/spanien/barcelona/forum/24862.aspx/spanien/barcelona/forum/24862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Gabinho! [Higuian, Gago , Macelo]
2006-12-30 01:41
FCBarcelona_//

Ja har hört snacket om Trez till Lyon.
Och den där Klas Jan Huntelaar e en grym spelare.
Och fan vet ja hur han bär sig åt me alla dom här målen.
Barcelona Rambla
2006-12-30 01:41
Ämne: Rambla//
Okay, så k....Eller varför inte plocka upp lovande spelare från canteran istället för att värva svindyra unga oprövade spelare från sydamerika. Vilka signaler sänder man ut till de egna unga talangerna?

Trez kommer inte att värvas. Han var tänkt istället för Eto'o sommaren 2004, om det nu inte hade blivit något av med Eto'o.

Sen måste jag fråga dig. Vet du ens vad för skador Eto'o och Messi har? Varför skulle de inte hålla? De lär ju knappast släppas ut på grönbete halvskadade. Det enda som kan oroa är hur lång tid behöver de för att komma i form. Ställ det mot hur lång tid tar det för en nyvärvad ung spelare att smälta in i ett nytt land, en ny liga och en ny klubb med helt nytt spelsystem? Skulle tippa på minst en halv säsong. Då är det ju redan försent ändå. Det är bara att kolla på Sheva i Chelsea. Då är ändå han en etablerad världsstjärna. :)
Barcelona FCBarcelona_
2006-12-30 01:38
Var det inte snack om Treze till Lyon?
Även Huntelaar var det väl tal om till Lyon?
2006-12-30 01:37
Okay, så k....
Skulle va onödigt o satsa på Trez. Och Mellandagsrea får man bäst i El giganten.;)
Real Madrid Real_maria
2006-12-30 01:34
Rambla//
Okay, så kan man ju oxå se det. Men frågan är väl snarare vilket som skulle kunna kosta mest... Att värva någon ny eller att chansa på att Eto'o och Messi håller!?

Uche i Recreativo är en kul spelare sen om han lekte med Real eller om dom lät honom leka är en annan lite djupare fråga...

Trezeguet (stavning?) Juve. Det Ryktades om, för några månader sen, att han skulle till er och han är väl inte "så dyr" kanske kan få han på mellandagsrea om ni skyndar er...
2006-12-30 01:34
Ämne: Han är stor både på ....
Första gången ja ser den killen gråta faktist.
Barcelona r.Hyder
2006-12-30 01:31
Han är stor både på och uutanför planen.
Barcelona little_master
2006-12-30 01:30
Det är bara bra att Lampard inte ska komma till oss. tänk hur mkt Iniesta utvecklades när xavi var skadad. och kmr lampard så e det antingen Iniesta eller Xavi som får sota för det. Och ja tycker att båda e bättre än Lampard då de passar mer in i Barcas system. Om vi överhuvudtaget ska köpa nån mittfältare så är det väl diego ändå. Han var riktigt bra och kan kommer att utvecklas mkt i Barcelona. Men Diego vill ja inte att man köper nu..utan inom några år.
Barcelona Rambla
2006-12-30 01:27
Real_maria:

Den tiden då Barça lägger upp €20m för oprövade 20-åringar från sydamerika är nog förbi i och med att Laporta tog över. Varför laga något som inte är sönder? Visst, vi lider av skador nu men det är bara tillfälliga skador. Ska man värva spektakulära spelare bara för sakens skull? Spelarna ska ju passa in i klubben och spelsystemet.
2006-12-30 01:27
Ämne: Okej, om man nu värv....
Tack för listan.

Angåenda köpet av spelare. Man kan ju alltid låna en spelare tills nästa transferfönster.
För de här me skador kan hända vem som helst när som helst.
Barcelona Rambla
2006-12-30 01:24
Okej, om man nu värvar vad händer om Eto'o och Messi håller sig hela? Då har man nya spelare som bara kommer att nöta bänk. Vad är vitsen med det?

Fick jag önska mig en spelare så hade jag velat att man värvade Uche i Recreativo. Han är ung, 22 år, snabb och van vid spelet i la liga. Det var en fröjd att se honom leka mot Madrid senast.

De mest lovande unga spelarna från canteran är: Guy Assulin (winger), Thiago Alcantara (mf), Iago Falque (mf), Giovani Dos Santos (winger), Bojan Krkic (anfallare), Jose Carlos Terron (försvarare) och Marc Crosas (mf).
2006-12-30 01:18
Proffsigt ....
Men aj tror nog inte Barcas plånbok e lika stor som våran.
Real Madrid Real_maria
2006-12-30 01:16
Rambla//
Proffsigt svar. Tråkigt att ledningen i så fall inte vill investera, för så vitt jag vet har både Villarreal och Real Madrid lättat på plånboken. Enligt mig så är Gago (Real) och Mati Fernandez (Villarreal) spektakulära värvningar. Vi ses på Camp Nou i nästa "El Clasico".
2006-12-30 01:15
Ämne: Ämne: Jag vet....
Ja och precics därför är de viktigt o värva.
Och som du sa så är Giovanni och Bojan för unga för att debuteramen nästa år tror jag Giovanni e mogen nog för att börja leverera i Barca tröjan.

Kan nån som e inbiten i junirlaget och blaget ge mej nåra namn som e framtida stjärnor?
Barcelona Rambla
2006-12-30 01:13
Ämne: Jag vet att Bojan Kr....
Du har rätt i att Bojan och Giovani är alldeles för unga för att kunna ersätta Eto'o och Messi. Men om nu de spelarna förvärrar sina skador så sker det ju i februari och då får man ändå inte värva några spelare då fönstret är stängt.
Barcelona Rambla
2006-12-30 01:10
Jag vet at....
Jag tror ändå inte att ledningen har för avsikt att värva någon spelare. Så som du spekulerar så är ju de spelarna du nämner borta resten av säsongen. Den risken finns för alla lag. Nu skadade Eto'o sig redan i september och väntades vara borta i 5 månader, trots det vill man inte värva någon ersättare. Det är bara media som spekulerat i det. Självklart kan jag inte vara säker, spekulerar också, men efter att ha sett hur den nya ledningen resonerat de andra säsongerna så drar jag den slutsatsen.
2006-12-30 01:09
Jag vet att Bojan Krkic och GDS är bra som fna har sett hundra klipp av dom och njuter lika mycket varje gång.

Men skulle typ Eto och Messi förvära sin skada så tror ja ej Barca håller säsongen ut.

Och sen utan Etoo vem ska va den stora målskytten? Guddy? Saviola? Nej de blir Ronaldinho och de blir mycke mer ansvar för honom.

Visst Ronaldinho har endå mycke ansvar. Och Guddy leverar men han e inte den spelaren som passar in i Barca. Barca spelar snabb teknisk fotboll och Guddy är inte teknisk snabb eller nåt som tillhör Barcas spel.

Vet att ja kommer få ''kritik'' från er nu men whatever de så ja tycker.
Real Madrid Real_maria
2006-12-30 01:06
Rambla//
Jag vet att dom är tillbaka om en månad, och det är därför jag undrar. Vet oxå att ni har ett väldigt tajt schema, om jag inte minns fel har ni väl 7 matcher bara i januari? Så hur tänker ni tackla det? Min tanke var endast att tex knäskador kan komma väldigt oväntat och vad händer om Eto'o eller Messi trots allt inte skulle hålla att börja så intensivt direkt efter långtidsskada. Eller tänk om någon annan skulle bli skadad? Vad händer om det skulle vara Ronaldinho? Vad har ni då för alternativ?
Det var min fråga/tanke. Tack för ditt svar...
Barcelona Rambla
2006-12-30 01:02
Ta en titt på länken Plantilla. Det finns 7 anfallare i truppen. Först och främst använder man de spelare man har tillgång till innan man panikvärvar spelare i januari. Vissa klubbar gillar att värva i januari, vi behöver inte gå in på vilka då säkert de flesta är medvetna om vilka det rör sig om.

Giovani Dos Santos är en juvel. Bara han matchas in i A-laget lungt och förståndigt, vilket jag är övertygad om att Rijkaard kommer göra, så kommer han att blomma ut. Var så säkra.
Barcelona Kamelen
2006-12-30 01:00
Gabinho! [Higuian, Gago , Macelo]

Vad vet du ang. om han håller eller inte? Se bara på Messí när han 'slog igenom'. Allt talar för succé för den unge mexaren.

För att svara på din fråga så nej, han kommer förmodligen inte spela med A-laget denna säsong.
2006-12-30 00:57
Ämne: Eto'o och Messi ä....
MEn de kan ju va bra o värva om spelaren skulle slå upp skadan.

Eller ska ni satsa på GDS? Visst han e bra men han håller ej i A-laget.
Barcelona Rambla
2006-12-30 00:55
Eto'o och Messi är tillbaka om ca 1 månad. Ska man värva ersättare för den korta tiden? Hur genomtänkt är det? Hur for acklimatiserar sig en ny spelare egentligen? Redan efter två dagar kanske? Knappast, det bör ju ta någon månad eller två minst. Så varför värva spelare när de ändå bara får sitta på bänken sen?
Real Madrid Real_maria
2006-12-30 00:50
Gabriel
Alltså inga spektakulära värvingar ok.
Undrar varför isåfall när ni har nyckelskador, då menar jag Eto'o och Messi. Eto'o lär inte bli riktigt matchtränad. Det lär dröja en stund innan han kommer igång och när det gäller Messi är det annorlunda pga att han är yngre och lär läka snabbare. Det skulle därför kännas naturligt om ni skulle värva, istället för att lägga allt spel på Ronaldinho. Tänk om han också skulle bli långtidsskadad!? För att just i Spanska ligan i år förekommer ovanligt många knäskador.
Barcelona Rambla
2006-12-30 00:46
En värvning av Palacio verkar ju helt onödig enligt mig. Frågan är om han är bättre än Saviola? Samma typ av spelare, rörliga, kan spela på flera positioner och båda är snabba. De är ungefär lika gamla, fördelen med El Conejo är ju att han har flera års erfarenhet av spel i Europa. Han rankades ju också högre av anfallarna under VM av Pekerman. Så varför ska vi värva Palacio? Beats me!
Barcelona Gabriel
2006-12-30 00:36
Real_maria

Det har pratats om Palacio endel, men det lär knappast hända under juluppehållet.
Real Madrid Real_maria
2006-12-30 00:33
Hej har en fråga?tänker Barcelona värva några spelare?har sökt efter infå utan att lyckas så jag tänkte fiska här litte.
tacksam för svar.
2006-12-30 00:15
Ämne: Lampard lämnar knapp....
Du ahr väl inte tagit upp Lampard i samma status som Terry?

Terry och Puyol e lika trovärdiga.
2006-12-30 00:15
Barcelona Etoooo
2006-12-29 23:55
Hinner etoo spela mot liverpool? Nån som vet
Barcelona Zamboza
2006-12-29 23:53
Jag läste lite på Cadiz forum, och oj vad mycket luft alla konkurrenter fått efter den där antiRonaldinho artikeln. Nu är Ronaldinho överskattad och en ful spelare som inte kan prestera när det gäller. Pinsam nivå.
Annons: