/spanien/barcelona/forum/24905.aspx/spanien/barcelona/forum/24905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-01-03 16:01
King_raul:

Såja, släpp det för det leder ändå ingen vart. Ungefär lika innovativt när vissa maränger kallar Barcelona för Bajselona. Det om något har givit mig en del skratt.
Barcelona tarrak
2007-01-03 16:00
Mata till Barcelona? Låter som en höjdare! Alltid kul när man får en grym spelare och samtidigt ge marängerna en knäpp på nosen. Tyvärr tror jag nog inte att Calderon och gänget är så klantiga att de slarvar bort honom men man kan ju alltid hoppas.

King_raul/Lite känslig idag? "I call a fig a fig, a spade a spade" Och därav mierda för Madrid;)
Barcelona Ronaldinhooo :)
2007-01-03 15:44
Real Madridista/

eller hur!
Real Madrid King_raul
2007-01-03 15:42
Samuel_Etoó#9,
nyfiken fråga, Du kallar Real Madrid för mierda (skit). På vilka grunder gör du det? Är det personligt, eller är du en indoktrinerad svenskulé som rättar sig i ledet av masspsykos utan att egen personlig åsikt? Kanske bror med Samuel?
Real Madrid Real Madridista
2007-01-03 15:37
L0S MERENGUES

Ursäkta men vad var det för speciellt med det?
L0S MERENGUES
2007-01-03 15:19
Kamelen //

Nepp, checka in det här målet av Mata, halvolley.
Barcelona Kamelen
2007-01-03 14:24
Det lät ju likadant med den här Jurado som Atlético köpte utan Caldérons medvetande. Han har ju varit ..eeh... bra?
L0S MERENGUES
2007-01-03 14:20
Samuel_Etoó#9 //

Han får inte spela pga vi har Van Nistelroy, Ronaldo, Raul, Robinho, Reyes, Cassano som går före honom. Det betyder inte att han e dålig utan att han inte får chansen...

;)
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-01-03 13:58
L0S MERENGUES//

Träna är väl okej men varför inte låta han spela.. Cappello ser han varje träning.. det är bara sjukt om du säger att han så bra..

Hoppas barca kapar honom istället ;) haha
L0S MERENGUES
2007-01-03 13:40
Samuel_Etoó#9//

Han har fått träna med a-laget men dock inte mer, håller med om resten. Han skulle lätt platsa i a-truppen och få hoppa in då och då. Killen är grym av det jag har sett...
Barcelona Dani
2007-01-03 13:38
Jag har problem med att beställa från barçashopen - se länktips. Kan någon hjälpa mig med mitt spörsmål?
L0S MERENGUES
2007-01-03 13:37
Se bild på Mata, så ser han ut.
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-01-03 13:37
L0S MERENGUES//

Om han verkligen är så bra som du säger så tycker jag att eran ledning är helt jävla blåst.. lägger ut stora summor för oprövade spelare istället för att satsa på talangerna..vilka signaler ger det när man köper in spelare för stora summor när man har talanger på ingång.. märkligt men det är Real vi pratar om ;)
L0S MERENGUES
2007-01-03 13:34
Jag har Real Madrid TV och där visar de alla Castillas matcher live. Jag har sett Mata spela och jag lovar att han är en tallang utöver det vanliga. Han har samma driv som eran Messi, håller bollen nära sina ben, svårt att få tag på den. Mata är även en målskytt och har gjort massor med fina mål i Castilla.

Lag som Valencia, Barcelona, Chelsea och Liverpool är ute efter hans underskrift. Real Madrid får inte tappa honom, då blir jag vansinnig, särskillt inte till er då han är vår nye MESSI!

Exakt samma spelstil..
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-01-03 13:26
Den där Mata vilken position har han ?

skulle vara skitkul om vi snodde honom från Mierda
Barcelona Rambla
2007-01-03 12:35
Amunt!:

Hur tror du att han känner det när han får ett erbjudande om förnyat Castilla-kontrakt kastat i ansiktet av Mijatovic men inget proffskontrakt med A-truppen? Lagom bevsiken skulle jag gissa.

Faktiskt så var fader och agent i Barcelona och på La Masia igår där de träffade representanter för klubben. Detta allt enligt AS, så lite sanning måste det ju ligga i det. Annars är det ett försök av fader och agent att sätta press på Madridledningen och visa dem: Kolla, stora klubbar är faktiskt intresserade!

Jag måste ha missat Quique-kopplingen till Mata. När tränade han honom? Har Quique varit tränare för något av canterans ungdomslag tidigare?
Barcelona Barca Barca
2007-01-03 12:33
Läste nånting med att en ny arena kommer byggas. Fast det jag inte förstog var ifall dom kommer bygga om Camp Nou eller bygga något helt nytt. Den såg mycket väldigt häftig ut.

Se länktips, där står artikeln om den. gå in på www.sport.es så ser du den nya arenan direkt på sidan.
Valencia Amunt!
2007-01-03 12:26
Rambla:
Vi har QUIQUE, vi kommer sno honom :D

Jag tror faktiskt att han inte kommer skriva under, han har inte visat några som helst intentioner för det och efter Soldados kommentarer om att Madrid inte satsar på sina talanger så har det väl gett en bitter eftersmak hos Mata.
Sen har de värvat Higuain också så jag tror att dom känner så att dom inte vill satsa på honom.
Higuain är ju trots allt bara 1 år äldre än Mata.

Kommer väl bli ett svårt val för honom men om han är så smart och vill ta hjälp från sina ortsmän Angulo och Villa samt komma till sin gamla tränare Quique så väljer han oss, annars er, må bästa budgivning börja :D
Barcelona Leo_Messi19
2007-01-03 11:47
Är det någon som har nån aning om Getafe-Barcelona går på tv4+?
Barcelona Myrran
2007-01-03 10:57
Rambla
Det skulle vara den bästa värvningen på hela året då. Och för att lägga lite mer grädde på moset så kan man ju alltid hoppas att Mata blir världstjärna och Gago/Higuin floppar. Men drömma kan man och alla maränger jag tror faktiskt Gago/Higuin kommer klara sig ok i la liga om inte mer.

Ps. Higuin? Higuain? Varför kan bara inte alla sydamerikanska spelare ha shwnamn som vissa andra ?
Barcelona Rambla
2007-01-03 10:27
Efterdyningarna av R.Madrids dyra värvningar av sydamerikanska talanger börja nu visa sig. Ett nytt caso Eto'o?

Juan Mata, en av deras mest lovande canteranos som spelar i RM Castilla och vars kontrakt går ut i juni ryktas vilja spela för antingen Barcelona eller Valencia. Mijatovic har bara erbjudit ett Castilla-kontrakt för spelaren och inget för A-truppen. Mata vill spela A-lagsfotboll och är tydligen beredd att röra på sig. Hans far och hans agent var tydligen på La Masia och träffade representanter för Barca igår. Heh, lite kul faktiskt om vi snodde honom. Tror dock att Madrid hinner stoppa detta innan det blir en värvning, annars vore det allt för pinsamt för Calderon.
Barcelona RonaaaldinhooR10
2007-01-03 03:38
interfan int // Om du kollar noga så är det inte jag som har skrivit meddelandet det är Ronaldinhooo :) och nåt annat ja skulle aldrig låta Etoo sitta på bänken Inesta också :)
Barcelona Gabriel
2007-01-03 02:03
Lova kan du göra så mycket du vill men inga bevis har kommit fram på det alltså tar jag ditt "lovande" på - inte så allvar, även om jag själv (om jag ska erkänna) ställt mig ytterst skeptiskt till vissa incidenter åren igenom i Serie A när det kommer till Milan/Juve-matcher.
Deportivo interfan int
2007-01-03 02:00
nej men de senaste 10 åren kan jag lova dig va det gäller tjuve,sen när det gäller milan sträcker det sig tillbaka till 80 talet när berlusconi tog över milan
Barcelona Gabriel
2007-01-03 01:59
Roligt förövrigt att Sevilla fått den statusen som du nyss bevisat att dem har, med all rätt dessutom. För bara ett år sen hade du inte nämnt Sevilla utan Real Madrid (och nu menar jag inte med det att Real Madrid skulle vara större fuskare än Sevilla - *Host* - utan bara det att Sevilla blivit ett mer fruktat lag).
Barcelona Gabriel
2007-01-03 01:55
interfan int

Hur det låter är upp till bemötaren att avgöra, men hur det däremot är enligt the speaker är en helt annan sak - självklart inte som du ville få det till att låta :-)

Men okej, låt oss säga så här då. Bortse ifrån de 2 senaste säsongerna om du nu vill det. Inter har inte vunnit nått sen (nu har jag inte fakta framför mig så ursäkta mig om siffran är aningen felaktig) runt, vad är det, 16 år? Och vad jag vet har inga bevis kommit fram på att det fuskats hit och dit av Juve och Milan på så lång tid :-)
Deportivo interfan int
2007-01-03 01:42
Gabriel
låter på dig som det är ok att dessa lag du nämnde fuskade till sig titlar ?
Inte lätt att vinna något om sevilla skulle komma och fuska år in år ut?
//MVH
Barcelona Gabriel
2007-01-03 01:35
interfan int

Ja jävligt mycket enklare än vad Serie A är nu också eller? Med ett Milan ur form och ett Juventus ur serien vore det väl på tid att ni tog hem det hela, för Serie A är ju så oerhört stark för tillfället, inte sant?

När allting ställs till ordning igen, om man kan säga så, dvs när Milan kommer igång och Juve kommer tillbaka så kommer Inter fortsatt bli titellösa - igen :-)
Deportivo interfan int
2007-01-03 01:28
RonaaaldinhooR10
... med ditt så kallade drömlag så lovar jag att ni hade inte vunnit nånting !
Mittfältet ?
Alla de du nämnt är bra,men man måste komplettera dessa herrar med någon riktig defensiv/makelele
Anfallet ?
messi som skyttekung i la liga?
HAHA
Men grym backlinje ;)
Deportivo interfan int
2007-01-03 01:24
RonaaaldinhooR10
Det inte så att chelsea ligger under man u med 17 Poäng..
....plus PL är mycke tuffare än Hawaiiligan L L
Annons: