi behöver eto`os djup löpningar fantasi! tycker man ska låta savoila spela eller inte ta med han alls i truppen!

otrolig besviken efter den lilla formkurvan man fick se mot sevilia så har den gått ner igen...
Barcelona Klint
2006-10-18 23:14
Haha ett ganska roligt citat från sportbladet.

"De båda stjärnspäckade lagen bjöd på stor underhållning. Barcelonastjärnorna Ronaldinho och Deco briljerade gång på gång, Didier Drogba och Michael Essien i Chelsea likaså."

De två som kritiserats mest idag briljerade tydligen i Sportbladets ögon.
Barcelona from the stars
2006-10-18 23:14
Det var inte domarens fel Chelsea förtjänade vinsten, visst Eto'o saknades men Barcelona hade inte mycket att komma med
Barcelona Klint
2006-10-18 23:11
Ronaldo 4-ever

Tack för din analys.
Barcelona tarrak
Kom igen killar! Domaren var helt ok, gjorde en del missar men knappast något som avgjorde matchen.

Bevisa att ni är bättre än Chelseafansen och gratulera dem till deras välförtjänta seger istället.
Barcelona Sassinho
fan grabbar va irriterande att vi skulle förlora idag !!!
måste berömma essien och drogba dom va riktigt grymma !!! jag började fundera på om inte drogba skulle passa in i barcas spel med sin arbetskapacitet målsinne snabbhet osv.. kanske t om bättre än våran skadade etoo? han e lite vassare på huvudet än etoo och jag anser att vi ej har ngn riktigt bra huvudspelare där framme.. de som jag kan säga e bra på huvudet e marquez puyol och förmodligen edmilson och alla dessa e tyvärr defensiva..vad säger ni om drogba i barca? kanske spela med dinho etoo drogba det låter i mina öron bättre än våran nuvarande

jag har märkt flera gånger omognaden i messis spel när han söker sig till de svåra lägena? tex går in bland ett flertal motståndare istället för välja en lättare väg..har ni sett det?

sen är jag så besviken på decos match fan va synd tycker jag, jag som har börjat gilla honom mer o mer (va ingen fan av deco innan) tråkigt !

va det jag som såg matchen i blåröda(idag oranga) ögon och tyckte att domaren blåste lite väl mkt åt chelsea? eller såg jag rätt?
Barcelona Klint
Inte domarens fel att vi förlora. Vi har bara oss själva att skylla och ingen annan, men en dålig match får man göra. Nu väntar 3 poäng på söndag!

VISCA BARCA!
Barcelona Aleessandroo
Kan någon svara varför Mister bänkaar.. Thuram ?..
Valencia Miran T
2006-10-18 23:09
Tack för en god match.
Barcelona Lionel Andrés Messí
2006-10-18 23:09
Jag håller med Gabriel. Dommaren tillät väldigt mycket sparkar på hälar å tröjdragningar fårn Chelskis håll men han blåste desto snabbare åt andra hållet. Dommaren under all kritik. Sätt in en världsdommare som klarar pressen i sådan hära stormatcher.
Barcelona El Capitán
2006-10-18 23:08
Riktigt dålig match av Barça. Vid slutet av andra halvlek var vi som bäst men annars var det väldigt blekt. Jag hade inte förväntat mig att Dinho skulle vara i superform men det här måste fixas till El Clasico. Jag vet inte vad som händer men halva laget lider ju av hybris. Inte minst Ronnie som alltid har en tendens att göre det ybersvårt för sig.
Rijkaard måste fixa stämningen nu i laget och få alla på tårna. Det är alldeles för många felpassningar och för lite avslut.

Aja, returen är på Camp Nou så förhoppningsvis får vi en tändning mycket tidigare än vad vi haft i de tidigare matcherna. Barça ska fortfarande visa att de är de regerande mästarna som ska visa var skåpet ska stå. Punkt slut!

Men nu är det latinläxa och sen sova.
Bona nit! Visca Barça!
Barcelona Messínho
2006-10-18 23:08
Tråkigt! men man måste erkänna, Chelsea var bättre denna matchen..trots domaren och deco. Men att Thuram inte får starta denna matchen är obegripligt! Visst gör Marquez/Puyol ingen dålig match men han passar ju för dessa matcherna.

força barça
Barcelona Holländaren
2006-10-18 23:07
Ämne: Holländaren

Snar....
Det är vad jag säger till folk som skyller förluster på domarna, för det vad var du gjorde, även om du inte sa det direkt. Skylla förluster på domare... det påminner om beteendet hos en viss man som med all rätt kritiserats här ett antal gånger.
Barcelona La Rambla
2006-10-18 23:07
Ordem:

Gudarna ska veta att de är ovanligt många just denna kväll än vanligtvis. Alltså culés. :-)

Bona nit amic!
Barcelona tarrak
2006-10-18 23:06
Holländaren/Var har du sett att Deco filmar hela tiden? Inte ens Chelseafansen som skyr Deco som pesten har yttrat något liknande, det verkar vara din fantasi som spökar men motbevisa mig gärna.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-10-18 23:04
Nu orkar jag inte älta den här j-vla sk-tmatchen mer.

Bona nit alla sanna culés.
Annons: