/spanien/barcelona/forum/24692.aspx/spanien/barcelona/forum/24692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-20 15:41
Ämne: hmmm...Jag börjar bl....
Håller med till 100%!
Jag tyckte att personlien för några dagar sedan att det var underligt att Etoó inte var med mot Valencia. Visst finns det en chans att det var något med konlikten men jag får en go känsla av att det verkligen var Etoó som ville stanna på La masia o träna upp sig för den studande matchen imorgon!
Även om han inte har mycket matchträning så tror jag hans vilja att spela kommer vara till stor hjälp imorgon där han minst får 30 min, om inte 45 beroende på matchbilden!

Visca Etoó.

Föressten så behöver vi en Ronaldinho som spelar som han gjort mot Villareal, Werder och Racing hemma. Inte bara det vackra målet mot Villareal och de andra, utan själva spelet han utför. Springer, löper och gör det mesta med fart. Då är han outstanding!
Barcelona Smogen
2007-02-20 15:41
Ramlba:

Väldigt kul att du håller oss uppdaterade om La Masia, det uppskattas!
Barcelona Smogen
2007-02-20 15:40
Fabregas skulle vara hyfsat dyr att ta tillbaka. Dessutom vet jag inte riktigt vad ni skulle tycka. Fabregas stjäls av Arsenal, utan att Barca kan göra någonting. Men han var ju intre direkt tvungen att gå dit utan valde själv att göra det, han såg pengar och chans till spel i a-trupp tidigare.
Sen ska Barca betala (gissar villt) 500 miljoner för att få tillbaka honom? njae....knappast
Barcelona Lejonet
2007-02-20 15:36
ok inte dålig men ja skulle inte vilja se han i barca igen skulle hellre vilja se essien då eller patrik vieria
Barcelona Karlssoooon
2007-02-20 15:32
Ämne: Aldrig att vi ska ta....
Du kan ju omöjligt säga att Fabregas är dålig.
Frågar du mig är han världens bästa spelare inom 5-7 år lätt!
Barcelona Lejonet
2007-02-20 15:25
Aldrig att vi ska ta tillbaka fabregas han e dålig han är inte bättre än xavi iniesta
Barcelona Rambla
2007-02-20 15:25
Lite La Masia-nyheter:

Det turkiska 10-åriga underbarnet Muhammed Demirci som nu tillhör Besiktas väntas snart hamn i Barcelona och på La Masia.

Enligt EMD så försöker Barça locka Sergio Tejera till La Masia. Tejera köptes från Espanyol av Chelsea för €3m för något år sedan. Trots de pengarna var Espanyol allt annat än glada då. Detta om han inte får något proffskontrakt, rykten säger att han ej kommer att få något.

Giovani Dos Santos är i Mexiko för någon månad med U20-landslaget för att förbereda sig inför sommarens U20-Vm.

Jeffren har flyttas över till Barça C. Inte för att han på något sätt varit dålig i Barça B, utan just för att Barça C har det svårt just nu och verkligen behöver honom.
Barcelona II Barça II
2007-02-20 15:21
Ja herregud, vilka bra skott Lampard har?! Han skött mest av alla i VM!! Och gjorde inte ett enda mål. Har ni sett hans mål? Det tar alltid på någon och sen i mål. Däremot så har Gerrard och Adriano bra bössor.
Real Madrid Josep Guardiola
2007-02-20 15:03
Varför tar inte Barca tillbaka Fabgregas killen är ju ett under.
2007-02-20 14:58
Barca behöver köpa nån som Ribbery eller liknande spelare.
Barcelona Lejonet
2007-02-20 14:51
Ämne: Lejonet
Skulle ocks....
ja tycker xavi iniesta har inte så bra skott som deco tycker ja men lampard har goa skott men fy fan vad glad man blev när messi kom in mot valecia dribblade 4 stycken spelare från plan halvan:P ja säger ba liverpool se upp ba! Ni kommer inte hänga med oss.
Barcelona Myrran
2007-02-20 14:44
Lejonet
Skulle också jätte gärna vilja se det då det drar ut motståndar försvaret så inte alla 11 spelare är vid straffområdslinjen. Men vi har ingen direkt storskytt som jag ser på mittfältet. Kanske därför det ryktas om Lampard?
Barcelona Smogen
2007-02-20 14:40
Ja, Gerrard är en av få spelare som jag gärna sett i en Barca tröja. Men problemet är att Barca inte riktigt kommer till skottlägen. Dom hade ju lite halvkassa skott mot Valencia. Däremot tycker jag Ronnie skjuter aldeles för sällan numera. Tycker mest vi kommer runt på sidorna numera och slår inlägg som motståndarna enkelt kan rensa.
Barcelona Lejonet
2007-02-20 14:27
Ämne: Lejonet:

Jag hopp....
Ja skulle gärna vilja se barca skjuta mera när de har chansen som deco xavi tex steven gerrard kommer juh skjuta mycket:P hans skott får man se upp för!
Barcelona Smogen
2007-02-20 14:25
Lejonet:

Jag hoppas och tror du har rätt. Känns som det ända rätta, sen kan man slänga in Iniesta i andra halvlek om det skulle behövas. Xavi ned som Pivote, och sen in med Eto'o sista 30 (hoppas han är i likadan form som Messi var/är). Då blir det åka av!

Backlinjen är mer osäker, Thuram har ju varit borta ett tag, annars gillar jag honom. Men tror nog Rijkaard byter till det tidigare igen,

Motta
Gio, Marquez, Puyol, Zambrotta/Oleguer

Motta har fått spela många CL matcher, och gissar på honom.
Barcelona Lejonet
2007-02-20 14:10
Ämne: Lejonet,

Det behö....
ok tack:) ja själv tror dinho saviola och messi startar och mittfältet xavi deco
Barcelona T#11
2007-02-20 14:01
jag tror vi vinner imon. Messi eller Ronni avgör med udda målet:)
Barcelona Ghazza
2007-02-20 13:56
Lejonet,

Det behöver man inget program för att översätta ;) Det betyder helt enkelt: "Gerrard är den bästa spelaren i Premier League."
Barcelona Lejonet
2007-02-20 13:49
Nån som kan översätta?
Deco : "Gerrard es el mejor jugador de la Premier League"
Barcelona Lejonet
2007-02-20 13:49
Barcelona D e #9 ja vill ha!
2007-02-20 13:41
tror oxå liverpool kan bli en upprepning av matchen mot valencia.. om eto'o är med i truppen (som han kommer att vara) blir det intressant att se vem av saviola å guddy som får stå över. kan väl inte bli saviola??? guddy fick sin chans å brände den rejelt! fattar inte varför Gio är bänkad ja tycker han på vänstern och zam på högern. plus edmilson tillbax som på mittfälltet han va grym där´, fattar itne varför alal ahr kapat han på sistone.
Barcelona Ghazza
2007-02-20 13:41
Matchen kommer bli stenhård, inget snack om den saken. Bara vi håller nollan imorgon så kommer jag att vara nöjd. 0-0 hemma och 1-1 borta så är vi vidare. Skönliret får komma i andra hand imorgon. Det viktigaste är att spela snabbt och effektivt!
Barcelona Smogen
2007-02-20 13:35
Tror vi kommer få en jäkla massa problem imorgon och inte alls omöjligt att vi inte vinner. Liverpool har aldrig förlorat på Camp Nou. Det blir jäkligt svårt att stoppa deras långa starka anfallare. Är grymt orolig, men det brukar jag ju alltid vara.
Barcelona Lejonet
2007-02-20 13:32
Ämne: De en del tror att d....
Åh vad ja längtar tills imorn! Går det streama matchen?
2007-02-20 13:20
De en del tror att det blir en promenad i parken men man får inte glömma att Liverpool kan ha en Valencia liknande taktik, så var beredda.
Barcelona Lejonet
2007-02-20 12:55
Ja har en känsla att vi vinner med 3-1 vad tror ni?
Barcelona Smogen
2007-02-20 12:38
hmmm...Jag börjar bli mer och mer säker på att vi kommer få se Eto'o komma in med minst 30 minuter kvar imorgon. Tänk jublet på läktaren, och vad det kommer att göra för att tända de övriga Barca spelarna den sista halvtimmen.
Eto'o har ju laddat och tränat inför denna matchen i flera månader nu. Om Eto'o vill och får spela runt 30 minuter tror jag det kommer det sätta stopp för bråket mellan Rijkaard och Eto'o en gång för alla.

Sen hoppas vi att Messi har ork att spela hela matchen imorgon, för Rijkaard måste väl starta med honom va? Undras hur Barca ställer upp i den interna träningsmatchen idag...det brukar ju stämme med hur dom spelar på match.
Barcelona G och J Dos Santos
2007-02-20 11:32
ss.bobsson

FÖr att han är en mycket duktig spelare och eftersom vi endast hade två riktigt duktiga mittbackar så behövde vi en till. Han har dock haft en hel del småskador på senaste tiden vilket har gjort att han inte kan spela. Skulle gärna se ahn bredvid Puyol och ha Marques som pivote.

Aupa Barca Aupa G2D
Barcelona Koeman!!
2007-02-20 11:21
Riktigt bra referat om matchen och spelarbetyg. Messi var riktigt bra när han kom in
Real Madrid ss.bobsson
2007-02-20 11:08
Varför köpten Ni Thuram ?

Ha en så pass bra spelare med den lönen på bänken !

Fattar NADA ? Fattar Ni ?

// Lycka till mot Liverpool
(ni lär slå dom - dom e helt slutkörda efter ett hårt tränningsläger i portugal !!!!)
Annons: