/spanien/barcelona/forum/24961.aspx/spanien/barcelona/forum/24961.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid The White Ones
2006-11-29 17:07
Ämne: Att ens Zidane blev ....
Första halvan av säsongen så var Zidane så där men sen efter decemeber fram till att säsongen tog slut så var Zidane klart en av de bästa spelarna i La Liga! Samtidigt var Cannavaro en av de bästa spelarna kanske den bäste i Serie A. Och under VM så var Cannavaro och Zidane klart de bästa spelarna av alla! Ronaldinho var inte så grym under andra halvan av säsongen. Och VM var ett fiasko för Ronaldinho. Denna säsongen har varit upp och ner för Ronaldinho. Han sög under starten av säsongen och nu på de sista två matcherna så har varit på topp. I Champions League har inte gjort ett piss. Så om nån ska förtjäna priset för världens bäste så är det antingen Cannavaro eller Zidane!
Barcelona (catalonia barca)
2006-11-29 17:06
alltså SKANDAL
En mittback blir till världens bäst= Skandal
En Veteran som var kass i förra sösongen och som var bra i VM till världens bäste= Skandal
Men en Dinho som spelade riktigt bra förra säsongen óch vann ligan o CL och inte var den bästa i VM (hela Brasilien vara kassa) blir till världens bäste= SANT
Barcelona Alenoinho
2006-11-29 17:04
Zambrotta är långt ifrån att vara världens bästa ytterback för tillfället....

Killen har verkligen svårt med spansk fotboll...
Valencia VamosVal
2006-11-29 16:50
Jag tror att VM för klubblag visas på antingen Eurosport eller någon av Viasat Sport kanalerna.
Barcelona Gabriel
2006-11-29 16:39
Att ens Zidane blev nominerad är ett skämt. Han sög under hela säsongen och gjorde ett bra VM. Då går de enbart efter VM-slutspelet och skiter fullständigt vad man utträttat resterande delen av säsongen.

Som en kompis till mig sa, var e Henry?
Valencia VamosVal
2006-11-29 16:38
.
Valencia VamosVal
2006-11-29 16:37
Jag hoppas att de inte går på VM insatserna. Och om de inte gör så, så kommer nog er Ronaldinho att vinna.
Barcelona Gabriel
2006-11-29 16:27
Vinner Zidane så är det ett rent skämt :)
Barcelona Puyol - The Wall
2006-11-29 16:08
Nomineringarna för best player of the year måste bli Ronaldinho tycker jag för det var på grund av han vi vann ligan och champions league va gjorde Cannavaro och Zidane för sina klubblag ite så mycket men dem gjorde ett bra vm. Men om dem ska gå ut på vem som spelade bäst i vm så är det tråkit självklart blir det inte Ronaldinho. FJag tror det blir Zidane bara för han har slutat och gjorde och spelade bra i vm men om de väll blir så är det bara orättvist.
Barcelona Evička
2006-11-29 16:06
Suck. Vad krångligt det blir ibland.
Barcelona Leo_Messi19
2006-11-29 15:54
Hej! kan någon skicka en länk där det står hur man beställer sport-expressen? :)
Barcelona Älskade Barça
2006-11-29 15:31
Vad roligt att Dos Santos är med i vm truppen.
Hoppas att ha får spela nånting då. Skulle va roligt att se han spela mot bra motstånd.

Är det nån som vet om VM går på tv?
Real Madrid The White Ones
2006-11-29 14:43
Lycka till i VM!
Barcelona Evička
2006-11-29 14:03
Rambo~

För att få reda på varför du blev bannad av Madridredaktionen kan du själv maila till deras redaktionsmail. Adressen finns på deras redaktionssida.
Barcelona Rambo~
2006-11-29 13:18
Visst jag har utan anledning blivit bannad av real redaktionen tror jag....De tror de kan göra vad de vill, BARCA REAKTIONEN AGERA! ni kan börja med att fixa fram förklaringen till varför jag blivit bannad?
Barcelona Jay-z
2006-11-29 12:50
Är det real fans som har tagit över redaktionen eller. Vf raderas mitt inlägg va skrev jag som är så feel??? Allvarligt vissa maränger kommer hit och provoserar och utav alla inlägg så raderar ni bort mitt VF. En förklaring Tack
Barcelona Sersari
2006-11-29 12:24
Länge sedan man var här grabbar! Roligt att Dos Santos togs med i truppen för klubblags-VM. I honom har vi en kopia av Ronaldinho. Dos Santos, Messi och Ronaldinho! Det vattnas i munnen bara man tänker på det=)Har även hittat en Messi kopia i FCB:s juniorer..Ser ut som Messi och är även vänsterfotad, precis som Messi..Barcelonas framtid är definitivt säkrad..Christian Ceballos-en ny stjärna på gång..se och njut!
Barcelona El Capitán
2006-11-29 10:22
Hmm...Ramos säger ni...

Nja, tvekar inte ett ögonblick på hans färdigheter men jag skulle aldrig vilja se honom i Barcelona av ganska personliga skäl =)
Han har för mycket Real Madrid i sitt blod och med sitt äckliga backslick skulle han endast skrämma sina medspelare.
Nej, men han skulle förmodligen passa bra i Barcas spelsystem tror jag med tanke på att han rör sig upp på kanterna väldigt bra som ytterback. Han är ung och med tiden skulle han nog anpassa sig vårt offensiva spel.
Dock så skulle det vara lite som om Raul gick till Barca om Ramos kom hit =)

Tack och hej nu är det filosofi-arbete!
Barcelona Sóm més que un club
2006-11-29 09:38
Ämne: Kolla!

Dos Santos....
Hoppas att denna turnering i alla fall ger bra betalt. Kánns som att Barça´s spelschema ár tufft nog och skadorna gór att vi idag inte har mycket flera alternativ pà mánga av positionerna. Kánns inte sá motiverat med en pajasturnering utan prestige i December.
Barcelona 19
2006-11-29 08:24
Kolla!

Dos Santos ska vara med i Fifa World Cup (där alla bästa lagen från alla kontinenter spelar).
Barcelona vann ju CL så dom är ju med. Kanske Dos Santos är med i a-laget efter jul. ;)

Marc Crosas och Ruben är också med i truppen.
Barcelona 19
2006-11-29 08:14
Marcelo, hehehe ;)
Nej men jag vill ha Ramos:)
Barcelona -Barçelona-
2006-11-29 00:57
Ämne: Ska göra som en av e....
Ramos utan tvekan :).
Real Madrid AckeDman
2006-11-29 00:45
Ska göra som en av er barcafan gjorde på vårat forum och fråga om det finns någon spelare i vår trupp ni skulle vilja ha i er trupp?

Seriös fråga så seriöst svar tack.
Barcelona Myrran
2006-11-28 23:13
marcus //
Jag har egen erfarenhet av det där att vara offensiv ytterback och samtidigt göra sitt jobb defensivt. Man klarar av det i pojklagsfotboll och i lägre divsioner i Sverige men kommer du ut och får möta Villa, Nistelroy, Torres och många fler så hinner du inte med att vara en offensiv kraft samtidigt att täcka dessa spelare, det går bara inte om du inte kan springa 100 m på 10 sek o göra det 50 gånger per match eller mer.
Barcelona marcus
2006-11-28 23:08
Myrran

Om man bortser ifrån den senaste matchen kan jag verkligen inte påstå att försvaret visat att vi har bra täckning. Det har stundtals känts väldigt darrigt i defensiven och det är svårt att hitta en anledning. Zabrotta har verkligen inte visat upp vilken spelare han är, men det kommer nog snart när han anpassat sig till den spanska ligan.

Jag har sedan Rijkaart tagit över klagat över ytterbacksplatserna, och med det Gio och Beletti. Men kanske är Barcelona det lag där det är svårast att både vara bra offensivt och defensivt? För om världens bästa ytterback inte klarar båda delarna i laget, Vem ska då göra det? (Zanbrotta)

Förhoppningsvis håller formen i sig. Brukar oftast vara positiv. Men det känns inte alls som om det är Barcelonas år i CL. Ligan vinner vi dock, och jag tror vi kommer ha mycket att tacka Guddy som nästan alla utom jag kände stor ångest och besvikelse över för ett tag sedan

Messidinho 10

Ramos skulle isåfall spela på sin naturliga position, till höger, där han är en av världens bästa högerbackar enligt mig. Han är inte en talang mer, utan har utvecklats till en världspelare. En av få i Real jag gillar. Nog om Madrid nu = )
Barcelona Messidinho 10
2006-11-28 23:07
Det e ju som sagt Ramos som e den spelare som man skulle tänka sig ta i från real men annars tycker jag att vi har ett komplet lag med spelare som håller hög klass och som klarar sig på allra högsta nivå.

Vi behöver inte någon mittback just nu men det skulle ändå vara härligt att få sen en sån spelare som ramos i barca. en mycket ung spelare som hela tiden utvecklas och som är stark i huvudspelet.
Barcelona Myrran
2006-11-28 23:03
marcus //
Hade samma tankar i huvudet. Men kände att vi har bra täckning på backplatserna och att Diarra är någolunda ung (kan inte åldern) och edmilson börjar väl gå upp i åren.
Barcelona marcus
2006-11-28 23:00
Myrran

En spelare ifrån Real ses alltid som en dålig del av fotbollen men ett försök.

Diarra? En spelare med bra defensiv grund men utan någon som helst offensiv spelstil. Just nu ser jag Emerson som en bättre mittfältare.

Nej, den enda spelaren jag skulle kunna tänka mig att få ifrån Real Madrid är Sergio Ramos. En back utöver det vanliga som är bra både offensivt och defensivt. Är nog den enda med Casillas som jag hade kunnat tänka mig håller tillräckligt hög klass för Startelvan. Robinho, Cannavaro och Ronaldo i all ära. Men man kan inte spela på grund av sitt namn eller status!

Är väldigt orolig inför matchen mot Bremen. Tyskar har alltid varit experter på att försvara sig. Förhoppningsvis får vi in ett tidigt ledningsmål, annars tror jag det ser tufft ut. Förhoppningsvis håller den goda formen i sig. Men man har sett Barcelona svikta allt för ofta denna säsongen för att känna sig säker, även när Eto´o och Messi var friska!

Många förhoppningar, på plan avgörs det!

PS! vill inte ha svar från något Realfans. I sådana fall hade jag skrivit på ert forum? eller?
Barcelona messi_nr30
2006-11-28 22:54
Ramos som högerback,, så går zambrotta över på vänsterkanten..
Barcelona Myrran
2006-11-28 22:51
En fundering till er Barca fans:
Vilken spelare i Real Madrid skulle ni helst ha i våran trupp? Och snälla se objektivt på det och säg ingen bara för det är Real spelare, och om ni tycker att ni har så pass bra trupp i Barca så ingen av Real spelarna platsar så är det acceptabelt. Så vilken spelare skulle ni helst vilja ha?

Mitt egna val skulle falla på Mahamadou Diarra.
Annons: