/spanien/barcelona/forum/2489.aspx/spanien/barcelona/forum/2489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 15:58
the Cameronians - det du säger stämmer. Bayerns lag på 70 talet vann cl 3 år i rad men anses inte idag som ett av historiens bästa lag. Man saknade de där magin omspelet förmodligen. För mig var 0-4 matchen borta mot Real Pep nivå vad gäller underhållning och kvalité. Finns fler sådana matcher. Lucho med anfallstrion tres amigos tror jag kmr bli väldigt stort rent historiskt. Sen spelar man ju rätt så underhållande ibland också. 0-4 borta mot Real är redan nu en klassiker. Messis mål mot Bayern osv.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ribohn Fan
2016-02-07 15:54
Stark seger idag. Lätt att tappa poäng sådana här matcher.

Man kan bara imponeras av spanska ligan.
Levante ligger sist med så många duktiga och snabba fotbollsspelare.
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-02-07 15:54
Vilken match är vår hängmatch?
Barcelona the cameroonians
2016-02-07 15:51
[QUOTE=Barcelonistas]Junta Dimision - ja ska man ta med spel då blir det Pep. Men om vi bara fokuserar på titlar så kmr Lucho ses som större om han nu skulle vinna trippeln i år elr försvara cl titleln. Om 50 år när nån bläddrar i historieböckerna kmr de kanske stå att den store Lucho vunnit trippeln två år i rad. [/QUOTE] Ja. Men de som är lite mer törstiga efter information och som gräver lite djupare i historieböckerna kommer att läsa om Pep som en av pelarna och ett fundament i klubbens historia och nutid. I annat fall bör ju du som hatar Real mer än någon annan ge tummen upp för de 5 titlarna de vann under 50-talet. Statistik säger en del, men det döljer också väldigt mycket. Med det sagt så har Lucho såklart också möjligheten att bli något mer än bara ett namn bredvid titlarna, problemet är bara att han inte är anställd för att göra det.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 15:46
Junta Dimision - ja ska man ta med spel då blir det Pep. Men om vi bara fokuserar på titlar så kmr Lucho ses som större om han nu skulle vinna trippeln i år elr försvara cl titleln. Om 50 år när nån bläddrar i historieböckerna kmr de kanske stå att den store Lucho vunnit trippeln två år i rad.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 15:42
Komiskt att dom personer som klagar på Lucho varenda sekund satt helt tysta när Tata spelade sin fotboll med laget. Lite märkligt måste jag ta och säga. Det klagas mer på spelet nu än vad det gjorde under Tata Martino. Vrf är det så? Jo för folk har svårt att acceptera nya saker. Tata Martino spelade ett spel med stort bollinnehav tanken var hela tiden att spela som Pep och det hade folk inte problem med. Det gick oändligt mycket sämre men det var fortfarande en inkarnation av Pep Guardiolas fotboll. Tata försökte ju faktiskt överge bollinnehavs spelet lite mot Rayo där vi vann med 0-4 borta. Vad handlade rubrikerna om i media dagen efter? Jo att vi förlorade bollinnehavet och det blev världens kaos efteråt där alla ville hänga Tata. Folk har svårt att acceptera förändringar så enkelt är det.
Barcelona Junta Dimision
2016-02-07 15:39
@Barcelonistas:

Nej det tycker jag inte iallafall, Pep revolutionerade fotbollen och även FC Barcelona med den prägeln han satte. Någon revolution tycker jag inte Luis Enrique har gjort, även om han har gjort ett helt otroligt jobb under sina snart två år i klubben.
Barcelona enkos
2016-02-07 15:33
Det var fullsatt idag i Levante men anglofiler på AB skriver att det var 13 000 åskådare
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-02-07 15:29
Kan folk sluta klaga på Lucho och spelarna. Vi kan inte vinna alla matcher med 4-0. Vi spelade dåligt idag, MEN vi vann matchen. 3 nya poäng innebär att Madrid är tvungen att vinna ikväll.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 15:28
Som tränare bara då? Som spelare är Pep en större legend i klubben givetvis.
Barcelona Junta Dimision
2016-02-07 15:26
@Barcelonistas:
Han kommer hittills ha bättre meriter ifall han hypotetiskt sätt vinner trippeln, men det gör honom inte till en större legend. Vi har inte spelat åttondelsfinal i Champions League än och har massor med matcher kvar i ligan, så att snacka om tripplar nu tycker jag onödigt.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 15:22
En annan intressant sak är att Pep under sin andra säsong vid den hör tidpunkten redan hade åkt ut ur CdR mot Sevilla i åttondelen. Medan Lucho är i final i CdR och han leder ligan väldigt överlägset. Skulle vi "bara" vinna ligan och CdR så har Lucho under sina två år gjort det bättre titelmässigt än vad Pep gjorde. Om Lucho vinner trippeln i år igen så kmr han vara en större legend i Barca än va Pep var som tränare.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 15:11
Davids3 - kanske det men håller inte med att Lucho haft nån mer fördel jämfört med Pep.
Barcelona enkos
2016-02-07 15:08
@DM1982:

Har för mig att det är 5 varje gång..
Barcelona Davids3
2016-02-07 15:06
@Barcelonistas:

Om du vill jämföra nu med 10/11 så ska du ju inte räkna med Alves, Masken och Pique, då de fortfarande spelar idag.
Barcelona Kröjff
2016-02-07 15:05
På tal om bortskämda fans. Här få vi alltså veta att vår Lucho faktiskt har fler vunna matcher procentuellt sett än såväl Pep Guardiola som Cruijff, så långt under sin karriär som tränare i Barca . Och även den här matchen liksom den mot Malaga räknas faktiskt i form av tre väl så viktiga poäng och läggs till nyss nämnda statistik. Barca leder nu La Liga trots mindre spelade matcher än sina närmaste antagonister och ändå gnälls det och klagas högt och "ljudligt" mest hela tiden under matchens gång och delvis även efteråt också.

Dom som förväntar sig propagandafotboll av FC Barcelona i varenda match likt den som många bevittnade mot ett för tillfället helt värdelöst Valencia, bör nog snart börja tänka om för sin egen sinnesfrids skull. En vinst är alltid en vinst oavsett hur själva spelet ser ut och tar sig uttryck för stunden. Tre poäng på pappret är alltid bättre än vackert spel på plan; d v s om det senare inte också syns tydligt och klart i resultatet, tabellen och historiken.

Personligen är jag glad att jag inte slog mig för bröstet efter 7-0 segern senast på jobbet. Utan istället gjorde narr av av Gary Neville och dennes oförmåga att leda ett spanskt lag till något annat än ruinens brant. Nu är det bara att hoppas att mina anglofiler till arbetskamrater inte såg den här matchen. Men skulle dom ha gjort det och ge igen, så vet jag redan vad jag kommer att svara. Nämligen att dom som säger att La Liga bara består av Barcelona och Madrid också fick anledning att tänka om, eftersom ett spanskt bottenlag mycket väl kan utmana världens bästa lag och att det borgar för en kvalitet som PL aldrig kan matcha.
Om Granada sen vinner över Real Madriid ikväll, vilket jag givetvis hoppas på, så lär dom få svårt att argumentera emot.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-02-07 15:05
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Kommentatorn p Viasat fintade bort oss innan. [/QUOTE] Då var grafiken innan matchen och när Pique fick varningen alltså fel? Har för mig att det stod "misses next match". Skönt isåfall då det känns viktigt att ha med Pique mot Celta. Vermaelen eller Mathieu tillsammans med Mascherano hade känts sådär.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 15:01
Går inte och spela underhållande varje match. Jag kollade på Pep Guardiolas Bayern igår och dom fick 0-0 mot Leverkusen. Det var långt ifrån någon underhållning. Det vi spelade idag var oändligt mycket bättre än Peps fotboll som spelades igår. Jag bokstavligt talat somnade när jag kollade på Bayern igår.
Barcelona Davids3
2016-02-07 15:00
@ Barcelonistas 10/11 @ Flavia Tänkte mest på antalet egna produkter i startelvan vi hade 10/11. Dyraste spelaren vi hade var Villa, 40M: Av den anledningen tycker jag rekordet från 10/11 väger mer än denna även om de är identiska. Men Lucho ska inte ha mindre cred för det.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-07 14:57
@Himne del Barcelona:

:-). Får gå och leta i biblioteken
Barcelona Barcelonistas
2016-02-07 14:55
Flavia - det värvades en hel del även under Guardiola samtidigt som Under Pep eran så var priserna på en mer rimligare nivå även om dom var rätt brutala i och med Florentino Perez galenskaper under marknaden. Men precis som jag sa så värvades det extremt mycket under Pep också det ska man inte sopa under mattan. Här är några värvningar under Pep. 1 - Mascherano 19M euro 2 - Keita 14M euro 3 - David Villa 40M euro 4 - Dani Alves 32M euro 5 - Pique 5M euro Dessa var lyckade värvningar under Pep 1 Zlatan 2 Chygi 3 Hleb 4 Caceres 5 Fabregas 6 Sanchez Dom mindre bra värvningarna.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-02-07 14:55
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Håller med dig det skulle vara Barca's fel. Det jag menade var att det är inte första gången i det här säsongen som domarna dömer bort mål. Det var samma jargong i föra säsongen med. Om jag inte minns fel fick jag det upp till 5 mål föra säsongen. Det här säsongen är vi redan uppe i 4 bortdömda mål. [/QUOTE] Ok. Ja det är alltid trist. Speciellt när målet är vackert som idag. Har du någon siffra på hur många mål Barcelona fått med sig när det inte borde varit mål?
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-02-07 14:54
Starkt att vi vinner trots vår stundtals loja inställning, men det är förståeligt. Match var tredje dag tar på våra spelares energi. Suarez fortsätter sin sjuka målform. Messi och Suarez gjorde inte sina bästa matcher men var helt ok. Om man kollar repris speciellt från första halvlek kan man se en sak som Lucho ändrad med det taktiska och säkert många vet om det redan men vill bara ta fram det. En sekvens när Levante startar ett anfall på vår planhalva så backar våra tre mittfältare hem för att hjälpa till i försvaret och på så sätt få tillbaka bollen och starta ett nytt anfall från vår planhalva. Motståndaren får svårt att få fram ett etablerat anfall på det sättet och vi kan lugnt gå upp i banan.
2016-02-07 14:52
@enkos:

Kommentatorn p Viasat fintade bort oss innan.
Barcelona DM1982
2016-02-07 14:51
[QUOTE=enkos]Pique är inte avstängd mot Celta. Idag kom hans 6 gula kort och då han redan avtjänat sitt straff efter 5 gula var det idag hans första .. så fyra till krävs att bli avstängd igen.. [/QUOTE] Är det inte 8 kort för nästa avstängning?
2016-02-07 14:51
@Himne del Barcelona:

Håller med dig det skulle vara Barca's fel. Det jag menade var att det är inte första gången i det här säsongen som domarna dömer bort mål. Det var samma jargong i föra säsongen med. Om jag inte minns fel fick jag det upp till 5 mål föra säsongen. Det här säsongen är vi redan uppe i 4 bortdömda mål.
2016-02-07 14:49
Z_Z

Hittar inte vad jag skrev att det är Messi's fel att Alves gjorde bort sig här och där. De jag skrev är att Alves och rakitic fick inte någon som helst hjälp av Messi i den här matchen på deras kant. Men på andra kanten så hjälpte Neymar till så fort Levente attackerade på den kanten.

Om du har spelat fotboll så vet du att det är så lätt slå de djupledsbollarna när Messi inte pressar spelaren som slår dem.

Det som stör mig är att olika personer här pekar ut olika spelare trots att hela laget presterade dålig. Hela laget. Alla har en favorit spelare att skylla på.

Varför inte vara ärlig stället. Kritisera hela laget. Ingen var bra i den här matchen (förutom Bravo, Busi och Vidal som bytes in).

Det är allt jag säger.
Barcelona Skurhink
2016-02-07 14:47
Det va en jävla skön vinst! Viktiga 3p! Vi är så sjukt jävla bortskämda supportrar, vi kräver 3-4-5 0 för att vara nöjda! Vi är i en bra/lagom form just nu, vi kan när vi vill se Atletico och Valencia. Sen när jag sågar Messi så jämför jag ju honom med Messi för 3-4 år sedan, när han dominerade varje match inte bara målmässigt utan även spelmässigt! När varje gång han fick bollen fick en att omedvetet räta upp sig i soffan för att inte missa det magiska! De va varje match då, vecka in vecka ut! Nu mer så är han som Ronnie va på slutet, killen som drar ner tempot i spelet och tar noll i defensiven och det i nästan varje match. Det fanns ett moment i Atletico matchen där han blev sur på Luis och fick honom utvisad, det varade i 5min då va han den gamla Messi! Hungrig och på alerten! Messi gör fortfarande mycket poäng och massa mål: men han är inte den Messi som jag älskade att se vecka efter vecka!
Barcelona neymar JR
2016-02-07 14:44
Freeyourmind Han skulle h varit assisterande till Tito men sen gick det som det gick och han fick bli en hjälptränare under Tata
Barcelona enkos
2016-02-07 14:44
Pique är inte avstängd mot Celta. Idag kom hans 6 gula kort och då han redan avtjänat sitt straff efter 5 gula var det idag hans första .. så fyra till krävs att bli avstängd igen..
Annons: