/spanien/barcelona/forum/2491.aspx/spanien/barcelona/forum/2491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-07 14:57
@Himne del Barcelona:

:-). Får gå och leta i biblioteken
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 14:55
Flavia - det värvades en hel del även under Guardiola samtidigt som Under Pep eran så var priserna på en mer rimligare nivå även om dom var rätt brutala i och med Florentino Perez galenskaper under marknaden. Men precis som jag sa så värvades det extremt mycket under Pep också det ska man inte sopa under mattan. Här är några värvningar under Pep. 1 - Mascherano 19M euro 2 - Keita 14M euro 3 - David Villa 40M euro 4 - Dani Alves 32M euro 5 - Pique 5M euro Dessa var lyckade värvningar under Pep 1 Zlatan 2 Chygi 3 Hleb 4 Caceres 5 Fabregas 6 Sanchez Dom mindre bra värvningarna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Himne del Barcelona
2016-02-07 14:55
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Håller med dig det skulle vara Barca's fel. Det jag menade var att det är inte första gången i det här säsongen som domarna dömer bort mål. Det var samma jargong i föra säsongen med. Om jag inte minns fel fick jag det upp till 5 mål föra säsongen. Det här säsongen är vi redan uppe i 4 bortdömda mål. [/QUOTE] Ok. Ja det är alltid trist. Speciellt när målet är vackert som idag. Har du någon siffra på hur många mål Barcelona fått med sig när det inte borde varit mål?
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-02-07 14:54
Starkt att vi vinner trots vår stundtals loja inställning, men det är förståeligt. Match var tredje dag tar på våra spelares energi. Suarez fortsätter sin sjuka målform. Messi och Suarez gjorde inte sina bästa matcher men var helt ok. Om man kollar repris speciellt från första halvlek kan man se en sak som Lucho ändrad med det taktiska och säkert många vet om det redan men vill bara ta fram det. En sekvens när Levante startar ett anfall på vår planhalva så backar våra tre mittfältare hem för att hjälpa till i försvaret och på så sätt få tillbaka bollen och starta ett nytt anfall från vår planhalva. Motståndaren får svårt att få fram ett etablerat anfall på det sättet och vi kan lugnt gå upp i banan.
2016-02-07 14:52
@enkos:

Kommentatorn p Viasat fintade bort oss innan.
Barcelona DM1982
2016-02-07 14:51
[QUOTE=enkos]Pique är inte avstängd mot Celta. Idag kom hans 6 gula kort och då han redan avtjänat sitt straff efter 5 gula var det idag hans första .. så fyra till krävs att bli avstängd igen.. [/QUOTE] Är det inte 8 kort för nästa avstängning?
2016-02-07 14:51
@Himne del Barcelona:

Håller med dig det skulle vara Barca's fel. Det jag menade var att det är inte första gången i det här säsongen som domarna dömer bort mål. Det var samma jargong i föra säsongen med. Om jag inte minns fel fick jag det upp till 5 mål föra säsongen. Det här säsongen är vi redan uppe i 4 bortdömda mål.
2016-02-07 14:49
Z_Z

Hittar inte vad jag skrev att det är Messi's fel att Alves gjorde bort sig här och där. De jag skrev är att Alves och rakitic fick inte någon som helst hjälp av Messi i den här matchen på deras kant. Men på andra kanten så hjälpte Neymar till så fort Levente attackerade på den kanten.

Om du har spelat fotboll så vet du att det är så lätt slå de djupledsbollarna när Messi inte pressar spelaren som slår dem.

Det som stör mig är att olika personer här pekar ut olika spelare trots att hela laget presterade dålig. Hela laget. Alla har en favorit spelare att skylla på.

Varför inte vara ärlig stället. Kritisera hela laget. Ingen var bra i den här matchen (förutom Bravo, Busi och Vidal som bytes in).

Det är allt jag säger.
Barcelona Skurhink
2016-02-07 14:47
Det va en jävla skön vinst! Viktiga 3p! Vi är så sjukt jävla bortskämda supportrar, vi kräver 3-4-5 0 för att vara nöjda! Vi är i en bra/lagom form just nu, vi kan när vi vill se Atletico och Valencia. Sen när jag sågar Messi så jämför jag ju honom med Messi för 3-4 år sedan, när han dominerade varje match inte bara målmässigt utan även spelmässigt! När varje gång han fick bollen fick en att omedvetet räta upp sig i soffan för att inte missa det magiska! De va varje match då, vecka in vecka ut! Nu mer så är han som Ronnie va på slutet, killen som drar ner tempot i spelet och tar noll i defensiven och det i nästan varje match. Det fanns ett moment i Atletico matchen där han blev sur på Luis och fick honom utvisad, det varade i 5min då va han den gamla Messi! Hungrig och på alerten! Messi gör fortfarande mycket poäng och massa mål: men han är inte den Messi som jag älskade att se vecka efter vecka!
Barcelona neymar JR
2016-02-07 14:44
Freeyourmind Han skulle h varit assisterande till Tito men sen gick det som det gick och han fick bli en hjälptränare under Tata
Barcelona enkos
2016-02-07 14:44
Pique är inte avstängd mot Celta. Idag kom hans 6 gula kort och då han redan avtjänat sitt straff efter 5 gula var det idag hans första .. så fyra till krävs att bli avstängd igen..
Barcelona Z_Z
2016-02-07 14:42
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Om du anser att det är Messis fel att Alves var sent ute i mer eller mindre varje djupledsboll som Levante slog, då får du nog fundera över vilka uppgifter de olika spelarna har. Var inte så att Alves gick upp för att täcka spelaren Messi skulle ha, utan han låg helt enkelt fel och blev ifrånsprungen om och om igen.
2016-02-07 14:40
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Ännu en bortdömd mål för Barca i den här säsongen! Hade vi inte vunnit eller tagit poäng så skulle forumet bli galen.. [/QUOTE] Ja fast om det hade blivit så hade det ändå varit Barcelonas eget fel med tanke på inställningen till den här matchen. Det går inte att skylla poängförluster på enskilda domarmisstag. Det håller aldrig i längden då det alltid finns en längre förklaring som har med den egna prestationen att göra.
Flavia
2016-02-07 14:38
@Davids3:

Man måste också ta hänsyn till att priserna på transfermarknanden idag inte riktigt är detsama som då p.g.a. den rådande inflationen.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 14:36
Davids - menar du under Guardiola elr just 10/11 säsongen?
Barcelona Davids3
2016-02-07 14:34
@Santiago Cazorla:

Det är dock rätt stor skillnad på hur mycket $ man har spenderat nu jämöfört med då.
2016-02-07 14:29
När Barcelona spelar på det här sättet sitter vi fans sjukligt nervösa och plågar oss själva genom hela matchen fram till slutsignal. Så kan ju inte Barcelona känna. För då skulle man ju såklart gå för att sätta dit tvåan och få en lugnare match. Jag kan inte komma fram till något annat än att spelarna måste ha en gigantisk tro på sin egen förträfflighet. Antingen tror de att Levante inte ska kunna hota eller så är det så säkra på att de kommer kunna göra ett till mål efter 1-1. Men ju längre tiden går ju kortare blir ju tiden att reparera. Och kommer det på tilläggstid som mot Valencia finns ju inte chansen alls. Nej, jag får verkligen inte ihop hur Barcelona resonerar. Det är en gåta.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-07 14:29
Luis Enrique's club-record run vs Pep Guardiola's club-record run.

Almost identical records. Two incredible teams.
2016-02-07 14:25
Ännu en bortdömd mål för Barca i den här säsongen! Hade vi inte vunnit eller tagit poäng så skulle forumet bli galen..
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 14:25
Luis Enrique 100 matcher 80 vinster 282 mål 5 titlar
2016-02-07 14:18
neymar JR

Tyckte att jag kände igen honom. Var han inte med under Tata. Tror att jag har sett honom på träningsbilderna från Barca.
Barcelona neymar JR
2016-02-07 14:16
Ni glömmer att rubi är tränaren och han har verkligen laddat upp sina spelare för just den här matchen Cudos till honom en riktigt bra tränare
2016-02-07 14:15
@NoGo™:

Förstod inte heller hur han kan vara avstängd nästa match. Fick höra av det kommentatorn men de kan ha fel. Har du källa? Man vill gärna vara säker.
2016-02-07 14:14
@Messi es el fenómeno número uno:

Nu tycker jag inte att det är värt ens att diskutera detta. Levente attackerade Alves och Rakitic kant för att Messi hjälpte aldrig till med marken markering, pressa eller försvara punkt slut.

Neymar var inte bra framåt men han sprang hem varje gång och hjälpte sin kant. Det var skillnaden mellan dem.

Jag har inte pekat ut någon som den sämsta spelaren idag utan jag klandrade hela lagets inställning (förutom Bravo, Busi och A.Vidal som bytes in).

Är bara glad för de 3 poängen trots att hela laget sög. Men vi kan inte förvänta oss att spelarna är maskiner men det var ingen löpning alls.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-07 14:09
Förstår att vissa kräver mer av Messi men han har fortfarande varit extremt avgörande för resultaten och jag tänker ha tålamod iaf, Messi brukar vara som absolut bäst i de här månaderna med.
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2016-02-07 14:07
Nogo Hur är det ens möjligt? Han var ju avstängd mot Malaga för några omgångar sen? Eller har jag missat något ?
Barcelona NoGo™
2016-02-07 14:04
@Messi es el fenómeno número uno:

Ja
2016-02-07 14:02
Är pique avstängd mot celta eller ej?
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 13:58
28 matcher utan förlust.
2016-02-07 13:58
Free your mind Det kallas att man har dålig dag. Ja visst borde Messi ta mer löpningar för laget än att jogga runt men skylla på att Alves spelar dåligt för att messi inte gör hemjobbet är bara en dålig ursäkt.
Annons: