/spanien/barcelona/forum/24930.aspx/spanien/barcelona/forum/24930.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-12-08 21:23
Vinst mot Real Sociedad imorrn och en Sevilla-vinst skulle sitta fint:D
Barcelona Q
2006-12-08 21:23
Har någon länken till att FC Barcelona var världens framgångsrikaste cluben och där Ronaldinho var den som tjänade mest pengar där han gick förbi Beckham?
Barcelona Mot Nya Tider
2006-12-08 21:10
Jag kan tänka mej jublet på Nou Camp när Messi och Eto'o kommer tillbaka:D

Barcelona II-R0naLdinh0-II
2006-12-08 20:41
förresten är det någon som vet när lejonet eto'o kommer tillbaka? saknar honom karftiigt,,,men en stoor applåd för guddy gubbar!;) forza barca
Real Madrid Real_love
2006-12-08 20:25
Ja tippar 3-1 till barca:)
Barcelona II-R0naLdinh0-II
2006-12-08 20:25
ne fan jag tror inte vårt kära barca skulle göra något sånt, faan hellr att jag tor på sån skiit,,vadå ronaldinho's armar ,,snälla nån..LA LIGA ÄR DEN BÄSTA LIGA SOM FINNS , fotboll är skiit utan fC BarCelona ända anldnigen jag ens kollar ,barca betyder aaaaalllllt!

j'aime FC bARcElONa 4-LyF
Real Madrid Real_love
2006-12-08 20:24
love barca han heter barca_love inte love_barca hehe:P
Samuel ja tippa fel,o det går inte ändra:/
Barcelona samuel-9
2006-12-08 20:05
Real_love :fy va du kan tippa????
Barcelona Love_Barca
2006-12-08 19:55
Real_love
Va menar du:p ja e juh här.
Real Madrid Real_love
2006-12-08 19:45
Hej min kompis han heter Barca_love..
Han vill bara veta värför han är spärrad?
Tacksam för svar..
Barcelona Meley
2006-12-08 18:38
Jag hoppas verkligen inte det här är sant. Tror heller inte på det, kom lite sådär plötsligt bara. Men man undrar ju vem som ljuger? Snälla låt det vara tidningen. Tror varken Barcelona, Real, Valenica eller Betis skulle göra det.

Barcelona Leo_Messi19
2006-12-08 18:29
Skulle det visa sig att det här är sant... då vette fan vad jag gör asså. Snälla säg att det bara är påhitt alltihop
Real Madrid Robinho_Ungtalang
2006-12-08 18:11
dopnings saken allt är bara skitcnack annars skulle de va spaniens största skandal och jag tror ALDRIG att barca elr realmadrid skulle dopa sig
Barcelona Messínho
2006-12-08 17:52
Vilken mardrömssituation! Om dessa rykten skulle stämma kommer jag skjuta mig... fy fan vilket svek i så fall. Får bara hoppas att vi kommer rentvås helt och hållet om det skulle vara så att dessa rykten inte stämmer, precis som Kim skrev.
Real Madrid Casillas#1
2006-12-08 17:45
Allt det där om doping tror jag är taget ur luften. Inte en chans att 4 klubbar skulle vara så korkade att de gör nått sånt. Han vill ju bara starta sensation.
Barcelona Juaníto
2006-12-08 17:25
Rodrigo//

Källa är väl fel ord, men Fuentes är ju den som det hela går tillbaka till så att säga. Hans demementier är konstiga, han kommer med motstridiga uppgifter. Att han inte får säga sanningen pga. hot till livet osv.

Kim//

Självklart ska det grävas, men tror du inte redan nu att alla dessa instanser har noggranna dopingkontroller med tanke på hur mycket pengar det finns i den här sporten och med tanke på hur det ser ut i andra sporter som cykling och friidrott? Det du säger är inte nytt, och för mig så pass självklart att de inte behöver nämnas.

Det är väldigt lätt att anklaga men desto svårare att bevisa. Var det inte Le Monde som också anklagade Ivan Basso som sedan blev helt friad? Eller blandar jag ihop allting nu ? Hursomhelst är det enda fallet jag känner till på senare år Gurpegi och bevisningen mot honom var också väldigt vag och svag. Jag minns också någonting med Frank de Boer som blev avstängd ett litet tag men det visade också sig vara pojken som ropade varg(eller är det räv?).
Porto-fan!
2006-12-08 17:16
Som en Porto supporter hoppas jag verkligen att inte Barcelona är med i detta dopnings grej... Jag tror aldrig att barcelona har gjort något så dumt.. Ha det bra!

PORTO!
Barcelona Barca#1
2006-12-08 16:45
hoppas det här med dopningen inte är sant. Det hade förstlrt hela la ligas rykte. Själv tror jag inte på det. Men vi får vänta och se
Barcelona Bopi
2006-12-08 16:44
Fotbollen kan vara slut! förstår man att fotbollen kommer inte att leva klar länge till! 20 år, den kommer inte att vara stor!.. kommer bara nya skandaler hela tiden.

Om det nu e sant ,de me barca. då kommer ja att slula kolla på fotboll. för Barcas fotboll är den ända ja kollar på.

Varför, eller e det därför va va bäst???!!! nja, ja vet inte...
ett svar nu!
Barcelona Kim
2006-12-08 16:40
Ämne: Kim Halderot//

In....
Jag kanske har uttryckt mig luddigt i krönikan, men vad jag menade med allting, var att det nu måste grävas och röjas, oavsett om det finns en sanning i påståendet eller om det bara är ren bullshit. Finns det en sanning, så måste rättvisan fram. Är allt bara en lögn, så måste alla fyra klubbar rentvås. Det får inte finnas minsta lilla tveksamhet när en utredning kring detta är klar.

Sen tror jag absolut att klubbar idag ligger på gränsen till dopning. Det handlar om att få sina spelare att prestera maximalt, och finns metoder som är prestationshöjande, utan att vara dopningsklassat, så tror jag inte att läkare tvekar att använda dessa. Jag talar alltså inte om kemiskt framställda ämnen som pumpas in i blodet intravenöst, utan om naturliga ämnen som finns i kroppen, som kan ges som tillskott.

Poängen är hur sm helst att alla tveksamheter måste röjas bort, och har det visat sig att systematisk dopning har förekommit, då måste titlarna från förra säsongen lämnas tillbaka. Idag finns tyvärr för knapphändig information för att kunna avgöra om det finns någon substans i hela historien, eller om det bara är rent dravel. Vi får helt enkelt vänta och se.
Barcelona El_Barca
2006-12-08 16:23
John Petrucci.

Det finns ingen sanning i det hela tror jag. Ronaldinhos armar? hmm, de finns väll gymm eller ? de har verkligen ingenting med dopningshärvan att göra.
Hoppas bara att detta inte är sant, för då skulle la liga förstöras totalt! =(
Barcelona Gabriel
2006-12-08 16:22
Precis, dessa anklagelserna smutsar ner världens bästa liga och det gör mig grovt förbannad. Jag vägrar att tro på att ens någon av dessa la liga klubbar använt sig av doping, det får bara inte stämma. Som sagt, det känns som ren och skär bullsheit!
Real Madrid Rodrigo
2006-12-08 16:18
Juanito:

Vem journalistens källa är framgår inte. Men det verkar ju inte vara doktorn himself. Eller förstår jag dig helt fel?

Det Fuentes har gjort är att dementera uppgifterna. Och låt oss hoppas att han talar sanning i det hänseendet.

Det tråkiga är att Le Ligas rykte är skadat, oberoende om anklagelserna är falska eller inte.
Spanien John Petrucci
2006-12-08 16:18
Känns som dopingsnacket bara är bullshit. Fast Ronaldinhos armar är iof ganska biffiga.
Barcelona Gabriel
2006-12-08 16:08
Snälla vem bryr sig om alla dessa spekulationer. Låt inter drömma på, det är bara roligt. Messi kommer inte gå någonstans.
Barcelona Nemo
2006-12-08 15:59
En kul grej jag läste idag på Wikipedia.

"Messi maintained his reputation as a big match player when Barcelona played Real Madrid at the Santiago Bernabeu. He embarrassed Brazilian full back Roberto Carlos - even making him fall over during one particularly deft move, and breaking his fingers as a result."

Messí kom tillbaka!
Barcelona Juaníto
2006-12-08 15:58
Kim Halderot//

Inget ont om dig personligen, jag tycker du är en av de bästa på svenska-fans, men din artikel är inget annat än en panikartad domedagsprofetia, lite av en knee-jerk reaktion faktiskt, i brist på bättre svenskt uttryck. Faktum är att Fuentes är en desperat människa med ingen som helst trovärdighet, han anklagar med stor "vaghet" som en riktig ynklig människa. Att han sedan skyller på mordhot är väntat, men varför, varför går han inte till polisen istället för att gnälla i media? Och den här Le Monde-journalisten är för bra, han säger sig ha sett papperet men inga namn på klubbar, spelare etc och har inga som helst bevis. Att spelarna sen testas av spanska fotbollsförbundet, uefa (CL) och fifa (för VM) och ingen blivit varken ertappad eller misstänkt är också relevant fakta. Detta är, för tillfället egentligen endast ganska allvarliga anklagelser från en tidning med ganska stor trovärdighet men vars källa är en desperat och ruinerad människa. Efter detta får vi se hur det blir med trovärdigheten.
Barcelona Carles_Puyol_21
2006-12-08 15:13
må det bli en lätt match på lötdag:)
Barcelona La Rambla
2006-12-08 15:08
Messis far Jorge talar ut i dagens Sport angående de senaste skvallerryktena från Italien.

Messi dad denies Leo Inter talks

Jorge Messi, father of Barcelona star Lionel, has denied reports in the Italian media that the attacker is set for a move to Internazionale after he held secret meetings with the club.

"It is false to say that I have met with representatives of Inter," he told Catalan daily Sport. "I am sorry that this type of information has come out, but it has not come from us."

Messi Sr extolled the virtues of the European champions and questioned why the young Argentina international would want to leave the Camp Nou.

We only have good things to say about [Barca] and its fans, because they have always treated us excellently," he said.

"Never in this life would we do something behind Barca's back.

"We are conscious that the club wants to improve Leo's contract. He is young, but his dream is to remain with Barca for many years."

Messi has helped the club to the summit of the Liga table once more this season after winning the championship in the last campaign.

Så där ja.
Next?
Barcelona barçaroffe
2006-12-08 14:53
Ja du, Mr Barca.
Barça inledde ju med mordartempo de forsta 20 och stackars Bremen var ju helt chanslosa. Sedan sag det ju faktiskt ut som de slog av pa takten lite, kanske med tanke pa helgens ligamatch som ju redan gar pa lordagen. Hade nog blivit en 5-0 om Barça gatt for fullt hela tiden!

Forza Barça!
Annons: