/spanien/barcelona/forum/248.aspx/spanien/barcelona/forum/248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Infinit8Don
2018-06-27 13:40
Jerkass Kolla cmores video om målet. Tror videon ligger på fotbollskanalen. 34km/h kommer han upp i precis innan avslutet. Tar alltså ner bollen på låret i en jävla fart.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-06-27 13:22
Petersays Ja för 7 år sedan, något sista kliv tog han aldrig och nu är han medioker.
Barcelona jerkasss
2018-06-27 13:20
Infini Var hittar du den statistiken? Känns väldigt osannolikt. Lika mkt fake news som att Ronaldo sprang 40 km/?
Barcelona petersays
2018-06-27 13:14
@ || #5 sergiobusquets:

Pastore var magisk under Palermo-tiden.
2018-06-27 13:10
Pastore är väl bland dom mest överskattad spelarna/talangen någonsin?!?! Att värva honom när han närmare 30 för 24 miljoner € trots att han har spenderat tid på bänken i psg i 3 år anses väl knappast som ett kap/bra värvning.
Barcelona Bentley King
2018-06-27 13:06
Är jag den enda här inne som hejar på Brasilien? Är nyfiken...
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-06-27 13:01
@Sasmiya:

Vad e problemet? Spanien och Kroatien är dom starkaste lagen på den sidan av trädet om allt går som de borde, Håller Portugal som knapp favorit men Uruguay e starka som du säger. Sen om du tror att Uruguay når final genom att besegra Portugal, Frankrike/Argentina och Brasilien/Tyskland så får du tro det antar jag, säger mer om dina kunskaper om något.
Barcelona Infinit8Don
2018-06-27 12:45
De 3 som alltid nämns som THE GOAT är ju messi, Maradona och pele. Vad har dessa 3 gemensamt? Jo, alla dessa tre har nått en vm-final. Och ingen av dessa tre har floppat och åkt ut i ett gruppspel i ett vm. Jag menar, man kan ju aldrig vara GOAT om man floppat så hårt och åkt ut ur ett gruppspel i ett vm med en topp-nation... nån standard får det ju vara.
Sasmiya
2018-06-27 12:44
@Visca el Barça i visca Catalunya:

Att du skriver Spanien/Kroatien som eventuella finalmotståndare men helt utesluter Uruguay i mötet mot Portugal säger väldigt mycket om dina kunskaper om respektive landslag. Uruguay är knappa favoriter i den matchen och kan lika gärna nå final.
Barcelona Z_Z
2018-06-27 12:00
@DizzLow:

Personligen tar jag ju alla dagar i veckan ett potentiellt framtidslöfte likt Arthur än Pastore (som helt ärligt i dagens läge inte är så mycket bättre än att ha Gomes på bänken och skulle troligtvis bara sluta med att han lånas ut eller sitter av kontraktet och tar ut en hög lön), och även om Naingolan är en bra spelare så har han kommit upp i ålder och ser helt ärligt inte funktionen för honom i vårat lag.
Lenglet har presterat på hög nivå i såväl La liga som CL denna säsong vilket jag anser räcker gott även om man självklart hellre hade sett en spelare med 1-2 års erfarenhet till för att helt bedöma honom.
Barcelona DizzLow
2018-06-27 11:49
Inter köper loss Naingolan för 24 m € + Santon.
Roma tar in Pastore för 24 m €.
Barça är på väg och göra klart med Arthur för 30 m + 3 m € (tidigare övergång), samt Lenglet för 35 m €.
Rent spontant blir jag lite off på våra värvningar, när man ser vad andra lag är ute efter.
Vad säger att Arthur är bättre än Rafinha och Denis Suarez, eller att Lenglet skulle vara bättre än Mina y Marlon!?
Barcelona Treyh
2018-06-27 11:46
Nigeria vs Argentina highlights av Fifatv trendar just nu på 14 plats i Sverige och relativt högt runt om i världen. Messi har skaffat ny PR team haha
Barcelona Barcelonistas
2018-06-27 11:41
Så jävla gött att Argentina gick vidare!
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-06-27 09:15
Frankrike-Portugal-Brasilien/Tyskland och sen Spanien/Kroatien i final är den förmodade vägen mot Vm guld för Messis del, känns omöjligt men om han klarar det så är diskussionen över för all tid, inte bara mellan honom och Cristiano utan med alla andra legender som spelat.
2018-06-27 07:18
Har gått åt hårt mot Messi under hans första 2 matcher, och det med all rätt. Går det tungt, har du dåliga spelare jämte dig så ska du ändå göra ditt jobb och det gjorde han inte. Han behöver inte ett hattrick eller något mål men kriga på plan ska även Messi göra. Igår? Ja du dags att skandera hans namn likt camp nou publiken gör. 1-1 målet är fan inte kul att åka på, men istället för att vika ner sig så växte han och gjorde jobbet. Äntligen fick man se Argentina med krigarinställningen som dom är kända förr. Hackar i spelet men när dom är som pitbulls så kommer varenda motståndare ha problem. VM är nollställt för dom nu, allt som krävs är att vinna matcherna nu omgång för omgång. Visst fan är det möjligt då samtliga topplag har haft stora bekymmer.
Barcelona koeman92
2018-06-27 02:21
Ärligt talat, bara sluta dra en massa paralleller mellan Messi och Ronaldo och försök att bara njuta medan ni kan. Om några år har tidernas största lagt skorna på hyllan, och det kommer inte att gå en dag utan att vi alla saknar honom. Ärligt talat spelar det inte ens någon roll om han vinner VM eller inte, för han har inget mer att bevisa, ens på landslagsnivå. Att han tog ett näst intill mediokert Argentina till final i Brasilien är bevis nog för mig. I slutändan har Messi redan överträffat allt som är anständigt inom fotbollen för länge sen, och det han gör nu är bara ett bonus.

Det är även otroligt hur han kan få oss att bli så emotionellt investerade i Argentina som landslag, fastän jag likt många andra inte bryr mig det minsta om dem bortom Messis framgångar. Jag hoppas att Argentina vinner VM, inte för att Messi behöver bevisa något, utan för att han förtjänar att vinna VM. Att avsluta sin landslagskarriär med värdighet är det minsta han förtjänar för all glädje han har skänkt miljontals människor genom åren. Jag hoppas därför att hans lagkamrater krigar för varenda millimeter och grässtrå under slutspelet, och ger denna eviga legendar ett oförglömligt sista VM mästerskap.

Gracias por todo, Leo!
Barcelona J.Gamper
2018-06-27 02:16
Skön vinst ikväll, sjukt nervöst på slutet. Jag hoppas och tror på att sättet Argentina gått vidare på har en väldigt positiv effekt på laget, såpass att de spelar upp dig rejält. De kan definitivt vinna mot Frankrike. Ut med Di Maria och Higuain bara, sjukt usla var de idag. Di Maria kämpade ändå hårt men Higuain såg ut som en korpen spelare ibland. Borde dessutom ha nätat minst en gång. In med Pavon och antingen Kun eller Dybala. Även om Argentina åker ut så tror jag att denna erfarenhet kommer bidra till att Messi blir en bättre ledare i Barca också. Kan mycket väl ha en Messi som leder och manar på sina lagkamrater vid tuffa lägen på ett positivt sätt och bidra med lite vinnar mentalitet som vi saknat ibland. Istället för o se laget helt chockade och rädda som mot Roma. Förresten, vinner Portugal mot Uruguay och Argentina mot Frankrike så möter Messis Argentina Ronaldos Portugal. Gonatt
Barcelona Mido
2018-06-27 02:13
En spåman berättade inför VM Argentinas öde.. Han sa att ARG kommer att kryssa mot Island, förlora stort mot Kroatien och vinner mot Nigeria.. Sedan kommer ARG chocka världen å nå finalen.. Vi får se, han har haft rätt hittills
Barcelona Infinit8Don
2018-06-27 01:13
Sista inlägget för ikväll. Idag såg vi prov på en riktig ledare. En som vid tufft läge snackade ihop laget, krigade o slet, delade ut glidtacklingar till både höger och vänster. Det tillskillnad från andra ”ledare” som tar på sig rollen framför kamerorna för att få uppmärksamhet. Behöver nog inte nämna några namn. Vamos Leo!
Barcelona Trio el Mágico
2018-06-27 00:53
[QUOTE=Andreas FCB]Frankrike. Svår väg att vandra för Argentina nu. Hade man vunnit gruppen hade man fått Danmark istället. [/QUOTE] Tidig final då alltså.
Barcelona Barcelonistas
2018-06-27 00:32
Criff - Maradona får la göra va fasen han vill. Pekar finger? Skojar du elr? Alla fans uppe på läktaren gör det 100 gånger under en match.
Barcelona Barcelonistas
2018-06-27 00:22
Infinit8Don - det är bara Penaldians som jämför. Alla vet att Messi är bättre. När jag ser att någon jämför så blir jag så arg för den personen måste vara blind som inte kan se det uppenbara.
Barcelona Criff
2018-06-27 00:22
Maradona måste vara en av de oskönaste människorna. Ta droger är väl inget fel i sig, eller rättare sagt rätt vanligt. Att göra det på en VM match i ett VIP bås, när han säkert vet att kamerorna antagligen kommer hamna på honom = hjärndöd. Räcka finger när Argentina gjorde mål = Ännu mer hjärndöd. Dem borde porta den människan att närvara på någon fotbollsmatch för all framtid, en gubbe som beter sig som en snorunge i alla sammanhang.
Barcelona Infinit8Don
2018-06-27 00:07
Career goals + assists: - Messi: 867 - Ronaldo: 866 *Messi has played 149 less games Haha. Helt sjukt. Att dessa 2 ens jämförs. Hästlängder emellan.
Barcelona Infinit8Don
2018-06-26 23:52
”With 107, Messi has overtaken Maradona as player with most successful dribbles in the history of all World Cups” Han är så sjuk vår lille leo. Bäst genom tiderna och det är inte ens någon diskussion.
Barcelona koeman92
2018-06-26 23:36
@Barca4life98:

Bra elva, förutom att Mascherano bör bänkas och Dybala bör gå före Agüero. Ofattbart att han har fått så lite speltid och inte är förstahandsval i elvan.
Barcelona Barca4life98
2018-06-26 23:32
Hoppas att Argentina väljer att spela med Pavon från start mot Frankrike. Mycket mer effektiv jämfört med Di Maria. Sen vill jag se Lo Celso på planen, han och Banega med Mascherano bakom sig. Armani - Mercado, Otamendi, Rojo, Tagliaficio - Banega, Mascherano, Lo Celso - Messi, Aguero, Pavon
Barcelona DM1982
2018-06-26 23:31
[QUOTE=Andreas FCB]Herregud, alla videos som cirkulerar på Maradona från matchen idag. Så tragiskt. Han mår inte bra alltså.. [/QUOTE] På något tragiskt sätt så blir det sinnebilden för hela argentinska fotbollen.
Barcelona II Barça II
2018-06-26 23:31
Även om jag tycker att VAR är ett riktigt bra verktyg så förstår inte jag riktigt hur det fungerar? Varför kollade inte domaren på första straffsituationen via skärmen men gjorde det vid andra straffsituationen? Vad/vem är det som avgör huruvida domaren ska kolla eller inte? Måste även säga att det var väldigt tråkigt att se Maradona, han var ju uppenbarligen helt stenad. Han verkligen hjälp med sitt drogproblem.
Barcelona Andreas FCB
2018-06-26 23:29
@Trio el Mágico:

Frankrike.

Svår väg att vandra för Argentina nu.
Hade man vunnit gruppen hade man fått Danmark istället.
Annons: