/spanien/barcelona/forum/249.aspx/spanien/barcelona/forum/249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MessiyoyO 10
2017-08-13 14:11
Duda Tror inte att det handlar om ett misslyckade utan mer om att vi har talanger på bänken/B-laget som skulle kunna göra det minst lika bra som Paulinho om de får speltid. Sen att han ska kosta 400 miljoner och är runt 30 år gammal hurrar man inte för direkt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Koeman!!
2017-08-13 14:10
@MessiyoyO 10:

Håller med 100%
Barcelona Duda
2017-08-13 14:01
En fundering Varför tror många att Paulinho automatiskt kommer att misslyckas hos oss för att han floppade i Tottenham? Är personligen heller ingen större fan av värvningen, men där emot tänker jag inte gråta floder innan snubben fått en ärlig chans att visa upp sig
Barcelona Treyh
2017-08-13 13:58
@oocbgb:

Om några timmar hörde jag
Barcelona the cameroonians
2017-08-13 13:58
Jag är emot värvningen av Paulinho av tre anledningar. 1. Han symboliserar ett steg närmre dubbla pivotes vilket är ytterligare ett steg ifrån den spelidé som gjorde att jag började hålla på Barça. Visst, vi hade och har problem med defensiva omställningar, men lösningen är inte att ha fler defensiva spelare, lösningen är rytm, tempo och bollinnehav med ert tätare sammanhållet lag. 2. Han sägs enligt MD vara Valverdes svar Peps Keita, en truppspelare som kan användas på flera positioner och som accepterar mindre speltid. Problemet för mig är att han och hans agenter kommer att kräva speltid med tanke på att det är VM nästa sommar. 3. Han kommer från kinesiska ligan och kommer definitivt att behöva tid att acklimarisera sig vilket i sin tur kräver speltid och tålamod - och det vet vi hur det gick med Gomes som ändå hade rutin från la liga. Jag vet inte, men det sänder fel signaler och jag garanterar att Paulinho går till Fenerbache på lån nästa sommar. Skulle han av någon konstig anledning lyckas i blaugrana så vet jag att vi i så fall kommit ännu längre ifrån vår modell, Cruyff och arv.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-13 13:53
Om Paulinho ska värvas för 40M€ för att avlasta busken, så har vi en spelare för 0M€ som heter Samper, som imponerade stort under försäsongen. Kan hela vår spelide, andas och lever Barcelona....

Vilka fantastiska signaler vi skickar.
Barcelona socccerfan1
2017-08-13 13:51
Ang paulinho.. han kam avlasta busken ibland. Plus att ha honom när vi ska spela på resultat ts med busq, eller för att vara lite mer defensiva.. lite balans. Varför inte. Men 400 mille?????? Om det stämmer är vår ledning helt j*vla efter. (Sry språket)
Barcelona MessiyoyO 10
2017-08-13 13:48
Gillar Dortmunds sätt att agera mot Dembele. Alltså att man stänger av honom. Riktig klass på tyskarna. Klubb med bollar. De skiter i om det är en av deras bästa spelare, de markerar! Tycker att det är barnsligt av Dembele att agera som han påstås ha gjort. Han är fortfarande under kontrakt. Lite som vi borde ha gjort med Neymar. Varför spelade han i USA? Klubben visste att han skulle bort. Varför fick inte övriga spelare ta hans plats och visa upp sig? Nä, tyskarna visar klass!
Barcelona socccerfan1
2017-08-13 13:48
Det är fake .. han har inte skrivit så.. paulinho. Varför skulle han??
Barcelona Kröjjff
2017-08-13 13:47
Pengar är prio ett. Själv ska jag följaktligen inte spendera ett enda "öre" till på vare sig megastora multinationella TV - bolag som Viasat, eller s k fotbollsklubbar som helt verkar ha övergivit sin värdegrund. Varför betala multum för att se FC Barcelona maxlöpa från sitt ursprung under ledning av skrupellösa skurkar, när en redan sedan länge fullt betald box med Sopranos samtliga säsonger står strax intill TV:n och bara väntar på att ses om igen? Formligen proppad med massor av flerbottnat tvetydiga psykoanalyser som serien är, så håller den sannolikt en tillräckligt sysselsatt i tanken för att saknaden inte ska bli större än att man står ut med att missa Leo Messi minst en gång i veckan. Det priset börjar jag bli beredd att betala för att slippa se tröjorna spricka i sömmarna, tills bara storstilade siffror återstår.
Barcelona 420fcb
2017-08-13 13:47
Frågor/synpunkter om moderering tas via PM. Spärr! /mod
Barcelona Pichincha
2017-08-13 13:42
Paulinho alltså? har noll koll på killen förutom att man vet att det är ett namn i brasilianska landslaget, lirar i ett Guangzhou Evergrande som vunnit ligan alla år sedan 2011 och en (misslyckad?) sejour i Tottenham.

Ska man se saker positivt med det så är det väl att det måste vara en rutinerad herre. Han är förhoppningsvis inte riktigt j*vla klappusel och hade kanske varit en ok rotationsspelare MEN sen kommer det negativa.

Fyllde 29 i år - En något lägre prislapp hade väl tagit bort lite av det dumma i hela idén, men då marknaden förändrats så drastiskt de senaste åren/året så finns det kanske inte så mycket att göra.

Priset - 40M vs priset för en Seri som är tre år yngre som många skriver om här inne. Man tycker man ju att valet inte borde vara så svårt. Ligger problemet i att han endast har en stark säsong bakom sig?

Hjärnorna bakom värvningen - Finns det liksom ingen annan runt om i hela världen som inte är omöjlig att värva till Barcelona än att det ska sluta på Paulinho.

Onödigt? - Att göra denna typ av värvning och därmed minska andra spelares chans. Att han skulle vara mycket bättre än de andra alternativen vi redan har som reserver till mittfältsuppställningen känns möjligen sådär.

Skulle det bli officiellt att han hamnar hos oss så kommer jag precis som nedan att ge honom en chans och det hade ju varit alla tiders om en värvning som denna motbevisade ens förutfattade meningar.

Angående de andra två hetaste ryktena till oss, Dembélé och Coutinho så tänker jag att landar vi en av de två så visst, jäkligt nice, men känns som att det är för bra för att det skulle hända.
Smakar det så kostar det och priserna vi kommer hamna på i dessa affärer kommer med största sannolikhet bli brutala, men jag är öppen för båda. Ge oss lite action!

btw, hur stor sannolikhet tror ni att det ligger att 1. Dembéle, 2. Coutinho och 3. Paulinho kommer till oss? 1. 65% 2. 45%? 3. 80%?
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-13 13:41
Alvés - Por Que? Ja du hade rätt men ville bara få det bekräftat :) Tack :)
Barcelona Davids3
2017-08-13 13:40
@1899 - Puyol:

Och det var inte ens länge sedan!
Barcelona jonis
2017-08-13 13:26
@FCB_Messi:

Sen är det i snitt minst 5 likes på varje inlägg (oavsett vad de innehåller) så jag bygger vidare på din teori
Barcelona FCB_Messi
2017-08-13 13:24
Min tanke på hur Soko fungerar . Det är minst 3 olika personer som skriver från det "kontot". Skulle gissa på 3 bröder mellan åldrarna 12-22. När många är på honom och trycker ner honom så skaffar han antingen fler konton eller ber sina vänner göra det för att kunna försvara honom . 2 av dom 3 bröderna är maränger .
2017-08-13 13:23
Ryktas om ett sista 137M Pund alltså 150M € för Coutinho, Kommer säkerligen accepteras ifall det stämmer.
2017-08-13 13:16
Så Dembele blev alltså avstängd tills vidare, mycket tyder på att både han och Coutinho anländer med rapporterna under helgen. Men det har vi fått höra hela sommaren "Bara några timmar kvar".

Coutinho har lämnat in en transfer request, Dembele strejkar, nu måste vår ledning förhandla till ett pris där båda kommer överens men känner man dom rätt så kan dom inte ens göra det.
2017-08-13 13:13
1899 - Puyol

Det är bekräftat att vara fake.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-13 13:13
Skrämmande men detta kanske ni kan se.
Barcelona Davids3
2017-08-13 13:07
Man kan förstå varför Dembele är så desperat och är beredd att gå över lik för att komma till Barca nu.
Tidigare har spelare övervägt att lämna sin startplats och agera reserv till MSN. Bara det var ett prestigefullt uppdrag.
Så tänk er nu när en plats i elvan är ledig, och en spelare i den åldern får chansen. Det är nu eller aldrig. Nästa år kan den ha blivit tagen av ett annat crack och intresset för Dembele svalnar.
Samtidigt som man får chansen att spela med Messi i hans sista år.

Han kommer definitivt!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2017-08-13 13:01
Soko gör bort sig och bevisar att han är en maräng i fårakläder, samtidigt dyker 420fcb upp för första gången och försvarar soko. Cirkus Soko är nästan roligare än cirkus Barca
Barcelona Blaugrana91
2017-08-13 12:52
Dembele ska ha skrivit "i'm coming, visca barca" och sedan en bild på Camp Nou på sin snapchat, ingen aning om det stämmer dock.
Barcelona Blaugrana83
2017-08-13 12:47
Hur kommer det sig att många här inne bara pratar negativt om barcelona hela tiden? Och många som leker proffs här inne. ni vet väl att ni sitter på ett sf forum? om ni tycker att ni är så grymma och kan mer än alla tränare vi har varför är ni inte proffs tränare ute i världen. Vem vi än köper och tar på sig den finaste blå/röda tröjan i världen och går ut och krigar för mitt lag, den stöttar jag till 100%. Jag har följt mitt kära barcelona sen 1989 och jag lovar att jag kommer följa dom tills den dagen jag inte andas mer. visca Barca
Barcelona Davids3
2017-08-13 12:45
420fcb

En original Nokia 3300 i fint skick med alla tillbehör är faktiskt riktigt eftertraktad idag.
Barcelona 420fcb
2017-08-13 12:41
Förstår inte varför alla är emot soko?
Är det för han rankar brasillen som ett av de bättre landslagen eller för att han är för paulinho värvningen?
Hur som haver så anser jag att värvningen är stabil, vi vet vad vi kommer få ut av honom. Vi behöver stabilitet och en större bredd hos de defensiva mittfältarna.

Jag kan förstå att vissa vill se stjärnvärvningar (veratti, coutinho osv..) istället gör att inhandla från Kina ,dock måste vi se tillbaka från förra säsongen och lokalisera vart vår svaghet låg.
Och jag anser att tränaren har en bättre inblick än oss. Vi hade världens bästa offensiv förra året men vad vann vi? Copa del rey.

Juventus malde ner vårt mittfält i båda matcherna. Inför transfern behövde vi förstärka mittfältet och försvaret, men nu när neymar lämna så drastiskt så behöver vi en ersättare för han. Men fokuset ska ligga på mittfältet och jag tycker ledningen gör helt rätt.

Och sen att vissa klagar på priset för pauliniho och exempelvis jämför summan med den vi la på Ronaldinho 300 mille 2003 är helt oförståndligt. Priserna förändras lika drastiskt som samhället. 2003 fick du en Nokia 3310 för ungefär 990 kr. Idag är den i praktiken gratis...
Barcelona DM1982
2017-08-13 12:36
Paulinho will arrive in Barcelona this Sunday and the official announcement is planned for Monday. [Globe Esporte] https://t.co/4CTctMwxjL Jag är jäkligt skeptisk till den här värvningen men jag kommer självklart ge killen en chans. Hoppas han överraskar oss alla positivt.
Barcelona oocbgb
2017-08-13 12:29
[QUOTE=DM1982]Dembele blir fortsatt avstängd av Dortmund, kan det handla om några timmar nu? [/QUOTE] Vilken timme som helst blir det klart nu
Barcelona Davids3
2017-08-13 12:28
Tänk vilken härlig vecka nästa vecka blir efter en vinst ikväll och presentation av Dembele och Coutinho imorgon. Sen kommer Paulinho och förstör glädjen :)
Barcelona Davids3
2017-08-13 12:27
Deulofeu

Ja, jag vet helt ärligt inte hur styrelsen tänker egentligen. Men trots detta feltramp (Paulinho) så tycker jag ändå Roberto ska ha tålamod och självförtroende. På samma sätt som klubben trodde på honom när han presterade som sämst och stod i riskzonen.
Annons: