/spanien/barcelona/forum/25062.aspx/spanien/barcelona/forum/25062.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_love
2006-11-16 23:11
är det sant att Cannavaro blev världens bästa spelare ?
Barcelona La Rambla
2006-11-16 23:11
Ronaldinhos budskap till Milan:

Jag vill skapa historia, i Barça

Så, då var det avklarat. Next!
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 23:10
Ämne: Realpwnage!:

Jag ....
Där kom vi till en ny nivå i ämnet :D
Vad ska man gå efter? Kvalitet eller kvantitet? Det är frågan. Jag tycker det beror helt på hur man ser det, men jag har hela tiden skrivit att vår cantera producerar fler talanger, inte bättre. Sen kan jag inte förneka att jag tycker att några av våra talanger är bättre än vissa av era :)
Barcelona Juaníto
2006-11-16 23:09
real har en bra cantera men urusel policy och syn på hela verksamheten. athletic har också en bra cantera och valencias är också på uppgång.
Barcelona La Rambla
2006-11-16 23:07
L0S MERENGUES:

Tjafsar? Vi diskuterar utan att kalla varandra för fula namn. Skulle det vara så farligt?
Barcelona La Rambla
2006-11-16 23:06
Realpwnage!:

Jag förstår inte vad du grundar på när du hävdar att Reals cantera är bättre? Tar ni dit talangerna när de är runt 10-12 år och har ni också ett La Masia. Där ungdomarna bor, tränar, går i skolan för att ha en grund att stå på om de inte skulle lyckas inom fotbollen. Jag tvivlar på det. Allt handlar inte om hur många man tar emot utan måttstocken borde väl vara kvalitén som prioriteras. Jag skulle vilja påstå att Sevilla och Barcelona är de två bästa plantskolorna i Spanien. Okej, det är min åsikt bara.
Barcelona Evička
2006-11-16 23:05
Realpwnage!

De kan behöva besök av någon trevlig person där också. ;)
L0S MERENGUES
2006-11-16 23:02
All denna tjaffs och ändå vet inte spelarna och klubben att vi ens existerar i ett avlångt kallt land och tjaffsar :)
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 23:02

Nej,....
Nej, klart det inte undgått mig, men det var inte riktigt min poäng med det inlägget. Mina avsikt med inlägget var att försöka få er att förstå att Barca ger fler talanger chansen och därför syns de mer och blir mer kända och har högre status. Real där emot köper och köper, därför får inte våra talanger chansen, men talangerna finns där och det är fler än i Barcas cantera, ENLIGT MIG. Så nu kan ni vara tysta om det. Jag tycker Reals cantera är bättre och ni får tycka att er cantera är bättre, så är alla nöjda och glada.

Klart jag är en trevlig, sportintresserad snubbe som gillar att diskutera och jag ber om ursäkt om det går hett till ibland. Men ni som skriver att jag kan dra till marängernas forum. Varför? Inte kul att diskutera om något annat än Etóo och Messis skador?
Barcelona La Rambla
2006-11-16 22:57
Realpwnage!:

Nej, jag påstår inte jag vet bättre men ingen som seriöst följer fotbollen i Europa, tar något som den tidningen skriver eller påstår seriöst. Det är bara att kolla runt.

Det är ingen som förnekat att Barça tidigare enbart köpte 2-3 storstjärnor med stora egon och nästan struntade hur balansen såg ut i laget, detta undantaget Cruyffs Dream Team då. Nu är det dock nya tider med en ny ledning som resonerar lite annorlunda. Nu köps det inte spelare för hutlösa summor för pengar som inte existerar. Sen Laporta tog över så finns det en strukturerad plan hur klubben ska skötas. Trodde inte det hade undgått någon.
Barcelona Mr Barca
2006-11-16 22:55
Ämne: La Rambla, som du sä....
Realpwnage!
Tack en än gång för lektionen. Den behövde jag verkligen:-)

Visst får du tycka till och diskutera. Men släng inte ur dig saker som du inte har fog för. Är inte mkt för sådana människor. Ta inte illa upp. Du är säkert en super trevlig människa, men man följer lätt magkänslan, typ........:-)
Barcelona Evička
2006-11-16 22:55
Realpwnage!

Varför kan du inte skriva där. Det skulle säkert gå alldeles utmärkt.
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 22:53
Nej, jag har inte gått vilse, har kommit alldeles rätt. Tror du jag vill sitta och diskutera med massa snorungar från marängernas forum? För det andra så kan jag inte skriva där ännu, så var lugna, jag kommer skriva där också.
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 22:52

Jag ....
Så du vet alltså bättre?
Det var ju ett par år sen Barcelona köpte megastjärnor, så många spelare från canteran har fått chansen. De hade inte fått chansen om ni hade fortsatt i samma spår, eller hur?
Nu säger jag inte att Real Madrids köpetaktik automatiskt är bättre. Men om Real Madrid inte hade köpt så många, så ahde många ur vår cantera också fått chansen, därav många talanger som itne får chansen...
Barcelona Evièka
2006-11-16 22:51
Jag kan backa upp det med en artikel från tidningen GOAL!!--
Det styrker trovärdigheten!

OK det var redan sagt, men det kan sägas igen :)
Barcelona La Rambla
2006-11-16 22:49
Realpwnage!:

Jag kan bespara dig det där med tidningen GOAL. Ingen seriös fotbollssupporter tar den tidningen och dess uppgifter på allvar. Man kan väl påstå att den nästan håller Buster-klass, en tidning som tonåringar läser. :-)
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-11-16 22:48
Realpwnage.
Har du gått vilse eller ska inte du vara i madrids forum, du har skrivit 16 inlägg sen du blev medlem i SF, och alla inlägg har du skrivit i les rambles.
Barcelona La Rambla
2006-11-16 22:47
Realpwnage!:

Sen har ni inget dåligt anfall! Det har jag aldrig skrivit. Där emot skrev jag att era reserver inte håller måttet.

Det är strunprat. Tanken är inte att flera av reservna samtidigt ska gå in i startelvan. Men de tvingas göra det när nyckelspelare som Eto'o och Messi blir skadade en sån lång tidsperiod. Tror du på fullaste allvar att det var tanken att spela ersättarna så när man startade säsongen? Sen gör det ju inte saken bättre att Ronaldinho under flera månader har haft allt annat än något som något så när liknar bra form och bra fysisk status.
Barcelona Jojjje
2006-11-16 22:46
Ämne: Jojjje, om du emnar ....
Helt riktigt.

Men nu har jag en till sak att tillägg. Jag hade aldrig bytt Giuly eller Guddy eller ens ezquerro för den sakens skull mot vare sig Raul eller Reyes.
Raul var för en fyra-fem år sen en grym spelare men idag är han igenting.
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 22:46

Svar....Real Madrid har alltid varit, och kommer alltid att vara, en klubb som köper spelare. Därför får talangerna ingen chans. Jag kan backa upp det med en artikel från tidningen GOAL!, som jag skrev i ett annat inlägg.

Semn förresten så var det din culékompis som ville ha en lektion i de/dem...
Real Madrid king_robinhoo
2006-11-16 22:45
Meley// Tål du inte att man disskuterar lite eller.

Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 22:43
La Rambla, som du säkert har sett så skrev jag tidigare i något inlägg att Real Madrid antagligen har flest snorungar till supportrar, vilket =kass svenska...

Jag trodde att forum var till för att diskutera ens åsikter och inte bara ren och skär fakta?

Sen har ni inget dåligt anfall! Det har jag aldrig skrivit. Där emot skrev jag att era reserver inte håller måttet.
Barcelona La Rambla
2006-11-16 22:42
Realpwnage!:

Svara på detta. Du påstår, utan att kunna backa upp det, att ni producerar fler talanger men att de inte får chansen. Vad är det då om inte dåligt ledarskap och svagt omdöme från klubbledningen? Zidanes y Pavones verkar inte riktigt funka fullt ut va?
Barcelona Meley
2006-11-16 22:42
Alla Real Madrid fans som skriver här, vad vill ni komma fram till? Hur hamnade ni i Barcelonas forum? Jag tycker ni ska hålla er till erat eget, ni kommer bara med onödig skit!
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 22:40
Jojjje, om du emnar det där med att om både Ronaldo och Van Nistelrooy blir skadade? Det beror ju på vilket spelsystem vi kör med. Om vi kör 4-2-3-1 så slänger vi bara upp Raul och tar in Reyes eller Cassano på Rauls plats. Man kan ju också slänga upp Cassano på topp.

Om du menar att vi blev våldtagna av Lyon, så har du helt rätt. Blev väldigt besviken på Real Madrid där.

Om det inte är något av detta, så hittar jag tyvärr inte det.
Barcelona Ronigoo10
2006-11-16 22:39
Hej grabbar.Jag har inte skrivit på länge för jag har haft knä skada.Men jag vill säga att den matchen Barcelona vs Zaragoza var en jättebra match.Fanns tempo och båda va bra men barcelona för känade att vinna och de gjorde dem.Och dom gav aldrig upp dem kämpade till 95 min och gick hem glada och pigga.Men vi får se med våra skador för et'to e skadad och saviola och nu messi så det e ganska svårt.Men de e bra att ronaldinho kommer igång igen med sin form.För vi behöver den:D

Forza Barca I Love barca.
Barcelona La Rambla
2006-11-16 22:37
Realpwnage!:

Du kommer in hit med hånfulla kommentarer om vår klubb och dess spelare. Hur förväntar du dig att vi då ska bemöta dig? Du kanske anser att vi ska diskutera sakligt och svara på dina flummiga och utsvävande inlägg med respekt?

Vårt dåliga anfall med fjantiga spelare? Samma anfall som sett till att klubben vunnit ligan i överlägsen still de två senaste säsongerna. Hur många mål gjorde vårt fjantiga anfall på de två säsongerna jämfört med ert fantastiska? För att inte tala om den första säsongen när Rijkaard anlände. Han rensade ut halva laget på gamla och omotiverade spelare. Det fanns inte pengar till några värvningar mer än Ronaldinho pga klubbens rent ut sagt katastrofala ekonomi. Allt höll på att gå åt skogen och Rijkaard fick nästan sparken. Av 15 raka matcher på Camp Nou lyckades man vinna endast 2. Vid juluppehållet låg Barça 20p efter Real. Minns du hur det slutade? Minns du hur Real fullständigt kolapsade och Barça hämtade in hela försprånget, gick förbi och slutade som två i ligan. Detta är fakta, det finns på pränt för vem som helst att ta del av de uppgifterna. Det du hasplar ur dig är just egna åsikter, utan några som helst fakta. Förvänta dig då heller inte att du tas på allvar lille vän.

Du är välkommen tillbaka när du har lite mer kött på benen, och framför allt lite mer FAKTA som styrker det. :-)~

Ett litet råd kan du också få på vägen. Jag föreslår att du går in på det vita forumet, du hittar väl dit? Det kryllar av små maränger där som skulle behöva bli upplysta. Där kan du hålla i dina grammatiklektioner, lära ut DE och DEM. Framför allt kan du lära ut vad särskrivningar är, gudarna ska veta att det forumet skulle behöva en lektion i ämnet. Lycka till!
Real Madrid king_robinhoo
2006-11-16 22:37
Alesito// Vad har det med saken att göra. Du sa att Brasillien bygger laget runt Ronaldinho och jag säger att du har helt fel.

Hahaha menar du att folket bad för att Ronaldinho skulle göra ett underverk. När Brasillien och Ronaldinho inte var bra under VM Skrek folket Bänka Ronaldinho. Att du har bott i Brasilien i ett halvt år behöver inte menas att du ska va en expert.
Barcelona Mr Barca
2006-11-16 22:36
Ämne: Sen har ni fortfaran....
Tack för lektionen....hahahaha...Att du ens tog dig an tid. Inte riktigt frisk, men det är en annan femma:-)
2 frågor. Hur många talanger har Real Madrid fostrat sen 1997?
Och vad anses vara en talang?
Real Madrid Realpwnage!
2006-11-16 22:35
Ämne: Ämne: Jojjje ....
Så du tycker själv att Zambrotta har varit lyckad i Barcelona? Det är ju känt att många italienare har svårt att lyckas utanför hemlandet.
Annons: