/spanien/barcelona/forum/24715.aspx/spanien/barcelona/forum/24715.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-22 17:45
patrik_86

Filma = fuska? Hell no, snarare så här :filma= en del utav spelet. Alla i världen gör det, inklusive er kära Gerard. Det är så englesktkärt att säga filma= fuska, engelsmännen anklagar fortfarande Maradona för fusk i och med handsmålet 86. Jag kallar det för en gnutta magi. Att lura 86000 åskådare i ett så avgörande ögonblick kallar jag för bland det listigaste och samtidigt härligaste jag sett på en fotbollsplan :))
Valencia Amunt!
2007-02-22 17:38
Rambla:
Verkar som "bråket" på träningen är fortfarande överdrivet aktuellt.
När man tror att Villa kan gå för 25 miljoner pund är löjligt mest med tanke på att man tackade nej till ett sånt bud från Manchster UTD som ville få Vicente.

2-2 mot Inter var ett riktigt bra resultat för våran del även om vi nu kommer sakna Albelda samt att Baraja och Vicente är fortfarande osäkra så.
Nåja, på Mestalla är vi riktigt svårslagna så Inter borde väl inte gå överdrivet optimistiskt om att kunna måla, det gjorde Atletico och tji som dom fick slut slut ;)

Lycka till på Anfield iaf!
patrik_86
2007-02-22 17:38
Rambla vi körde precis som vi brukar med ett 4-4-2 med Gerrard, Xabi, momo och riise på mittfältet och Bellamy och Kuijt framför dem, vi var offensiva, ni hade iofs 60.40 i boll innehav men det är viktigare att göra något med bollen än att ha den.

det som momo gjorde kallas för punktmarkering,! jag menar att fotbollen i ärlighet vann då era spelare filmade hela jäkla matchen! att filma=fuska

med ditt resonemang hade ni inte gjort mål alls då riise skulle ha markerat Deco....

asså seriöst vad vill ni med falkenberg?

du gör i vilket fall inte 2 mål på borta plan genom att sepla defensivt, vi var offensiva, och visst slog vi mer än 3 passar ;)
2007-02-22 17:34
Som sagt, jag ber om ursäkt om jag gick för hårt åt, men jag tar inte tillbaka det jag skrev. Medgångssupportarar är inte trevligt.

Cheno//

Jo visst har vi blivit erbjudna oerhört vacker fotboll de senaste åren, men man måste ände ha en klubbkänsla och inte skrika efter massförsäljning så fort det går ner, detta kan leda till den situation Madrid har. Och om det är någonting vi borde göra, är att ta lärdom från deras kalabalik, så att det inte händer oss :)
Barcelona G och J Dos Santos
2007-02-22 17:30
patrik_86

Putte är du arg för att ni BARA vann med ett mål igår. Hade du förväntat dig att köra över oss. Du är sorglig. Haha ha det bra i Falkenberg
Barcelona Rambla
2007-02-22 17:28
patrik_86:

Ok, om man anser det vara riktig fotboll genom att ställa ut en massa försvarare och mittfältare på egen planhalva och ger en tvåmeters afrikan i uppgift att sparka ner allt som rör sig i hans närhet för riktig fotboll, så visst, stort grattis då. Då har ni uppnått ert mål antar jag.

Att ni sen inte har förmågan att slå 3 passningar i rad till medspelare i någorlunda tempo kan väl kvitta. Var glada över vinsten, vi vet att Barca inte var bra igår och det var deras eget slarv som bäddade för resultatet, knappast er fantastisk kreativa fotboll.

Istället för att komma in hit och bidra med noll meningsfulla inlägg, stanna då hellre hemma.

Tack och hej!
patrik_86
2007-02-22 17:25
alla era spelare filmar erkän nu förfan, erkänn att de kasnke skall stå på sina ben istället för att ramla hela tiden?

och vad fgan har det här att göra med att jag e uppvuxen i falkenberg? e du rasist?
2007-02-22 17:21
Captian Fabuloso Cave Of Hair

Känner mig väldigt utpekad. Måste säga att jag absolut inte kommer sluta älska Barca om det går dåligt en säsong. Rijkaard vill jag ha kvar tillsammans med Henk Ten Cate förstår att det är en omöjlighet men man får väl drömma. Jag tror faktist vi blit utan titel i år. Tyvärr. Är mycket besviken på mitt lag denna säsong, men det gör inta att jag slutar älska dem.

Ha det bra
Barcelona Cheno
2007-02-22 17:19
Det handlar inte om att man är medgångssuppotrar utan att man vill se en förändring. Jag tror att man blivit lite väl bortskämda de senaste åren. Det viktigaste är att vi kommer ur den här svackan starkare och med större sammanhålling. Vad hjälper det att sparka tränare? Det är bara att titta mot Madrid för att se ett skräckexempel!
2007-02-22 17:10
Satans medgångssupportarar, gör mig galna!

Att ni ens har ballheten att skrika efter Rijkaards avgång, denna man har frälst vårt lag de senaste säsongerna. Den första la liga titeln på 6 år (!!!) och Cl titel efter 14 år (!!!) är bara några utav de bedrifter han drivit i hamn under hans tid här.

Att ni inte skäms...

CL är viktigt, men det är altid rankat under La liga i min åsikt. Ror vi den i hamn då har vi ingen misslyckad säsong. Den enda matchen jag inte vill se oavgjord eller förlust i är El Clasico. Torskar vi den, då sliter jag ut mitt eget hår. Liverpool var tråkigt , men inget att gråta över. Vi vet alla att vi är bättre än de med fullt manskap.

Och till alla jädra anglofiler: jag kan dra upp hur många klipp som helst på Gerards filmningar. Snubben är inte precis något helgon han heller. Drogba, Gerard, Robben, Ronaldo. Engelska ligan har sin skara filmare de också, sluta kasta dynga på Barcas spelare eller La ligas för den delen.

Förlåt om jag gick för hårt mot vissa (som känner sig utpekade) med detta inlägg, men det är så jag känner.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-22 17:00
Ämne: igår vann fotbollen ....
För helvete så jävla illa är det inte CL blir svårt...del rey lever och ligan likaså!
//Patrik_86 har du något konkret att skriva annars stick! För mig är inte fotboll att alltid försvara sig med 10 man på rätt sida bollen men men.
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-22 16:59
Ämne: igår vann fotbollen ....
Patrik 86:
Jo det var otroligt vad ni dominerade.
Vi fick knappt känna pâ bollen.
Som ni lirade. En seger för fotbollen.

Ursäkta jag sâg inte att du var frân Falkenberg, det är inte ditt fel.
2007-02-22 16:57
Varför är vissa så positiva inser ni inte att det är kört för vårat kära Barca. Jag brukar alltd vara optimistisk, men nu går det inte. Barca är ute ur CL inget vi kan göra något åt. Vi kommer åka ur Copa del Rey och Valencia vinner ligan. Lika bra att lägga ner säsongen.

VILL HA HENK TEN CATE TILLBAKA och eto'o hade också varit bra
patrik_86
2007-02-22 16:56
igår vann fotbollen över skådespeleriet,m om nu era kära spelare ståt på fötterna istället för att wina som små flickor så fort någon var inom 30cm så skulle ni kanske haft en chans :)

ni hade ju domamren med er och allt,, btw kaninen komemr nog bli av med smalebnet på Anfield när momo får tag på han :D
Real Madrid king_robinhoo
2007-02-22 16:56
Neocortex// Det räcker inte med en balja av Messi alltså 1-0, Barca måste vinna med minst 2-0 för att gå vidare.
Real Madrid madrid-ado
2007-02-22 16:48
Tror att Barcà har en liten liten chans att gå vidare men då krävs offensivt som f*n! Man ska inte tänka så mkt defensivt för annars vinner LFC enligt mig!! kommentera
Barcelona Rambla
2007-02-22 16:44
Amunt!:

Eller hur. Läste på deras forum där de spekulerade i att Benitez nog skulle kunna övertala Villa och värningen inte skulle gå på mer än ca 20 miljoner pund. Haha! :D

Undrar då varför Valcencia sätter en utköpesklausul för spelaren på €150m? Måste man vara raketforskare för att fatta att det betyder HANDS OFF och att några spekulanter göra sig icke besvär?

Förresten, grattis till 2-2 igår. Jag är oerhört imponerad av Valencias insats. Det är starkt att få det resultatet på bortaplan. Till skillnad mot oss så har ni ett grymt försvarspel. Ni har detta som i en liten ask och bör gå vidare.
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-22 16:43
Ämne:
Varför hade Ronald....
Sammy Hypäa:
För Gerrard är en sâ otroligt mycket bättre spelare och blotta âsynen skrämde slag pâ honom. Han har aldrig tidigare haft möjlighet att spela mot sâ kvalificerade motstândare.

Barcelona Neocortex
2007-02-22 16:42
Förlusten igår behöver knappast någon djupare analys! Den på Mestalla i sön. är ett resultat av att Rijkard startar Gudi som bränner allt då det går för fort för honom på denna nivå(funkar mot Ossasuna men inte mot Val.)och Zambrotta som helt klart inte kom in i det och Frank igen som inte byter honom mot Gio.
Jag tror fortfarande att vi vänder detta, 1 balja av Messi framåt och tätt av Thuram, som då bägge bör kunna gå med hel skärpa och i 90 min, räcker ju faktiskt!
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-22 16:40
ja 2-0 går dem vidare direkt. 2-1 blir det förlängning o där tar vi dem. INGENTING är omöjligt för vårt kära BARCA!
Barcelona Miftari
2007-02-22 16:34
barca måste la göra 2 mål eller mer för att gå vidare...?
Barcelona Neocortex
2007-02-22 16:28
Hur fan kan det komma sig att när man skrivit ett långt inlägg som tar lång tid och möda, och sedan ska posta det så försvinner det spårlöst. Till ansvarig för denna sida, FIXA detta nu eller må din avkomma bli elefantbajs sopare på Skansen!!!
Real Madrid madrid-ado
2007-02-22 16:26
Gerrard är bättre lagspelare än vad Ronaldinho!!!
Barcelona Sami Hyypiä
2007-02-22 16:23

Varför hade Ronaldinho sån respekt för Gerrard?
Gerrard vann samtliga dueller mot han. Livrädd?
Galctico
2007-02-22 16:22
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo

Har är tillräcklig dålig i år så jag tycker att han borde ha blivit petat sen länge i år. Han har gjort flera avgörande misstag i år. Några mot espanyol borta och en del i cl. Kommer inte riktigt ihåg men ja tycker att niskulle ha nån annan istället för honom.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-02-22 16:21
Galctico.
Det var Márquez, mannen som inte gjort någon människa glad i år.
Real Madrid madrid-ado
2007-02-22 16:21
Galctico, jag har för mig att det var Marquez. Rätta mig ngn om jag har fel?!
Galctico
2007-02-22 16:20
Ghazza

Real har också svåra uppgifte som:
Bayern borta
Atletico M borta
Och Braca borta
Galctico
2007-02-22 16:19
vilken spelare var det som nickade bollen åt helvete(ursäkta språket) när belammy fick den på fötterna och passade till riise som gjorde andra målet? Det var en spelare som nickade bollen helt fel til bellamy.
Barcelona Ghazza
2007-02-22 16:18
Jag har en konsig känsla i kroppen.. Jag är bombsäker på att vi går vidare. Jag förstår inte hur eftersom vi har kanske den svåraste uppgiften på året framför oss, i och med det tuffa spelschemat och att Liverpool är sjukt bra hemma. Men så känns det bara. Är det något lag som kan klara denna uppgiften så är det väl vi?

Mhmmm... Sevilla, Liverpool och Real Madrid i spelschemat snart. Det kan ju inte bli bättre.
Annons: